Mitkä olisivat unelmarattaasi?
Jos saisit valita puhtaasti ulkonäön tai jonkin muun ominaisuuden perusteella rattaat, niin mitkä valkkaisit? Itse taitaisin ottaa hartanin ix1:set. Ovat valitettavasti varmaan liian pienipyöräiset meidän kaduille. Tai sitten brion racet tai emmaljungan scooterit, tai tai tai... Ei kyllä osaa päättää :) Ehkäpä ottaisin kaikki (sitten tulisi kyllä tilaongelma vastaan).
Kommentit (8)
Meille vauva on vasta tulossa, mutta olen katsellut seuraavia meille. Mielelläni ottaisin nykyisiä rattaita tuntevilta kommentteja seuraavista.
Meillä valinnassa painaa ennenkaikkea keveys, mä kun en enää kolariin jouduttuani saa/voi nostella mitään kovin painavaa. Lisäksi olisi hyvä, jos jotkut rattaat mahtuisi meidän mikroskooppisempaan autoon eli olisivat mahdollisimman pienet.
Vaunu/ratasajaksi olen katsellut Teutonian Timmyjä pehmeällä, kovapohjaisella kantokopalla. Pojan kanssa oli aikoinaan yhdistelmät ja en koskaan ymmärtänyt niiden päälle, joten nyt ajattelin, että hyvät rattaat kantokopalla vois riittää meille.
Sitten meillä oli menneisyydessä ihan älyttömän hyviä kokemuksia Gracon Citisporteista, joten ne tekisi mieli ulkomailta tilata. Paino on vaan noussut näköjään 4,7 kilosta 6 kiloon. Onkohan noita jossain Suomessa myynnissä, et näkis minkälaiset ovat?
Sitten mikroskooppista autoa varten mietin, että kolmantena vois olla Zapp Quinnyt. Mietin, että sit vois ostaa viellä Maxi Cosin kaukalon, jolloin olisi melko kätevät kauppavehkeet kauppakassiauton ja ihan pikkuvauvan kanssa.
Onko noista minkälaisia kokemuksia? Hyviä vinkkejä otetaan vastaan tietty kans muista pienistä ja kevyistä.
Ainoa miinuspuoli on jäykkä jousitus - joka sekin on tietysti mielipideasia. Aiemmin meillä oli Hartanit, ja niissä oli keinuva jousitus. Timmyjen värit on myös aika tylsiä verrattuna muihin malleihin. Meillä on puna-mustat, ja ne on ihan ok, mutta ei superkivat.
melba:
Vaunu/ratasajaksi olen katsellut Teutonian Timmyjä pehmeällä, kovapohjaisella kantokopalla. Pojan kanssa oli aikoinaan yhdistelmät ja en koskaan ymmärtänyt niiden päälle, joten nyt ajattelin, että hyvät rattaat kantokopalla vois riittää meille.
Mä en keksi Timmyistä mitään muuta negatiivista kuin tuon jousituksen. 85-senttinen lapsi mahtuu nukkumaan niissä vielä päiväunet, ja käyvät pikkuvauvallekin, kun kuomun kiinnittää turvakaaren paikalle.
P.S. Onnea uudesta raskaudesta! Muistan kun joskus vuonna miekka ja kypärä poikasi olit menossa äitiysloman jälkeen töihin, ja me vasta toivottiin ja tahkottiin ja toivottiin ja tahkottiin... no, onneksi meillekin tuli viimein vauva.
ja testailin niitä toki heti kotosalla. Ostin vain rattaat kun sain naapurilta vanhan kantokassin ilmaiseksi ja ilman sitäkin pärjää, jos käyttää lämpöpussia tai makuupussia jne.
Kuparikiitäjän kommenttiin " käyvät pikkuvauvallekin, kun kuomun kiinnittää turvakaaren paikalle " pitää pieni korjaus heittää. Kuomu kiinnitetään toisin päin, mutta ihan samaan kohtaan kuin ollessaan oikeinpäinkin, ainakin vuoden 2007 mallissa. Kiinnitystapit eivät siis ole sopivat turvakaaren kiinnikkeisiin vaan kuomu tosiaan vain käännetään ympärin ja kiinnitetään samoihin aukkoihin kuin alunperinkin.
Itse valitsin kirkkaanpunaiset, jalkapeitettä en vielä saanut, ei ollut tullut maahantuojalta, mutta onneksi on vielä jonkin verran aikaa ennen kuin vauvan pitäisi syntyä.
Meilläkin on ollut Timmyt käytössä vajaan kuukauden pienellä vauvalla (nyt 4kk) ja en tajunnut (myöntää tyhmyytensä) että työntösuunnan voi vaihtaa kuomua kääntämällä. Minäkin luulin, että kuomun ja turvakaaren paikkaa voi vaihtaa, mutta se ei tosiaankaan onnistu v.-07 mallissa. Olin jo hetken vähän pettynyt asiaan, mutta nythän työntäsuunta ongelma on ratkaistu ja sen äsken juuri käytännössä testasin. Timmyjen jalkapeitto on muuten yllättävän hyvä, paksu ja jämäkkä käyttää, joten sekin on plussaa ko.rattaille. Meillä on myös Oran yhdistelmät, jotka joutavat nyt myyntiin, kun Timmyillä pärjää varsin mainiosti myös vauvan kanssa.
Meilläkin on Timmyt enkä tosiaan ole tajunnut tuota kuomunkääntämisjuttua. SIksi olin sanomassa, etteivät sovi pienelle vauvalle. Meillä poika tosin jo kohta 2 v eli ei enää haluaisikaan katsella äitiä ; )
Melballe: Citisporteja ei enää myydä missään. Ostin omani käytettyinä juuri tästä syystä (vuoden 2005 malli). Samoja rattaita muuten myydään ulkomailla Chicco ja Mothercare-merkkisinä. Aivan mahtavan hyvät ja ketterät rattaat! Olen omistani luopumassa varmaan viimeistään keväällä. Jos olet kiinnostunut, laita viestiä eh1705@kolumbus.fi
Kuulostaa sille, että meidän ratasongelmat on nyt sitten suht ratkaistu, kun kerran Timmyt on hyvät.
Ihan vasta katselin netistä (ulkomailta) Citisporteja, mutta niin pitkälle en päässyt, että olisin katsonut, että miten tuoreet sivut ovat ja toimittavatko Suomeen. Meille kyllä kelpaisi oikein hyvin käytetytkin, joten laitan Pompelmo laitan sulle viestiä.
Kysytään nyt vielä, että onko joku survonut noita Zapp Quinnyjä mikroskooppiseen autoon? Ainakin ne mitat on niin pienet, että luulisi meidän toiseenkin autoon mahtivan.
Kuparikiitäjälle.
Kiitokset onnitteluista. Aikaa on rientänyt kiitettävästi noista ajoista, 5 vuotta on tullut oltua jo töissä tässä välillä ja elämässä ehtineet jotkut asiat (kuten mies ;-) muuttumaan. Ihanaa että teillekin on pienten jalkojen tepsutusta ilmestynyt!
Ottaisin Emmaljungan Edget punaisena, mustana tai vaalean sinisenä. Sitten matkarattaiksi Teutonian Fun rattaat (pehmeällä kantokassilla). Lisäksi tekisi mieli Gessleinin kuomurattaita ihanan keinuvan jousituksen ja värien takia =) Ja tietenkin olisi pakko saada Peg Peregon Pliko P3 2007 sateenvarjorattaat, puna-mustat. Olisi ihana saada myös Hartanin Racer Plus rattaat (käsijarru ja kääntyvät etupyörät olis ihanat kauppareissulla...).
Pakko kai vähän karsia jos vauva tulis, ukko ei taitais oikeen tykätä jos 5 rattaat ostaisin =D Tai jos sittenkin...