Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

YLE: lapsia ei synny lukuisista eri syistä

Vierailija
03.10.2023 |

https://yle.fi/a/74-20052231 Suurin syy on, ettei sopivaa kumppania ole löytynyt. Mielestäni syynä on deittiappien kertakäyttötapailukulttuuri ja infernaaliset vaatimukset seurustelukumppanille. Tinderissäkin monilla 30+ miehillä lukee, että yksi täydellinen riittää. Mutta kun kukaan ei ole täydellinen, eikä profiilinhaltijakaan kovin ihmeellinen. Toki myös syynä alueelliset erot jne

Kommentit (1267)

Vierailija
541/1267 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen ei suostu lisääntymään ennen kun saa riittävästi hyväksikäytettyä miestä oman edun takia ja miehillä ei ole edes mahdollisuutta parisuhteeseen jos nainen ei pääse riittävästi hyväksikäyttämään. Suomen syntyvyyden ongelmat johtuu siittä että naiset eivät suostu toimimaan tasa-arvoisesti vaan jokainen nainen maksimoi omat edut välittämättä tasa-arvosta

Vierailija
542/1267 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielummin nussin seksinukkea kuin suomalaista naista.

Tytöt erikseen.

Kommenttisi osuu aika lailla asian ytimeen. Synnytysikäisten naisten on tuosta valikoimasta hyvin vaikeaa löytää sopivaa isäehdokasta.

Kertoo vain siitä, että naiset eivät ole enää sellaisia, joiden kanssa hyvät miehet haluaisivat tehdä lapsia. Miehetkään eivät ole ihan tyhmiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
543/1267 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kivoja lapset on mutta jaksaisko niitä hoitaa 24/7?

N29

Ei toki jos oma napa on elämän keskipiste.

Töissäkin pitää käydä ja opiskella siinä sivussa.

Joten lapset voi unohtaa.

N29

Mä olin päivätöissä, opiskelin yamk tutkinnon ja iltahommina rakennutin omakotitalon josta itse tein perustustyöt. Lapsia oli tuolloin kaksi alle 3v ja kolmas nahkayksiössä.

Kyse on elämänhallinnasta.

M44

Meille ostettiin omakotitalo, kun olin uuri synnyttänyt esikoisen. Menin takaisin töihin, kun esikoinen oli 9kk, mutta jäin sitten vajaan vuoden päästä kotiin, kun keskimmäistä lasta odotin ja äitiysloma alkoi. Oltiin kummatkin aika iäkkäiyä ja lapset piti tehdä kiireellä, jos niitä halusi. Molemmilla oli myös työuraa takana toistakymmentävuotta ennen lasten syntymää.

Kolmaskin lapsi syntyi ja olin kotona siihen asti, että hän täytti 3v ja tämä ihan yhteisestä sopimuksesta, koska miehestä oli mukavaa, kun hänen ei tarvinnut osallistua lastenhoitoon, eikä kotitöihin .

Taloa piti laajentaa, kun perhe oli kasvanut ja minä maksoin talon laajennuksen kokonaan. Kun aloin mieheltä kysellä, että  pitäisikö talo laittaa molempien nimiin, koska olin kuitenkin taloon oman panokseni laittanut, niin mies sivuutti asian sanomalla, että eihän tuo nyt mitään ole ja talo pysyi yksin hänen minissään. 

Eli naiselle voi käydä niin, että kun hän synnyttää parin yhteiset lapset ja hoitaa niitä jonkun vuoden kotona(joka on pikkulapselle parasta)niin hän ei voi kerryttää omaisuuttaa samalla tavalla kuin mies, joka porskuttaa työelämässä täysillä, kun puoliso synnyttää ja hoitaa yhteiset lapset. 

Ei ole kovin hyvä diili tämä naiselle. Olin töissä maksoin ruuat ja kaikki päivittäismenot, mies osteli hienoja autoja, moottoripyöriä ja harrasti kalliisti ja kerrytti omaisuuttaan. Minun rahat meni perheeseen. 

Meillä lapset jo isoja ja maailmalla, enkä heitä vaihtaisi mihinkään omaisuuteen, mutta silti vähän harmittaa, että mies ei tajua, mitä olen hänen eteensä tehnyt, eli antanut hänelle lapset/perheen.  Ja nyt  kaikki omaisuus on miehen nimissä.

Näin se monesti menee, kun nainen tekee lapsia.

Ei noin vain "tapahdu". Ihan on ollut oma valintasi, että omakotitalo on ostettu miehen nimiin. Miksi ihmeessä suostuit? Tietoisesta päätöksestä siinä on kyse. Mitä päässäsi liikkui, kun toimit noin?

Ap oli kotona vauvan kanssa taloa ostettaessa. Ei ilman tuloja voi ryhtyä asuntovelalliseksi. Talo ostettiin miehen tulojen varaan. Myöhemmin ap:n mies ei enää ollut kiinnostunut muuttamaan tehtyä kuviota. Meillä samasta syystä laitettu asunto miehen nimiin.

Oletpa tietämätön. Asunto pitää tietenkin ostaa molempien nimiin. Ei sillä ole mitään väliä, kumpi sitä lainaa lyhentää ostohetkellä tai tulevina vuosina. Mistä olet tuollaista edes keksinyt?

Vierailija
544/1267 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunto ostetaan aina molempien nimiin. Aina. Muu on tyhmyyttä.

Vierailija
545/1267 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen ei suostu lisääntymään ennen kun saa riittävästi hyväksikäytettyä miestä oman edun takia ja miehillä ei ole edes mahdollisuutta parisuhteeseen jos nainen ei pääse riittävästi hyväksikäyttämään. Suomen syntyvyyden ongelmat johtuu siittä että naiset eivät suostu toimimaan tasa-arvoisesti vaan jokainen nainen maksimoi omat edut välittämättä tasa-arvosta

Tämä kyllä vaatisi hiukan perusteluja, vaikka tuskin niitä osaat antaa. Suomalainen parisuhde ja perhe-elämä on maailman tasa-arvoisin. Tai ei muuten kuin siltä kannalta, että nainen sekä hoitaa kodin että lapset ja vielä rahoittaa lystistä osansa (lasten kuluista valtaosan).

Vierailija
546/1267 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teen heti, jos saan sitä ennen vuodeksi vakituisen, ok palkkaisen työn, johon palata sitten lapsen tai kahden jälkeen. Ilman sitä taloudellista stabiiliutta ihan turha haaveilla. 

Tämä ei ole yhteiskunnan ongelma, vaan ongelma kansalaisissa.

Ei lapsia kuulukaan tehdä siksi, että niistä haluaa hyötyä, vaan siksi että haluaa aidosti sen lapsen. Tuollainen politiikka ajaisi koko yhteiskunnan vielä isompaan kaaokseen, kun kaikenmaailman hunsvotit alkaisi tehtailemaan lapsia.

Onko tosiaan kohtuutonta (ja lapsista hyötyvää) toivoa vakituista työpaikkaa? Sitten, kun teet lapsen ilman vakituista työpaikkaa, niin ollaan torumassa, että miksi teit lapsen, jos et pysty sitä elättämään. Että oliko se lapsi tehtävä siis "järkevästi" taloudellisesti vakaaseen tilanteeseen, vai "tunteella", vaikka taloudellisesta vakaudesta ei olisi tietoakaan?

Ne "kaikenmaailman hunsvotit" tehtailee lapsia joka tapauksessa.

Vierailija
547/1267 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia tämmöiseen psykopaattipersuja pursuavaan maahan ? Ei ikinä ! 

Vierailija
548/1267 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

PUOLISON puute! Aivan järkyttävän vaikeaa löytää miestä perheen perustamista varten! Ja toisaalta myös pelottaa lähteä yrittämään lasta yksin.

Joillekin naisille se on hyvin helppoa. Miksi ei sinulle? Onko vika miehissä, vai sinussa?

Vierailija
549/1267 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N29

N29

Mä olin päivätöissä, opiskelin yamk tutkinnon ja iltahommina rakennutin omakotitalon josta itse tein perustustyöt. Lapsia oli tuolloin kaksi alle 3v ja kolmas nahkayksiössä.

M44

Meille ostettiin omakotitalo, kun olin uuri synnyttänyt esikoisen. Menin takaisin töihin, kun esikoinen oli 9kk, mutta jäin sitten vajaan vuoden päästä kotiin, kun keskimmäistä lasta odotin ja äitiysloma alkoi. Oltiin kummatkin aika iäkkäiyä ja lapset piti tehdä kiireellä, jos niitä halusi. Molemmilla oli myös työuraa takana toistakymmentävuotta ennen lasten syntymää.

Kolmaskin lapsi syntyi ja olin kotona siihen asti, että hän täytti 3v ja tämä ihan yhteisestä sopimuksesta, koska miehestä oli mukavaa, kun hänen ei tarvinnut osallistua lastenhoitoon, eikä kotitöihin .

Taloa piti laajentaa, kun perhe oli kasvanut ja minä maksoin talon laajennuksen kokonaan. Kun aloin mieheltä kysellä, että  pitäisikö talo laittaa molempien nimiin, koska olin kuitenkin taloon oman panokseni laittanut, niin mies sivuutti asian sanomalla, että eihän tuo nyt mitään ole ja talo pysyi yksin hänen minissään. 

Eli naiselle voi käydä niin, että kun hän synnyttää parin yhteiset lapset ja hoitaa niitä jonkun vuoden kotona(joka on pikkulapselle parasta)niin hän ei voi kerryttää omaisuuttaa samalla tavalla kuin mies, joka porskuttaa työelämässä täysillä, kun puoliso synnyttää ja hoitaa yhteiset lapset. 

Ei ole kovin hyvä diili tämä naiselle. Olin töissä maksoin ruuat ja kaikki päivittäismenot, mies osteli hienoja autoja, moottoripyöriä ja harrasti kalliisti ja kerrytti omaisuuttaan. Minun rahat meni perheeseen. 

Meillä lapset jo isoja ja maailmalla, enkä heitä vaihtaisi mihinkään omaisuuteen, mutta silti vähän harmittaa, että mies ei tajua, mitä olen hänen eteensä tehnyt, eli antanut hänelle lapset/perheen.  Ja nyt  kaikki omaisuus on miehen nimissä.

On tuossa vähän sinunkin toiminnassa ihmettelemistä. Miksi laina ei ole molempien nimissä? Silloin kai talokin olisi? Miksi et ole huolehtinut,että talo on myös sinun nimissäsi? Tai että olet maksanut remontin yksin, jos rahat eivät sitten selvästikään ole yhteisiä, muuta kuin sinun mielestäsi.

Meillä on aina ollut omat rahat.(Miehellä ei ole koskaan raha pysynyt käsissä, vaan kaikki laitetaan menemään mitä tulee, joten se ei olisi onnistuntu, että rahat olisi ollut yhteisiä. siinä olisi mennyt minunkin rahat taivaan tuuliin. Jo joskus aikoinaan, kun oli vielä pankkikirjat mies pyysi minua pitämään välillä kirjaansa, ettei tuhlaa rahojaan. Ja kun ostettiin esim auto, minä pystyin maksamaan oman osuuteni käteisellä, mies otti lainaa jne) Juurihan kirjoitin, että olin juuri saanut esikoisen ja äitiyslomalla, kun talo ostettiin ja lainat on miehen nimissä, koska maksoin jo oman asuntoni lainaa enkä olisi saanut toista lainaa sen lisäksi. Oman asunnon myin pois 90-luvun lamassa. Siitä ei tullut myyntivoittoa. 

Talo oli halpa(90-luvun lamassa ostettu, silloin asuntojen hinnat romahti, kun ihmisiltä meni työt alta ja tekivät  henkilökohtaisen konkurssin) kun se ostettiin ja tuo myöhemmin tehty  laajennut maksoi melkein saman, kuin mitä koko talosta oli maksettu, eli puolet talosta on minun maksamaa.

Tuosta talon molempien nimiin laittamisesta on ollut juttua monet kerrat, mutta miehen mielestä se on turhaa,vaikka siinä on minun rahaa kiinni yhtä paljon, kuin miehenkin. Miehen mielestä sillä ei vain ole mitään merkitystä. Kaikki on kuulema yhteistä, mutta jos meille joskus tulisi ero, tiedän, että miehen ensimmäiset sanat olisi, että mitään et saa mukaasi :D

Toki emme ole eroamassa.

Vierailija
550/1267 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka tälläiseen yhteiskuntaan lapsia haluaa tehdä? En minä ainakaan.

Kaikki on täällä liian kallista ja päättäjät ihan aina haluaa vain huonontaa kansalaisten elämää.

Täällä on paljon ihmisiä jotka ovat ilkeitä,valehtelijoita tai muuten vain tyhmiä.

Lapsia tekisin luultavasti jos yhteiskunta olisi täysin erilainen.

M31

Juuri niin! Toivottavasti tulee ydinsota ja tuhoaa koko Suomen kerralla. Ihan turha täällä on kenenkään elää. Luontokin kiittäisi, koska ihmisiä on aivan liikaa. Maapallo kuuluu hiirille ja rotille. Ne ovat ihmistä tärkeämpiä!

Vierailija
551/1267 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka tälläiseen yhteiskuntaan lapsia haluaa tehdä? En minä ainakaan.

Kaikki on täällä liian kallista ja päättäjät ihan aina haluaa vain huonontaa kansalaisten elämää.

Täällä on paljon ihmisiä jotka ovat ilkeitä,valehtelijoita tai muuten vain tyhmiä.

Lapsia tekisin luultavasti jos yhteiskunta olisi täysin erilainen.

M31

Samaa mieltä. Ukrainassa ja vaikkapa Pohjois-Koreassa on huomattavasti paremmat olosuhteet kuin täällä karmeassa Suomessa. Ajateltiinkin vaimon kanssa muuttaa Ukrainaan etulinjan juoksuhautaan ja siellä lapset maailmaan.

Vierailija
552/1267 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsia tämmöiseen psykopaattipersuja pursuavaan maahan ? Ei ikinä ! 

Annat persujen päättää sinun lapsistasi? Ok, mutta enpä juuri typerämpää ole kuullut vähään aikaan. Minun lapseni syntyivät taistelemaan persuja vastaan ja persuista huolimatta.

Vierailija
553/1267 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmassa on ihmisiä aivan liikaa joten on hyvä jos suomalaiset tuhoutuvat kansana kokonaan ja ruotsalaiset ja norjalaiset ja tanskalaiset jäävät eloon ja kukoistamaan suomalaisten kustannuksella! Suomalaisten tulee myös tahallaan hävitä esim. jääkiekon MM-kisoissaja antaa muiden voittaa.

Vierailija
554/1267 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N29

N29

M44

On tuossa vähän sinunkin toiminnassa ihmettelemistä. Miksi laina ei ole molempien nimissä? Silloin kai talokin olisi? Miksi et ole huolehtinut,että talo on myös sinun nimissäsi? Tai että olet maksanut remontin yksin, jos rahat eivät sitten selvästikään ole yhteisiä, muuta kuin sinun mielestäsi.

Meillä on aina ollut omat rahat.(Miehellä ei ole koskaan raha pysynyt käsissä, vaan kaikki laitetaan menemään mitä tulee, joten se ei olisi onnistuntu, että rahat olisi ollut yhteisiä. siinä olisi mennyt minunkin rahat taivaan tuuliin. Jo joskus aikoinaan, kun oli vielä pankkikirjat mies pyysi minua pitämään välillä kirjaansa, ettei tuhlaa rahojaan. Ja kun ostettiin esim auto, minä pystyin maksamaan oman osuuteni käteisellä, mies otti lainaa jne) Juurihan kirjoitin, että olin juuri saanut esikoisen ja äitiyslomalla, kun talo ostettiin ja lainat on miehen nimissä, koska maksoin jo oman asuntoni lainaa enkä olisi saanut toista lainaa sen lisäksi. Oman asunnon myin pois 90-luvun lamassa. Siitä ei tullut myyntivoittoa. 

Talo oli halpa(90-luvun lamassa ostettu, silloin asuntojen hinnat romahti, kun ihmisiltä meni työt alta ja tekivät  henkilökohtaisen konkurssin) kun se ostettiin ja tuo myöhemmin tehty  laajennut maksoi melkein saman, kuin mitä koko talosta oli maksettu, eli puolet talosta on minun maksamaa.

Tuosta talon molempien nimiin laittamisesta on ollut juttua monet kerrat, mutta miehen mielestä se on turhaa,vaikka siinä on minun rahaa kiinni yhtä paljon, kuin miehenkin. Miehen mielestä sillä ei vain ole mitään merkitystä. Kaikki on kuulema yhteistä, mutta jos meille joskus tulisi ero, tiedän, että miehen ensimmäiset sanat olisi, että mitään et saa mukaasi :D

Toki emme ole eroamassa.

En ole se jolle vastaat, mutta taas voi vain ihmetellä mihin kaikkeen ihmiset suostuvatkaan. Tiedät jo että erossa mies veisi yhteisen omaisuuden mukananne, mutta erota et aio. Tai siis ei tietenkään taloudellisesti kannatakaan, mutta eikö yhtään häiritse olla yhdessä tuollaisen hyväksikäyttäjän kanssa?

Vierailija
555/1267 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maapallo kuuluu rotille eikä ihmisille! Rotat ovat ihania! <3

Vierailija
556/1267 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vieläkään haluta oikein myöntää, että lapsia ei yksinkertaisesti haluta hankkia.

Lainaus artikkelista kiireellisille lukijoille: "Lapsettomista vain 13 prosenttia on sitä omasta tahdostaan."

Itseasiassa, kaikista ihmisistä on vapaaehtoisesti lapsettomia, eikä vain lapsettomista.

https://www.vaestoliitto.fi/artikkelit/vapaaehtoinen-lapsettomuus-yleis…

Vierailija
557/1267 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisiä on maapallolla aivan liikaa joten toivottavasti pian alkaa ydinsota joka tuhoaa kokonaan nyt ainakin Euroopan ja Suomen. Suomalaiset eivät ansaitse elää.

Vierailija
558/1267 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

PUOLISON puute! Aivan järkyttävän vaikeaa löytää miestä perheen perustamista varten! Ja toisaalta myös pelottaa lähteä yrittämään lasta yksin.

Joillekin naisille se on hyvin helppoa. Miksi ei sinulle? Onko vika miehissä, vai sinussa?

En ymmärrä miten se miehen löytäminen voi joillekin olla niin vaikeaa.

Tuttavapiirissäni on lukuisia 30-40 v naisia, ja muutamaa yksittäistä poikkeusta lukuunottamatta heillä kaikilla on mies. Ja kun joku aina välillä eroaa, niin lyhyen ajan sisällä hänellä on sitten taas uusi mies elämässään.

Vierailija
559/1267 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailmassa on ihmisiä aivan liikaa joten on hyvä jos suomalaiset tuhoutuvat kansana kokonaan ja ruotsalaiset ja norjalaiset ja tanskalaiset jäävät eloon ja kukoistamaan suomalaisten kustannuksella! Suomalaisten tulee myös tahallaan hävitä esim. jääkiekon MM-kisoissaja antaa muiden voittaa.

Olen lukenut kommenttejasi ennenkin, tajusin juuri. Sulla menee aina jokin asia pahasti tunteisiin (tällä kertaa se fakta että lisääntymättömyys on ilmastoteko) ja lopputulos on sitten tällaista mukahauskaa psykoosispämmiä ketjuun kuin ketjuun.

Vierailija
560/1267 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luitteko edes juttua? Siinä käy selvästi ilmi se, ettei suurin osa ole vapaaehtoisesti lapsettomia

Yksi tiedetoimittaja kertoi ettei lue kommentteja enää. Sanoi että hyvässä tapauksessa 2-4 ensimmäistä kommenttia koskee juttua, muista ei tunnista juttua enää ollenkaan. Ihmiset eivät vaivaudu lukemaan vaan kertovat aiemmat mielipiteensä kommentteina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kuusi