UMK 2024 OFFICIAL
UMK finaaliin päiväksi on varmistunut 10.2.2024, finalistien julkaisuun noin 100 päivää ja ekat vihjeet artisteista saatu tänään. Millä fiiliksillä odotat viisu-keväältä? Voiko mikään säväyttää Käärijä-huuman jälkeen?
Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (20622)
Onko kukaan kuullut Sveitsin edustuskappaletta? Mielipiteitä?
Kuulin vain pienen osan siitä, mutta heti tuli tunne, että voisi voittaa mikäli kokonaisuus on yhtä hyvä.
Olin vähän pettynyt joostiin
Europapa.
En tiennyt tyyppiä ennestään ja biisin paras kohta on toi lopun reivauskohta.
Hämmennyin kommenrtikentästä..
Miksi sitä verrataan Windows 95? Ihan eri tyyppiset biisit. Itse vertaisin ennemmin vaikka viime vuoden portin boysin biisiin.
Toinen mikä hämäävä.. vai trollataanko mua vaan. Siellä mainitaan,että venäläiset tykkää. En tajunnut näitä viittauksia. Joku ukrainalainen oli kirjoittanut ettei tykkää niin sitä syytettiin russofoobikoksi.tms.
Jonkun mielestä myös Ukraina reivaa siinä videolla.. joidenkin mielestä lopussa palaa Ukrainan lippu.
En tiedä. Hämmennyin vain noista kommenteista. Itse en erityisesti pitänyt biisistä.
Mikä harmi. Yritän löytää suosikkia.
Vierailija kirjoitti:
Kuulin vain pienen osan siitä, mutta heti tuli tunne, että voisi voittaa mikäli kokonaisuus on yhtä hyvä.
Pitihän se kuunnella kokonaan & voittajafiilis pysyi. Edellyttää tietysti onnistunutta live-esitystä ja livelaulutaitoa. Tämäkin tuntuu saaneen vaikutteita Käärijältä kun biisiin on selvästi haluttu saada CCC:ssä kuultua musatyylien sekoitusta ja mukaan on otettu räppiä.
Vierailija kirjoitti:
Joo. Ton tyyppisistä biisinä musta paras. Joka ei näy näyttökerroissa.
Ainut mikä tökkii,on toi genderbender. Ilmeisesti biisin sanomakin?.jos en väärin muista.
Enkä pidä itseäni niin ahdasmielisenä. Äänestin esim. Haavistoa.
Mutta noi kaikenmaailman they themit vaan lentää mun pään yli.
Kaikki puhuu kommneteisssakin."he". Ja heti joku korjaa they.
En tarkoita mitään pahaa en vain oikeasti ymmärrä..lisäksi se.lopun balettihametyyppinen iski johonkin hermoon. (Henk.koht asia).
Jos osaa laulaa livenä niin hyvin niin sille taputan.
Kynnet oli kyl kamalat.
Vaikea arvioida näitä studioversioita. Tykkään enemmän kun näen livejä.
Jokainen tietää jo umk:stakin miten joku biisi livenä joko kasvaa tai laskee.
Tossa siis niin voi kuunnella.ihan kokonaan.
Vertaukset bohemian rhapsodyyn kommenteissä vähän liikaa..
Live kiinnostaa. Toki
On toi nyt biisinä parempi kuin mustii tms. Omasta mielestä
Jos haluatte nähdä miten iso merkitys taustoilla, valoilla ja kuvauksella on, niin katsokaa Luktelkin semifinaali- ja finaaliesitys. Ja ei ole edes hirveän isoja muutoksia tehty.
Sveitsin biisi on julkaistu vasta eilen ja saanut kohta jo puoli miljoonaa katselua eli mitä tarkoitat katseluluvuilla?
Itse pidän erityisesti musikaalityyppisestä alusta ja video on mielestäni todella onnistunut. Kiinnostavaa nähdä millainen esitys tästä saadaan aikaiseksi, mahdollisuuksia olisi vaikka mihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitihän se kuunnella kokonaan & voittajafiilis pysyi. Edellyttää tietysti onnistunutta live-esitystä ja livelaulutaitoa. Tämäkin tuntuu saaneen vaikutteita Käärijältä kun biisiin on selvästi haluttu saada CCC:ssä kuultua musatyylien sekoitusta ja mukaan on otettu räppiä.
Räpistä tuli hattuineen enemmän mieleen kalush. Siis ulkonäöllisesti. Räpin lisääminen biisiin kuin biisin on kyllä vanha juttu.
Itävallalla kaikuja menneisyydestä. Eurodance/trance, kuulostaa ihan Cascadalta ja vähän Prodigylta.
Vierailija kirjoitti:
Sveitsin biisi on julkaistu vasta eilen ja saanut kohta jo puoli miljoonaa katselua eli mitä tarkoitat katseluluvuilla?
Itse pidän erityisesti musikaalityyppisestä alusta ja video on mielestäni todella onnistunut. Kiinnostavaa nähdä millainen esitys tästä saadaan aikaiseksi, mahdollisuuksia olisi vaikka mihin.
Totta kai yksittäinen viisuvideo voi saada korkeat katseluluvut ja nopeasti, jos biisistä on tehty vain yksi ainut video jota voi katsella. Esimerkiksi Kroatian esityksestä taitaa olla tarjolla kuusikin eri videota.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitan jos vertaa joostiin jolla yli 2,3 miljoonaan. Eilen oli vielä 200t siinä vaiheessa kun joostilla oli joku 1,2 miljoonaa. Samana päivänä tulleet kuitenkin.
Itsekkin kuuntelin joostin useamman kerran kun yritin löytää mikä.siinä.niin "hyvää". En vain löytänyt.
Joost saa lisäpisteitä biisin tarinastaan. Ei ole siis pelkkä renkutus, mutta en silti halua että tämä jää soimaan päähäni.
Vierailija kirjoitti:
Itävallalla kaikuja menneisyydestä. Eurodance/trance, kuulostaa ihan Cascadalta ja vähän Prodigylta.
Joko video tullut? Ei ainakaan esc kanavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitan jos vertaa joostiin jolla yli 2,3 miljoonaan. Eilen oli vielä 200t siinä vaiheessa kun joostilla oli joku 1,2 miljoonaa. Samana päivänä tulleet kuitenkin.
Itsekkin kuuntelin joostin useamman kerran kun yritin löytää mikä.siinä.niin "hyvää". En vain löytänyt.
Jos tuolla buustaamisella ei saada miljoonia täyteen, niin sitten ei millään! Joostilla on paljon uskolliisia faneja, jotka jaksavat luukuttaa ja kehua. Videota on varmasti katsottu monessa maassa ympäri Eurooppaa ja osittain uteliaisuudestakin.
Areenassa on vähän pidempi haastis. Siinä muun muassa Katri luki yhden englanninkielisen kommentin, jossa kommentoija kysyi, kuinka moni muu rakastui Henriin tänä iltana ja kehui hänen lauluansa ja showta illan parhaaksi. Katri kysyi, että onko Henri saanut paljon tämmöistä palautetta. Henri nosti hartioita hymyillen ja vastasi vähän ujostellen, että oon mä saanu joo ja et se tuntuu kivalta ja kiitti tästä. <3
Vierailija kirjoitti:
Joost saa lisäpisteitä biisin tarinastaan. Ei ole siis pelkkä renkutus, mutta en silti halua että tämä jää soimaan päähäni.
Säälipisteitä. Olisi voinut jättää tämänkin kortin käyttämättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joko video tullut? Ei ainakaan esc kanavalla.
En ole nähnyt musiikkivideota, vaan audion.
Brittien biisi aika perus, ihan ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo. Ton tyyppisistä biisinä musta paras. Joka ei näy näyttökerroissa.
Ainut mikä tökkii,on toi genderbender. Ilmeisesti biisin sanomakin?.jos en väärin muista.
Enkä pidä itseäni niin ahdasmielisenä. Äänestin esim. Haavistoa.
Mutta noi kaikenmaailman they themit vaan lentää mun pään yli.
Kaikki puhuu kommneteisssakin."he". Ja heti joku korjaa they.
En tarkoita mitään pahaa en vain oikeasti ymmärrä..lisäksi se.lopun balettihametyyppinen iski johonkin hermoon. (Henk.koht asia).
Jos osaa laulaa livenä niin hyvin niin sille taputan.
Kynnet oli kyl kamalat.
Vaikea arvioida näitä studioversioita. Ty
Äh, jos kyse on taas jostain paasaamisesta, niin se kyllä laskee pisteitä mun silmissä.
Ja kuten täällä on myös monta kertaa jo sanottu, myös oddseissa on tapahtunut montakin kertaa sellaista, että siellä on oltu aika alhaalla ja sijoittui lopulta top 10. Tai veikattu korkealle, mutta sijoitettu paljon heikommin. Esimerkkeinä nyt vaikka Ranska, Espanja, Viro ja Iso-Britannia 2023 ja Moldova 2022. Ne voivat antaa vähän suuntaa, mutta sokeasti niitä ei kannata seurata ja menettää toivoa, jos siellä ei olla ylhäällä. On selvää näyttökertojen ja kommenttien myötä, että kiinnostusta on Suomeen tänä vuonna. Voittoon tuskin riittää ja siitä pitää juryt huolen, mutta yleisöääniä voi ropista.