Suomessa juodaan eniten kahvia, mutta se ei ole synnyttänyt kummoista kahvilakulttuuria
Kommentit (90)
Jos olisin hyvätuloinen niin kävisin varmasti kahviloissa ja kävisin myös ruokapaikoissakin.
En ole varmaan 10 vuoteen käynnyt kyseisissä paikoissa.
Kuulun itse keskiluokkaan mutta asuminen,auto ja ruoka vie jo palkastani tarpeeksi rahaa.
Eli voidaanko yhteenvetona todeta että Suomessa ei ole syntynyt juurikaan kahvilakulttuuria koska kahviloissa käymistä pidetään kalliina ja kotona tehden saa kahvia halvemmalla?
Jaa että viisi kertaa päivässä pitäisi juosta jossain kahvilassa ( kaksi kertaa kesken työpäivän) ja maksaa jokaisesta kupillisesta suunnilleen kahvipaketin verran?
Ei ole synnyttänyt, koska Suomessa on sikahintojen kulttuuri.
Mä käyn kahviloissa juomassa kahvini, aika harvoin tosin mutta sit ei hinnatkaan haittaa.
Kotona en juo kahvia.
Vierailija kirjoitti:
Eli voidaanko yhteenvetona todeta että Suomessa ei ole syntynyt juurikaan kahvilakulttuuria koska kahviloissa käymistä pidetään kalliina ja kotona tehden saa kahvia halvemmalla?
Kyllä. Lisäksi säästää aikaa ja vaivaa, kun ei monta kertaa päivässä tarvitse lähteä kahvilaan.
Vierailija kirjoitti:
Kahviloissa on liian kallista, monet työlöisetkin joutuu laskemaan joka euron eli raha on yksi syy.
Monet tykkää olla mieluummin yksin kuin paikassa missä on muita ihmisiä ja miksi pitää kahvi mennä juomaan kahvilaan kun kotonakin sen voi juoda?
Siksi koska Suomessa kaikki palvelut on niin ylihintaisia ettei niitä voi käyttää päivittäin kuin pieni osa. Mene vertaaman esim kauppojen ja ravintoloiden hintatasoa Keski- ja eteläeuroopassa ja tee sama Suomessa niin ymmärrät miksi ei.
Vierailija kirjoitti:
Siksi koska Suomessa kaikki palvelut on niin ylihintaisia ettei niitä voi käyttää päivittäin kuin pieni osa. Mene vertaaman esim kauppojen ja ravintoloiden hintatasoa Keski- ja eteläeuroopassa ja tee sama Suomessa niin ymmärrät miksi ei.
Tai sit täällä on liian huonot palkat.
Vierailija kirjoitti:
Huokaus. Kun yhä edelleen, niinkuin ennenkin, se palkkataso on eteläeuroopassa vastaavasti myös huonompi.
Mitä on kahvilakulttuuri? Siis tiedän mikä on kahvila ja käynkin joskus, jos olen vaikka kaverin kanssa keskustassa. Otetaan kahvit ja joku pieni makea, jota ei kotona saa, siis leivos.
Mutta kenellä niissä on aikaa istuskella niin, että syntyy joku kulttuuri?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kahviloissa on liian kallista, monet työlöisetkin joutuu laskemaan joka euron eli raha on yksi syy.
Monet tykkää olla mieluummin yksin kuin paikassa missä on muita ihmisiä ja miksi pitää kahvi mennä juomaan kahvilaan kun kotonakin sen voi juoda?
Niinpäniin. Ketsupinkin voi oikein hyvin tehdä itse, yksin kotona, ja todeta onnesta ja ylpeydestä soikeana kuinka osaa tehdä parempaa kuin kaupasta ostettu.
Vierailija kirjoitti:
Mitä on kahvilakulttuuri? Siis tiedän mikä on kahvila ja käynkin joskus, jos olen vaikka kaverin kanssa keskustassa. Otetaan kahvit ja joku pieni makea, jota ei kotona saa, siis leivos.
Puoli maailmaa, ystävä hyvä, puoli maailmaa. Ei kahvila muuten olisi maailman yleisin ( ! ) pienyritys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet tykkää olla mieluummin yksin kuin paikassa missä on muita ihmisiä ja miksi pitää kahvi mennä juomaan kahvilaan kun kotonakin sen voi juoda?Niinpäniin. Ketsupinkin voi oikein hyvin tehdä itse, yksin kotona, ja todeta onnesta ja ylpeydestä soikeana kuinka osaa tehdä parempaa kuin kaupasta ostettu.
Miksi ne vähäiset rahat mitä palkasta jää pakollisten menojen jälkeen pitäisi laittaa kahvilaan? Niille rahoille löytyy tärkeämpääkin käyttöä kuin joku kahvilan ylihintainen kahvi.
Jos ylimääräistä rahaa olisi niin sitten voisin kahvilassa kahvi juoda jonkun leivonnaisen kera mutta kun ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huokaus. Kun yhä edelleen, niinkuin ennenkin, se palkkataso on eteläeuroopassa vastaavasti myös huonompi.
Ehkä on mutta hintataso siellä on myös paljon alhaisempi kuin täällä.
Palkkatasosta aika huono puhua koska suomessakin on paljon köyhiä ja pienipalkkaisia ihmisiä, ehkäpä täällä tuloerot on vain kasvanu?
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ylenkatsotaan, karsastetaan ja ilmaistaan halveksuntaa kaikkea "hienona" pidettyä kohtaan. Jos kokee kahvin juomisen kahvilassa hienosteluna niin sitä yleensä pilkataan, vähätellään ja tuodaan esiin kuinka itse kyllä tehdään itse kotona kaikki ja huom! hyvää tulee ellei parempaa näin tehden!
Niinhän tää sama tulee esiin aina kun ravintoloista ja ravintolaruoasta puhutaan. Kun itse tehdään parempaa kun aleenit ja välimäet yhteensä.
Aika usein käydään tuossa meidän kylän kahvilassa, maahanmuuttajapariskunta itse tekee, hinnat on kohtuulliset (viimeks savulohipiirakka, suklaajuustokakku, kaakao ja kahvi taisi olla 14,-) ja tuotteet herkullisia. Leivoksia, kakkuja, suolaisia piiraita, ei pullaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puoli maailmaa, ystävä hyvä, puoli maailmaa. Ei kahvila muuten olisi maailman yleisin ( ! ) pienyritys.
No miten tämä ei sitten päde Suomessa? Miksei Suomessa istuskella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilman veroja tai eläkemaksuja rahat riittää silti.
Suomessa ylenkatsotaan, karsastetaan ja ilmaistaan halveksuntaa kaikkea "hienona" pidettyä kohtaan. Jos kokee kahvin juomisen kahvilassa hienosteluna niin sitä yleensä pilkataan, vähätellään ja tuodaan esiin kuinka itse kyllä tehdään itse kotona kaikki ja huom! hyvää tulee ellei parempaa näin tehden!