UMK 2024 OFFICIAL
UMK finaaliin päiväksi on varmistunut 10.2.2024, finalistien julkaisuun noin 100 päivää ja ekat vihjeet artisteista saatu tänään. Millä fiiliksillä odotat viisu-keväältä? Voiko mikään säväyttää Käärijä-huuman jälkeen?
Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (20622)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun miettii sitä, että mikä kieli viisuissa pitää olla, niin asiasta saa hyvän käsityksen reaktiovideoista.
Jotkut ulkomailla suorastaan makustelevat sanoilla "rakas" ja "valehtelen."
Suomen kielessä on paljon vokaaleja, ja samaan aikaan ärrät lausutaan hyvin vahvasti, mikä on niistä eksoottista.
En yhtään ihmettele, että Ruotsi ei uskalla ottaa samaa riskiä, sillä se kieli ei kuulosta yhtään samanlaiselta. Niinpä ne jäävät ikuisesti englannin kielen vangiksi.
Digiloo digilei, alla tittar på meg! Ja mitäs se Carola lauloikaan?
Fångad av en stormvind.
Ja Främling
Vierailija kirjoitti:
🤍Sara💙 on paras edustamaan Suomea !💙🤍
Kaunis nainen, persoonallinen ääni ja taitava laulaja!
Ei millään pahalla,.mutta laulu ja esitys ovat niin iänikuisen tylsää kamaa, nähty ja kuultu niiiiiin monta kertaa. Sopii jollekin vanhukselle kuunneltavaksi, ei kait nyt kukaan siihen tekotuskaan vaan mene samaistumaan? Ja sitten se p aska na vaan aina tuo mieleen jotain muuta, mitä sen ei tässä pitäisi tuoda mieleen.
^ tarkoitatko siis musavideota? vai mistä olet esityksen nähnyt
Ite pidin kaikista muista paitsi en sexmanesta ja Miklu ja se jonka nimeä en edes muista. Eli toisin sanoen lopuista ihan sama kuka lähtee kun kaikki hyviä.
Kommentti No Rulesin videossa:
"Henri Piispanen has such a satisfying voice! Win95Man's vocals also give such good contrast to the sound. I can't stop listening this."
Tämä muuten varmaan myös osaltaan selittää tuon biisin vetoa. Eli tuo kontrasti matalan puhelaulun ja korkean ja puhtaan melodisen laulun välillä.
Mukava tyyppi toi Baby Lasagna myös. Wiwibloggs haastattelussa oli. Tää on kyllä mainittukin täällä, mutta hämmästyi viime vuonna, miten kovasti suuttui Käärijän häviöstä 😄
Tykkään balladeista, mutta biisi, jossa surraan tai junnataan omassa masennuksessa ei lyriikoiltaan uppoa mulle. Saran ääni on kiva, biisi ok, mutta lyriikat ja etenkin se, että ei nähdä biisin aikana mitään muutosta mihinkään vaan masennukselle tyypillisesti junnataan siinä omassa pahassa olossa ja halutaan että muutkin sen näkevät, mutta ei sitä pahaa oloa osata kertoa kellekään. En näe tässä mitään hyvää, moni on masentunut, moni ei saa koskaan asiasta kellekään puhuttua, mutten ymmärrä, miksi pitäisi miltei "narsistimaisesti" haluta, että muu maailman meno jäätyy, koska oma olo on kauhea? Muillakaan ei saa olla hauskaa, koska itsellä ei ole? Siis mietin vain yleismaallisesti, miksi biisi ärsyttää minua. Nykyään on hienoa, että masennuksista puhutaan, mutta miksi pitäisi oikein tukea sitä, että joku on masentunut, eikä halua muidenkaan olevan onnellisia, kun itse ei ole onnellinen? Se ei kerro masennuksesta mitään, masentunutkin, jopa itsemurhaan tähtäävä osaa ja voi olla onnellinen muiden puolesta, kateellinen itserakas taas ei.
Vierailija kirjoitti:
Mukava tyyppi toi Baby Lasagna myös. Wiwibloggs haastattelussa oli. Tää on kyllä mainittukin täällä, mutta hämmästyi viime vuonna, miten kovasti suuttui Käärijän häviöstä 😄
Tais suunnilleen kaikki vähänkään enkku-mainstreamin ulkopuolista musiikkia ja esiintymistyyliä harrastavat artistit suutahtaa asiasta. Sehän oli kuin päivänselvä näyte siitä millainen ylitsepääsemätön barrikaadi musa-alan sisäpiireillä on käytössä alalla. Ei ole väliä miten kovasti teet töitä, miten hyvän show:n vedät ja miten paljon yleisö sinusta tykkää, musasisäpiirit on ne jotka säätää millainen musiikki saa luvan voittaa milloin mitäkin.
Vierailija kirjoitti:
"Henri Piispanen has such a satisfying voice! Win95Man's vocals also give such good contrast to the sound. I can't stop listening this."
Tämä muuten varmaan myös osaltaan selittää tuon biisin vetoa. Eli tuo kontrasti matalan puhelaulun ja korkean ja puhtaan melodisen laulun välillä.
Tuo on kyllä pirullinen biisi, kun kerran kuuntelee niin ei enää pysty lopettamaan 😂
Ulkomaisista ehdokkaista tykkään Baby Lasagnasta tyyppinä, ja biisinä oon innostunu Norjan Gothministerin We come alive:sta! Voisin kuvitella viisuissa äänestäväni Norjaa, jos tuo sinne pääsee.
Vierailija kirjoitti:
Joku oli sinne kommentoinutkin, että käärijä ja ccc tulee mieleen. Oli ihan random tyyppi jostain ja yhtä äkkiä kaikki tuntee ja haluaa osansa. Tehty paljon jo videoitakin voiko voittaa viisut.
En itse vielä oikein tiedä pidänkö biisistä vai en :D vähän yksitoikkonen, mutta vaatii ehkä useamman kuuntelukerran.
Olen katsonut aika paljon noita reaktiovideoita, ja kyllähän sielläkin se suosikki vaihtelee laidasta laitaan. Eli aika tasaista on. Toki Saran biisi on aika monella korkealla, vaikkei ihan ykkösenä olisikaan. Sen perusteella voi sanoa, että kyseinen kappale miellyttää keskimäärin monia.
Sexmanen biisiä en ole tainnut nähdä top kolmosessa kenelläkään, eli se taas ei keskimäärin miellytä laajaa kuulijakuntaa.
Mutta muilta osin peli on aika auki, ja voi tulla tiukka taistelu voitosta. Kaikki kulminoituu live-esityksiin.
Ylellä on kysely kuka on oma suosikkisi ehdokkaista ja kun äänestin Windows95Mania niin näkyi tulokset.
Äänestäjien mukaan Sara on paras.
En tiedä onko tilanne muuttunut, kun äänestin jossain puolenpäivän jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Ylellä on kysely kuka on oma suosikkisi ehdokkaista ja kun äänestin Windows95Mania niin näkyi tulokset.
Äänestäjien mukaan Sara on paras.
En tiedä onko tilanne muuttunut, kun äänestin jossain puolenpäivän jälkeen.
Nyt:
Dancing with Demons Cyan Kicks 💃
7.2% (963 ääntä)
Mania Sexmane 🔥
5.3% (708 ääntä)
Paskana Sara Siipola 💔
29.9% (4002 ääntä)
Glow Jesse Markin
6.9% (928 ääntä)
No Rules Windows95man 👾
11.1% (1478 ääntä)
Kuori mua Sini Sabotage 🧅
10.1% (1349 ääntä)
Vox populi Mikael Gabriel x nublu 📢
29.5% (3944 ääntä)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kansainväliset viisuilijat ovat tykänneet valtavasti Sini Sabotagesta.
Ja monesta muustakin.
No sanoinko ettei tykkäisi muista? Sini nyt saanut silti valtavasti kehuja ja monet toivoneet että suomi lähettäisi Sini edustamaan.
ne jotka hehkuttaa Saran biisiä niin minusta suuri osa siitä koskee sanoitusta joihin moni samaistuu ja pitävät niitä hyvinä. Varmaan 90% viisukatsojista ei tule tietämään sanoista yhtään mitään kun ei ole käännöksiä
En minäkään tiedä sanotuksesta mitään, ihme mongerrusta.
Vierailija kirjoitti:
Tykkään balladeista, mutta biisi, jossa surraan tai junnataan omassa masennuksessa ei lyriikoiltaan uppoa mulle. Saran ääni on kiva, biisi ok, mutta lyriikat ja etenkin se, että ei nähdä biisin aikana mitään muutosta mihinkään vaan masennukselle tyypillisesti junnataan siinä omassa pahassa olossa ja halutaan että muutkin sen näkevät, mutta ei sitä pahaa oloa osata kertoa kellekään. En näe tässä mitään hyvää, moni on masentunut, moni ei saa koskaan asiasta kellekään puhuttua, mutten ymmärrä, miksi pitäisi miltei "narsistimaisesti" haluta, että muu maailman meno jäätyy, koska oma olo on kauhea? Muillakaan ei saa olla hauskaa, koska itsellä ei ole? Siis mietin vain yleismaallisesti, miksi biisi ärsyttää minua. Nykyään on hienoa, että masennuksista puhutaan, mutta miksi pitäisi oikein tukea sitä, että joku on masentunut, eikä halua muidenkaan olevan onnellisia, kun itse ei ole onnellinen? Se ei kerro masennuksesta mitään, masentunutkin, jopa
Itse samaistun Paskanan sanoihin täysin, sillä juuri niin tunsin kun isäni kuoli.
Muistan niin elävästi tunteen, kun menin seuraavana päivänä kauppaan ja turtana ja täynnä tuskaa yrittäessäni saada kerättyä ostokset kärriin ajattelin, kuinka nuo muut voivat hymyillä, jutella ja käyttäytyä niin kuin aina ennenkin, kun minun elämäni on pysähtynyt. Ei se ollut "narsistista" masennuksessa pyörimistä vaan suurta menetyksen tuomaa tuskaa, jonka olisi voinut huutaa ääneen, että oon paskana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse samaistun Paskanan sanoihin täysin, sillä juuri niin tunsin kun isäni kuoli.
Muistan niin elävästi tunteen, kun menin seuraavana päivänä kauppaan ja turtana ja täynnä tuskaa yrittäessäni saada kerättyä ostokset kärriin ajattelin, kuinka nuo muut voivat hymyillä, jutella ja käyttäytyä niin kuin aina ennenkin, kun minun elämäni on pysähtynyt. Ei se ollut "narsistista" masennuksessa pyörimistä vaan suurta menetyksen tuomaa tuskaa, jonka olisi voinut huutaa ääneen, että oon paskana.
Minäkin samaistun noihin sanoihin, tai juuri siihen tunteeseen, että maailma vaan jatkaa pyörimistään, vaikka oma elämä on pysähtynyt. Siksi harmittaakin kun tuo biisin nimi on niin typerä ja ärsyttää se oon paskana -kohta. Olisipa siinä jotkut kauniit sanat. -eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on kyllä pirullinen biisi, kun kerran kuuntelee niin ei enää pysty lopettamaan 😂
Jep ja tuo video kruunaa kaiken. :D Mä luukutan tätä paljon YouTuben kautta.
no ainakin ite tykkään paljon ite biisistä, siis soundista jne