UMK 2024 OFFICIAL
UMK finaaliin päiväksi on varmistunut 10.2.2024, finalistien julkaisuun noin 100 päivää ja ekat vihjeet artisteista saatu tänään. Millä fiiliksillä odotat viisu-keväältä? Voiko mikään säväyttää Käärijä-huuman jälkeen?
Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (20622)
Viime vuonna oli monta parempaa biisiä kun tämän vuotiset. Missä nyt on hyvät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole aiemmin kommentoinut tätä paskana-keskustelua. Mietin käyttääkö joku tosiaan tuota paskana-sanaa. Itse ehdottaisin "hajalla". 😄
Ei kuulostaisi yhtä iskevältä melodisesti. Pirsta-lei-na voi vielä mennä.
Murskana toimii melodian kanssa.
Luin ketjun alkupäätä ja siellä sanottiin, että W95man ja Henri ei tuntenut entuudestaan toisiaan, vaan joku tuottaja paritti ne duoksi. Oisin voinut vannoa, että ovat hyviä kavereita ja tunteneet toisensa pitkään. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En yllättyisi jos Jesse saa äänivyöryn. Suomen osallistumista kisoihin Israelin takia vastustaa monikin, ihan Olavi Uusivirrasta ja Vestasta lähtien.
En halua sen kummemmin herättää poliittista keskustelua mutta muistetaan se että kulttuuriväki on yleisesti vasemmistolaista ja vasemmisto on aina ollut Israelia vastaan. Nämä Israelin boikottivaatimukset on ihan jatkumoa sille.
Kyse ei ole enää mistään poliittisesta kannasta, vaan siitä että Israel on muutamassa kuukaudessa tappanut mm. yli 9000 lasta eikä Euroviisut järjestävää Ruotsiakaan haittaa. Ummistavat vaan silmät kun Israelilta saadaan kisoihin merkittävää rahoitusta ja kisojen suurin sponsori on israelilainen.
Niin, elinukrainakin pitäisinjakaa osittain venäläisille?
Ei toisten maista voi vainnottaa palasia itselle.
Sara on ihanan innoissaan viisuista ja selkeästi halunnut mukaan kisaan. Mahtava asenne. Oinas-energiaa! 👍
Vierailija kirjoitti:
Luin ketjun alkupäätä ja siellä sanottiin, että W95man ja Henri ei tuntenut entuudestaan toisiaan, vaan joku tuottaja paritti ne duoksi. Oisin voinut vannoa, että ovat hyviä kavereita ja tunteneet toisensa pitkään. :D
Henrihän ei halunnut ollenkaan UMK:hon, mutta kun hänen laulunsa oli kilpailuun lähetetyllä äänitteellä ja tuli valituksi finaaliin, niin oli pakko lähteä mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Henrihän ei halunnut ollenkaan UMK:hon, mutta kun hänen laulunsa oli kilpailuun lähetetyllä äänitteellä ja tuli valituksi finaaliin, niin oli pakko lähteä mukaan.
Tosi upealla asenteella siis liikenteessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saaran ulkonäköä voisi fixata jos pääsee edustamaan. Nyt on liian valjun näköinen estradeille kun vastassa on kaunottaria. Olisi kiva jos Suomen edustaja olisi kerrankin hyvän näköinen. Eli treeni päälle, tiukka dieetti, stailaus (tukka on nyt ruma), botox veke huulista jne. jotenkin en tykkää Saaran naamasta.
Mulle tulee aina fiilis, että kuvissa hän on ottanut "surullisen" ilmeen, kun hänen kuuluu nyt olla paskana, mutta se pumpattu alahuuli jotenkin lerpattaa hassusti.
Ootteko tosissanne? Että pitäisi petrata ulkonäköä ja laihduttaa, kun vastassa on maailmankaunottaria? Tahallaan kai noin sanottu, koska mieleeni tulee Saraa katsellessa, että hän ON maailmanluokan kaunotar. Milliäkään ei kiloja saa enää ottaa pois. Ainoa mistä olen samaa mieltä, on
Sara ON maailmanluokan kaunotar, hieno artisti niin ulkoisesti kuin sisäisesti kuin laulutaidollisestikin. Aikoinaan vierastin hänen nasaalisoundiaan, mutta sitten näin hänet "Tähdet, tähdet"-sarjassa ja hämmästyin miten monipuolinen artisti hän on. Toivon todella, että hänet valitaan. Katsokaa youtuben reaktio-videoita, joita euroviisujen kansainväliset fanit ovat tehneet: Sara on saanut hurjan määrän kehuja esiintymisestään ja moni on liikuttunut laulun sanomasta ja Saran tunteellisesta tulkinnasta. Käärijän jälkeen kaikki tuntuu vähän tylsältä, mutta Sarassa on pontentiaalia Top-kymppiin kv.finaalissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän käsittääkseni osallistui biisin tekoon, muttei halunnut laulaa ja esiintyä siinä. Ketjun alkupäässä naureskeltiin, että hyvä, kun yksi ei halunnut esiintyä tässä, yksi ei lähde viisuihin kuitenkaan ja yhdessä biisissä on tekoälylaulua. 😆
Meidän onni, koska Henri on tämän kattauksen parhaimpia ellei parhain laulajia ja videon perusteella osaa esiintyä ja heittäytyä.
Vierailija kirjoitti:
Sara vaikuttaa haastattelujen ja puheittensa perusteella kovikselta.
Laihialta kerrotaan, että hyvin julmasta koulukiusaajapissiksestä on kyse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi oikeasti häiritä ihmisiä noin paljon se paskana-sana. Ihme porukkaa. Älkää helkkarissa äänestäkö sitä sitten jos biisin ydinsana ottaa noin kovasti hermoon.
On se muutenki huono, ei pelkästään ton paskana sanan takia. Ja kiitos vinkistä vaan, ei olla oltu aikeissakaan äänestää tätä biisiä.
Olen ruotsalaisten kanssa samaa mieltä, englanniksi olisi pitänyt laulaa.
-winner-
Englanninkielinen tekstitys on itse asiassa huomattavasti parempi kuin suomalainen, mutta sitähän ei-suomenkieliset ei tietenkään tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siihen nähden ihan mieletön heittäytyminen musavideolla ja äänikin ainakin videolla ihan priimaa, ei tainnut löytyä toista joka olisi samaan kyennyt.
Olisipa Henri jättäytynyt pois. Mulla ei olisi ehkä tänä vuonna sitten viisuihastusta. 😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siihen nähden ihan mieletön heittäytyminen musavideolla ja äänikin ainakin videolla ihan priimaa, ei tainnut löytyä toista joka olisi samaan kyennyt.
Jos pystyy livenä samaan, siinä on heittämällä tämän kisan paras laulusuoritus.
Ennen UMKta fiilikset on mulla se että yksikään biisi ei ole viiden tähden arvoinen. Viime vuonna rakastin Cha Cha Chata, Kuumaa ja Benjaminia. Keirakin oli ihana. Niille olisin antanut 4-5 tähteä. Täydellinen UMK-vuosi.
Liveissä mielestäni vain Cha Cha Cha pääsi omille fääreilleen. Benjamin ja Keira jätti vähän kädenlämpöiseksi ja Kuumaankaan esitys ei päässyt kappaleen tasolle.
Tänä vuonna meillä on hienoja artisteja kuten Jesse Markin, Nublu ja Mikael Gabriel ja Sexmane, mutta samanlaiset bängerit nyt vaan valitettavasti puuttuu.
Mulle tuo Paskana on balladi joita on 13 tusinassa. Toinen toistaan kauniimpia artisti naisia voimakkailla äänillä. Viime vuonnakin oli niin kauniita balladeita naisilta jotka jopa tipahti jatkosta.
En kannata Siipolaa. Siitä puuttuu mulle vain jokin. Kaikista biiseistä eniten olen lauleskellut Maniaa. Se on tarttuva ja jos paikoitellen kornitkin sanoitukset unohdetaan biisinä se on ihan hyvä. Odotan sitä eniten livenä. Eniten mulle kasvaneet biisit on Jessen ja Sexmanen. Jesse ei lähde viisuihin joten ääntä ei heru.
Live merkkaa. Äänestän sitä jolla nämä toimii yhdessä ja biisi kuulostaa hyvältä. Tänä vuonna en usko Suomen top 10.n.
Jos se Paska voittaa,käännetäänkö se finaalissa englanniksi? Siitäpä tulee hauskaa shit vai crap tai shitty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosi upealla asenteella siis liikenteessä.
Mitä ihmettä, osallistuminen on täysin vapaaehtoista.
Mistä johtuu, että nykyään ei saa selvää lauletusta tai puhutusta (räp)tekstistä,vai eikö ole tarkoituskaan?
Olen ruotsalaisten kanssa samaa mieltä, englanniksi olisi pitänyt laulaa.
-winner-