Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

UMK 2024 OFFICIAL

Vierailija
03.10.2023 |

UMK finaaliin päiväksi on varmistunut 10.2.2024, finalistien julkaisuun noin 100 päivää ja ekat vihjeet artisteista saatu tänään. Millä fiiliksillä odotat viisu-keväältä? Voiko mikään säväyttää Käärijä-huuman jälkeen?

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (20622)

Vierailija
5921/20622 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole aiemmin kommentoinut tätä paskana-keskustelua. Mietin käyttääkö joku tosiaan tuota paskana-sanaa. Itse ehdottaisin "hajalla". 😄

Ei kuulostaisi yhtä iskevältä melodisesti. Pirsta-lei-na voi vielä mennä.

Vierailija
5922/20622 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä siellä live-esityksessä kaikki lapsikuuntelijat tykkää, ku Sara-täti pääsee kertsiin?

Varmaan samaa kuin vuosi sitten: Pidän kaksin käsin kiinni tuopista niinku! Etc.

Varmaan samaa kuin esim: "heeeeeelvetin hyvin menee" tai mikä tahansa Petri Nygårdin biisi, jota he rallattelevat mukana. Ei ne ajattele kun vasta vuosia myöhemmin keskustelupalstoilla purkavat traumojaan, että miten kappaleiden sanoitukset olivat aiemmin ihan kauheita ja nyt meidän aikuisten täytyy sensuroida kaikki sanat niin, ettei vaan ikinä niitä rumia sanoja tai negatiivisen tunnetilan ilmaisukeinoja kuultaisi.

-winner-

Keksit varmasti itsekin lukuisia parempia negatiivisen tunnetilan ilmaisukeinoja kuin kiroilu.

Niin mutta kun kyseessä ei ole kiroilu ;D

Vaan tietyn, eksaktin tunnetilan ilmaus.

Ainoa, jolle tämän ymmärtäminen on vaikeaa, jostain vänkäyssyystä, olet sinä.

-winner-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5923/20622 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Sirpaleina ei oikein taivu tuohon rytmiin, mutta pidän siitä silti."

En tiedä oletteko musikaalisia vai ette, mutta kyllä "sirpaleina" sopisi siihen ihan hyvin. Sirpa- tulisi pas-tavuun. Ja espanjalainen meininki voimistuisi vain. Ääntä voisi värisyttää sopivasti siinä myös.

Siitä tulee kieltämättä pirteä painotus. Paskana sointuu pehmentäen oon pas-ka-na yhdellä samalla vokaalilla. Oon sirpa-lei-na ei ole niin pehmeä, mutta se sopii laulun sanomaan. Hajalla olisi saman tyylinen sekä rytmillisesti että soinnullisesti kuin paskana, joten ymmärrän myös sen suosion. 

Vierailija
5924/20622 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole aiemmin kommentoinut tätä paskana-keskustelua. Mietin käyttääkö joku tosiaan tuota paskana-sanaa. Itse ehdottaisin "hajalla". 😄

Pelkkiä kirosanoja sanavarastossaan omaavat typerykset.

Vierailija
5925/20622 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mutta kun kyseessä ei ole kiroilu ;D

Vaan tietyn, eksaktin tunnetilan ilmaus.

Ainoa, jolle tämän ymmärtäminen on vaikeaa, jostain vänkäyssyystä, olet sinä.

-winner-

VIT TU MÄ OON PASKANA TOHON SUN JATKUVAAN JANKKAUKSEEN!

Siinä sinulle tunnetila, jota tuota kirosanaa viljelemällä ilmaistaan.

Vierailija
5926/20622 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi oikeasti häiritä ihmisiä noin paljon se paskana-sana. Ihme porukkaa. Älkää helkkarissa äänestäkö sitä sitten jos biisin ydinsana ottaa noin kovasti hermoon.

Vierailija
5927/20622 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turpa kiinni Winner! 

Vierailija
5928/20622 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi oikeasti häiritä ihmisiä noin paljon se paskana-sana. Ihme porukkaa. Älkää helkkarissa äänestäkö sitä sitten jos biisin ydinsana ottaa noin kovasti hermoon.

On se muutenki huono, ei pelkästään ton paskana sanan takia. Ja kiitos vinkistä vaan, ei olla oltu aikeissakaan äänestää tätä biisiä.

Vierailija
5929/20622 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tiedä, onko tällaisenakaan aikana terveellistä toistaa laulussakin "oon paskana". Kuulija, joka ei vielä ole paskana - itse asiassa kaukana siitä - biisin loputtua onkin paskana sen apaattisuudesta. Ja he jotka ovat aina ja jatkuvasti paskana, biisi tekee heidän elämästään entistä paskempaa.

Itse en halua kuunnella Saran "draamaqueen" paskana -biisiä, koska se on niin negatiivinen, apaattinen, synkkä eikä minulla ole sen sanoihin mitään tarttumapintaa kun en koskaan ole ollut elämässäni paskana vaikka olen jo 60 v.

Vierailija
5930/20622 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on vain sellainen tilanne että pitää kuulla kaikki livenä tehdäkseen oikean päätöksen!

Mun mielestä juuri nyt on sellainen tilanne että kaikki ennakkokäsitykset on unohdettava ja katsotaan mitä tapahtuu.

Nublu ei ole mikään nobody ja taatusti nähdään livenä jotain mistä tykätään.

Nublu ja keitä kaikkia niitä onkaan Cheekki mukaan lukien, suurin osa kehäkolmosen sisäpuolelta ja nyt on tuotu oikein virosta! saakka. He eivät ole uskottavia. Kaikki tyynni europpalaisten halpakopioita aidoista Amerikan räppäreistä.

Vierailija
5931/20622 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turpa kiinni Winner! 

Hei mikä tää Winner on, kun on jo täällä ehtinut tehdä lähtemättömän vaikutuksen? Tietoisesti valinnut tyylinsä täällä, ja se puree. Saa tuulettaa.

Vierailija
5932/20622 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sara vaikuttaa haastattelujen ja puheittensa perusteella kovikselta.

Vierailija
5933/20622 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on vain sellainen tilanne että pitää kuulla kaikki livenä tehdäkseen oikean päätöksen!

Mun mielestä juuri nyt on sellainen tilanne että kaikki ennakkokäsitykset on unohdettava ja katsotaan mitä tapahtuu.

Nublu ei ole mikään nobody ja taatusti nähdään livenä jotain mistä tykätään.

Nublu ja keitä kaikkia niitä onkaan Cheekki mukaan lukien, suurin osa kehäkolmosen sisäpuolelta ja nyt on tuotu oikein virosta! saakka. He eivät ole uskottavia. Kaikki tyynni europpalaisten halpakopioita aidoista Amerikan räppäreistä.

Mutta rock-musiikki ja hevi, ne on aitoja ja syntyperäisiä suomalaisia tuotteita, ei mitään halpakopiota.

Vierailija
5934/20622 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua Paskana on itkettänyt monet kerrat. Se herättää suuren myötätunnon ja rakkauden kärsiviä kohtaan ja auttaa itkemään omiakin suremattomia surujani. Riipaiseva, upeasti laulettu kappale. Aiheenakin tuore. Jos live onnistuu, äänestän Saraa, vaikka sydämeni sykkiikin Winmiehen tahtiin.

Vierailija
5935/20622 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka suurta myötätuntoa kärsiviä kohtaan on terveellistä osoittaa? Karjalassa oli ennen itkijänaisia, jotka kävivät tuntemattomien hautajaisissa itkemässä. Onko se sittenkään mennyttä aikaa?

Psykologin kanta siihen, miten paljon on terveellistä huolestua kaiken maailman ympärillä leijuvista uhkista sekä muiden murheista ja kärsimyksistä, olisi mielenkiintoista kuulla. Ja onko normaalia, jos ei huolestuta tai pelota yhtään eikä tuntemattomien kärsimykset - niin, ei kiinnosta.

Vierailija
5936/20622 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kääntänyt kelkkani. En pidä Saran paskanasta. Olisi nimi edes pakana.

-winner-

Vierailija
5937/20622 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin todella hyvin enkä juuri murehdi maailman murheita, mutta aina välillä tulee itku enkä pidä sitä yhtään pahana asiana. Päinvastoin. 

Se, jota paskana joskus itkettää

Vierailija
5938/20622 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kuulostaisi yhtä iskevältä melodisesti. Pirsta-lei-na voi vielä mennä.

Tai pakanana

-winner-

Vierailija
5939/20622 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nublulla on kiva ääni mutta se puhuu niin nopeesti ja silleen konekiväärityyliin ettei meinaa saada selvää 😀

Ajattelee nopeasti = puhuu nopeasti. 

Adhd

-winner-

Vierailija
5940/20622 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turpa kiinni Winner! 

Hevosella on turpa. 

-winner-

Ketju on lukittu.