UMK 2024 OFFICIAL
UMK finaaliin päiväksi on varmistunut 10.2.2024, finalistien julkaisuun noin 100 päivää ja ekat vihjeet artisteista saatu tänään. Millä fiiliksillä odotat viisu-keväältä? Voiko mikään säväyttää Käärijä-huuman jälkeen?
Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (20622)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No rules on itse asiassa ihan ok pelkästään kuunneltuna, mutta sekava video ja tyyppien mukahauska pukeutuminen vievät huomion pois musiikista, harmi.
Se on kunnon bängeri, varsinkin kun kuuntelee ilman videota.
Hyvä biisi, mutta ilman esiintyjiä. Voisiko viisuihin lähettää pelkän ääninauhan 😂
Vierailija kirjoitti:
Kuuntelin vasta tänään tähän mennessä tulleet biisit.
Positiivista settiä. Kaikki biisit ovat omalla tavallaan kiinnostavia. Cyan kicks uppoaa vähiten, mutta kerran jaksoi ihan hyvin kuunnella. Glow kaavaltaan vähän turhan universaali, mutta kulkeehan sekin biisinä. Sara Siipolan aksentointi sattui korvaan ensin, mutta teksti kantoi sen yli - tulee vähän Saima Harmaja-vibat. Maniassa ihan kiinnostava tarina. Windows95manin pelkäsin olevan pelkkä läppä, mutta nyt kiinnostaa että olisiko tuota soundia mahdollista paisuttaa niin että stadiontunnelma kunnolla avautuisi kotikatsomossakin.
Saima Harmaja-vibat??? Saima tuskin olisi noin juntisti kirjoittanut kuin tuo Saran biisin sanoitus.
Kaiken toistaiseksi nähdyn perusteella tuntuu, että Yle on antanut UMK:lle avoimet kädet budjetin suhteen. Saa törsätä kunnolla, kyllä kansa maksaa.
11/37 maata on valinnut jo edustajansa 17.1. mennessä... https://eurovision.tv/event/malmo-2024/participants
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko muillakin mailla oikeesti ysäripoppia viisuissa?
Ei tietääkseni ole valittu vielä.
Mitäs tuo Itävalta sitten on?
Biisiä ei ole virallisesti julkaistu vielä.
-eri
Olisikohan joskus pelkän instrumentaalikappaleen aika? Joku rauhallinen, jazzahtava esim.pianolla. Vai saako siellä olla instrumentaaleja?
Mun mielestä Portion Boysin Kenraali Vahvalla on seksikäs ääni. Samaa en voi sanoa Windows ukkelista jonka ääni on aika tavanomainen ehkä kaipaan siihen vähän enemmän rosoista pintaa.
Ei näistä mikään ole tarpeeksi hyvä tänä vuonna :( Muuten ei olisi väliä, mutta harmittaa sen vuoksi, että Suomessa olisi oikeasti parempaakin tarjolla. Syyttävä sormi osoittaa Ylen valitsijaraatia.
Olisi vaikka tullut ensin 15-20 karsintakappaletta Ylen Umk-radio-ohjelmaan tai nettisivuille kuunneltaviksi ja niistä olisi kansa saanut äänestää 7 parasta finalistia. Jos siis Yle ei halua järjestää semifinaaleja missään livenä kustannussyistä, niin tuollainen radio-/nettiäänestys voisi toimia. En enää luota tähän Ylen valitsijaraatiin, joka karsii meille ne 7 "parasta" 400(!):sta ehdokkaasta. Heillä on liian suuri valta. Ja huono maku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No rules on itse asiassa ihan ok pelkästään kuunneltuna, mutta sekava video ja tyyppien mukahauska pukeutuminen vievät huomion pois musiikista, harmi.
Äsken tuli YleXltä. Kuulosti köyhänmiehen Guntherilta.
Voisko näitä sekoittaa? Win95:n biisi Cyan Kicksin esittämänä, niin aijai.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeastaan ei mitään väliä kuka voittaa umkin. Viime vuonna jo meni maku viisuihin raatien äänimanipuloinnin takia. Tänä vuonna Israelin takia. Ja näin varmasti hyvin monella.
mikä ihmeen pakkomielle just suomalaisilla on boikotoida juttuja israelin takia? muissa maissa ei kuulu mitään mutta suomalaisille tämä tuntuu jotenkin olevan sydämenasia
Kyllä kuuluu. Islanti ja Norja myös. Ja lisää tulee. Montako lasta vielä pitää tappaa?
Espanja on yksi rahoittajamaita eikä ole boikotoimassa mitään. Paikallinen tuttavani sanoi, että heidän keskustelupalstoillaan toki näitä bannauskommentteja on, mutta se siitä. Espanja elää vieläkin sit
Miksi sitä rivinvaihtoa pitää painaa niin monta kertaa ennen kuin kirjoitat kommentin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko ihan oikeasti tätä mieltä vai yritätkö vain vaikuttaa yleiseen mielipiteeseen? Biisihän on tavattoman tasapaksu ja tylsä, ETENKIN ilman videota ja sen sekoilua.
Yllättäen Jessen biisi on parasta kuunneltavaa. Ihan kansainvälistä tasoa. Hyvin tuotettu.
Vierailija kirjoitti:
Kaiken toistaiseksi nähdyn perusteella tuntuu, että Yle on antanut UMK:lle avoimet kädet budjetin suhteen. Saa törsätä kunnolla, kyllä kansa maksaa.
Harmi, että sillä rahalla ei voinut ostaa hyvää biisiä.
Olen paskalla 🙃
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmi, että sillä rahalla ei voinut ostaa hyvää biisiä.
Olen paskalla 🙃
I don't give a shit.
No rules -video pitää katsoa aina kahteen kertaan. Nimittäin ensimmäisellä kerralla jätkien sekoilu vie täysin huomion (tausta)musiikista joten pakko katsoa toinenkin kerta, jos haluaa kuunnella itse biisiä.
Markinin biisi on toistaiseksi ainoa, jossa on hyvä rytmi. Vaikka sen KUUMAA-yhtyeen rumpalin pitäisi vetää näille joku kurssi hittibiisien rumpuraidoista, etenkin toi CK:n rumpuraita kuulostaa ihan robotin piereskelyltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko ihan oikeasti tätä mieltä vai yritätkö vain vaikuttaa yleiseen mielipiteeseen? Biisihän on tavattoman tasapaksu ja tylsä, ETENKIN ilman videota ja sen sekoilua.
Olen todellakin sitä mieltä. Ja niin on muuten moni muukin, kun katsot videon kommentteja ja reaktiovideoita.
Tänä vuonna umk-taso ei tunnu olevan kovin hyvä. Lisäksi ärsyttää viime vuoden raatifiasko, joten minun puolestani voidaan lähettää Ruotsiin kunnon ysäribängeri, kun kerran parempaakaan ei ole, ja vaikka olisi, niin raadit joka tapauksessa suosivat muita kuin Suomea.
Jotain Window95man biisitäkin puuttuu.
Musta se videokin on hauska, sympaattinen ja taitavasti tehty.