UMK 2024 OFFICIAL
UMK finaaliin päiväksi on varmistunut 10.2.2024, finalistien julkaisuun noin 100 päivää ja ekat vihjeet artisteista saatu tänään. Millä fiiliksillä odotat viisu-keväältä? Voiko mikään säväyttää Käärijä-huuman jälkeen?
Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (20622)
Vierailija kirjoitti:
Hitsi, tänään tanssittiin zumbassa No rulesin tahtiin. Se on kyllä niin ihana kappale tanssia! Mutta heti iski haikeus ja ahdistus, kun ei tiedä, saako tästä nyt viisukevään aikana nauttia :((
Niin on! Mä oon tanssinut sen tahtiin kotona ihan täysillä ja aina tulee sellainen fiilis, että tekisi mieli mennä katon läpi. Aivan mahtava hyvän mielen biisi.
Mun mielestä Paskana ei livenä ollut huono, livelavastus kyllä järkyttävän aneeminen, myös vaatetus biisiin todella epäsopiva, ja minulle biisin lyriikat huonot, mutta itse biisi ja laulaja ok. Itse äänestin voittanutta esitystä, ja kyllä mietin, miten voi nyt jälkeenpän vasta alkaa miettiä osallistumista, oli kuitenkin jo kansalliseen finaaliin selviytynyt ja se Jessekin teki jo aiemmin selväksi oman kantansa asiassa, mistä ei selvästi kaikkea edes tiedä (ellei ole sen alueen muslimi/arabi sukujuuriltaan), muuten nuo kannanotot selvästi osoittavat, että on luettu liikaa ja etenkin liian vähän historiaa Iltalehden kaltaisten sivustojen kautta. Ja ihan olematta muslimi, arabi tai edes kristitty tämän sanon, en ihmettele, että Israel saa osallistua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, ainakin Sara ja Teemu tuntuvat olevan hyvissä väleissä, kun tänäänkin ovat keskenään jutelleet. Fanit sen sijaan täällä tappelevat keskenään.
Juuri näin. Kävi miten kävi, Suomi saa joka tapauksessa hyvän viisuedustajan, joko jo valitun hulvattoman hauskan ysäribängerin tai kauniin, modernin ja tarttuvan popballadin. Kummallakin on mahdollisuudet hyvään tai vähintäänkin kelpoon viisumenestykseen.
No Rules on huumoribiisi, mutta samalla aito ysäritimantti. Kaikki koukut löytyy. Paskana kuulostaa siltä mitä annemattilat on liukuhihnalta tehneet Iskelmä-radioon viimeiset 20 vuotta. Tunkkainen.
Suomi-iskelmälle on kysyntää, sen osoitti Cicciolina. Älä ajattele omalta kantilta vaan ulkomaalaisten korviin.
Ei oo Teemusta kiinni ainakaan tämä homma. Ei vaikuta yhtään sellaiselta, jota Euroviisut hirvittäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huumorihenkisissä biiseissä ja hyvässä showssa toimii heikompikin livelaulu. Balladeissa ei. Sen pitää mennä nappiin.
Tämä! Jostain syystä Saran fanit eivät tätä pysty myöntämään. Aika iso riski olisi lähettää Sara viisuihin kun edes karsinta kotimaassa ei vakuuttanut.
Olisin samaa mieltä jos viisut olisivat samana päivänä, mutta ne on viikkojen päästä. On tuhat esimerkkiä huonosta karsintaesityksestä joka parani finaaliin. On myös hyviä karsintaesityksiä jotka kusi finaalissa. Jokainen maa ottaisi ensimmäisen mieluummin. Karsinnoissa valitaan biisi ja perus konsepti.
ihmeisiinkö tässä pitää alkaa uskomaan?
tottakai mielummin valitaan sellanen joka vet
Katsonkin kaikki karsinnat, mitkä ehdin. Tänä vuonna esim. Luxemburgista olisi voinut lähettää lähes kaikki 8 biisiä. Norjassa oli hyvä taso. Italia; tarvitseeko edes mainita?? Liettuassa hirveä määrä ehdokkaita, mutta helmiä sielläkin. Sama Virossa. Jopa parjatulla Saksalla on tänään ihan kivoja kappaleita ehdolla.
Viime vuoden UMK oli eri planeetalta kuin tämänvuotinen. Minä en koskaan kannata mitään vain siksi, että se on omasta maasta. Kannatan sitä, mistä tykkään. Yhdestäkään tämän vuoden UMK- kappaleesta en tykännyt, mutta Windows95manin live vakuutti että oikea voittaja valittiin.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Minkä aloittaa, pitäisi tehdä loppuun.
Tämmöisessä tapauksessa kyllä. Ennen finaalia olisi pitänyt viimeistään sanoa, että epäröivät osallistumista, jos tulevat valituksi. Olisin silloin äänestänyt jotain muuta. Kun on jo tullut valituksi edustajaksi noin isolla äänimäärällä, niin tässä vaiheessa pakitus tuntuu vähän ikävältä meitä äänestäjiä kohtaan. Me kun elettiin siinä uskossa, että lähtevät kuten sanoivat.
Jos pojat eivät lähde, on tämä vuosi totaalinen pannukakku. Miettikää vuosi takaperin.
En vaan tajua miten noi yhdet ja ainoat shortsit kestää koko myllytyksen. Niillä on ikääkin kuulemma 14 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, ainakin Sara ja Teemu tuntuvat olevan hyvissä väleissä, kun tänäänkin ovat keskenään jutelleet. Fanit sen sijaan täällä tappelevat keskenään.
Juuri näin. Kävi miten kävi, Suomi saa joka tapauksessa hyvän viisuedustajan, joko jo valitun hulvattoman hauskan ysäribängerin tai kauniin, modernin ja tarttuvan popballadin. Kummallakin on mahdollisuudet hyvään tai vähintäänkin kelpoon viisumenestykseen.
No Rules on huumoribiisi, mutta samalla aito ysäritimantti. Kaikki koukut löytyy. Paskana kuulostaa siltä mitä annemattilat on liukuhihnalta tehneet Iskelmä-radioon viimeiset 20 vuotta. Tunkkainen.
Suomi-iskelmälle on kysyntää, sen osoitti Cicciolina. Älä ajattele omalta kantil
Cicciolina oli freesi! Enkä ajattelekaan omalta kantilta. En minä kumpaakaan näistä kuuntele enkä äänestänyt. Sanoin mielipiteeni.
Vierailija kirjoitti:
Harmi kun hoitopaikkoja on niin vähän näille jotka vouhottaa jostain v.tun UMK:sta. Joutais lopettaa koko helkkarin sonnan.
Kyllä se hoitopaikka kannattaa resursoida suoraan niille tyypeille, jotka tulee kommentoimaan ketjuun, jonka aihepiiri ei lainkaan kiinnosta?
Vierailija kirjoitti:
Ei oo Teemusta kiinni ainakaan tämä homma. Ei vaikuta yhtään sellaiselta, jota Euroviisut hirvittäisi.
Jep mulla on samat fiilikset ollut alusta asti tästä kohusta. Teemu on tätä pidempään halunnut ja vaikka oli yllättynyt ja mediapyöritys ja semmonen väsyttänyt, niin selvästi myös on ollut innoissaan. Osassa spekulointiartikkeleissa on puhuttu vain Teemusta, mutta Henriä ei mainita kuin alussa, vaikka hän taitaa olla tässä se isoin syy pakitukseen.
Luxemburgista olisi voinut monta lähettää mutta kaikki yhtä beigejä. Ehkä se on vähän filosofinen ero kans... itse enemmän kallistun biiseihin, joissa on jotain riskiä tai tekemisen meininkiä. Kultaista keskitietä jos kaipaa niin on paljon sellaista "meh" maita joista tulee ihan mukiinmenevä muttei saa mitään tunteita aikaan puolesta tai vastaan, joten keikkuvat rankingin häntäpuolella ja ehkä selviävät finaaliin.
UMK on ehdottomasti oikealla tiellä vaikka tämän vuoden kattaus olikin viimevuotista huonompi, arvostan sitä ettei koiteta perushumpalla jatkoon vaan kokeellisia soundeja otetaan mukaan.
Jos Henriä ymmärrettävästä syystä hirvittää julkisuus, niin Teemu voi hoitaa PR:n ja Teemu vain hoitaa sen laulamisen ja siinä se. Mäkin oon ulospäin suuntautunut ja siltikin julkisuus hirvittää, mutta Teemu osaa varmasti homman kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Jos Henriä ymmärrettävästä syystä hirvittää julkisuus, niin Teemu voi hoitaa PR:n ja Teemu vain hoitaa sen laulamisen ja siinä se. Mäkin oon ulospäin suuntautunut ja siltikin julkisuus hirvittää, mutta Teemu osaa varmasti homman kotiin.
Piti sanoa, että HENRI hoitaa vain laulamisen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huumorihenkisissä biiseissä ja hyvässä showssa toimii heikompikin livelaulu. Balladeissa ei. Sen pitää mennä nappiin.
Tämä! Jostain syystä Saran fanit eivät tätä pysty myöntämään. Aika iso riski olisi lähettää Sara viisuihin kun edes karsinta kotimaassa ei vakuuttanut.
Olisin samaa mieltä jos viisut olisivat samana päivänä, mutta ne on viikkojen päästä. On tuhat esimerkkiä huonosta karsintaesityksestä joka parani finaaliin. On myös hyviä karsintaesityksiä jotka kusi finaalissa. Jokainen maa ottaisi ensimmäisen mieluummin. Karsinnoissa valitaan biisi ja perus konsepti.
Pointti olikin se että jos jo karsinnassa menee ns penkin alle niin se ei luo uskoa tulevaan. Miksi äänestäisin mielestäni huonoa esitystä ja pidättelisin hengitystä ja toivoisin että viisuissa menisi sitten paremmin. Kaiken järjen mukaan ihmiset äänestää sitä jolta homma tuntuu sujuvan jo siellä karsinnassa.
Mulle olisi ainakin täysin okei, että Teemu on enemmän esillä haastiksissa ja Henri jättäisi ne vähemmälle, niin mielellään kuin häntä katselisinkin. Pääasia olisi kuitenkin että hän laulaa ja esiintyy siinä ja viisujen säännöt taitaa niin mennäkin, että saman pitää laulaa viisuissakin. Tietty olisi mukava nähdä jonkinlaista somematskua näistä kahdesta, kun heidän ystävyytensä on niin valloittavaa katsottavaa, mutta pystyn elämään ilman sitä, jos Henriä ahdistaa liiallinen julkisuus. Pääasia on, että esiintyisi viisuissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se nyt vaan oon näin kivaa ja yksinkertaista. Win95 olisi pitänyt kertoa ennen äänestystä, jos eivät lähde. M&P olisivat saaneet suuren osan Win95 äänistä ja voineet voittaa ihan siinä missä Sarakin.
Aivan varmasti Windows 95man sijoittuisi paremmin kuin Sara, koska erottuu niin paljon muista esiintyjistä.
Koska karsinta on vaan karsinta. Karsinnassa valitaan biisi ja esittäjä. Esitystä voi aina muuttaa. Tietty jos esittäjä vaikka juoksee lavalta pakokauhussa niin se on eri asia, mutta pääosin kaikkea parannetaan viisuihin.
Monelta maalta olis mennyt hyvä sijoitus sivu suun jos oisivat hylänneet hypeä saaneen biisin karsintaesityksen takia. Viime vuoden Tsekki nyt kirkkain esimerkki mutta jopa Ukraina oli hetken epävarma huonon miksauksen takia.
Hauskimpia ovat nämä kirosana-konservatiivit jotka kuvittelevat, että ulkomaalaiset järkyttyis jos tietäisivät paskanasta :D on niitä muitakin viisuissa ollu, joskus menevät seulasta läpi ja joskus pitää vähän muuttaa mutta ihmiset kyllä elävät tämän kanssa varsinkin jos on vieraasta kielestä kyse