Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomessa juodaan eniten kahvia, mutta se ei ole synnyttänyt kummoista kahvilakulttuuria

Kommentit (90)

Vierailija
81/90 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en ainakaan käy kahvilla missään enkä syömässä missään koska ne on ihan liian kalliita.

Kahvikupin kun keittää itse niin se maksaa varmaan sen 10snt kun taas kahvilassa kahvi maksaa vähintään 1e.

Et siis ymmärrä että se kahvi ei varsinaisesti ole kahvilassa käymisen pääpointti.

Mikä se pääsyy sitten on? Käydä tapaamassa tuttuja joutilaita lorvehtimassa samassa paikassa eli "esson baarissa juoruamassa" Istua iltaa mukavasti kadun varressa katsellen ihmisiä, kun sataa vaakasuoraan räntää vai mikä? Esiintyä kosmopoliittina?

Vierailija
82/90 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ylenkatsotaan, karsastetaan ja ilmaistaan halveksuntaa kaikkea "hienona" pidettyä kohtaan. Jos kokee kahvin juomisen kahvilassa hienosteluna niin sitä yleensä pilkataan, vähätellään ja tuodaan esiin kuinka itse kyllä tehdään itse kotona kaikki ja huom! hyvää tulee ellei parempaa näin tehden!

Niinhän tää sama tulee esiin aina kun ravintoloista ja ravintolaruoasta puhutaan. Kun itse tehdään parempaa kun aleenit ja välimäet yhteensä. 

Mukavampi syödä tekemäänsä ruokaa, kun käsivarteni ovat puhtaat, eikä likaisenkirjavat, kuten usein julkkiskokeilla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/90 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahviloissa kaupattava mokka on liian kallista meikäpojan kukkarolle. Halvemmalla pääsee, vieläpä huomattavasti, kun keittää sumppinsa itse.

Vierailija
84/90 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parasta kahvi on aamulla, yksin juotuna hiljaisuudessa. Toiseksi parasta kun tulee kotiin ja saa istua ihan yksin omassa rauhassa nähtyään koko päivän tyhmiä rasittavia ihmisiä.

Hengailet väärien ihmisten kanssa. Etsi parempia ystäviä.

Vierailija
85/90 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös suomalaiset kahvilatkin toivo että ihmiset ei tule sinne oleskelemaan kahvikupin ääreen vaan juo sen nopeasti pois ja häipyy?

Vierailija
86/90 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on huoltoasemasumppikulttuuri.

Vierailija
87/90 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kahvikuppi  kahvilassa maksaa saman kuin 500 g kahvipaketti tarjouksessa kaupassa."

Pääsyy on tässä.

Esim. Aasiassa voi syödä katuruokaa HALVEMMALLA ULKONA kuin kotona. Siksi sielläpäin syödään niin ahkerasti ulkona. Rahaa parempaa konsulttia ei olekaan.

Vierailija
88/90 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parasta kahvi on aamulla, yksin juotuna hiljaisuudessa. Toiseksi parasta kun tulee kotiin ja saa istua ihan yksin omassa rauhassa nähtyään koko päivän tyhmiä rasittavia ihmisiä.

Hengailet väärien ihmisten kanssa. Etsi parempia ystäviä.

En "hengaile" kenenkään kanssa. Kerran voin lyhyesti tavata jonkun tutun muutaman vuoden välein jos jaksan.

Vierailija
89/90 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ohis, mutta Kuopioon on auennut kahvila Brü, jossa olen alkanut käydä viikottain vaikken muuten kahviloissa ole aiemmin käynyt. Kahvit ovat erinomaisia ja melkein kaikkea syötävää saa gluteenittomana, mikä on tällaiselle allergikolle aika luksusta.

Vierailija
90/90 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noilla hinnoilla, ei kiitos.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kolme