Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

UMK 2024 OFFICIAL

Vierailija
03.10.2023 |

UMK finaaliin päiväksi on varmistunut 10.2.2024, finalistien julkaisuun noin 100 päivää ja ekat vihjeet artisteista saatu tänään. Millä fiiliksillä odotat viisu-keväältä? Voiko mikään säväyttää Käärijä-huuman jälkeen?

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (20622)

Vierailija
10881/20622 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ääniä annettiin tänä vuonna yhteensä 224 477 kappaletta. Voittajan saama äänimäärä erottui selkeästi muista. "

https://yle.fi/a/74-20073992

Vierailija
10882/20622 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Windows95Maniin en ota niinkään kantaa, onnea hänelle. Ärsyttää vaan tämä kommentointi, että Sara olisi muka Loreen-kopio. Yhteistä heillä vain puvun väri ja pop-genre. Samalla W95Man ei kuitenkaan jostain syystä samalla logiikalla ole Käärijä-klooni, vaikka laulaa hauskassa asussa elektrobiisin ja lavashowssa aloittaa murtautumalla ulos boksista. Ärsyttävää kaksinaismoralismia. Toisaalta naisartisteja aina verrataan toisiinsa joten mitä oikein edes odotin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
10883/20622 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en kyllä jaksais enää mitään ruotsalaisten plagiaatiopoppia viisuissa, kokeilis nekin jotain rohkeampaa. Onko niillä ollut erillaista koskaan?

No siis ruotsilta rock ois virkistävää, meiltä poppi. Ei poppiakaan kliseisesti tartte tehdä, meillä vesalat ja chisut sun muut osaa olla outojakin ja samalla hyvin suomalaisia. 

Mutta sitten meillä pitäisi olla to-del-la solid hyvä laulaja. Ei mitään henkäileviä Jenni Vartiaisia. 

Vierailija
10884/20622 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltalehden mukaan yleisöääniä annettiin tänä vuonna yhteensä 224 477 kappaletta. Näistä taisi mennä yli kolmannes tai ehkä 40 % voittajalle, en jaksa alkaa laskemaan.

Vierailija
10885/20622 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi esitys pitää katsoa vielä joku 100 kertaa, että tajuaa mitä kaikkea siihen on piilotettu 😂

Vierailija
10886/20622 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon niin fiiliksissä tämän valinnasta ja siitä, miten kansa näytti keskaria raadeille. Ja ihanasta Henristä.

Vierailija
10887/20622 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me voitetaan viisut

Vierailija
10888/20622 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan ollut suosikkini, mutta tämän kansa halusi joten yritän parhaani mukaan olla mukana kannustusjoukoissa. Joten, onnea matkaan Henri ja Windowsmies! Pitäkää hauskaa ja mielellään edes jotkut housut jalassa.

Vierailija
10889/20622 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuten kannata noteerata tai lukea ollenkaan näitä huomionkipeydessä puumerkattuja viestejä, etenkään jos niissä keskitytään jankkaamiseen ja ärsyttämiseen. Mä oon ite opetellut aika hyvin vilkaseen viestin alareunan ennen lukemista.

-wiener-

Vierailija
10890/20622 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka Henri on loistava laulaja, niin silti laulutekniikkaa ja enkun ääntämistä 

Joo,  pienikin liikkuminen kuuluu äänessä heti. Keistarilla sen sijaan liikkuminen ei näytä tuntuvan missään.

Just ton liikkumisen takia se ryijy pois päältä.

Näkyikö Henryllä muka rintakarvat?

En tiedä. Mutta nyt on, kun kuvittelin ne. Oijoi Henri, olen vilpittömästi pahoillani mihin jouduit 🔥

Vierailija
10891/20622 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärtänyt pointtia. Mun sydäntä lämmittää, että useampi täällä käyttää tätä nimimerkkiä, mä kävin täällä ite viimeksi toissapäivänä.

-wiener-

Vierailija
10892/20622 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me voitetaan viisut

Ei tänä vuonna eikä tällä ehdokkaalla. Vaikka olisi millainen Kummeli-lavashow tai Stubb tikkatauluna.

-winner-

Vierailija
10893/20622 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se menee:

Ei sääntöjä!

Näin minä elän, näin minä

löydän tuulen siipieni alle,

näin opin lentämään

(No niin)

Ei sääntöjä!

Hienoa olla kevyt ja ilman huolia, ihana.

Vierailija
10894/20622 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka Henri on loistava laulaja, niin silti laulutekniikkaa ja enkun ääntämistä 

Joo,  pienikin liikkuminen kuuluu äänessä heti. Keistarilla sen sijaan liikkuminen ei näytä tuntuvan missään.

Just ton liikkumisen takia se ryijy pois päältä.

Näkyikö Henryllä muka rintakarvat?

En tiedä. Mutta nyt on, kun kuvittelin ne. Oijoi Henri, olen vilpittömästi pahoillani mihin jouduit 🔥

Tunnen pikkusen ristiriitaa tästä kuumistelusta, kun Henri ei tuolla alun perin halunnut olla edes ja nyt me kuolataan sitä täällä. :D Mut minkäs sille voi, kun ihastuu. 🙈

Vierailija
10895/20622 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en kyllä jaksais enää mitään ruotsalaisten plagiaatiopoppia viisuissa, kokeilis nekin jotain rohkeampaa. Onko niillä ollut erillaista koskaan?

No siis ruotsilta rock ois virkistävää, meiltä poppi. Ei poppiakaan kliseisesti tartte tehdä, meillä vesalat ja chisut sun muut osaa olla outojakin ja samalla hyvin suomalaisia. 

Mutta sitten meillä pitäisi olla to-del-la solid hyvä laulaja. Ei mitään henkäileviä Jenni Vartiaisia. 

Älä henkäilyä sorsi, Jennin suru on kunniavieras ois ollu iha viisuvoittomateriaalia 2010-luvulla! Kenties vieläkin. 

Vierailija
10896/20622 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei nyt mä sen keksin! Siinä on muna, ja sanoissa puhutaan lentämisestä ja ilmasta siipien alla, ne Pilvin valkoiset siivet pitää saada Keisterille. Niiden kanssa voi sitten liihotella pitkin lavaa!

Ja kun on muna, niin siitä pitäisi kuoriutua tipu. Ensin munassa näkyisi Keisteri tipuasussaan ja laulaisi oman osuutensa. Sitten hänen vierelleen ilmestyisi tipuasuinen Henri laulamaan oman osuutensa. Kohdassa "How I find the wind beneath my wings It's how I learn to fly (Let's go!)" Henri "lentäisi" joissakin vaijereissa roikkuen ulos munasta ja hänen jälkeensä Keisteri. (Heillä olisi valjaat valmiiksi päällä, ja kiinnittäisivät jonkin koukun niihin, esim. toinen toisensa selkäpuolelle.)

Keisteri ja Henri tanssisivat tipuasuissaan, pitäisi keksiä jokin hassu koreografia tähän. Kohdassa "And you all gonna be free, forget the

Buahahaha!

Vierailija
10897/20622 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin rapsutella Windows95manin isoja palleja ja imeä hänestä siemenet.

🤮🤮🤮

Vierailija
10898/20622 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivoisin että joku tuleva vuosi suomi lähettäisi virkistyksen vuoksi jonkun pop tytön/naisen, viimeisin oli Saara Aalto 2018 ja sekin tuli kysymättä. Suomen musiikkiskenessähän on ihan kiitettävästi noita ja tosi erilaisia. Keira oli vähän liian kokematon mutta osas laulaa. 

Suomi näytti tänäkin vuonna, että ylisjonne ei vaan halua naisia. Heteromiehen paljas pinta vetoaa, mutta no homo.

-winner-

Vierailija
10899/20622 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatin itse lähes viimeiseen asti Saraa euroviisuedustajaksi, mutta live-esitys muutti tilanteen. Biisi olisi vaatinut virheettömän laulusuorituksen, eikä sellaista valitettavasti nyt kuultu. Noin voimakasta balladia ei vain voi laulaa sinne päin, yhtään. Harmittaa todella Saran puolesta, mutta onneksi hän saa tästä ansaitsemaansa näkyvyyttä Suomessa. Hieno artisti. 

Windows95manista sen sijaan täytyy sanoa, että vaikka esitys oli hilpeä, niin kyllähän Piispanen oikeasti lauloi hienosti vaikean biisin. Eli ei musiikillisesti mikään pohjanoteeraus todellakaan. Lisäksi kappaleella on oikein euroviisuihin sopiva sanoma eli turhien sääntöjen hylkääminen. Kelpo edustaja kaiken kaikkiaan mielestäni ja turhaankin leimattu vain huumorisekoiluksi. Se, että tehdään asioita ilon kautta ei tarkoita, että ne olisivat automaattisesti turhia tai tyhmiä. 

Vierailija
10900/20622 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua tympii, kun käärijä sotketaan win95 teen.

Ketju on lukittu.