YLE: Yhä useampi hoitaja saa potilaalta tai potilaan omaiselta turpiinsa. Musta silmä on hoitajan merkki. Katso valokuvat hakatuista hoitajista. :( Siis MIKSI hoitajia hakataan??
Hoitajia hakataan työssään. Ajatelkaa, että 20% hakkaamisista on potilaan OMAISEN TAI SAATTAJAN tekosia!!! Ja jos ei tule turpiin, niin sitten hoitajia vaanii kaiken maailman taudit ja antibiootille vastustuskykyisen sairaalabakteerit sekä hoitovirheet oikeudenkäynteineen.
Kommentit (165)
Missä nyt on kommentit siitä kuinka ihminenkin on vain eläin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös seksuaalinen häirintä on yleistä.
No eikä ole. Siis ne aggret päihdeongelmaiset kyllä puhuttelee hoitajaa huo*aksi, mutta sitä nyt ei voitane laskea seksuaaliseksi häirinnäksi vaan ihan vaan epäasialliseksi käytökseksi.
On yleistä. Esim. pesun tai syöttämisen yhteydessä kouritaan hoitajaa tisseistä, pepusta tai jopa haaroista.
-ei hoitaja
No en kyllä muista, että olisi kesken syötön alettu kourimaan.
Hoitajana 32 vuottaMinäkään en ole koskaan nähnyt tiikeriä.
Tiikereitä ei siis ole.Sinä olet hakannut minua. Tämä on automaattisesti totta, koska minä sanon niin. Mitään todisteita ei tarvita, minun sanani riittää.
No sä varmaan todistat, ettei ketään ole kesken syöttämisen alettu kouria. Taisi mennä pointti vähän ohi.
Lopeta sitten se potilaiten kouriminen. Toisaalta hoitajat tekee potilaille pahempaakin.
Taisi mennä paljon muutakin ohi. Keskustele tässä asiallisesti näiden mänttien kanssa.
Ei niin pitkää tikkua että sinuun koskisin. Joten ole huoleti.
Miksi kukaan käyttäytyisi asiattomasti asiallista hoitajaa kohtaan? Kyllä hoitajan täytyy itse käyttäytyä jotenkin asiattomasti, jos asiakas hiiltyy. Ei väkivalta ole missään tilanteessa oikein, mutta riitaan tarvitaan aina kaksi. Tässä pitäisi kyllä kuulla sitä asiakkaankin näkemystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eikä ole. Siis ne aggret päihdeongelmaiset kyllä puhuttelee hoitajaa huo*aksi, mutta sitä nyt ei voitane laskea seksuaaliseksi häirinnäksi vaan ihan vaan epäasialliseksi käytökseksi.
On yleistä. Esim. pesun tai syöttämisen yhteydessä kouritaan hoitajaa tisseistä, pepusta tai jopa haaroista.
-ei hoitaja
No en kyllä muista, että olisi kesken syötön alettu kourimaan.
Hoitajana 32 vuottaMinäkään en ole koskaan nähnyt tiikeriä.
Tiikereitä ei siis ole.Sinä olet hakannut minua. Tämä on automaattisesti totta, koska minä sanon niin. Mitään todisteita ei tarvita, minun sanani riittää.
No sä varmaan todistat, ettei ketään ole kesken syöttämisen alettu kouria. Taisi mennä pointti vähän ohi.
Lopeta sitten se potilaiten kouriminen. Toisaalta hoitajat tekee potilaille pahempaakin.
Taisi mennä paljon muutakin ohi. Keskustele tässä asiallisesti näiden mänttien kanssa.
Ei niin pitkää tikkua että sinuun koskisin. Joten ole huoleti.
Joko olet lopettanut kuolevien kipulääkkeiden varastamisen?
Mamutus lisää väkivaltaa, naisten arvostus kamelikulttuureissa on täysin nolla.
Vierailija kirjoitti:
Ällöttää kyllä tuollaiset lääppivät pervopapat, vaikka en hoitaja olekaan. Yök. Vastenmielisiä ihmisiä.
Toivottavasti et sairastu mieleltäsi ja löydä itseäsi mieshoitsujen mul k kuja kourimasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ei hoitaja
Myös ihan tavalliset miespotilaat, ei siis dementoituneet, mt- tai päihdeongelmaiset häiritsevät seksuaalisesti: on käyty rintoihin ja takapuoleen kiinni, vihjaillaan seksiin liittyvistä asioista, kommentoidaan ulkonäköä, jopa soiteltu kotiin ja ängetty seuraan vapaa- ajalla. Itse lähdin alalta pois sen jälkeen, kun eräs entinen potilas( joka siis ei ollut päihde- tai mt ongelmainen) alkoi soitella kotiin.
Meidät koukutetaan kunnioittamaan asiakkaita, potilaita, mutta potilaat saavat käyttäytyä ihan miten vaan hoitajia ja lääkäreitä kohtaan.
Surullista, mutta ei tuo poikkea kauheasti naisten kohtelusta missään palvelualalla. Siellä kahvilassa tai ärrän tiskillä on vielä monesti ainoana työntekijänä 19-vuotias nainen, jolla voi olla aika orpo olo. Tästähän juuri oli lehdissä iso juttu.
Hoitotyössä on se huono juttu, että joudut olemaan lähellä potilasta ja ottamaan fyysistä kontaktia. Yövuorossa voit olla ainoa hoitaja myös, tai toinen hoitaja on toisella osastolla, josta hänet hälytetään apuun puhelimella. Potilashuoneet ovat myös usein pieniä,ja niistä on vaikea päästä karkuun.
Hoitotyö on ikävää.
Kuten aspa työkin.
Yleensä muut ihmiset
kun tuovat vain ongelmia.
Siksi olen asiantuntija. Ja paras on toki etätyö.
Mitä vähemmän kontakteja, sen parempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa kuolee vuosittain vähintään 700ihmistä hoitovirheen seurauksena, hoitajia työssään 0. Vaarallista ei ole hoitajan työ vaan joutua heidän asiakkaaksi.
No mutta sinä voit olla ottamatta sitä hoitoa vastaan. Samalla säästät heidän aikaa ja toivut paremmin "luonnon" keinoin.
No enhän minä nyt niin hullu ole että menisin Suomessa lääkäriin. Tallinnaan pääsee nopeasti ja siellä saa paljon parempaa hoitoa. Hoitajatkin on ystävällisiä eikä ylimielisiä muikkuja. Viro on ajanut ohi terveydenhuollossa niin ettei suomihoitsuja näy enään edes taustapeilissä.
Millä kompetenssilla arvioit hoidon laatua. Kohtelu voi olla parempaa, mutta siellä saamasi hoito ei takuulla ole sen laadukkaampaa kuin Suomessa. Aika paljon meillä Suomessa hoidetaan Viron hoidoista tulleita komplikaatioita.
Miksi hoitajat suostuvat tekemään työtä jossa saa turpaan? Itsellä työpaikka vaihtuisi heti ensimmäisen tilanteen jälkeen. Vähän sellaista omaa tyhmyyttä jos aina saa nenilleen ja silti jatkaa vaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan käyttäytyisi asiattomasti asiallista hoitajaa kohtaan? Kyllä hoitajan täytyy itse käyttäytyä jotenkin asiattomasti, jos asiakas hiiltyy. Ei väkivalta ole missään tilanteessa oikein, mutta riitaan tarvitaan aina kaksi. Tässä pitäisi kyllä kuulla sitä asiakkaankin näkemystä.
Hoitajan vikana pidetään sitä, että hyvinvointialueen päättäjät eivät ole saaneet toteutettua sellaisia toimenpiteitä, joilla olisi saatu rekrytoitua lisää hoitajia ja pidettyä entisetkin työssään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni vielä tänä päivänäkin näköjään ajattelee, että naiset on jotain nyrkkisäkkejä, johon voi purkaa pahaa oloa.
Hoh hoijaa.
Onneksi en opiskellut alaa, koska olin tietoinen näistä jo 90-luvulla.
Isosiskoni on nimittäin ensiapuhoitaja.
Eli samat ongelmat vuodesta toiseen.Naiset ei ole voineet tai halunneet antaa takaisin kuten miesten perinne on ollut niin heitä ei ole tarvinnut pelätä. Hoitajina vielä vähemmän. Mieshoitajatkaan ei voi, niin hekin saavat osansa.
Ymmärrätkö, että hoitajat eivät voi/saa käydä potilaisiin käsiksi. Irrottautua voit , jos potilas pitää sinua kiinni, mutta itse et saa käydä käsiksi. Poliisit ja vartijat saa ja voi, hoitajat eivät, koska silloin syyllistyt pahoinpitelyyn.
Älä puhu pskaa. Olen omin silmin nähnyt kun 3hoitajaa retuuttaa mt-potilasta joka ei halua hoitoa. Miksi hoitajat valehtelee niin paljon? Vaikea uskoa mitään mitä kerrotte työoloista kun ihan suoraan valehtelette päin naamaa.
Et taida tietää, että on ihan laillista käyttää pakkokeinoja mielenterveyspotilaisiin joille on tehty pakkohoitopäätös. He ovat ainoa ryhmä joita on laillista pakkohoitaa. Oletkohan koskaan oikeasti nähnyt psykoottisia ja agressiivisia potilaita?
Jos olisin hoitaja, olisin tuollaisen tapauksen jälkeen oikeudessa. Nimittäin tipauttaisin tuollaisen huitojan lattiaan yhdellä nyrkiniskulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herkkiä asioita kun on terveys kyseessä. Asiakkaina on tietysti myös kaikenlaisia ongelmaisia. Itseni teki mieli pahoinpidellä lääkäri joka oli laittanut fentanyyli laastarin sydämen vajaatoimintaa sairastavalle isoäidilleni tulehtuneen nilkan takia. Päätin kuitenkin vain tehdä ilmoituksen lääkäristä, tuskin johti mihinkään.
Siis miksi sä noin ajattelit? Isoäidilläsi kipuja ja sinä et halua hänelle kipulääkettä. Luoja varjelkoon minua lapsenlapsiltani. Toivottavasti kukaan heistä ei halua "osallistua hoitooni" kiduttamalla noin.
Ajattelen sen takia kun kuoli sydänpysähdykseen muutama päivä laastarin laiton jälkeen. Minun mielestä olisi voinut hoitaa tulehduksen antibiooteilla mutta sinä olisit suorittanut eutanasian opioideilla? Luoja varjelkoon sinun isovanhempia ja vanhempia sinulta.
Tytär Vantaalta kertoo taas mitä muiden pitää ja olisi pitänyt tehdä. Joka toisella hauraalla vanhuksella on sydämen vajaatoiminta, ja kyllä heitä lääkitään kipulaastareilla. Toki tytär Vantaalta tietää, että kyseessä olisi hoitovirhe ja sen sijaan olisi pitänyt käyttää vain antibiootteja. 😆 Itse tytär Vantaalta osallistui hoitoon sillä että kertoo että olisi halunnut pahoinpidellä lääkärin. Sinut tunnetaan terveydenhuollossa, jossa kaltaisistasi Kareneista käytetään nimitystä tytär Vantaalta.
Tytär Vantaalta on sitä porukkaa, joka ei ymmärrä, että kiduttamista olisi jättää kivut hoitamatta. Opioidit ovat tällaiselle sydänpotilaalle useimmiten ainoa, tehokkain ja turvallisin kipulääke (esim Burana-tyyppiset kipulääkkeet eivät ole riittävän tehokkaita ja pahentavat sydäntilannetta). Vanhus jolla on sydämen vajaatoiminta on siis sydämeltään sairas ja hän voi kuolla esim rytmihäiriöön ihan milloin tahansa oli sitten kipulääkettä tahi ei. Melko tavallista muuten on, että tämän tyttären vanhusomainen asuu ja on hoidossa jollain muulla paikkakunnalla ja tyttärellä huono omatunto kun ei käy juurikaan katsomassa omaistaan.
Vierailija kirjoitti:
Ja miksi kukaan haluaisi opiskella hoitajaksi kun tämä on tiedossa?
P askatyötä pienellä palkalla ja väkivallan uhalla.
Yhdellä luokkakaverilla murtui nenä jo toisessa lähihoitajan työssäoppimisessa, kun kehitysvammaisten asumisyksikön asukas yhtäkkiä löi. Monella olisi jäänyt opinnot siihen.
Vierailija kirjoitti:
Jos olisin hoitaja, olisin tuollaisen tapauksen jälkeen oikeudessa. Nimittäin tipauttaisin tuollaisen huitojan lattiaan yhdellä nyrkiniskulla.
Tämä itseänikin vähän pelottaa. Siis että jos joku ihan kunnolla käy käsiksi, niin mitä jos refleksinä lyön takaisin tai kaadan ihmisen lattialle. Koska eihän hoitaja niin saa tehdä! Hoitaja saa vain poistua tilanteesta ja sekin niin, että asiakas/asukas/potilas ei jää yksin varaan.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi olla laki että jos hoitajaa pahoinpitelee, niin jotuu loppuelämäksi linnaan. Kuka helvetti satuttaa ihmistä joka yrittää auttaa?
Tämä on mielestäni hyvä pointti. Hoitajan pahoinpitelijälle samat rangaistukset kuin poliisien mätkijöille. Toki muisti- ja muuten mieleltään sairaat sekä leikkauksesta sekavana heräävät ovat haastavia tapauksia - heiltä ei samanlaista vastuuta voi kuitenkaan vaatia. Mutta pääperiaatteena, kovemmat rangaistukset hoitajien pahoinpitelyistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herkkiä asioita kun on terveys kyseessä. Asiakkaina on tietysti myös kaikenlaisia ongelmaisia. Itseni teki mieli pahoinpidellä lääkäri joka oli laittanut fentanyyli laastarin sydämen vajaatoimintaa sairastavalle isoäidilleni tulehtuneen nilkan takia. Päätin kuitenkin vain tehdä ilmoituksen lääkäristä, tuskin johti mihinkään.
Siis miksi sä noin ajattelit? Isoäidilläsi kipuja ja sinä et halua hänelle kipulääkettä. Luoja varjelkoon minua lapsenlapsiltani. Toivottavasti kukaan heistä ei halua "osallistua hoitooni" kiduttamalla noin.
Ajattelen sen takia kun kuoli sydänpysähdykseen muutama päivä laastarin laiton jälkeen. Minun mielestä olisi voinut hoitaa tulehduksen antibiooteilla mutta sinä olisit suorittanut eutanasian opioideilla? Luoja varjelkoon sinun isovanhempia ja vanhempia sinulta.
Tytär Vantaalta kertoo taas mitä muiden pitää ja olisi pitänyt tehdä. Joka toisella hauraalla vanhuksella on sydämen vajaatoiminta, ja kyllä heitä lääkitään kipulaastareilla. Toki tytär Vantaalta tietää, että kyseessä olisi hoitovirhe ja sen sijaan olisi pitänyt käyttää vain antibiootteja. 😆 Itse tytär Vantaalta osallistui hoitoon sillä että kertoo että olisi halunnut pahoinpidellä lääkärin. Sinut tunnetaan terveydenhuollossa, jossa kaltaisistasi Kareneista käytetään nimitystä tytär Vantaalta.
Tuskin tuo nilkkakipu edes oli bakteeriperäinen. Mahdollisesti jokin trauma tai esim. kihti ja niitä ei hoideta antibiooteilla vaan potilaalle sopivalla kipulääkkeellä ja mahdollisesti kortisonilla. Ei lääketiede ole niin yksinkertaista, että jokainen Vantaan-tytär kykenee lääkäreitä neuvomaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pari kertaa joutunut sairaalaan ja ollut kyse vakavasta asiasta. Ei tulisi edes mieleen olla edes vaikea potilas hoitajille. Tavannut mahtavia hoitajia joilla ei empatia kyky lopu ja jaksavat yövuorossa olla positiivisia. Pitäisi olla laki että jos hoitajaa pahoinpitelee, niin jotuu loppuelämäksi linnaan. Kuka helvetti satuttaa ihmistä joka yrittää auttaa?
Koska joskus kyseessä on se että ihminen ei yritä auttaa vaan pahoinpidellä. Se varmasti ihmetyttää jossei sitä ole itse kokenut mutta siellä on ihmisiä töissä ihan niknkuin muuallakin ja kaikki eivät tapaa empaattisia ja positiivisia hoitajia potilaana.
Metsä vastaa juuri kuten sinne huutaa?
Tässä tärkein syy miksi en ole hoitaja.