Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Masutuubi? Kokemuksia?

27.12.2006 |

Bongasin masutuubin jonkun nettikaupan sivuilta. Onko kukaan käyttänyt sellaista? Näyttääkö se vähän kuin smokkivyöltä..? Valahtaako helposti?

Kääks...

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kapistus, kun maha alkaa kasvaa, saa jatkettua omien paitojen käyttöä niiden avulla hyvin ;) Itsellä musta, valkoinen, beige ja vaaleanpunainen niin käy kaikkiin omiin vaatteisiin ja itse en pidä aina saman väristä tuubia vaan katson et värit toimii yhdes (housut, paita ja tuubi)

Ostin itse trikoota ja ompelin, sai hieman halvemmal ja just oman kokoisen. Noilla meinaan on tajuttu hyvin rahastaa, kun katsoo uusien tuubien hintoja ;)

Vierailija
2/6 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse uusia kaikkia paitoja, vaan vanhat rakkaat paidat menee loppumetreille asti.

Itselläni on musta ja punainen ja hankin ehkä vielä yhden...

Sveitsissä oli H&M:ssä myynnissä 9,90 CHF eli joku 7 eur. kannattaa katsoa Suomen H&M:stä, koska nettipuodit pyytää niistä mielettömiä summia ja jos alle 10 eurolla löydät jostain, ei sitä kannata lähteä itsekkään ompelemaan.

Onnipapunen rv 21+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen erittäin tyytyväinen tuubiin. ei tarvii ostella erikseen paitoja ja selkä ei vilku koko ajan.

Vierailija
4/6 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhden ostin, ja kaksi ompelin itse, ja ne itsetehdyt on paremmat..

musta ja punainen enemmän käytössä, valkoinen vähemmän. ja joo, valkkaan aina sopivan värisen riippuen paita ja housuvalinnoista sille päivälle.

eli, ostin tavallista resoria kangaskaupasta, leikkasin siitä kaksi samanlaista palaa siten että yläosa on hieman kapeampi alareuna leveämpi.

(resori on putkea, eli kappaleet oli leikattaessa toinen oikein ja toinen ylösalaisin)

mallasin, että yläosan ympärysmitta on jotakuin 80cm venyttämättä, ja alaosa siinä metri. mulla kun normaalioloissa on mitat sitä luokkaa että lantio siinä 100cm ja rintojen alta noin 75.

resori joustaa tosi paljon verraten moniin trikoisiin.

sitten lyhensin takakappaletta noin 7cm.

ompelin rypytyslangat etukappaleiden sivuun, ja rypytin etukpl sivut saman pituisiksi kuin takakpl sivut.

ei muuta, kuin ompelin sivut yhteen suoralla, huolittelin siksakilla, ja tein käänteet ylä ja alahelmaan ja ompelin ne kolmipisto-siksakilla.

tuubin korkeus takakappaleen puolelsta on noin 43cm, etukpl puolelta 50cm.

kestää hyvin paikallaan, kun laittaa yläreunan nätisti tissiliivien kuminauhan alle. ja ainakin mulla, kun on jumbo-mallia tää maha, niin toi rypytys tuo etukpl puolelle vielä sitä toivottua lisäpituutta.

aion käyttää tuubeja raskauden jälkeenkin sitten imetysliivien kanssa. jos jossain muiden nähden imettää, niin eipä näy valkoinen raskausarpien raidoittama maha kaikelle kansalle veltostuneine ihoineen, kun nostaa paitaa. eikä niin palelekkaan sitten.

imetysvaatteita en aio ostaa.

Vierailija
5/6 |
28.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä itse tein itelleni kaksi masutuubia mustan ja valkoisen. Ostin ihan vaan puol metrii kumpaakin väriä resorikangasta ja toiseen päähän ompelin kuminauhakujan ja laitoin kuminauhan, jota voin sit tarpeen mukaan löydennellä ja kiristellä ja toisen pään vaan käänsin ja ompelin. Ja TSADAM makso jotain 8euroo kankaat ja metritolkulla kuminauhaa.

Mielestäni oli tosi hyvä tuo masutuubi erityisesti alku ja keskiraskaudessa, mut näin lopussa en enää haluu viruttaa " omia" paitojani joten pidän vaan suurimmaks osaks raskausvaatteita.

Ja suosittelen muuten tekemään itse, jos vaan mahdollista. Tulee paljon halvemmaks ja resoreissa paljon enemmän värejä mistä valita mitä tekee. Ja muuten ei miusta oo ollu yhtään lörppä. Resorihan on sellasta joka viruu ja palautuu takas samaks.... ainakin jonkun aikaa.

Mut good luck for you! Ja hyviä vointeja!

ha-lm 35+4

Vierailija
6/6 |
28.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompelin itse tuubin aika helposti, itse asiassa jopa ilman ompelukonetta!!!

ELikkä mulla oli sellainen vanha tiukka trikoinen T-paita, rinnan kohdalla Gossardin logo, olin siis saanut sen joskus rintaliivien kylkiäisenä. No, joka tapauksessa, leikkasin paidan poikki suurin piirtein kainaloiden alta, sopivasti sen logon alapuolelta ja kas, niin tuubi oli valmis.

Paita on sopivan tiukka, leikkaamani yläreunan kohta ei purkaudu, vaikkakin menee vähän rullalle, mutta käytössä ei haittaa yhtään. Alareunassa on kivat saumat, kuten siis oikeassa paidassakin joten näyttää tosi siistiltä.

Tämä on eka masutuubi, aion tehdä tällä kierrätyskonstilla lisääkin kunhan saan vaatekaappiani vähän pengottua. On kiva käytössä kun mammahousut on vielä liian isoja ja omat housut ei mene kiinni. harmittaa vaan kun en ekassa raskaudessa tajunu käyttää tuubia, on sen verran kiva juttu.