Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

UMK 2024 OFFICIAL

Vierailija
03.10.2023 |

UMK finaaliin päiväksi on varmistunut 10.2.2024, finalistien julkaisuun noin 100 päivää ja ekat vihjeet artisteista saatu tänään. Millä fiiliksillä odotat viisu-keväältä? Voiko mikään säväyttää Käärijä-huuman jälkeen?

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (20622)

Vierailija
4081/20622 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei, kaikki kuunneltu nyt ja Saraa äänestän. 

Vierailija
4082/20622 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis yksinkertainen tosiasia on (tällä hetkellä, videoiden perusteella) :

Jos Suomi haluaa menestyä, edes kohtuullisesti (puhumattakaan palkintosijoista)

niin SINI SABOTAGE ... tykkäsitte tai ette, sillä LÄHES kaikki muut, eivät oikein

käytännössä "kolisseet" ainakaan mulla.

Perusteluni :

Olen seurannut viisuja jo niin kauan, etten kehtaa edes sanoa (vihje : ABBA : n voitto

hyvin muistissa) ... ja sitte ku tulee kuunneltua radiooo.. melko paljon ja mm. nää

kaikki biisit heti keskiyöllä, nii ainut mikä KOLAHTI jo pelkällä kuuntelulla oli tää

kyseinen Sini Sabotage ... ja sitte ku katoin seuraavana päivänä videon, niin se oli

SIINÄ !!!

Toki, riippuu vielä ainakin jonkin verran live-esityksestä !

Niille, jotka ei tykkää, niin valitan.

ps. Minua voi ja saa

Muutoin kiva kirjoitus, mutta oman mielipiteen esittäminen tosiasiana ei koskaan toimi. Se on vain sun mielipide, ei fakta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4083/20622 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sini  OPETTELE ny ihmeessä KUNNON PIANO  PLÄJÄYS siihen alkuun , niin että  äänivallit halkee  !  !  !  Sillä lähtee 💯💥

Tämä ! Nyt Sini, pimputtele oikein  olan takaa kunnon ABBA pimputukset kehiin !  

Sini vois pimputtaa clitoristaan...

Vierailija
4084/20622 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Please, opetelkaa lainaamaan kunnolla. Ei se ole mitään rakettitiedettä. Ketjua olisi kivempi lukea, jos lainaukset ei olisi ihan miten sattuu (väärissä viesteissä, tyhjiä laatikoita, lainausten sisällä, jne).

Lainaus ei valitettavasti toimi aina, vaan tulee esim. se tyhjä laatikko kun sivu ei anna kirjoittaa kommenttia oikeaan kohtaan. Ei riipu käyttäjästä, vaan esim. siitä että vastattavassa viestissä on jo entuudestaan useampi lainaus, ja sivusto ei ole niin edistynyt että handlaisi sen.

Kyllä sen oman kommentiin saa kirjoitettua oikeaan kohtaan eli ihan vasempaan laitaan, kun vaan kikkailee ja tietää miten se tapahtuu. 

Ainoa, mikä itseäni häiritsee on se, että pitkät lainaustekstit ei aina näy kokonaisena, jos rimpsussa on mukana muitakin viestejä. Sillon kopioin vain sen viimeisimmän viestin, johon haluan vastata ja teen lainauksen vain siitä. 

Vierailija
4085/20622 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reija Wäre on varmasti pätevä koreografi muuten, mutta muhun ei oo oikein iskenyt hänen koreonsa UMK:ssa. Ne yrittävät jotenkin liikaa ja on liian päälleliimattua eikä se pakotettu liikekieli tule aina luonnostaan esiintyjiltä. Osasta näkee, miten yrittävät muistella, mikä liike nyt piti tehdä. 

Vierailija
4086/20622 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

iTunesissa umk-biisien hinta on 1,29, mutta No rules maksaa vain 99 senttiä ;)

Vierailija
4087/20622 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilta-Sanomien lukijat äänestivät https://www.is.fi/musiikki/art-2000010131031.html

Niin tasaista!! Tulee jännä finaali. Eroja ei ole juuri yhtään ja tohon vielä jurypisteet

Tasapaksua pötkylää taso kokonaisuudessaan. Ei isompaa menestystä viisuissa tälle vuotta sama mitä laitetaan. No ensi vuonna ei enää samalla lailla paineita Cha cha cha:sta.

Vierailija
4088/20622 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kovat odotukset MGN:ltä mutta eipä tullut uutta Universumia. Tältä se ranking näyttää tällä hetkellä:

1. Sara (tän suosio on kasvanut mulla pikkuhiljaa joten huolena on se ettei biisi välttis toimi ekalla kerralla)

2. Jesse

3. MGN

4. CK

5. Sexmane

6. Sini

7. Windows95Man

Vierailija
4089/20622 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa huonoja biisejä tänä vuonna. Iso pettymys viime vuosiin verrattuna. Jos näistä pitää valita niin ehkä sitten Sini Sabotagen kappale, mutta sekin on paras huonoista.

Vierailija
4090/20622 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon kerran kuunnellut Miklun ja Nublun biisin ja en muista siitä mitään. Sabotagen biisi mun korvaan kuulostaa, kun se oltaisiin tehty lällättelystä, kuin: "Lälläl lälläl  lieruu, sulta pääsi pieruu."

Toisin sanoen: En pidä biisejä hyvinä Euroviisuihin.

Mielestäni Siipola on vähiten paskana. Olisin toivonut, että ehdolla olisi ollut jotain ei niin popahtavia biisejä. Cyan Kicks myös kuulostaa popilta. Oikeastaan rokkipopilta.

Mua joskus jäi harmittamaan, kun Suomen karsinnoissa oli ehdolla oopperalauluakin, mutta ei käytetty sitä mahdollisuutta hyväksi. Jotain erilaista sen pitäisi olla, jotta erottuisi Euroviisuissa.

Eiks se greta thunbergin mutsi laulanut kerran oopperaa eikä kyllä ollut mikään suksee? Top kymppiin pääsi toki kun Ruotsista kyse. 

On muitakin oopperalaulajia ollut viisuissa. Mieleen tulee heti Viro v 2018, Italia v. 2015 ja Ranska v. 2011. Ja vetelihän myös Australian edustaja v. 2019 korkealta ja kovaa seipäiden nenässä heiluen, vaikka laulu ei kylläkään ollut kokonaisuudessaan oopperaa kuten noilla kolmella edellisellä. Suomelta oli paha moka jättää Nightwish lähettämättä v. 2000 viisuihin. 

Vierailija
4091/20622 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä mietiskelen et MG x nublun biisihän voi nähdä hienona keskarina koko viisuille ja Ruotsin viime vuoden voitolle. Minusta tänä vuonna ei pitäisikään tähdätä loistovoittobiisiin (koska heti Käärijän jälkeen on vaikea kilpailla samalla tasolla), vaan vähän aukoa päätä naapurille ja viisutuomareille.

Juuri tämä oli päällimmäinen ajatukseni koko ajan, kun tuota musiikkivideota yöllä katselin. Ihanaa myös kuulla vähän rockimpaa menoa. Tekee räpistäkin siedettävämpää ;) 

Vierailija
4092/20622 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilta-Sanomien lukijat äänestivät https://www.is.fi/musiikki/art-2000010131031.html

Niin tasaista!! Tulee jännä finaali. Eroja ei ole juuri yhtään ja tohon vielä jurypisteet

Kävin äänestämässä nyt ja mun suosikki johdossa 👍

Vierailija
4093/20622 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reija Wäre on varmasti pätevä koreografi muuten, mutta muhun ei oo oikein iskenyt hänen koreonsa UMK:ssa. Ne yrittävät jotenkin liikaa ja on liian päälleliimattua eikä se pakotettu liikekieli tule aina luonnostaan esiintyjiltä. Osasta näkee, miten yrittävät muistella, mikä liike nyt piti tehdä. 

Käärijä sai apuvoimia Ruotsista ja lopputulos olikin loistava. Mm. jättimäisen Käärijä-varjokuvan heijastaminen taustalle oli hieno veto! Taisi olla esityksessä mukana paljon myös Käärijän omaa ideointia.

Vierailija
4094/20622 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No rulesin kommenteista:

90-luku soitti ja kertoi hyväksyvänsä Windows95manin euroviisuihin suoraan

Vierailija
4095/20622 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitto että rakastan tuota winmanin ja Vainun esiintymistä ja kemiaa videolla. Ja lauluosuudet on super. Toivottavasti tämä näkyy ja kuuluu myös livenä. 

Vierailija
4096/20622 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistin, että Marco Mengoni olisi ollut finaalissa yksin lavalla, mutta siellähän olikin taustalla kaksi miestä hyppimässä trampalla! Vrt. Robin ja umk. Ja Robin olisi hoitanut yksin sekä laulun että hypyt.

Vierailija
4097/20622 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen UMK:ssa kilpaili vuonna 2015 Essi Luttisen Opera Skaala - Heart of Light. Pidin kappaleesra ja esityksestä.

Euroviisubiiseistä oopperasuosikkini on luultavasti Romanian Cezar - It's My Life :D

Ja sitä ennen myöskin Romanian edustajan tanssibängerissä oli ihan miniosuus oopperaa. Kappale Tornero by Mihai Traistariu :)

Vierailija
4098/20622 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis edelleen, miksi te edes seuraatte tai katsotte euroviisuja, jos Saran kauneus tai liian paljastava pukeutuminen noin ärsyttää? Seksikkyys on vain juttu, jolla helposti saa ääniä. Teille mormoneille on olemassa muitakin lauluohjelmia, The voice, Vain elämää. Menkää katsomaan sinne Hynystä jos kaipaatte jotain epäseksikästä. 

Hahah 😂😂 arvioisin kuitenkin, ettei henkilön seksikkyys tai paljastava pukeutuminen itsessään ole se ärsyttävä tekijä, vaan se, että sillä pärjää skaboissa kuin skaboissa. Sen ymmärtää, että missikisat ovat ulkonäkökisat, mutta sitä ei, että ulkonäkö vie voiton aina kaikkialla. Eihän sitten taitojaan kannata kehittää lainkaan, vaan pistää kaikki aika ja rahat kiinni ulkonäköön panostamiseen. Vaikkakin se toki rapistuu iän myötä jokaisella meistä, vaikka kuinka taistelisi tuulimyllyjä vastaan.

Ja tämä siis lähinnä vain naisten kohdalla. Miesten kohdalla arvostetaan enemmän karismaa ja osaamista. 

Vierailija
4099/20622 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fakta on se, että menestyvän viisukappaleen pitää olla ennen kaikkea tarttuva ja jäädä mieleen jo kertakuuntelusta. Näiden kertosäkeet on tarttuvimmat: Vox populi, Mania ja No rules!.

Valitettavasti heikoimmat eli unohdettavimmat kertosäkeet on CK:lla, Jessellä ja Sinillä. 

Paskana jää myös jonkin verran soimaan päähän, mutta siitä puuttuu iskevyys. On liian laahaava. Pisteet kuitenkin siitä, että Sarakin laulaa suomeksi (mitä ulkkikset arvostaa).

Kukuku kuori mua. Kuori mua. Kukuku kuori mua. 🧄

vrt. cha, cha, cha, cha, cha, cha, chaa ... eli menestys olis varmaa !

Vierailija
4100/20622 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä esitys oli varsin mielenkiintoinen..

Ketju on lukittu.