UMK 2024 OFFICIAL
UMK finaaliin päiväksi on varmistunut 10.2.2024, finalistien julkaisuun noin 100 päivää ja ekat vihjeet artisteista saatu tänään. Millä fiiliksillä odotat viisu-keväältä? Voiko mikään säväyttää Käärijä-huuman jälkeen?
Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (20622)
Vierailija kirjoitti:
Jou täällä ketjussa nyt haukkuu kaikki Suomen naisedustajat. Siis vaatteet ja ulkonäön. Miehistä ei sano mitään.
Voitko kiitos lopettaa. (Joo en itsekään ymmärrä huulitäytteitä,mutta jostain syystä ne on in joissain piireissä... ). Mutta asiaa ei tarvitse tässä ketjussa raatia. Ja musavideolla ei kukaan ole paljastellut liikaa. Ei Susanna eikä Sara.
T: nainen 40
En minä! Mutta en pidä nykyään suomalaisten naisartistien laulutyylistä. Miksi ne mouru@@
Vierailija kirjoitti:
Onko ens yönä afrikkalainen sadetanssi tulossa?
Jos rummut mukana, niin vois olla hyväkin.
Vierailija kirjoitti:
Jou täällä ketjussa nyt haukkuu kaikki Suomen naisedustajat. Siis vaatteet ja ulkonäön. Miehistä ei sano mitään.
Voitko kiitos lopettaa. (Joo en itsekään ymmärrä huulitäytteitä,mutta jostain syystä ne on in joissain piireissä... ). Mutta asiaa ei tarvitse tässä ketjussa raatia. Ja musavideolla ei kukaan ole paljastellut liikaa. Ei Susanna eikä Sara.
Punaiset saappaat ei sovi biisin teemaan ja mikä miss märkäpaita se toinen on?
Vierailija kirjoitti:
Minä jätän tämän paskana biisin nyt ruotimatta ja keskityn jo seuraavaan biisiin.
Peset siis kätesi koko paskasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä! Mutta en pidä nykyään suomalaisten naisartistien laulutyylistä. Miksi ne mouru@@
M.A Numminen laulun opettajana?
Vierailija kirjoitti:
Itse olisin kaivannut voimakasta laulajaa (tulee tunne ettei noista kukaan osaisi laulaa,kun tota effing autotunea tungetaan jokapaikkaan). Yhdessä kohtaa odotin,että biisi lähtee nousuun,mutta tulikin joku konekaiku tms. En tiedä miten hyvin siippola osaa laulaa?
Yksi umk:n hehkuttama reagoija menetti nyt uskottavuutensa minulle. Kehuu Suomen biisejä niin umk menee kirjoittamaan sinne,että rakastaa sitä, siis "we love you". Kiitti. Ei varmaan uskalla sanoa mitään negaa yhdestäkään biisistä.
Huom tuo reagoija ei viime vuonna esim. Uskonut Italian mahdollisuuksiin,mutta itse tunnistin heti balladin,jossa tunnetta ja erittäin taitava laulaja ja hyvin italia pärjäsi.
Eli käytännössä mun mielipiteella on yhtä paljon merkitystä,kuin jonkun random nettireagoijan.
Tässä vielä muistutuksena tuo Italian balladi,joka siis sijoittui neljänneksi. Sai yhtä paljon ääniä sekä juryltä,että yleisöltä.
Vahva laulaja ja tunne välittyi. Uskoin heti pärjäävän. Mutta esim.tämä reagoija ei.
Toki toivon,että Sara vetäisi livenä hienosti ja saisin sen tunnekokemukset siitä livestä... Marcon esityksestä sain sen tunnekokemuksen,vaikka sanoja en ymmärtänyt.
Tämä on yksi teoria Itselläni,mutta ehkä liika autotunettaminen vie sen ihmisen sieltä pois, ja se alkaa kuulostaa koneelta.. joten en koe sitä tunnetta. (Arvaus,tai veikkaus)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kyrsisi jos se Jesse Markinin biisi olisi ihan tykki eikä hän aio edes edustaa Suomea.
Mulla on sellainen fiilis, hän ilmoitti itsevarmasti ja sitten on jotenkin sen oloinen, että voisi tulla jotakin hyvää. Mut äänestetään sit voittoon menkööt toiseksi tuleva viisuihin.
Sekin olisi tosissaan hyvä kannanotto, että valittu artisti jättää osallistumatta, vaikka YLE sinne viisuihin jonkun lopulta lähettääkin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisivat vessapaprua kaikille Nokia Areenalla, jos alkaa paskottaa
Joku vessapaperifirma sponsoriksi? Sarahan voisi esittää biisinsä sen firman mainoksessa jonkun ehdottamalla kultaisella tai glitteröidyllä pöntöllä istuen.
Nyt ois markkinarako suomalaiselle vessapaperille
^ Ihana tuo Marco Mengonin Due Vite. Itsekin tiesin heti ensi kuulemalta, että tulee pärjäämään hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Miksei voi Jesse Markia äänestää?
Tietty voi äänestää jos haluaa, mutta siinä ei ole järkeä, koska hän ei ole lähdössä viisuihin.
Rahan hukkaan heittämistä siis, ellei sitten itsekin halua tehdä musiikkikilpailusta poliittista, ja kertoa että on samaa mieltä hänen kanssaan Lähi-idän tilanteesta. Itse en voi äänestää häntä juuri sen vuoksi, että mielestäni se on sama asia kuin kannattaa sitä mitä hän ajattelee asiasta, koska hän liitti sen suoraan tähän osallistumiseensa UMK:hon/Euroviisuihin.
Eli ihan sama minkälainen biisi tulee, en äänestä vaikka olisi mieluisin.
Ja olen sitä mieltä että verorahoitteinen Yle tekee väärin kun pitää hänet mukana kisassa, kun hän on kerta ilmoittanut ettei noudata sopimusta. Osallistumispaikkansa kuuluu jollekin toiselle, joka ei hänen vuokseen päässyt mukaan. Nyt hän saa vain ilmaista mainosta ja laadukkaan musiikkivideon ilmaiseksi. Se on väärin.
Balladit etenkin vaatii taitavan laulajan.
Kuinka moni muistaa umk:n live mokat. Ihan kamala teflon, Benjamin kuulosti hirveältä, isaak ei näkynyt edes kamerassa... sekoilun käärijän nauhoitusten kanssa.
Kai suomesta löytyy hyviäkin livelaulajia.
Kyllä on karkelot: demonien kans tanssi, mania päällä, paskakasa, afrikkalainen manaus....
On kyllä hyvin epämääräistä esitystä
Oli tossa Siipolan biisissä potentiaalia mutta ei sekään valitettavasti iskenyt kuin leka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei voi Jesse Markia äänestää?
Tietty voi äänestää jos haluaa, mutta siinä ei ole järkeä, koska hän ei ole lähdössä viisuihin.
Rahan hukkaan heittämistä siis, ellei sitten itsekin halua tehdä musiikkikilpailusta poliittista, ja kertoa että on samaa mieltä hänen kanssaan Lähi-idän tilanteesta. Itse en voi äänestää häntä juuri sen vuoksi, että mielestäni se on sama asia kuin kannattaa sitä mitä hän ajattelee asiasta, koska hän liitti sen suoraan tähän osallistumiseensa UMK:hon/Euroviisuihin.
Eli ihan sama minkälainen biisi tulee, en äänestä vaikka olisi mieluisin.
Ja olen sitä mieltä että verorahoitteinen Yle tekee väärin kun pitää hänet mukana kisassa, kun hän on kerta ilmoittanut ettei noudata sopimusta. Osallistumispaikkansa kuuluu jollekin toiselle, joka ei hänen vuokseen päässyt mukaan. Nyt hän saa vain ilmaista mainos
Niinpä. Mukaan olisi pitänyt valita vain artistit joita on järkevä äänestää koska miksi äänestää jotakuta jos hän ei lähde viisuihin?. Hänen ei tarvitsisi osallistua koko UMK kisaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisivat vessapaprua kaikille Nokia Areenalla, jos alkaa paskottaa
Joku vessapaperifirma sponsoriksi? Sarahan voisi esittää biisinsä sen firman mainoksessa jonkun ehdottamalla kultaisella tai glitteröidyllä pöntöllä istuen.
Nyt ois markkinarako suomalaiselle vessapaperille
Ja toki UMK.lle kun Saara Aalto edusti Suomea, oli niin glamouria, että vessapaperikin oli kullattua.
Vierailija kirjoitti:
Balladit etenkin vaatii taitavan laulajan.
Kuinka moni muistaa umk:n live mokat. Ihan kamala teflon, Benjamin kuulosti hirveältä, isaak ei näkynyt edes kamerassa... sekoilun käärijän nauhoitusten kanssa.
Kai suomesta löytyy hyviäkin livelaulajia.
Voi se tyttö, joka oli videolla hyvä, sekosi sävelessä, koska yleisö mylvi 😭 muistaako joku nimen? Siitä on useampi vuosi. Se oli harmillista.
Mä ainakin äänestän (jos äänestän) Suomen edustajaa viisuihin.
Jos olisi pelkkä umk, eikä viisuja, ei paljoa kiinnostaisi. Tai näkisi mitään pointtia. Varmaan en edes seuraisi.
Vierailija kirjoitti:
Mä ainakin äänestän (jos äänestän) Suomen edustajaa viisuihin.
Jos olisi pelkkä umk, eikä viisuja, ei paljoa kiinnostaisi. Tai näkisi mitään pointtia. Varmaan en edes seuraisi.
Jokainen äänestää, ketä haluaa ja osa ei äänestä ketään.