Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rikkaat hamstraa kaikki makaroonit kaupasta.

Köyhä mies
04.10.2023 |

Siis makarooneja on ollut kaupassa koska iltalehdessä oli juttu tänään siitä mutta rikkaat ostaa heti 100 pussia kerralla eikä köyhille jää sitten makarooneja. Kyllä kaupassa pitäisi olla makarooneja köyhille erikseen myytävänä vaikka erillisellä osastolla.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monissa kaupoissa on ihan koko ajan ollut makaronia kaupoissa. Itse ostan makaronia ehkä neljä pussia vuodessa, niin ei ole itseä kirpaissut. Olen kyllä huomannut, että prismoissa sitä ei ole. 

Vierailija
22/48 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 60 pussia myllyn parasta kaapissa. Never loppu again.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi niitä rikkaita, itse syön joka pv ravintoloassa päivin illoin. En kyllä syö makaroneja.

Vierailija
24/48 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi niitä rikkaita, itse syön joka pv ravintoloassa päivin illoin. En kyllä syö makaroneja.

Mää syön makaronivelliä jossa 50g voisulaa seassa.

Vierailija
25/48 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeat vievät. Oon käynyt usein aamuisin kaupassa eikä ole makaroonia ollut enää.

Vierailija
26/48 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis niitä kämäsiä Myllyn paras -makarooneja? Ei niitä osta kuin opiskelijat ja työttömät.

Kyllä työssäkäyvätkin syövät makaronilaatikkoa.

Vierailija
27/48 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo nähnyt niitä, kuin kerran. Ja käyn 3 krt viikossa kaupassa

Vierailija
28/48 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vissiin tänne satakuntaan ei makarooneja tule kun helsingin rikkaat ostaa kaikki heti.

Vierailija
29/48 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en kyllä osta niin kallista makaronia. 58-60 senttiä per pussi on ihan liian kallis kun vertaa esim viime syksyn hintoihin, kun makaroni maksoi noin puolet nykyisestä. Silloin aloin kerryttämään kotivaraani niin makaronia kuin riisiäkin aina muutama paketti kerrallaan. Ei ole makaronipula vaivannut kun omissa kaapeissa sitä on ollut hyvin saatavilla. Kesä tosin meni oman pihan perunaa ja muita tuoreksia hyödyntäessä, makaronia syödään sitten talvella.

Vierailija
30/48 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis niitä kämäsiä Myllyn paras -makarooneja? Ei niitä osta kuin opiskelijat ja työttömät.

Mitä helee, oon töissä ja just tein makarooni-tonnikalamössöä! hyvää on

Vierailija
31/48 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä teen makaronilaatikon aina tummista makaroneista. Täyttävämpää ja terveellisempää kuin vehnämössö. Nyt en ole pariin vuoteen tehnyt, alkoi tekeen mieli. Päälle vielä maustettua korppujauhoa, ai että on hyvää.

Vierailija
32/48 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pah... hamstrattiin jo koronan alkuhetkillä pastaa. Vieläkin on kaapissa niin paljon, että ei vuoteen tarvi ostaa erikoispastoja tai spaghettia.

terkuin rikas

Sama täällä. Meillä on makaroonia ja erilaisia pastoja pariksi vuodeksi koko perheelle ja vähän vanhemmillekin ja aikuiselle tyttärelle.

T köyhä

Vierailija
33/48 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en kyllä osta niin kallista makaronia. 58-60 senttiä per pussi on ihan liian kallis kun vertaa esim viime syksyn hintoihin, kun makaroni maksoi noin puolet nykyisestä. Silloin aloin kerryttämään kotivaraani niin makaronia kuin riisiäkin aina muutama paketti kerrallaan. Ei ole makaronipula vaivannut kun omissa kaapeissa sitä on ollut hyvin saatavilla. Kesä tosin meni oman pihan perunaa ja muita tuoreksia hyödyntäessä, makaronia syödään sitten talvella.

Lidlissä oli 0.29€ pussi. Ostin 14 ja jaoin osan perheelle ja ystäville.

Vierailija
34/48 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole rikas, mutta hyvin toimeen tuleva. En ole vuosiin ostanut torinoa, vaan laitilan munapastaa. Ihan eri makuista.

Vierailija
35/48 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä teen makaronilaatikon aina tummista makaroneista. Täyttävämpää ja terveellisempää kuin vehnämössö. Nyt en ole pariin vuoteen tehnyt, alkoi tekeen mieli. Päälle vielä maustettua korppujauhoa, ai että on hyvää.

No minä en koska se on pahaa.

Vierailija
36/48 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tossahan kauppa voisi vaikuttaa hamstraukseen rajoittamalla ostomäärää taloutta kohti.

Lisäksi jos kysyntä on noin korkeaa niin ei ole mitään järkeä myydä makruja 60 per pussi hintaan vaan nostaisin makaronin hintaa reilusti vastaamaan kysyntää.

Vierailija
37/48 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai kehopositiiviset

Liittyy pastaan miten?

Vierailija
38/48 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisittepa nähneet myyjien ilmeet kaupassa kun annoin heille satasen ja sanoin että lappakaas ostoskärryyn niin monta pussia makaronia kuin sillä saa niin tarjoan heille vielä kahvit kaupan päälle.

Vierailija
39/48 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhä mies  =  Tyhmä mies

Vierailija
40/48 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yle: Makaronipula näkyy vieläkin kaupan hyllyillä - eikä hamstraus helpota ongelmaa yhtään

Kestää vielä aikaa, että makaronin saatavuus palautuu normaaliksi.

https://yle.fi/a/74-20053110

Kaupoissa on nyt nähty esimerkiksi näitä joilla on ostoskärryt täynnä pelkkää makaronia. Saas nähdä että kauanko näillä menee syödä pastansa vai onko niin että syö vain pari pussillista ja heittää loput ruokahävikkiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi neljä