Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

UMK 2024 OFFICIAL

Vierailija
03.10.2023 |

UMK finaaliin päiväksi on varmistunut 10.2.2024, finalistien julkaisuun noin 100 päivää ja ekat vihjeet artisteista saatu tänään. Millä fiiliksillä odotat viisu-keväältä? Voiko mikään säväyttää Käärijä-huuman jälkeen?

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (20622)

Vierailija
20521/20622 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
20522/20622 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö olisi alunperinkin ollut helpompaa aloittaa BlurredLogoManina? Tai Shorts95Manina?

-winner-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
20523/20622 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö olisi alunperinkin ollut helpompaa aloittaa BlurredLogoManina? Tai Shorts95Manina?

-winner-

No ei. Teemu on ollut jo 10 vuotta Windows95man, EBUn ongelma tää on jos ei paidan kuvat kelpaa

Vierailija
20524/20622 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkätkö pimpistä winneri?

Vierailija
20525/20622 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tapahtuu? 

Hauska tapa saada video uudestaan näytille. Nauratti vaan. Vaikke ilmeisesti eri esitys kuin aiempi.

Mutta ei toi ole kyllä musavideo.

Vierailija
20526/20622 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimi saa silti olla Windows95man... Järkyttävää tekopyhyyttä päättäjiltä, mutta hyvää mainosta Suomelle. Tosin esitystä pitää muuttaa, että tämäkin byrokratian lässähdys korvataan ja ohitetaan sääntöjen noudattamista miltei rikkoen. Ehkä lavashowsssa blurrattu paita otetaan pois sen säännöistä muistuttavan avustajan takia, ja tilalle tulee esim. Commodore64-paita? Tosin sekin copyrightilla varustettua tavaraa varmasti, mutta jotain uutta ehkäpä tiedossa ja tulossa.

Vierailija
20527/20622 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://eurovisionworld.com/eurovision/2024/semi-final-1

Kaikki Suomen semin biisit. Siitä sitten 5 pudotatte.

Mä tiputan Islannin ja Australian. No oman maun mukaan voisin tiputtaa vaikka portugalin,mutta ne taas näyttää uskovan voittavansa,kuten 2017. (En katsonut viisuja tuolloin, mutta en ihan innostu voittajasta tänä päivänä, mutta en katsonut niin tiedä sitten).

Voittaja 2017

Luxemburgin pudottaisin myös. Albanian?

Toi 2017 voittajabiisistä tulee mieleen joku Disney leffa tai muuten leffakohtauksen biisi. 

Varmuudella jatkoon menee mun mielestä vaan Kroatia, Liettua ja Ukraina 

Vierailija
20528/20622 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian kovaan semiin olla jouduttu, mutta toivotaan parasta, eikä aina kaikki hyvät biisit ole finaaliin edenneet, riippuu niin maailman tuulistakin. Mutta vaikka ei jatkoon päästäisi, oli biisivalinta silti paras tämän vuoden UMK:sta, joten turha ainakaan kenenkään spekuloida, että toista äänestämällä oltaisi paremmin pärjätty. Yle taas saisi ennemmin yksinään tai keskenään miettiä, pitäisikö ehdokasvalinnat finaaliin ulkoistaa kansalle semifinaalien muodossa, heille voisi silti jäädä valta päättää vaikka 18-24 ehdokasta. 

Vierailija
20529/20622 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee portugalin tän vuoden biisistä mieleen jotenkin Espanja viimevuonna. 

Sitten lyriikoita, esim.italian on täällä kehuttu. No itse en osaa italiaa niin ei mitään hajua mistä ne laulaa.

Joskus sillä ehkä väliä, joskus ei. Esim.viime vuonna tykkäsin Marcosta vaikka en sanoja tajunnut. Ranskassa taas tajuan sanoja liiaksi ja se ei ole hyvä juttu. (Mon amour, j'taime)

Lisäksi mietin miten vaikustusalttiita ollaan sille,että joku biisi vain on tosi "hyvä" -jankutukselle.

Olen esim.yrittänyt kuunnella italiaa ja alan toki tykkäämään siitä enemmän. Mutta onko syynä se,että sanottu sen olevan "niin hyvä".

No Mä alan lämmetä enemmän Saksan biisille. Ehkä tarpeeksi yksinkertainen mun aivoille tänä vuonna. :D  soi itsellä päässä (Toki yhtenä syynä voi olla,että katsoin semin)

Europapa ei edelleen iske. En todellakaan ymmärrä sen suosiota.

Vierailija
20530/20622 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö Euroviisut siis julkaise youtubessa ollenkaan musiikkivideota? Eihän se niin voi tehdä, kun aina julkaistaan 😠

Vierailija
20531/20622 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska tuo uusi blurrattu No Rules-versio, kun näyttää siltä että yritetään peittää niitä vähäisiä vaatteita jotka Teemulla on päällään, eikä suinkaan lähes alastonta alavartaloa.

Vierailija
20532/20622 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo vuoden 2017 voittajabiisi on kyllä tylsin viisuvoittaja ikinä. Oli kyllä kutkuvaa seurata, kun Sobral joutui seuraavana vuonna antamaan voittopystin ehdokkaista eniten inhoamansa kappaleen esittäjälle, Israelin Nettalle!

Vierailija
20533/20622 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on huojentavaa että viisuja ei järjestetä keväällä Tampereella. Tästä vuodesta tulee toksisin viisuhistoriassa ja pelkästään poliittisista syistä vaikka poliittisuuden ei pitänyt kuulua viisuihin.

Nyt jo on EBU, Ruotsi ja Malmö saanut kuraa niskaan kun Israel saa esiintyä. Malmöhön suunnitellaan suurmielenosoituksia viisujen ajaksi, saadaan varmasti  kuulla buuausta ja muuta typerää Israelin esityksen aikana, boikotteja ja  puhumattakaan turvatoimista.

Varmaan Yle sekä UMK:kin ovat salaa helpottuneita .

Ja en todellakaan olisi halunnut että Suomi ja Tampere oltaisiin muistettu "poliittisista viisuista". 

Vierailija
20534/20622 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-winner-

No ei. Teemu on ollut jo 10 vuotta Windows95man, EBUn ongelma tää on jos ei paidan kuvat kelpaa

No miksei sitten 2014WindowsKäyttöjärjestelmä10Man?

-winner-

Vierailija
20535/20622 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liian kovaan semiin olla jouduttu, mutta toivotaan parasta, eikä aina kaikki hyvät biisit ole finaaliin edenneet, riippuu niin maailman tuulistakin. Mutta vaikka ei jatkoon päästäisi, oli biisivalinta silti paras tämän vuoden UMK:sta, joten turha ainakaan kenenkään spekuloida, että toista äänestämällä oltaisi paremmin pärjätty. Yle taas saisi ennemmin yksinään tai keskenään miettiä, pitäisikö ehdokasvalinnat finaaliin ulkoistaa kansalle semifinaalien muodossa, heille voisi silti jäädä valta päättää vaikka 18-24 ehdokasta. 

Olihan siellä se Paskana...

Täytyykin laittaa taas Siipola soimaan...

-winner-

Vierailija
20536/20622 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkätkö pimpistä winneri?

Is there something wrong with who I am?

If I'm not alright, tell me why do I

Feel so beautiful tonight

-winner-

Vierailija
20537/20622 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-winner-

Miksi EBU:lle on ongelma mainospaidan suhteen, kun artistinimi saa olla Windows95man, ja miksi ongelma ensinkään, jos musiikin kopiointi ja varastaminen omin luvin ja teeskentely, että tämä on nyt uusi biisi, ei ole?

-winner-

Vierailija
20538/20622 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaikki ajattelee, että ollaan kovassa semissä? Ainoat kovat siellä on kroatia, Liettua ja Ukraina. Ja ehkä serbia? Olen katsonut melkein kaikki youtuben videot, joissa ennustetaan sf1 finaaliin menijä. 90% on sitä mieltä, että Suomi menee finaaliin...

Vierailija
20539/20622 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kaikki ajattelee, että ollaan kovassa semissä? Ainoat kovat siellä on kroatia, Liettua ja Ukraina. Ja ehkä serbia? Olen katsonut melkein kaikki youtuben videot, joissa ennustetaan sf1 finaaliin menijä. 90% on sitä mieltä, että Suomi menee finaaliin...

Suomen semissä on paljon maita, jotka yleensä menevät finaaliin ja maita, jotka hyötyvät naapuri- ja diasporaäänestämisestä, mutta uskon kyllä Suomen finaalipaikkaan.

Vierailija
20540/20622 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

I-semifinaalia seuraan. Minusta Australia, Aserbeidstan ovat huonoja. Sitten NoRules on minun suosikki, saan äänestää täältä. Sitten on Islanti, ei se ole hyvä. Ja kaikki loput ovat ihan samantekevää latistavaa musiikkia, jota en jaksa edes semifinaalissa enää kuunnella. Kaikki kyllästyttävät, muut paitsi iloinen NoRules.

En kyllä ymmärrä sitä himmennettyä uutta kuvaa paidassa. Se käy silmiin kun tuntuu, että tv on himmentänyt sitä kuten tapana on.

Eikä alkuosakaan ekan semin biiseistä minua tyydytä. Joten minulle jää väin NoRules.

Ketju on lukittu.