Suomessa ollaan kauheita suorittajia! Ilo puuttuu kokonaan elämästä
Kommentit (133)
No tämäpä just! Ei tarvitse mennä kuin Espanjaan, Portugaliin, Italiaan, Ranskaan niin huomaa eron. Ihmiset nauttii arjestaan, istuvat kahviloissa, ravintoloissa syödään päivittäin. Ollaan iloisia..
Suomalaiset voi henkisesti pahoin lähes kaikki. Näkee kateutena, toisten haukkumisena, pahansuopuutena.
Tää maailman onnellisin kansakin liittyy vaan erilaisiin standardeihin ja just tuohon suorittamiseen. Halutaan olla parhaita ja no, onko ne hikarit kovin onnellisia?
Miksi elämästä pitäisi nauttia. Elämä on sitä mitä on, hyvin harvoin siinä on mitään nauttimisen arvoista.
Tultiin just Kreikasta lomalta voi hitsi miten mä olisin halunnut jäädä sinne! Tää ilmapiiri on todella raskas mikä meillä on tässä maassa .
Meillä olisi kaikki edellytykset luoda ihan oikeasti hyvinvointia ja onnellisia ihmisiä. Miksi sitä ei tehdä?
https://genius.com/Juju-suomi-onnea-lyrics
"Lisää kasvuu, lisää massii mun taskuun, plastiikkakirurgei
Elektronisii robotti-imureit, sitäkö kinus, hei?
Lisäaineilla pumpattui kinuskei, lisää lääkkeit, lisää hallintapäätteit
Korkeit lomakepinoi, ettei enää nää meit. Toisaalt, ei paljoo paina tonne
Pitäkää illuusionne, turhaan niitä vastaan sodin
Puullaki lämmittää kodin, kokkaa ruuan, hämmentää tovin"
Luterilaisuus ja sosialismi = kyllä se vakavaksi vetää immeisen kuin immeisen.
Lähtisin heti lottovoiton saatuani kauas täältä. Tässä maassa ei ole enää mitään hyvää jäljellä.
Suorittaminen tappaa kyllä kaiken ilon ja rentouden elämästä.
Varför syns prestationerna ingenstans som resultat?
6: Mutta ei Kreikka silti onnellisimpiin maihin kuulu, vaikka minustakin siellä on rennompi ja ihmisläheisempi tunnelma kuin täällä.
Vierailija kirjoitti:
Tultiin just Kreikasta lomalta voi hitsi miten mä olisin halunnut jäädä sinne! Tää ilmapiiri on todella raskas mikä meillä on tässä maassa .
Siellä taksikuskit loikoili riippumatoissa odottamassa asiakkaita, asiakaspalvelu on aidon ystävällistä. Ihmiset katsoo silmiin, hymyilee. Lapsia jumaloidaan.. No tervetuloa kotisuomeen.. Kyllä ihan oikeasti mietin muuttoa lämpimään. Mitähän se tekisi lapsille. Niistä voisi jopa tulla onnellisia, itseensä uskovia aikuisia. Kun kaikkea ei mitata, testata, arvioida. Huoh.
Vierailija kirjoitti:
Minä uskon että monelle se ulkomaiden "kulttuurin" viehätys on siinä, että siellä ei kukaan tunne ja voi itse vapautua erilailla kuin kotiympyröissä. Ihan yhtä raskasta se on tuttujen naamojen keskellä missä tahansa, olipa ympärillä palmuja tai jääpuikkoja.
Tuo maailman onnellisin on kyllä iso vitsi. Miten se on oikein tutkittu? Joku terveydenhoitaja kysellyt satunnaisilta asiakkailta, että oletko onnellinen ja kaikki on vastanneet että kyllä, ettei vain masennusdiagnoosia tipahda elämää pilaamaan?
Vierailija kirjoitti:
6: Mutta ei Kreikka silti onnellisimpiin maihin kuulu, vaikka minustakin siellä on rennompi ja ihmisläheisempi tunnelma kuin täällä.
Riippuu miten sitä onnellisuutta mittaa? Mä mittaan sitä tunteiden kautta, en rahan. Miltä ihmisestä tuntuu? Onko hän onnellinen? Onko iloinen, nauttiiko elämästä?
Vierailija kirjoitti:
No tämäpä just! Ei tarvitse mennä kuin Espanjaan, Portugaliin, Italiaan, Ranskaan niin huomaa eron. Ihmiset nauttii arjestaan, istuvat kahviloissa, ravintoloissa syödään päivittäin. Ollaan iloisia..
Espanjalaisten nuorten mukaan ravintolanpitäjät ottavat pimeästi töihin mutta ei jos verot ja muut pitäisi maksaa.Halpoja ravintoloita epäilemättä.
Voin kuvitella mitä minusta puhutaan selkäni takana, kun olen 1,5-vuotiaan lapseni kanssa VIELÄKIN kotona. Minusta olisi silkkaa hulluutta laittaa lapsi meluiseen päiväkotiin hankkimaan pöpöjä, varsinkin kun siihen ei ole juuri nyt taloudellista pakkoa. Mutta sitä ei moni tunnu ymmärtävän. Olen päättänyt että tämä lapsi jää ainoaksi ja koen tasan kerran tämän pikkulapsiajan. Haluan mahdollistaa lapselleni kiireettömän alkuajan elämälle ja rutkasti hoivaa. Kyllä siihen oravanpyörään "pääsee" sitten isompana tutustumaan.
Vierailija kirjoitti:
Tuo maailman onnellisin on kyllä iso vitsi. Miten se on oikein tutkittu? Joku terveydenhoitaja kysellyt satunnaisilta asiakkailta, että oletko onnellinen ja kaikki on vastanneet että kyllä, ettei vain masennusdiagnoosia tipahda elämää pilaamaan?
Se liittyy koulutukseen, yhteiskunnan palveluihin, sosiaali ja terveyspalveluihin, asumiseen ja sen laatuun, köyhyteen ym.. ym.. siinä on unohdettu kokonaan se syvempi aspekti. Tunne.
Tunsin iloa äsken saunassa kun ajattelin työjuttua ja arvelin keksineeni ratkaisun siihen. Huomenna näkee.