Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

UMK 2024 OFFICIAL

Vierailija
03.10.2023 |

UMK finaaliin päiväksi on varmistunut 10.2.2024, finalistien julkaisuun noin 100 päivää ja ekat vihjeet artisteista saatu tänään. Millä fiiliksillä odotat viisu-keväältä? Voiko mikään säväyttää Käärijä-huuman jälkeen?

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (20622)

Vierailija
18721/20622 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

pippeli ja pimppi

pippeli ja pimppi

pippeli ja pimppi

pippeli ja pimppi

pippeli ja pimppi

pippeli ja pimppi

pippeli ja pimppi

pippeli ja pimppi

pippeli ja pimppi

pippeli ja pimppi

pippeli ja pimppi

pippeli ja pimppi

pippeli ja pimppi

pippeli ja pimppi

pippeli ja pimppi

pippeli ja pimppi

pippeli ja pimppi

pippeli ja pimppi

pippeli ja pimppi

pippeli ja pimppi

pippeli ja pimppi

pippeli ja pimppi

pippeli ja pimppi

pippeli ja pimppi

pippeli ja pimppi

pippeli ja pimppi

pippeli ja pimppi

pippeli ja pimppi

Vierailija
18722/20622 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Islanti lähettää sen palestiinalaislähtöisen laulajan niin siinä on kova (sääli)voittajaehdokas. Oli biisi sitten miten paska tahansa. 

Toivottavasti voittaisikin, popparit esille kun mayhem alkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
18723/20622 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Euroviisuvoitto ja ylipäänsä kärkikahinoissa mukana oleminen on aika harvinaista herkkua mille maalle tahansa nykyään, ei se Ruotsikaan ole joka vuosi voittanut tai Ukrainakaan lnyt enää ähiaikoina. Se, että Suomikin välillä käy kärjessä, on toki hieno juttu, mutta jotenkin liian henkilökohtaisesti jotkut ottavat jotkut ehdokkaat ja biisit edellisvuoteen peilaten, ja ymmärrän, jos omaa maataan kisoissa kannustaa. Viime vuonna Käärijää haukuttiin EC-kopioksi, tänä vuonna toinen on Käärijä kopio, Loreen oli suoraan ties mitä kopioinut, mutta kaikki muka ok. Siinä BL-biisissä ei ole mitään kopiointia, mutta Rammstein vaikutteita ja yritetty saada kertsiksi jotain, jota yleisö voisi hokea kuten viime vuonna Cha Cha Cha, siihen nytkin yrittävät, eli yleisö halutaan mukaan. Onko se sitten Käärijän kopiointia, no ei ole.

Vierailija
18724/20622 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai täällä kirjoittele enää kuin muutama Henriä ihasteleva sekopää. Ylikehuvat perusteettomasti Win95manin biisiä ja esitystä ja mollaavat muita oikeasti potentiaalisia viisumenestyjiä.

Ihan lapsen tasolla olevia vinksahtaneita akkoja.

No mä fanitan No Rulesia ja kuumistelen etenkin Henriä. Ukraina on minusta menestyksensä ansainnut tänä vuonna ja nyt ihan oikeasti biisinsä ansiosta. Italiasta tykkään hirmuisen paljon ja toivon, että se menestyy. Kroatiasta en niin välitä ja vähän häiritsee kieltämättä samankaltaisuudet Kärtsään, mutta kyllä se varmasti hyvin pärjää. Oon kuitenkin iloinen, että Kroatian kaltainen pieni maa saa menestystä viisuissa. Suomi sai sitä jo viime vuonna ja BC:n myötä. The Rasmuskin herätti kiinnostusta, vaikkei sitten itse viisuissa menestynyt erityisen hyvin.

Vierailija
18725/20622 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä ketjua lukeneena ja edellisvuoden ketjuja myös tuntuu, että Suomessa euroviisufanien on löydettävä itselleen joku kaukoihastuksen kohde, jotta biisikin iskee. Varmaan heteromiehiä oli täällä vähemmän, kun Sara ei pärjännytkään. Ainakin tuntuu, että esiintyjän ulkonäkö syynätään naisilla liiankin tarkasti, miehille sitten sallitaan vaikka alapään karvojen näkyminen esityksessä. Ja en ole Sara-fani, äänestin Windows95mania itse, mutta se, miten Sara ärsytti ulkonäöllään, ihmetyttää. Minua ärsytti vain se biisi ja lyriikat. 

Ja nyt sitten haukutaan sitä Baby Lasagnaa, joka on äänestäjien ennakkosuosikki näköjään maailmallakin, mutta huonot tulevat häviäjät etukäteen haluaisivat keksiä kaikkea mahdollista huonoa oman maan voiton tiellä olevasta. Siitä biisistä en itse niin välitä, mutta symppikseksi häntä kehuvat, ties vaikka Kroatia tulisi kakkoseksi ja

Sama. Missä menee ero inspiroitumiseen jos kopioimiseen? Minusta tuossa on inspiroiduttu hiukan liian paljon. En väitä että biisi olisi samanlainen kuin CCC vaan live veto oli liian samanlainen. Heti seuraavana vuotena kun sen tekee niin tottahan se muistetaan. 

Ja minäkään kuvittele että voitosta kisataan joten ei ole kateutta täällä. 

Saran mollaaminen oli naurettavaa kun vertaa miten tässä katsotaan läpi sormien. Pidin hänen biisistä ja videosta, vasta live lässähti mulle.

Kyllä siellä muutkin miehet hyppii tänä vuonna pakarat paljaana, ei vain Teemu.

Vierailija
18726/20622 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tänä vuonna voitosta taistellaan laajemmalla otannalla. Ei ole kahden kauppaa juu. Siinäkin mielessä Lassen voiton hehkuttaminen on turhan aikaista. Ei tule samanlaista pistepottia varmaan kellekään kuin viime vuonna.

Vierailija
18727/20622 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teemu päivitti et No Rulesia striimattu kaksi miljoonaa kertaa Spotifyssa. 

Vierailija
18728/20622 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä ketjua lukeneena ja edellisvuoden ketjuja myös tuntuu, että Suomessa euroviisufanien on löydettävä itselleen joku kaukoihastuksen kohde, jotta biisikin iskee. Varmaan heteromiehiä oli täällä vähemmän, kun Sara ei pärjännytkään. Ainakin tuntuu, että esiintyjän ulkonäkö syynätään naisilla liiankin tarkasti, miehille sitten sallitaan vaikka alapään karvojen näkyminen esityksessä. Ja en ole Sara-fani, äänestin Windows95mania itse, mutta se, miten Sara ärsytti ulkonäöllään, ihmetyttää. Minua ärsytti vain se biisi ja lyriikat. 

Ja nyt sitten haukutaan sitä Baby Lasagnaa, joka on äänestäjien ennakkosuosikki näköjään maailmallakin, mutta huonot tulevat häviäjät etukäteen haluaisivat keksiä kaikkea mahdollista huonoa oman maan voiton tiellä olevasta. Siitä biisistä en itse niin välitä, mutta symppikseksi hänt

Ei kai se keneltäkään artistilta pois ole jos heitä kopioidaan. Jostain syystä niitä kopioijia kuitenkin jopa vedetään oikeuteen maailmalla kun oikein räikeitä ovat. Miksi asioita ja  ideoita vaikka patentoidaan? Eikö olisi kivempi kun kaikki voisivat vaan kopioida muiden hyvät ideat ja menestyä niillä? Suotta sitä omaa mielikuvitusta käyttää tai muiden työtä arvostaa.

Vierailija
18729/20622 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi, etten ole Fb:ssä tai Instagramissa, kiva aina euroviisujen aikana olisi seurata muuallakin kuin täällä tai Redditissä. Plus Youtubessa kuuntelen ja katson, Spotifyta en käytä. Onneksi edes täällä muutkin juttelevat ja seuraavat.

Ihan vain näin väliin sanon, että kiva aina iltaisin täällä lukea muiden mielipiteitä ja analysointeja. Jatkakaa vain, ja minä jatkan täällä takapiruna kommenttien lukemista ja viisuista jo nyt nauttimista, harvemmin kommentoin, mutta nyt noiden trollien myötä pelästyin, että kohta täälläkin hiljenee.

Vierailija
18730/20622 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomasin et Baby Lasagna -faneissa on myös No Rules -faneja, joten tämä sinetöi nyt sen et mä annan mun pienet antipatiat BL:ää kohtaan nyt olla. Ja onhan se virkistävää et Kroatia saa myös menestystä viisumaana, kun sekään ei mikään iso maa ole eikä ole monena vuonna kummoisesti pärjännyt. 

Oikeastaan ehkä tämän turhan vastakkainasettelun voisi jättää.  Suomi on saanut jo hienoa menestystä viisuissa ja nyt mennään levittämään hyvää mieltä ja iloa uniikilla esityksellä! :D Ja vaikka Kroatia menee  näyttökerroissa ja tykkäyksissä edelle, niin Suomi silti kiinnostaa tänäkin vuonna. Ukallan edelleen väittää, että se voi yllättää yleisöäänissä. Uskoin niin myös ennen UMK-finaalia. 

.

Kiitos ja amen. Hienoa nähdä kasvamista tälläkin palstalla.

Vierailija
18731/20622 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jossain oli että se takki symboloi lintua eli Henri on lintu, joka on muninut sen munan

Oikeesti? 😂😂😂😂 Nyt alkaa olla jo sellaisia sellityksiä, että oksat pois. Ylipäätään biisin tekstin ja lavashown välillä ei löydy enää minkään sortin punaista lankaa. Let 3:n tiputkin alkaa näyttää nerokkailta. En tiennyt, että uroslinnutkin voivat munia.

Kyllä mä olen lukenut monesta kohtaa,että.se Henrin takki on tavallaan kotkan puku.

Onhan siinä muna niin ihan loogista.

Toinen asia on sitten kuinka moni katsoessa edes kiinnittää siihen huomiota mistä esitys kertoo/ laulun sanat.

En itse umk:ta katsoessa tajunnut yhtään missä mennään. Eipä se näyttänyt ihmisiä häiritsevän.

Katosta laskeutuvat shortsit vei huomion

Apua näitä teidän juonipaljastuksia ;DDDDD

-winner-

Vierailija
18732/20622 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tänä vuonna voitosta taistellaan laajemmalla otannalla. Ei ole kahden kauppaa juu. Siinäkin mielessä Lassen voiton hehkuttaminen on turhan aikaista. Ei tule samanlaista pistepottia varmaan kellekään kuin viime vuonna.

Ukrainaa pidän tässä vaiheessa suurimpana voittajasuosikkina enkä vain siksi, että se on oddseissa ekana, vaan siksi, että biisi on aidosti hyvä ja Ukraina onnistuu tekemään aina hyviä lavastuksia. Artistit ovat myöskin taitavia live-esiintyjiä. Ukraina tulee saamaan hyvin sekä jury- että telepisteitä, joissa on biisin ansioiden lisäksi vieläkin  sympatiaextraa.

Kakkoseksi ennustan näillä näkymin Belgiaa, jolle veikkaan jurypistevoittoa, jos onnistuvat vain luomaan hyvän lavashow'n. Biisi on sellainen, että se tulee saamaan hyvin myös teleääniä viime vuoden Italian biisin tavoin.

Kolmannessa sijassa voisi Kroatia olla kiinni isolla telepistepotilla, mutta vielä on liikaa kysymysmerkkejä ilmassa, koska on monta maata, jotka eivät ole valinneet edustajaa tai julkaisseet biisiä. Näistäkin uskon useamman kiilaavan mukaan kärkipään kahinoihin.

Vierailija
18733/20622 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei nuo katsojamäärät sano mitään. SaaraAaltokin huiteli yli miljoonaa, mutta israelin kotkottaja meni ihan omia teitään. Ja en kyllä ymmärrä edes miksi

Saaralla oli hyvä video, mutta sitä lähdettiin jostain syystä muuttelemaan ja pilattiin koko esitys.

Kertauksen vuoksi: Saaralla oli paljon katsotumpikin versio videosta, mutta sitä ei koskaan tuotu Euroviisujen virallisille sivuille, kun taas Nettan videolle heitettiin saman tien 4 miljoonaa katselua. Ihan vaan vertailun vuoksi, miten tärkeä asia Israelille oli silloin voittaa tai sijoittua korkealle. Bottien katselu- ja kuuntelukertoja voi ostaa edelleen viiden minuutin klikkailulla vaikka kuinka paljon, mikä maa tahansa, joten ihan kaikki striimailu ei ole edes mitenkään uskottavaa. Eri juttu olisi, jos tiedettäisiin paljonko fyysiset singlet olisivat tehneet kauppaa.

-winner-

Vierailija
18734/20622 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olkoon mikä tahansa kansallispuku BL:lla. Yleisö Kroatian ulkopuolella ei sitä tiedä, vaan ajattelevat hänen matkivan Käärijää. Tuo taas saattaa vaikuttaa äänestyspäätökseen. Jos oikesti haluavat voittaa, niin nuo elementit, joka voidaan tulkita Käärijän matkimiseksi, tulee poistaa!

Toivottavasti kukaan ei erehdy lavalle Munsalan kansallispuvussa. Siitä voi av-mammat haljeta ;DDDDDD

-winner-

Vierailija
18735/20622 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai täällä kirjoittele enää kuin muutama Henriä ihasteleva sekopää. Ylikehuvat perusteettomasti Win95manin biisiä ja esitystä ja mollaavat muita oikeasti potentiaalisia viisumenestyjiä.

Ihan lapsen tasolla olevia vinksahtaneita akkoja.

Lapsen tasolla on vain henkilö, joka vetää noin karkeita yleistyksiä ja kutsuu muita sekopäiksi ilman perusteluja. Itse ihailen Henriä, fanitan No rulesia biisinä, mutta en ole kertaakaan haukkunut muita viisuehdokkaita. Sen sijaan olen useampaankin otteeseen esim. kyseenalaistanut Saran loputtoman haukkumisen täällä, vaikka itse en Saran biisistä niin välittänyt. Mutta en hyväksy muiden artistien jatkuvaa mollaamista.

Vierailija
18736/20622 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.. Ja tässä palataan taas tähän koko umk:n alun keskusteluun.

Täällä puhuttiin ettei Saraa voida lähettää,koska "matkii" Loreenia. 

Siis samanvärinen puku. Puhuttiin loreen "kopiosta'.

Nyt joillekin (ehkä samoille,jotka syytti Saran stailausta?) lasagnan hihat valot ja maneerit on vaan kylttyyriä tms. Ei mitään kopiointia :D 

P.s en ollut itse mikään Sara fani. Toi keskustelu vaan näyttää nyt tässä tilanteessa todella huvittavalta.

Enemmän vaikuttaa siltä, että Saran mollaajat ovat samoja, jotka mollaavat nyt Baby Lasagnaa.

Mihinkäs nuo vuorotelllen ammattivalittajaa ja faneja teeskentelevät hahmot tavoistaan pääsisivät. Sama pää kesät talvet.

-winner-

Vierailija
18737/20622 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olkoon mikä tahansa kansallispuku BL:lla. Yleisö Kroatian ulkopuolella ei sitä tiedä, vaan ajattelevat hänen matkivan Käärijää. Tuo taas saattaa vaikuttaa äänestyspäätökseen. Jos oikesti haluavat voittaa, niin nuo elementit, joka voidaan tulkita Käärijän matkimiseksi, tulee poistaa!

Toivottavasti kukaan ei erehdy lavalle Munsalan kansallispuvussa. Siitä voi av-mammat haljeta ;DDDDDD

-winner-

Pisteet winnerille tällä kertaa kansallispukutietämyksestä. Itsellä on aikoinaan ollut juurikin Munsalan puku :D

Vierailija
18738/20622 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs sen biisin ja videon näkyvyyteen voi tavallinen tallustaja tehdä?

En tiedä. Kevään farkkumuoti uutiset liittää yhteen tms?

Farkku on muuten oikeasti nyt muotia! Kiinnitti ihan huomiota tänään kun pyörin keskustassa, niin melkein kaikissa vaatekaupoissa oli silmiinpistävän paljon denimiä esillä eri muodoissa, ei siis pelkästään perusfarkkuja. Win95man on trendien aallonharjalla.

Vierailija
18739/20622 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmi, etten ole Fb:ssä tai Instagramissa, kiva aina euroviisujen aikana olisi seurata muuallakin kuin täällä tai Redditissä. Plus Youtubessa kuuntelen ja katson, Spotifyta en käytä. Onneksi edes täällä muutkin juttelevat ja seuraavat.

Ihan vain näin väliin sanon, että kiva aina iltaisin täällä lukea muiden mielipiteitä ja analysointeja. Jatkakaa vain, ja minä jatkan täällä takapiruna kommenttien lukemista ja viisuista jo nyt nauttimista, harvemmin kommentoin, mutta nyt noiden trollien myötä pelästyin, että kohta täälläkin hiljenee.

Instaa ja facea pystyy ainakin jonkin verran seuraamaan vaikka ei olisi omaa tiliä 👍🏻

Vierailija
18740/20622 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitin vocal coachien arvosteluista, mutta en löydä kirjoitustani? Poistetaanko muitakin kuin fekaalijuttuja?

Hyvin eri suuntaan menee taiteen arvostelu. No Rules on milloin missäkin sijoituksessa kansainvälisesti. Nyt on klassikkoja niin paljon mukana, eli yksinlaulua.  No Rulesin toivon olevan finaalissa mukana ja toivon sen sijoittumista. Viimeinen sija on Saksalle jo varattu - minun osaltani.

Mainosta enemmän NoRulesille kyllä tarvitaan. Äänestän kaikin voimin Teemua ja Henriä finaaliin. Biisi

eroaa kaikista muista biiseistä mielestäni myönteisesti. Tosin biisin sanoma ei tunnu avautuvan tänne ulkomaiden

kuuntelijoihin. Joidenkin mielestä ääni ei ole riittävän kantava, mutta kun liikehdintää on hyvin paljon, niin on

todella varottava hengityksen kanssa, että riittää.

Ensimmäinen tavoite on saavuttaa faneja ja kuuntelijoita eli videon katsojia paljon, paljon enemmän kuin nyt kun moni muukin maa on julkaissut biisinsä.

No Rules pitää saada avautumaan kansainvälisille markkinoille. Niin, että biisiä spekuloidaan aivan kuten täällä Suomessa ulospäin lämpiävässä maassa.

Muut maat ovat enemmän sisäänpäin suuntautuvia eli naapuriin ja naapurista valitaan.

Minustakin ylivoimainen viiminen zero points sija kuuluu Saksalle. Niin harmi kuin se nuorelle laulajalle on. Saksa ottaa tyynesti sijoituksensa.

Ketju on lukittu.