UMK 2024 OFFICIAL
UMK finaaliin päiväksi on varmistunut 10.2.2024, finalistien julkaisuun noin 100 päivää ja ekat vihjeet artisteista saatu tänään. Millä fiiliksillä odotat viisu-keväältä? Voiko mikään säväyttää Käärijä-huuman jälkeen?
Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (20622)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on hauras toive, että Windows95man yllättäisi. Hän sanoi haastattelussa että tiesi pääsevänsä biisillänsä UMK:hon mukaan ja jotenkin tuo itsevarmuus luo uskoa että jotain hyvää on luvassa. Olishan siinä faneille seurattavaa kun hän joutuisi keksimään itselleen uuden artistinimen ja löytämään uuden paidan, kun tuskin windows logoa/nimeä saa käyttää euroviisuissa :'D
Mä en taas yhtään jaksaisi mitään huumorimiestä edustajaksi. En tylsää biisiäkään kyllä, mutta en myöskään tuota Windows-miestä. Käärijän vanavedessä on tulossa Joost Alankomaista. Kroatiasta mahdollisesti Rammstein-vaikutteinen Baby Lasagne ja Virossakin vähän häröilevä biisi suosiossa. Suomi voisi laittaa nyt jotain ihan muuta
Esmes se Iltan (taivutinko oikein?) balladi toissavuodelta olis hieno veto Käärijän jälkeen, mä vähän pelkään että toi tuleva 'Paskahalvaus'-balladi ei ole ihan yhtä tyylikäs tapaus.
Molemmis biiseissä kertsi sais olla kovempi. Cyan Kicks on mun mielestä näistä kahdesta parempi
Harmi et vkloppuna ei julkaista uusia biisejä
Mää en halua enää ikinä kuulla tuota Sexmanen kappaletta. hyi.
Olishsn se läppä jos Ruotsin euroviisuihin puolet maista lähettäis huumoribiisin
Vierailija kirjoitti:
Mt-ongelmatko ne on Suomen teema tämän vuoden euroviisuissa?
Se on nuorten aikuisten elämän teema. Vanhemmat, oikeet aikuiset ei kestä, kun ollaan totuttu vaikenemaan ja vähättelemään omia ongelmiamme. Mielenterveysongelmat on olleet tabu ja hävettävää, mutta nuorille ne eivät enää ole. Siks ymmärrän monet vihaa tätä biisiä, kun eihän sovi noin suoraan sanoa.
No niin, ilmeisesti Suomen mielenterveys järkkyi kun Käärijä ei voittanut, ja UMK-raati haluaa sen kertoa Ruotsille ja koko maailmalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on hauras toive, että Windows95man yllättäisi. Hän sanoi haastattelussa että tiesi pääsevänsä biisillänsä UMK:hon mukaan ja jotenkin tuo itsevarmuus luo uskoa että jotain hyvää on luvassa. Olishan siinä faneille seurattavaa kun hän joutuisi keksimään itselleen uuden artistinimen ja löytämään uuden paidan, kun tuskin windows logoa/nimeä saa käyttää euroviisuissa :'D
Mä en taas yhtään jaksaisi mitään huumorimiestä edustajaksi. En tylsää biisiäkään kyllä, mutta en myöskään tuota Windows-miestä. Käärijän vanavedessä on tulossa Joost Alankomaista. Kroatiasta mahdollisesti Rammstein-vaikutteinen Baby Lasagne ja Virossakin vähän häröilevä biisi suosiossa. Suomi voisi laittaa nyt jotain ihan muuta
Äänestetään Jesse Mark boikotoimaam.
Sexmane oli tuntematon itselle, mutta kovan biisin heitti ulos ja aiempi tuotanto näköjään myös omaan mieleen. Mania on just sellainen biisi, jota kuunnellessa on hyvä raivosiivota tai tekis mieli ajaa kielekkeeltä alas. Täyttä kultaa siis.
Hyvin helppo valinta tähän mennessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sexmanen "suosio" perustuu siihen, että on pienen ummehtuneen, menneeseen aikaan jämähtäneen eteläsuomalaisen musiikillisen sisäpiirin suosikki.
Hänellä on Spotifyssa yli puoli miljoonaa kuuntelijaa kuukaudessa, vastaavasti esim. Cyan Kicksillä 77 500.
Faktat eivät liikuta peräsuomalaisia, "näin nämä asiat koetaan" jne.
Tunnetusti syrjäseuduilla omaksutaan uudet asiat vuosia kasvukeskuksia jäljessä, vanhukset eivät välttämättä silloinkaan.
Juupajoella Popedakin on edelleen tuoretta musiikkia.
"Uudet asiat" eivät välttämättä aina ole omaksumisen arvoisia.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, näistä kahdesta Max vie.
Vierailija kirjoitti:
Olishsn se läppä jos Ruotsin euroviisuihin puolet maista lähettäis huumoribiisin
Sitten esim. Ruotsin tai Italian olisi entistä helpompi napata voitto.
EI ole mun musaa Mania. Varmaan omassa genressään ok biisi.
Mania on raikas ja edustaisi hyvin, lippu Malmöön Max Senelle näistä kahdesta julkaistusta. Eka vaihtoehdossa vaivaa sanat ja kuvasto joka on nähty ja kuultu, ei uutta.
En pidä Sexmanen kappaleesta tai videosta ollenkaan.
Max on tyyppinä sellainen, että siihen kyllä varmaan rakastuttais ulkomaita myöten. Lisäksi toki toi biisi itsessään on kova.
Vierailija kirjoitti:
Se olis niille ihan oikein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, näistä kahdesta Max vie.
Studioversioista Max kyllä kuulostaa omaan makuuni paremmalta, mutta live ratkaisee. Vähän pelottaa Maxin liven puolesta. CK:lta live-esitys hoituu kyllä takuuvarmasti.
Mulla odotukset ei olleet korkealla, mutta sanotaanko, että Sexmanen Mania yllätti ihan kohtuu positiivisesti. Ei tätä viisuihin voi lähettää, koska ei sillä siellä menesty ollenkaan, mutta laittaisin tämän itse jollekin soittolistalle taustalle pyörimään. Ei siis mikään huippuveto, muttei mikään katastrofikaan. Ei vaan näe tämän mitenkään toimivan livenä tai lavalla viisuissa.