Rikkaat hamstraa kaikki makaroonit kaupasta.
Siis makarooneja on ollut kaupassa koska iltalehdessä oli juttu tänään siitä mutta rikkaat ostaa heti 100 pussia kerralla eikä köyhille jää sitten makarooneja. Kyllä kaupassa pitäisi olla makarooneja köyhille erikseen myytävänä vaikka erillisellä osastolla.
Kommentit (48)
Mulla 60 pussia myllyn parasta kaapissa. Never loppu again.
Voi niitä rikkaita, itse syön joka pv ravintoloassa päivin illoin. En kyllä syö makaroneja.
Vierailija kirjoitti:
Voi niitä rikkaita, itse syön joka pv ravintoloassa päivin illoin. En kyllä syö makaroneja.
Mää syön makaronivelliä jossa 50g voisulaa seassa.
Nopeat vievät. Oon käynyt usein aamuisin kaupassa eikä ole makaroonia ollut enää.
Vierailija kirjoitti:
Siis niitä kämäsiä Myllyn paras -makarooneja? Ei niitä osta kuin opiskelijat ja työttömät.
Kyllä työssäkäyvätkin syövät makaronilaatikkoa.
En oo nähnyt niitä, kuin kerran. Ja käyn 3 krt viikossa kaupassa
Vissiin tänne satakuntaan ei makarooneja tule kun helsingin rikkaat ostaa kaikki heti.
No en kyllä osta niin kallista makaronia. 58-60 senttiä per pussi on ihan liian kallis kun vertaa esim viime syksyn hintoihin, kun makaroni maksoi noin puolet nykyisestä. Silloin aloin kerryttämään kotivaraani niin makaronia kuin riisiäkin aina muutama paketti kerrallaan. Ei ole makaronipula vaivannut kun omissa kaapeissa sitä on ollut hyvin saatavilla. Kesä tosin meni oman pihan perunaa ja muita tuoreksia hyödyntäessä, makaronia syödään sitten talvella.
Vierailija kirjoitti:
Siis niitä kämäsiä Myllyn paras -makarooneja? Ei niitä osta kuin opiskelijat ja työttömät.
Mitä helee, oon töissä ja just tein makarooni-tonnikalamössöä! hyvää on
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä teen makaronilaatikon aina tummista makaroneista. Täyttävämpää ja terveellisempää kuin vehnämössö. Nyt en ole pariin vuoteen tehnyt, alkoi tekeen mieli. Päälle vielä maustettua korppujauhoa, ai että on hyvää.
Vierailija kirjoitti:
pah... hamstrattiin jo koronan alkuhetkillä pastaa. Vieläkin on kaapissa niin paljon, että ei vuoteen tarvi ostaa erikoispastoja tai spaghettia.
terkuin rikas
Sama täällä. Meillä on makaroonia ja erilaisia pastoja pariksi vuodeksi koko perheelle ja vähän vanhemmillekin ja aikuiselle tyttärelle.
T köyhä
Vierailija kirjoitti:
No en kyllä osta niin kallista makaronia. 58-60 senttiä per pussi on ihan liian kallis kun vertaa esim viime syksyn hintoihin, kun makaroni maksoi noin puolet nykyisestä. Silloin aloin kerryttämään kotivaraani niin makaronia kuin riisiäkin aina muutama paketti kerrallaan. Ei ole makaronipula vaivannut kun omissa kaapeissa sitä on ollut hyvin saatavilla. Kesä tosin meni oman pihan perunaa ja muita tuoreksia hyödyntäessä, makaronia syödään sitten talvella.
Lidlissä oli 0.29€ pussi. Ostin 14 ja jaoin osan perheelle ja ystäville.
Mä en ole rikas, mutta hyvin toimeen tuleva. En ole vuosiin ostanut torinoa, vaan laitilan munapastaa. Ihan eri makuista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä teen makaronilaatikon aina tummista makaroneista. Täyttävämpää ja terveellisempää kuin vehnämössö. Nyt en ole pariin vuoteen tehnyt, alkoi tekeen mieli. Päälle vielä maustettua korppujauhoa, ai että on hyvää.
No minä en koska se on pahaa.
Vierailija kirjoitti:
Tossahan kauppa voisi vaikuttaa hamstraukseen rajoittamalla ostomäärää taloutta kohti.
Lisäksi jos kysyntä on noin korkeaa niin ei ole mitään järkeä myydä makruja 60 per pussi hintaan vaan nostaisin makaronin hintaa reilusti vastaamaan kysyntää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai kehopositiiviset
Liittyy pastaan miten?
Olisittepa nähneet myyjien ilmeet kaupassa kun annoin heille satasen ja sanoin että lappakaas ostoskärryyn niin monta pussia makaronia kuin sillä saa niin tarjoan heille vielä kahvit kaupan päälle.
Yle: Makaronipula näkyy vieläkin kaupan hyllyillä - eikä hamstraus helpota ongelmaa yhtään
Kestää vielä aikaa, että makaronin saatavuus palautuu normaaliksi.
Kaupoissa on nyt nähty esimerkiksi näitä joilla on ostoskärryt täynnä pelkkää makaronia. Saas nähdä että kauanko näillä menee syödä pastansa vai onko niin että syö vain pari pussillista ja heittää loput ruokahävikkiin.
Monissa kaupoissa on ihan koko ajan ollut makaronia kaupoissa. Itse ostan makaronia ehkä neljä pussia vuodessa, niin ei ole itseä kirpaissut. Olen kyllä huomannut, että prismoissa sitä ei ole.