Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Satakunnan hyvinvointialue lakkauttaa käytännössä 90% terveyskeskuksista

Vierailija
02.10.2023 |

https://yle.fi/a/74-20052782?fbclid=IwAR0T52D--kYGf0lfYHMRaPtKc387DmNqC…

Juttu on karua luettavaa, ja tämä on vain alkusoittoa. Siinä Satakunta edellä ja muut perässä 😬

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai jos käyt labrakokeissa niin sun pitää erikseen soittaa tk:een tulosten saavuttua ja PYYTÄÄ että voisiko lääkäri kommentoida niitä. Muuten ne ei mene lääkärille ollenkaan eikä niitä kukaan seuraa. Aivan sanonko mistä.

Mulle tuo selitettiin niin, että osaan katsoa itse Omakannasta, ovatko tulokset viitearvoissa. Jos ovat, no problem, jos eivät, yhteys lääkäriin.

Eli kaikki suomalaiset ovat oman terveytensä lääkäreitä. Ihanaa, Suomi, ihanaa. 🤩🤩

Vierailija
42/45 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai jos käyt labrakokeissa niin sun pitää erikseen soittaa tk:een tulosten saavuttua ja PYYTÄÄ että voisiko lääkäri kommentoida niitä. Muuten ne ei mene lääkärille ollenkaan eikä niitä kukaan seuraa. Aivan sanonko mistä.

Mulle tuo selitettiin niin, että osaan katsoa itse Omakannasta, ovatko tulokset viitearvoissa. Jos ovat, no problem, jos eivät, yhteys lääkäriin.

Mäkin entisenä hoitsuna osaan katsoa tulokseni netistä itse ja arvioida ne. Mutta kaikki ei osaa, esimerkiksi vanhukset. Joku ei ehkä edes muista soittaa perään tuloksistaan. Sitten ne tulokset jää katsomatta, vaikka niissä kenties on todella pahasti jotain pielessä.

Jos lähete labrakokeisiin tehdään, lähetteen tekijän TÄYTYY myös tarkistaa ne tulokset, pyytämättä. Edes hoitajan, jotta joku seuraa ja huomaa mahdolliset vakavat tilanteet ja puuttuvat niihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Agenda etenee

Vierailija
44/45 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuosta seuraa järjetöntä ajelua edestakaisin. Joka mummo ja lapsi pitää kärrätä keskuspaikkakunnalle pienestäkin nuhasta.

Tän kuskailun kustannuksia ei tietenkään lasketa. Väitän että eurookaan säästöjä ei tule kokonaisuudelle, mutta kaikkien elämänlaatu laskee. Myös työpaikat ovat entistä kauempana ja pakattu ruuhkaisiksi.

Ilmeisesti maaseudulla on ollut liiankin hyvä palvelutaso terveydenhoidossa. Suurissa kaupungeissa sen enempää terveysasemalle kuin päivystykseenkään ei yksinkertaisesti pääse eikä julkista terveydenhoitoa ole.

Ei ole maallakaan päässyt enää aikoihin mihinkään julkiselle, ei terveyskeskukseen, ei labraan, ei hammaslääkäriin. Itse pitää kuvetta kaivaa ja suunnata yksityiselle. Paitsi että yksityisiä palveluja ei ole omassa kunnassa. Lähin yksityinen hammaslääkäri 40km, lähin yksityinen lääkäri ja labra 70km. Lähin synnäri 180km. Lähin ilta- yö- ja viikonloppupäivystys 80km. Lähin hammaspäivystys 150km.

Mä asun maalla ja täällä pääsee todella nopeasti lääkäriin ja sieltä lähetteellä erikoissairaanhoitoon.

Labraan pääsee just sillon kun siellä pitää käydä. Hammaslääkäriin pääsee myös.

Vierailija
45/45 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palvelut paranee ja halpenee. Jos siirtäisi terveysaseman kuuhun niin kulut loppuisivat kokonaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kolme