Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

YLE: Yhä useampi hoitaja saa potilaalta tai potilaan omaiselta turpiinsa. Musta silmä on hoitajan merkki. Katso valokuvat hakatuista hoitajista. :( Siis MIKSI hoitajia hakataan??

alaopiskelehoitajaksi.fi
02.10.2023 |

https://yle.fi/a/74-20052813

Hoitajia hakataan työssään. Ajatelkaa, että 20% hakkaamisista on potilaan OMAISEN TAI SAATTAJAN tekosia!!! Ja jos ei tule turpiin, niin sitten hoitajia vaanii kaiken maailman taudit ja antibiootille vastustuskykyisen sairaalabakteerit sekä hoitovirheet oikeudenkäynteineen.

Kommentit (165)

Vierailija
161/165 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsissahan tuo on jokapäiväistä

Vierailija
162/165 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistisairaat ja psykoottiset voi joskus käydä päällekin. Pääasiallisesti siksi. Päivystyksessä on myös aggreja päihdeongelmaisia.

Näin. Mutta nyt annettu kuva hoitajista yleisinä nyrkkeilysäkkeinä ei pidä paikkaansa ja on lopultakin vain Tehy:n propagandaa nykyistä hallitusta vastaan, siis yksi lisä tähän ammattijärjestöjen vihakampanjaan oikeistohallituksen ohjelmaa kohtaan. Arvoton näytelmä jälleen kerran. Älkää ihmiset menkö kaikkeen mukaan ilman kriittisyyttä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/165 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pari kertaa joutunut sairaalaan ja ollut kyse vakavasta asiasta. Ei tulisi edes mieleen olla edes vaikea potilas hoitajille. Tavannut mahtavia hoitajia joilla ei empatia kyky lopu ja jaksavat yövuorossa olla positiivisia. Pitäisi olla laki että jos hoitajaa pahoinpitelee, niin jotuu loppuelämäksi linnaan. Kuka helvetti satuttaa ihmistä joka yrittää auttaa?

Koska joskus kyseessä on se että ihminen ei yritä auttaa vaan pahoinpidellä. Se varmasti ihmetyttää jossei sitä ole itse kokenut mutta siellä on ihmisiä töissä ihan niknkuin muuallakin ja kaikki eivät tapaa empaattisia ja positiivisia hoitajia potilaana.

Metsä vastaa juuri kuten sinne huutaa?

Se on juuri näin. Olen aika vähän joutunut elämäni aikana asioimaan lääkärissä, mutta sen verran, että olen tavannut ihania hoitajia, sekä asiallisia ja myöskin neutraaleja hoitajia. En usko, että heidän kohdallaan tulisi koskaan mitään ongelmaa asiakkaiden kanssa(muistisairaat ja päihdepotilaat erikseen) Mutta olen myös tavannut hoitajia, jotka suorastaan hakevat riitatilannetta tai asettaa itsensä potilaan yläpuolelle saattavat myös puhutella potilasta täysin asiattomasti. Minusta tästä asiastakin pitäisi puhua ja tehdä vaikka lehteen juttu.

Vierailija
164/165 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Opiskelin lähihoitajaksi. Harjoittelupaikassani oli asukkaana isokokoinen mies, Lewyn tautia sairastava. Tämä mies hakkasi ohjaajani, sekä minut, niin, että ohjaajani joutui sairauslomalle. Itse selvisin mustelmilla. Olen saanut lähihoitajana turpiin monta kertaa. Minua on lyöty, raavittu, ajettu rollaattorilla päin jalkoja, syljetty, haukuttu, nimitelty. Hyväksyn, että dementikot käyttäytyvät huonosti, se kuuluu sairauteen. Mutta syy, miksi lopetin työt hoitoalalla, on se, että pelkään näitä isokokoisia, vahvoja miehiä. En voinut toimia alalla, koska pelkäsin hoidettaviani. En pärjäå isokokoisten ukkojen kanssa. Nyt työskentelen tehtaassa, jossa pakkaan juustoja. Tuntuu niin mukavalta, kun liukuhihnalla juustot kulkevat, eikä tarvitse pelätä saavansa turpaan työpäivänä. Kun työvuoro loppuu, se loppuu, eikä tarvitse stressata kotona töitä.

Samasta syystä minunkin kaksi tuttuani lopetti työt vanhusten hoitoalalla.

Vierailija
165/165 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon asian myöskin olevan näin. Puhutaan hankalista asiakkaista, niin eiköhän puhuttaisi myös hankalista hoitajista. Niistä kuulee paljonkin arki puheissa, mutta olisipa myös- hankala hoitaja päivä- yhtä näkyvästi kuin " musta silmä" hoitajat.