Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

YLE: Yhä useampi hoitaja saa potilaalta tai potilaan omaiselta turpiinsa. Musta silmä on hoitajan merkki. Katso valokuvat hakatuista hoitajista. :( Siis MIKSI hoitajia hakataan??

alaopiskelehoitajaksi.fi
02.10.2023 |

https://yle.fi/a/74-20052813

Hoitajia hakataan työssään. Ajatelkaa, että 20% hakkaamisista on potilaan OMAISEN TAI SAATTAJAN tekosia!!! Ja jos ei tule turpiin, niin sitten hoitajia vaanii kaiken maailman taudit ja antibiootille vastustuskykyisen sairaalabakteerit sekä hoitovirheet oikeudenkäynteineen.

Kommentit (165)

Vierailija
121/165 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelin lähihoitajaksi. Harjoittelupaikassani oli asukkaana isokokoinen mies, Lewyn tautia sairastava. Tämä mies hakkasi ohjaajani, sekä minut, niin, että ohjaajani joutui sairauslomalle. Itse selvisin mustelmilla. Olen saanut lähihoitajana turpiin monta kertaa. Minua on lyöty, raavittu, ajettu rollaattorilla päin jalkoja, syljetty, haukuttu, nimitelty. Hyväksyn, että dementikot käyttäytyvät huonosti, se kuuluu sairauteen. Mutta syy, miksi lopetin työt hoitoalalla, on se, että pelkään näitä isokokoisia, vahvoja miehiä. En voinut toimia alalla, koska pelkäsin hoidettaviani. En pärjäå isokokoisten ukkojen kanssa. Nyt työskentelen tehtaassa, jossa pakkaan juustoja. Tuntuu niin mukavalta, kun liukuhihnalla juustot kulkevat, eikä tarvitse pelätä saavansa turpaan työpäivänä. Kun työvuoro loppuu, se loppuu, eikä tarvitse stressata kotona töitä.

Vierailija
122/165 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa kuolee vuosittain vähintään 700ihmistä hoitovirheen seurauksena, hoitajia työssään 0. Vaarallista ei ole hoitajan työ vaan joutua heidän asiakkaaksi.

No mutta sinä voit olla ottamatta sitä hoitoa vastaan. Samalla säästät heidän aikaa ja toivut paremmin "luonnon" keinoin.

No enhän minä nyt niin hullu ole että menisin Suomessa lääkäriin. Tallinnaan pääsee nopeasti ja siellä saa paljon parempaa hoitoa. Hoitajatkin on ystävällisiä eikä ylimielisiä muikkuja. Viro on ajanut ohi terveydenhuollossa niin ettei suomihoitsuja näy enään edes taustapeilissä.

Tere. Virossa asuneena voin kertoa, että puppua puhut. Hoitajat/ lääkärit on siellä yhtä ystävällisiä/ tympeitä/ törkeitä, kuin Suomessa.

Virossa lääkärissä useita kertoja vuodessa asioivana voin kertoa että huono provo yritys. Mutta ymmärtäähän sen että hoitajat on huolissaan kun ovat omiin muroihin kakanneet.

Suosittelen kaikille kenellä on mahdollisuus menemään katsomaan itse mikä ero.

Tiesitkö muuten, että Virossa ei edes rekisteröidä tapahtuneita hoitovirheitä.

Hoitajat vaan jatkaa valehtelua. Tottakai rekisteröidään se on EU-maa ja ne tiedot löytyy ihan EU:n omilta sivuiltakin englannilsi healtcare osion alta. Itse en osaa kunnolla eestiä niin en käytä kansallisia sivustoja.

https://www.eu-terveydenhoito.fi/terveyspalvelut-ulkomailla/maakohtaist…

"Virossa ei rekisteröidä järjestelmällisesti hoitovirheitä"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/165 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut potilaat voivat olla sellaisessa tilassa, että siksi hakkaavat; esim. muistisairaat, päihde- ja mielenterveyspotilaat, jotkut jotka on kovissa kivuissa tms. Toiset vaan purkavat pahaa oloaan, toiset taas hakkaavat siksi että hoitaja ei ole tehnyt tasan heidän mielen mukaansa.

Itse olen "riehunut" pitkän leikkauksen jälkeen heräämössä, mulle meni tipan kautta vaikka ja mitä lääkkeitä anestesian lisäksi mitkä sekotti pään, olin repinyt tipan irti herättyäni ja ollut ihan sekava, huitaissut paria hoitajaa paniikissa. Itse en muista tästä mitään, heräsin myöhemmin teho-osastolla lepositeistä, oli hapensaanti jotenkin romahtanut ja olin ilmeisesti pyörtynyt riehuttuani, lisäksi sain jotain rauhoittavaa. Herätessäni kysyin ihan paniikissa että miksi olen veressä, lepositeissä ja missä mun pehmolelu on. Kaksi hoitajaa sitten selitti mitä oli tapahtunut, ja itkin kamalasti ja pyytelin anteeksi, että olin ollut vaaraksi ja vaivaksi. Muistan että joku silitti mun kasvoja ja sanoi että ei haittaa mitään, sellaista sattuu ja keneenkään ei sattunut pahasti. Joku toi sitten mulle mun pehmolelun ja heti kun heräsin lepositeet otettiin pois, ja sen jälkeen olin taas oma rauhallinen itseni. Olin tuolloin vasta 20-vuotias, enkä tähänkään päivään mennessä muista mitään siitä heräämössä tapahtuneesta.

Mulle kävi täsmälleen samoin. Heräsin kun minusta piti kiinni kolme hoitajaa. Olen 155 cm. Yli viiden tunnin leikkaus ja heräämisvaiheessa olin saanut sätkyn ja alkanut reuhtomaan ja repimään. Kyllä hävetti, en tiedä mitään juntimpaa kuin väkivaltaiset ihmiset. Mullekin hoitaja sanoi, että ei mitään, näitä kuulemma satttuu heräämöissä.

Vierailija
124/165 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös kehitysvamma puolella on paljon väkivaltaaa hoitajia kohtaan. Suurin osa tekijöistä lienee ns. syyntakeettomia eli dementikkoja, huumeissa, psykoosissa jne. Vaikea estää ns. järkipuheella tai kampanjoilla.

Keva puolella huumeissa, psykoosissa 😳 😂

100% mahdollista. Ja kyllä siellä kouritaan ja vaikka tapetaan jos yksin jättää.

Höpö höpö. Hoitohenkilökuntaa kuolee työssään vuodessa 0henkilöä. Sen sijaan raksamiehiä ym kyllä kuolee useita joka vuosi. Varmasti vittumainen työ mutta ei se ole lähellekään vaarallisimmista päästä.

Raksamiehiä kuolee, ja valitettavan usein syynä on huolimattomuus tai työturvallisuuden laiminlyönti. Kukaan ei tule raksamiehiä työpaikalle mukiloimaan.

Vierailija
125/165 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä hoitajien vapaa ajan käytöstavat ?  Toiset istuvat pubeissa kännäten käyvät kiinni .Sielläkö on oikein purkaa työpaineet vai mitä yksityiselämän ongelmia ne ovatkaan.

Vierailija
126/165 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ole vielä huomannut, niin apua tarvitsevat ja saavat eivät ole kiitollisia avusta, vaan avun antamisen motiivin on aina löydettävä muusta.

Terveydenhoito, sosiaaliala, poliisi jne. kohtaavat väkivaltaa jatkuvasti, koska köyhät ja kipeät eivät ole mitään nöyriä, vaan vaativia, vittumaisia ja usein vielä väkivaltaisia.

Lähes kaikki miehet ahdistelevat seksuaalisesti tahallisesti tai tahattomasti, kun alkaa se suodatin falskata. Joko luulevat olevansa oikeutettuja tai sitten vain ei pysty enää hallitsemaan itseään.

Vierailija
127/165 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös seksuaalinen häirintä on yleistä.

No eikä ole. Siis ne aggret päihdeongelmaiset kyllä puhuttelee hoitajaa huo*aksi, mutta sitä nyt ei voitane laskea seksuaaliseksi häirinnäksi vaan ihan vaan epäasialliseksi käytökseksi.

On yleistä. Esim. pesun tai syöttämisen yhteydessä kouritaan hoitajaa tisseistä, pepusta tai jopa haaroista.

-ei hoitaja

No en kyllä muista, että olisi kesken syötön alettu kourimaan.

Hoitajana 32 vuotta

Minäkään en ole koskaan nähnyt tiikeriä.

Tiikereitä ei siis ole.

Sinä olet hakannut minua. Tämä on automaattisesti totta, koska minä sanon niin. Mitään todisteita ei tarvita, minun sanani riittää.

Vierailija
128/165 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pari kertaa joutunut sairaalaan ja ollut kyse vakavasta asiasta. Ei tulisi edes mieleen olla edes vaikea potilas hoitajille. Tavannut mahtavia hoitajia joilla ei empatia kyky lopu ja jaksavat yövuorossa olla positiivisia. Pitäisi olla laki että jos hoitajaa pahoinpitelee, niin jotuu loppuelämäksi linnaan. Kuka helvetti satuttaa ihmistä joka yrittää auttaa?

Koska joskus kyseessä on se että ihminen ei yritä auttaa vaan pahoinpidellä. Se varmasti ihmetyttää jossei sitä ole itse kokenut mutta siellä on ihmisiä töissä ihan niknkuin muuallakin ja kaikki eivät tapaa empaattisia ja positiivisia hoitajia potilaana.

Hae apua! Eikö muut hoitajat muka näe asiaa?

Vierailija
129/165 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös kehitysvamma puolella on paljon väkivaltaaa hoitajia kohtaan. Suurin osa tekijöistä lienee ns. syyntakeettomia eli dementikkoja, huumeissa, psykoosissa jne. Vaikea estää ns. järkipuheella tai kampanjoilla.

100% mahdollista. Ja kyllä siellä kouritaan ja vaikka tapetaan jos yksin jättää.

Höpö höpö. Hoitohenkilökuntaa kuolee työssään vuodessa 0henkilöä. Sen sijaan raksamiehiä ym kyllä kuolee useita joka vuosi. Varmasti vittumainen työ mutta ei se ole lähellekään vaarallisimmista päästä.

Raksamiehiä kuolee, ja valitettavan usein syynä on huolimattomuus tai työturvallisuuden laiminlyönti. Kukaan ei tule raksamiehiä työpaikalle mukiloimaan.

Raksamiehiä kuolee useimmiten onnettomuuteen tai jonkun muun virheen toimesta. Ja kyllä tulee juuri tänä vuonna kuoli raksamies väkivaltaisesti työpaikalla. Koska hoitaja on kuollut väkivaltaisesti työpaikalla?

Itse ollut 10v raksalla ja 3kertaa on tullut joku mukiloimaan työpaikalla. 2/3 itäeurooppalaista halpatyövoimaa.

Vierailija
130/165 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä hoitajien vapaa ajan käytöstavat ?  Toiset istuvat pubeissa kännäten käyvät kiinni .Sielläkö on oikein purkaa työpaineet vai mitä yksityiselämän ongelmia ne ovatkaan.

Hae apua! Potilaat käyttää huumeita, alkoholia ja seka käyttää aineita. Todellako syytät hoitajia ja oikeutat hoitajien pahoinpitelyä?

Vierailija
131/165 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pari kertaa joutunut sairaalaan ja ollut kyse vakavasta asiasta. Ei tulisi edes mieleen olla edes vaikea potilas hoitajille. Tavannut mahtavia hoitajia joilla ei empatia kyky lopu ja jaksavat yövuorossa olla positiivisia. Pitäisi olla laki että jos hoitajaa pahoinpitelee, niin jotuu loppuelämäksi linnaan. Kuka helvetti satuttaa ihmistä joka yrittää auttaa?

Koska joskus kyseessä on se että ihminen ei yritä auttaa vaan pahoinpidellä. Se varmasti ihmetyttää jossei sitä ole itse kokenut mutta siellä on ihmisiä töissä ihan niknkuin muuallakin ja kaikki eivät tapaa empaattisia ja positiivisia hoitajia potilaana.

Hae apua! Eikö muut hoitajat muka näe asiaa?

Tottakai näkee mutta eihän ne oman kuppikunnan asioihin puutu. Seuraavaksi joku voisi puuttua omiin toimiin.

Vierailija
132/165 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raksamiehiä kuolee useimmiten onnettomuuteen tai jonkun muun virheen toimesta. Ja kyllä tulee juuri tänä vuonna kuoli raksamies väkivaltaisesti työpaikalla. Koska hoitaja on kuollut väkivaltaisesti työpaikalla?

Itse ollut 10v raksalla ja 3kertaa on tullut joku mukiloimaan työpaikalla. 2/3 itäeurooppalaista halpatyövoimaa.

Oikein kolme kertaa 10 vuoden aikana... en edes tiedä kuinka monta sataa kertaa on tullut nyrkistä, syljetty, raavittu, väännetty jne. viimeisen 10 vuoden aikana, työvaatetukseen kuuluu puukkoliivit. Ja ensihoitaja olen.

Vierailija
133/165 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rangaistukset jokaikisestä pahoinpitelystä. Lieventäviä asianhaaroja ei pidä olla. Muistisairaankin voi laittaa maksamaan korvauksia pahoinpitelemälleen hoitajalle.

Ainoa ongelma vaan, että miten ihminen, vanhus joka ei ole enää näissä realiteeteissa, sekava, ei oikeustoimikelpoinen, laitoshoidokki, joka ei erota päivää yöstä on mahdollista haastaa oikeuteen ja tuomita korvauksiin, kun häntä ei pystytä edes kuulemaan enää esim pitkälle edenneen muistisairauden takia? Tässäkin taas suurin osa ongelman ratkaisua olisi tarpeellinen määrä henkilökuntaa hoitamaan vaikeahoitoisi, mutta eihän hoitajia saada kun ihmiset eivät enää halua hoitoalalle pieksettäväksi. Loputon kierre.

En ymmärrä miksi ihminen ei eläessään vielä selväjärkisenä voisi allekirjoittaa jotain omaa hoitotahtoa eutanasian tai avustetun im kanssa, jos tulee sairaus mikä rappeuttaa elämän täysin oikeustoimikelvottomaksi. Ei tuollaisen jatkuvasti hämillään ja hukassa olevan ihmisen elossa pitäminen ole enää inhimillistä. Itse en haluaisi olla ja kammoan ajatusta olla täysin ilman kontrollia ja satuttaa muita. Miettikää jos yhtä sekavia koiria pidettäisiin lemmikkeinä? Harhailevat ympäriinsä, eivätkä muista enää edes nimeään, eivät tuttuja, murisevat ja purevat tuttuja, ovat jatkuvasti hämillään ja peloissaan, koska ovat niin äärettömän hämillään. Missä vaiheessa terveydenhoito meni tällaiseksi, että ihmisiä pidetään väkisin hengissä, lukittuina laitoksiin, varjoina entisestä minästään? Ei ole hippokrateen valaa tuollainen toiminta.

Vierailija
134/165 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajat pöllii kuolevien kipulääkkeet ja pistää insuliinia terveisiin potilaisiin.

Vierailija
135/165 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa kuolee vuosittain vähintään 700ihmistä hoitovirheen seurauksena, hoitajia työssään 0. Vaarallista ei ole hoitajan työ vaan joutua heidän asiakkaaksi.

Kyllä hoitajiakin on kuollut työssään, vaikkei ehkä vuosittain kuolekaan. Omalla paikkakunnallakin on terveydenhoitaja tapettu kotikäynnillä (meni neuvolan puolesta vastasyntynyttä katsomaan, vauvan isä hyökkäsi yllättäen kimppuun ja tappoi).

Itse otan verinäytteitä enkä koskaan provosoi potilasta. Monesti jo se, että menen potilashuoneeseen ja kerron ottavani verinäytteet saa aikaan aggression. Valitetaan kuinka huonoa hoito on, kuinka taas kaivellaan suonet kipeiksi ym. Ystävällisesti olen tällöin muistuttanut, ettei verinäytteisiin ole pakko suostua jos ei halua. Eikä hoidossakaan ole pakko olla, ei sairaala ole mikään vankila. Ja ei, en osaa sanoa miksi lääkäri on taas kerran määrännyt näytteet, koska en tiedä potilaan sairauksista tai hoidosta mitään. Niin ei ole tämäkään hyvä, valitus vaan lisääntyy.

Mulle henkilökohtaisesti on aivan sama jos joku kieltäytyy näytteenotosta, sitten vain jatkan seuraavan potilaan luo. En loukkaannu enkä ala aikuisia ihmisiä maanittelemaan. Tämäkin sitten koetaan loukkauksena, jos totean vain kieltoon selvä juttu ja lähden. Sitten huudetaan perään, eikö ne näytteet nyt pitäisi ottaa jos ne on määrätty ja on se kumma kun heti suututaan. Mä en suutu, mulla ei vain ole aikaa eikä mielenkiintoa jäädä yhden potilaan luo neuvottelemaan asiasta kun kolmekymmentä muuta odottaa.

Ei ole helppoa. Mutta nyrkistä en ole yli 20 vuoden aikana saanut kertaakaan, tähän mennessä. Kourittu on rinnoista ja takapuolesta ja olen joutunut kuuntelemaan kaikenlaista seksuaalissävytteistä juttua. Muutama peniskin mulle on näytetty. Ja tämä suurin osa ihan tavallisen oloisilta keski-ikäisiltä miehiltä.

Vierailija
136/165 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisiko puhua myös potilaita pahoinpitelevistä hoitajista hoivakodeissa ? hoitaja pystyy sentään puolustautumaan, vanhus ei välttämättä.

Lisäksi on se henkinen pahoinpitely josta ei jää jälkiä . esimerkiksi Hoiviassa eräs hoitaja uhkaili vanhuksia ravinnotta jättämisellä jos eivät tottele, tuuppasi pyörätuolissa istuvaa huutaen, että tämäkin on aina tiellä tuolineen jne.

Pitäkää omaiset silmänne ja korvanne auki ja mieluummin kännykät videokuvausvalmiudessa, sillä muuten teitä ja havaintojanne ei uskota!

Vierailija
137/165 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eikä ole. Siis ne aggret päihdeongelmaiset kyllä puhuttelee hoitajaa huo*aksi, mutta sitä nyt ei voitane laskea seksuaaliseksi häirinnäksi vaan ihan vaan epäasialliseksi käytökseksi.

On yleistä. Esim. pesun tai syöttämisen yhteydessä kouritaan hoitajaa tisseistä, pepusta tai jopa haaroista.

-ei hoitaja

Hoitajana 32 vuotta

Tiikereitä ei siis ole.

Sinä olet hakannut minua. Tämä on automaattisesti totta, koska minä sanon niin. Mitään todisteita ei tarvita, minun sanani riittää.

No sä varmaan todistat, ettei ketään ole kesken syöttämisen alettu kouria. Taisi mennä pointti vähän ohi.

Vierailija
138/165 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut potilaat voivat olla sellaisessa tilassa, että siksi hakkaavat; esim. muistisairaat, päihde- ja mielenterveyspotilaat, jotkut jotka on kovissa kivuissa tms. Toiset vaan purkavat pahaa oloaan, toiset taas hakkaavat siksi että hoitaja ei ole tehnyt tasan heidän mielen mukaansa.

Itse olen "riehunut" pitkän leikkauksen jälkeen heräämössä, mulle meni tipan kautta vaikka ja mitä lääkkeitä anestesian lisäksi mitkä sekotti pään, olin repinyt tipan irti herättyäni ja ollut ihan sekava, huitaissut paria hoitajaa paniikissa. Itse en muista tästä mitään, heräsin myöhemmin teho-osastolla lepositeistä, oli hapensaanti jotenkin romahtanut ja olin ilmeisesti pyörtynyt riehuttuani, lisäksi sain jotain rauhoittavaa. Herätessäni kysyin ihan paniikissa että miksi olen veressä, lepositeissä ja missä mun pehmolelu on. Kaksi hoitajaa sitten selitti mitä oli tapahtunut, ja itkin kamalasti ja pyytelin anteeksi, että olin ollut vaaraksi ja vaivaksi. Muistan että joku silitti mun kasvoja ja sanoi että ei haittaa mitään, sellaista sattuu ja keneenkään ei sattunut pahasti. Joku toi sitten mulle mun pehmolelun ja heti kun heräsin lepositeet otettiin pois, ja sen jälkeen olin taas oma rauhallinen itseni. Olin tuolloin vasta 20-vuotias, enkä tähänkään päivään mennessä muista mitään siitä heräämössä tapahtuneesta.

Mulle kävi täsmälleen samoin. Heräsin kun minusta piti kiinni kolme hoitajaa. Olen 155 cm. Yli viiden tunnin leikkaus ja heräämisvaiheessa olin saanut sätkyn ja alkanut reuhtomaan ja repimään. Kyllä hävetti, en tiedä mitään juntimpaa kuin väkivaltaiset ihmiset. Mullekin hoitaja sanoi, että ei mitään, näitä kuulemma satttuu heräämöissä.

Lohduttavaa kuulla etten ole ainoa, mua hävetti kanssa tosi paljon, vaikka se ei tietenkää ollut mun vika - silti en koskaan haluaisi olla sellainen potilas joka on hoitajille vaikea tai vaarallinen. Mäkin tosiaan vaan 161cm pitkä nuori nainen, että aika kovat lääkkeet ollut kun ihan lepareihin asti päädyin :D

Vierailija
139/165 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ei hoitaja

Hoitajana 32 vuotta

Tiikereitä ei siis ole.

No sä varmaan todistat, ettei ketään ole kesken syöttämisen alettu kouria. Taisi mennä pointti vähän ohi.

Lopeta sitten se potilaiten kouriminen. Toisaalta hoitajat tekee potilaille pahempaakin.

Vierailija
140/165 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhä useampi sairaanhoitaja käyttäytyy kusipäisesti potilaita ja heidän omaisiaan kohtaan. Sama kusipäinen ja ylimielinen asenne näkyy myös muita yhteistyöviranomaisia kohtaan. Väkivalta ei koskaan ole ok. Mutta ei myöskään kusipäinen käyttäytyminen muita ihmisiä kohtaan.

Sairaanhoitajien käytös paheni koronan aikaan ja nyt sote-uudistuksen aikaan se on pahentunut vielä entisestään. Tämä on huomattu terveydenhuollon kanssa yhteistyötä tekevissä viranomaisissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kaksi