Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

YLE: Mikkeliläismies tienaa marjanpoiminnalla 15 000 euroa joka syksy! Puhtaana käteen siis. Missäs kaikki rahapulaa ja hintojen kalleutta itkevät nyt oikein piileksivät?

Hihat heilumaan
03.10.2023 |

https://yle.fi/a/74-20051956

Kun marjat poimii ja myy itse (esim. tukkuun), tulo ei ole veronalaista. Kun rahat ottaa käteisenä, ei pääse ulosottokaan väliin.

Neljässä vuodessa tuokin mies tienaa marjoilla 60 000 euroa ja kymmenessä vuodessa 150 000 euroa. Elämänsä aikana pystyy tienaaman lähemmäs miljoonan.

Turha itkeä, että marjanpoiminta olisi raskasta tai että "koko elämä" menee metsässä, sillä marjakausi on loppujen lopuksi hyvin lyhyt aika.

Nyt tekosyitä kehiin!

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ovat kuule autottomana ja hartiavaivaisena jossain neukkukuutiossa, taistelemassa hankalan tyynyn kanssa. Tai muu vaihtoehto.

Vierailija
62/66 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marjojen, sienten, käpyjen ja luonnonvaraisten yrttien kerääminen on verotonta tuloa. Miten joku ei muka tätä tiedä?

Miksi sitten luonnovaraisten tölkkien ja pullojen kerääminen on veronalaista tuloa? Ehkäpä siksi ei tiedetä, koska tästä epäloogisesta verohärdellistä ei ota erkkikään selvää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tienannut 2000 euroa marjoja poimimalla. Täällä missä asun ei ole niin isot apajat että olisi paljon marjoja mutta ahkeraan pitää käydä keräämässä jos haluaa jotain tienata. Tienaan myös kalastamalla ja kalaa myymällä sellaiset 2000 euroa kevään ja syksyn aikana.

Vierailija
64/66 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule niin kauan kuin yhteiskunta minua elättää, ja sen se tekee vielä monen monta vuotta, niin minä kun en töihin mene.

Näe unta marjanpoimimisestasi.

Vierailija
65/66 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisen työmoraalin omaavan mammun uskon sopeutuvan muutenkin hyvin yhteiskuntaan.

Vierailija
66/66 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuule niin kauan kuin yhteiskunta minua elättää, ja sen se tekee vielä monen monta vuotta, niin minä kun en töihin mene.

Näe unta marjanpoimimisestasi.

Se että elät (työkykyisenä?) muiden elättämänä on oma häpeäsi. Et ole oikeasti aikuinen vaan jonkinlainen puoli-lapsi. Mieti nyt ihan oikeasti miten haluat elinpäiväsi viettää. 

Olen sitä mieltä että vastikkeeton rahan jakaminen pitäisi lopettaa välittömästi. Edes sillä ei ole kovin suurta väliä mitä töitä nämä "ongelmatapaukset" tekisivät, se voisi olla vaikka kadun lakaisemista, roskien keräämistä, vanhusten auttamista, siivoamista, asioimista jne. Kyse ei ole siitä että tämä työ olisi erityisen tuottavaa vaan siitä että työnteolla suojeltaisiin kyseisiä henkilöitä, ohjattaisiin tai jopa pakotettaisiin heidät kohti oikeaa elämää.

Oikeasti työkyvyttömille pitäisi maksaa eläke niin kuin jo tehdäänkin. Työkykyisyyden kriteerit pitäisi laskea alas, hyvin alas - edelleen ongelmatyöllistyjien itsensä takia. 

Vihervasemmistolainen hyysäysoppi on pahin kohtalo johon vähempiosainen voi joutua, se tekee aivan tavallisista ihmisistä pummeja, oman elämänsä pilaajia