Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

UMK 2024 OFFICIAL

Vierailija
03.10.2023 |

UMK finaaliin päiväksi on varmistunut 10.2.2024, finalistien julkaisuun noin 100 päivää ja ekat vihjeet artisteista saatu tänään. Millä fiiliksillä odotat viisu-keväältä? Voiko mikään säväyttää Käärijä-huuman jälkeen?

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (20622)

Vierailija
5121/20622 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinin biisi olis niiiin hyvä muuten, mutta kertsin aikana lässähtää kun pannukakku... 

Vierailija
5122/20622 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viro kuulostaa ja näyttää luettuna niin hellyttävältä, miten en oo tajunnutkaan ennen. Kattelin eilen Muusikaplanetin juttu ja siellä "nublu on rääkinud Soome meediale" ja Miklusta kertoillaan näin.

Mikael Gabrielil ehk Mikael Kristian Gabriel Sohlmanil on suur side ka Eestiga. Tema ema Liidia on pärit Võrust. Ema kasvatas poega üksi ja oma praeguseks surnud soomerootslasest isaga kohtus räppar alles teismeeas.

https://muusikaplaneet.ee/2024/01/19/voxpopuli/

Viron kieli on niin hassun kuuloista 😂👍

Ema kasvatas poega uksi 🥲

(en osaa laittaa noita pisteitä u:n päälle)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5123/20622 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karmein biisi ikinä tuoWindows 95, samoin Mania ja Mikaelin Ufo hörhöily.

Tuo ei ole musiikkia.

Tuo kuulostaa kun kissaa vedettäisiin hännästä, samanlaisia rääkäisyjä.

Nää on kaikki mun suosikkeja 😀

Ajattelen viihdearvoakin. MG ja Nublu on varmasti vauhdikkaita ja kuvauksellisia, kielitaitoa löytyy. Samoin winmies kavereineen. Sexmane on sit taas ehkä liian cool ja katu-uskottava, en tiiä pystyisikö heittäytymään. 

Vierailija
5124/20622 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totaalisesti pettymys tuo Mikaelin biisi. 

Jos joku on "paskan"  niin tuo Windows 95, eikö  oo parempaa ideaa, kuin  vetää samatyyliä kuin Käärijä. Kopio viime vuodelta.

Siis arvo pyöreä NOLLA.

No on tällä tyylillä vetänyt jo monia vuosia ja japanin keikalla puhui aim fron Finlad rallienkkua. Ettei ny käärijä olisi ottanut vaikutteita DJ Windows95maniltä?

Vierailija
5125/20622 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viron ennakkosuosikin 5miinustin ja Puuluupin live-esitys oli kyllä harvinaisen kaukana videon tapahtumista. Ehkä pääsyynä oli postimerkin kokoinen esiintymislava, minne isot miehet eivät meinanneet mahtua. Hyvä rytmi.

Virolla on mahdollisuus panostaa sitten itse viisuihin. Pääasia että hyvältä kuulosti, lavashowta voi onneksi hioa. Myös täysmustat (eli täystylsät) asut vaihtoon.  

Vierailija
5126/20622 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos joku on "paskan"  niin tuo Windows 95, eikö  oo parempaa ideaa, kuin  vetää samatyyliä kuin Käärijä. Kopio viime vuodelta.

Siis arvo pyöreä NOLLA.

No on tällä tyylillä vetänyt jo monia vuosia ja japanin keikalla puhui aim fron Finlad rallienkkua. Ettei ny käärijä olisi ottanut vaikutteita DJ Windows95maniltä?

Mikä ton oikea nimi on? 

Vierailija
5127/20622 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis arvo pyöreä NOLLA.

Entä "I feel like sh*t" -pläjäys?

Vierailija
5128/20622 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ysäri popin suuri ystävä ja siihen liittyy paljon nostalgiaa, mutta en tykkää no rules biisistä, ehkä just kun siinä ei ole mitään nostalgiaa itselle. En usko että tällaisella junttihuumorilla pääsee euroviisuissa pitkälle, vaikka toinen niistä osaa jopa laulaa, mut ei se vaan riitä. Uskonkin että jo parin kk päästä tää vitsi on vanhentunut ja euroviisuista ei vitsit lopu. On siellä muitakin "hauskoja" esityksiä. Pisteitä tällä ei kyllä paljon saada, en tiedä saako edes finaalipaikkaa.

Suurin osa ulkomaalaisista viisuvloggaajista tuntuu tykkäävän Sara Siipolasta. Toisin kuin täällä, ulkomaalaiset pitää Saraa hyvänä tulkitsijana. Itse olen samaa mieltä. Ja kyllä, en itsekään alunperin tykännyt sanasta "paskana" mutta kun sen kääntää englanniksi "I'm f*** wreck" niin se toimii käännöksenä ja paskana sanaankin oon jo tottunut eikä se enää häiritse. Toivon vaan että suomalaiset tajuaa Saran biisin potenti... Sara voisikin ulkonäön puolesta edustaa Espanjaa. Italiaa tai Balkanin maita yms.

Eikös se ole vähän hassua, että supisuomalainen tekee itsestään niin tumman että näyttää espanjalaiselta... Kuunkuiskaajat aikanaan edustivat aitoa suomalaista kauneutta! 

Vierailija
5129/20622 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Windows95man, eli Teemu Keisteri, on monipuolinen ja kansainvälisesti arvostettu taiteilija, yrittäjä, radioesiintyjä, tanssija ja malli. Hänet tunnetaan sympaattisesta ja iloisesta persoonastaan, joka päivisin heijastaa hieman nörttimäistä charmia, mutta muuttuu illan saapuessa supermieheksi DJ deckkiensä ääressä.

Vierailija
5130/20622 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mäkin kuuntelin sen Keiinon ysärijumputuksen (Damdiggida vai mikä olikaan) mikä on Norjassa ehdolla, eikä se ole lähellekään yhtä hyvä kuin No Rules.

Keiinohan on jo kerran osallistunut ja koki saman kohtalon kuin Käärijä eli oli yleisön mielestä voittaja, mutta raatipisteet varmisti ettei voittoa tullut.

Äänestin silloin Keiinon Spirit in the skyta ja ärsytti, kun juryt eivät arvostaneet. He taisivat olla viisuissa kerran sen jälkeenkin, jos muistan oikein. Olikohan biisi Monument? 

Norjan karsinnoissa olivat Monumentilla.

Vierailija
5131/20622 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En saa Slovenian biisin sävelestä yhtään kiinni.

Jännä, kun mulla se jäi ihan soimaan päähän. Todella upea, taiteellinen kokonaisuus. Todennäköisesti äänestän, tosin pitää nyt odottaa tietysti muidenkin maiden valinnat.

Vierailija
5132/20622 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
5133/20622 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Henri Piispanen kuvailee Vainu-hahmoa reippaaksi ja valppaaksi poliisikoiraksi. Hän myöntää, että toisinaan, kun kadulla kulkee Ryhmä Hau -asuisia pikkulapsia, olisi hauska heittäytyä puhumaan Vainun äänellä.

Nyt fanijoukoissa on sitten näiden lasten mammatkin. 

Voi olla Winkkari-fanit aika paskana kun tulokset julkistetaan ;D Ehkä sitten viimein tajuatte sen biisin ja ne fiilikset.

-winner-

Ketkähän täällä julistaa voittoa? Jonkun muun kannattaa varata nenäliinoja. Onneks ootte jo valmiiks paskana. 💩

Vierailija
5134/20622 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tollanen ukkeli t-paita jos ei Windows paitaa saa käyttää 

Vierailija
5135/20622 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Henri Piispanen kuvailee Vainu-hahmoa reippaaksi ja valppaaksi poliisikoiraksi. Hän myöntää, että toisinaan, kun kadulla kulkee Ryhmä Hau -asuisia pikkulapsia, olisi hauska heittäytyä puhumaan Vainun äänellä.

Voi olla Winkkari-fanit aika paskana kun tulokset julkistetaan ;D Ehkä sitten viimein tajuatte sen biisin ja ne fiilikset.

-winner-

Täällä yksi No rules -fani, mutta en ole kyllä koskaan ollut paskana, vaikka oma suosikki ei olisi päässyt viisuihin. Koska ei tämä niin vakavaa ole. Ja olen kyllä varautunut siihen, että kaikki Suomen virolaiset äänestää Vox populia, kuten ovat tietysti laskemoineetkin biisiä tehdessään, joten tuo lisäbuusti saattaa valitettavasti johtaa sen voittoon. Itse en voi ko. biisiä oikein sietää, mutta jos se valitaan, yritän sitten vaan löytää siitä jotain hyvää, jotta ei vtuttaisi.

Vierailija
5136/20622 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Windows95man, eli Teemu Keisteri, on monipuolinen ja kansainvälisesti arvostettu taiteilija, yrittäjä, radioesiintyjä, tanssija ja malli. Hänet tunnetaan sympaattisesta ja iloisesta persoonastaan, joka päivisin heijastaa hieman nörttimäistä charmia, mutta muuttuu illan saapuessa supermieheksi DJ deckkiensä ääressä.

Mistä teksti on peräisin? Kuulostaa ihan mainostoimiston väsäämältä esittelyltä.

Vierailija
5137/20622 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Windows 95 on alaikäisten ikioma Pellebändi.

Vierailija
5138/20622 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ysäri popin suuri ystävä ja siihen liittyy paljon nostalgiaa, mutta en tykkää no rules biisistä, ehkä just kun siinä ei ole mitään nostalgiaa itselle. En usko että tällaisella junttihuumorilla pääsee euroviisuissa pitkälle, vaikka toinen niistä osaa jopa laulaa, mut ei se vaan riitä. Uskonkin että jo parin kk päästä tää vitsi on vanhentunut ja euroviisuista ei vitsit lopu. On siellä muitakin "hauskoja" esityksiä. Pisteitä tällä ei kyllä paljon saada, en tiedä saako edes finaalipaikkaa.

Suurin osa ulkomaalaisista viisuvloggaajista tuntuu tykkäävän Sara Siipolasta. Toisin kuin täällä, ulkomaalaiset pitää Saraa hyvänä tulkitsijana. Itse olen samaa mieltä. Ja kyllä, en itsekään alunperin tykännyt sanasta "paskana" mutta kun sen kääntää englanniksi "I'm f*** wreck" niin se toimii käännöksenä ja paskana sanaankin oon jo tottunut eikä se enää häiritse. Toivo

Olin häkeltynyt, kun näin hänen vanhempansa. Olivat molemmat ihan suomalaisen näköisiä. Musiikkivideon perusteella olisin luullut ainakin toisen vanhemmista olevan lähes tummaihoinen, mutta ilmeisesti Sara on stailattu videolle ja siinä haetaan sellaista "Loreen-henkisyttä". 

Vierailija
5139/20622 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-winner-

Täällä yksi No rules -fani, mutta en ole kyllä koskaan ollut paskana, vaikka oma suosikki ei olisi päässyt viisuihin. Koska ei tämä niin vakavaa ole. Ja olen kyllä varautunut siihen, että kaikki Suomen virolaiset äänestää Vox populia, kuten ovat tietysti laskemoineetkin biisiä tehdessään, joten tuo lisäbuus

Pitää tiukasti kieltää Suomessa asuvilta virolaisilta äänestäminen umk:ssa 😂 

Vierailija
5140/20622 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samahan koskee Makkosen Sipulia. On ihan supisuomalainen mutta nykyään hieman eksoottisemman näköinen.

Ketju on lukittu.