Petteri Orpo lupaa: kunhan työttömät saadaan töihin on kaikki Suomen talousongelmat ratkaistu
Petteri Orpon hallituksen ohjelma ja ensi vuoden budjetin teossa kirkastunut talouslinja nojaavat työllisyyteen. Idea on, että kun ihmisiä saadaan siirrettyä työttömyydestä työhön ja osa-aikaisuuksista täyspäivätyöhön, työllisyysaste nousee ja hyvinvointivaltion laskut voidaan maksaa.
Kommentit (442)
Vierailija kirjoitti:
Ei muuta Petteri kun keksimään jengille työpaikkoja.
Töitä kyllä löytyy, mutta oon työttömänä enemmän huolestunut löytyykö niitä palkanmaksajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin että on oikein ruoskia kaikkia jos jotkut tekevät mukavuussyistä? Kuulostaa ihan pohjoiskorealaiselta kurinpidolta. Eikö kannattaisi alkaa vaatimaan että täälläkin kostetaan yhden teot kolmelle sukupolvelle, siitä sais sellaiset Kimin kiksit.
Ei tässä nyt kaikkia ruoskita. Esimerkiksi eläkettä saavien osa-aikatyön tekijöiden asema säilyy ennallaan. Selvä lähtökohta on kuitenkin se, että terve työikäinen tekee töitä, joten tuon ryhmän motivointi kokoaikatöihin on keskimäärin ihan oikeutettua.
Niin, ensi vuonna ei voi enää tehdä henkilökohtaisen avustajan töitä kun pitää saada ja hakea 40 h viikko. Jos sun puolisolla on ms-tauti niin hoidat sen itse tai lykkäät laitoshoitoon. Ei tule enää mitään avustajaa 20 h viikko kotiin.
20 h ei riitä kun asumistuki ja soviteltu päiväraha leikataan.
Eikä voi avustaa montaa kun hoitoajat saattaa olla toisella aamulla ja toisella illalla. Pitää saada 8 h putkeen.
No lykkäät puolisosi tai lapsesi laitoshoitoon tai sitten irtisanoudut töistä ja hoidat itse.
Mä tiedän pariskunnan josta toisella on ms - tauti. Ensi vuonna he ei voi enää asua yhdessä, kun tuo toinen on töissä eikä saa enää avustajaa.
Lopeta trollaaminen.
Kaikki nauraa sulle
Vierailija kirjoitti:
Mihin töihin? Kun rakas Petsku ei ole töitä mihin mennä, selviää ihan Petskullekin kun katsoo niitä tilastoja. Mielikuvitus ja haamutöihin ei voi mennä.
Olen yllättynyt.
t: Petteri Orpo
Vierailija kirjoitti:
Mä tiedän pariskunnan josta toisella on ms - tauti. Ensi vuonna he ei voi enää asua yhdessä, kun tuo toinen on töissä eikä saa enää avustajaa.
Jos he maksaa 40 h viikko eli 160 h kuukausi palkkaa niin sitten tuo avustaja voi käydä muuten ei enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos he maksaa 40 h viikko eli 160 h kuukausi palkkaa niin sitten tuo avustaja voi käydä muuten ei enää.
Ja muutenkin tulee velvoite hakea koko-aikatyötä johon on realistiset mahdollisuudet päästä esim siivooja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja muutenkin tulee velvoite hakea koko-aikatyötä johon on realistiset mahdollisuudet päästä esim siivooja.
Minut valittiin koko-aikasiivoojaksi.
Hoida puolisosi itse.
Tuskin se tällä talousongelma pelkästään ratkeaa mutta fakta se on että töihin ihmiset on saatava pois tukien varasta elämästä mahdollisimman moni työkykyinen ihminen muuten meiltä loppuu rahat yksinkertaisesti koska veronmaksajat ei riitä maksamaan tätä järjestelmää enää. Ihmiset on suomessa niin tottuneita siihen että valtio maksaa heidän elämänsä ja nyt poraavat kun pitäisi alkaa ottaa itsestään ja elämästään vastuuta. Tämähän on hyvin hienoa näpertelyä mitä hallitus tekee. mutta sillä voidaan saada jonkinmoinen alku. Pitäisi tehdä paljon enemmän. Täydellinen Verouudistus niinkuin Nalle Wahlroos sanoi Ukkolan haastattelussa. En ole hänen kanssaan samaa mieltä kaikessa mutta tässä olen samaa mieltä hänen kanssaa: Täydellinen verouudistus eli verotusta tulisi keventää reilusti. Tämä maa on näivettynyt viimeiset 15-vuotta ilman talouskasvua.
minua kiinnostaa edelleenkin mitä te arvostelijat ajattelette mitä pitäisi tehdä mikä olisi se vaihtoehto?
Vierailija kirjoitti:
Tuskin se tällä talousongelma pelkästään ratkeaa mutta fakta se on että töihin ihmiset on saatava pois tukien varasta elämästä mahdollisimman moni työkykyinen ihminen muuten meiltä loppuu rahat yksinkertaisesti koska veronmaksajat ei riitä maksamaan tätä järjestelmää enää. Ihmiset on suomessa niin tottuneita siihen että valtio maksaa heidän elämänsä ja nyt poraavat kun pitäisi alkaa ottaa itsestään ja elämästään vastuuta. Tämähän on hyvin hienoa näpertelyä mitä hallitus tekee. mutta sillä voidaan saada jonkinmoinen alku. Pitäisi tehdä paljon enemmän. Täydellinen Verouudistus niinkuin Nalle Wahlroos sanoi Ukkolan haastattelussa. En ole hänen kanssaan samaa mieltä kaikessa mutta tässä olen samaa mieltä hänen kanssaa: Täydellinen verouudistus eli verotusta tulisi keventää reilusti. Tämä maa on näivettynyt viimeiset 15-vuotta ilman talouskasvua.
minua kiinnostaa edelleenkin mitä te arvostelijat ajattelette mitä pitäisi tehdä mikä olisi se vaihtoehto?
Työttömät ovat Sannan uudistuksen jälkeen hakeneet vähintään 4 työpaikkaa kuukaudessa ja ne merkitään pankkitunnuksilla työkkärin sivuille jo puolitoista vuotta.
Kuinka monta työtöntä olette palkanneet töihin?
Voin luvata, että ei tule, kun minun ja monen muun terveysongelmat pahenevat työssä niin, että tarvitsemme entistä enemmän terveydenhuoltoa.
Toki jos tarkoituksena on romuttaa terveydenhuolto niin, ettei sitä saa enää kuin itse maksaen, voi onnistuakin, mutta niin kauan kuin kaikilla on mahdollisuus saada palveluja ja maksavat vain murto-osan todellisista kustannuksista ei tule tapahtumaan.
Kohdallani lääkäri veti pelin poikki pitkällä saikulla viimeksi siinä vaiheessa, kun jouduin hakeutumaan kolmatta kertaa viikon sisällä päivystykseen. Sen jälkeenkin jouduin käymään useita kertoja lääkärissä ja mikään tuossa ei ole veronmaksajille ilmaista. Työttömänä käyn ehkä kahdesti vuodessa, koska pystyn säätelemään elämäni terveydelleni sopivaksi.
Typerä avaus, mutta mitä muuta tällä roskafoorumilla voi odottaa.
Kuuntele edes hänen haastattelunsa, ja yritä ymmärtää.
Maailmantalous on kuralla monesta eri syystä, mutta yksikään niistä ei ole Orpo.
Kyllä he parhaansa yrittävät. Vihertunareiden jäljiltä kaikki on jätetty rempalleen ja rahaa siroteltu joka suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan. Ei saa enää tehdä osa-aikatyötä ja, se tarkoittaa, että hoidat vammaisen lapsesi itse kotona vaikka se tarkoittaakin sulla omistusasunnosta muuttoa vuokralle ja, toimeentulotukea. Yhteiskunnalta ei tule enää avustajaa.
On aivan kiistaton fakta että meillä on aivan liikaa työttömiä tässä maassa. Siitä kertoo se että meillä on täällä paljon avoimia työpaikkoja. Meillä pitäisi olla tilanne että avoimia työpaikkoja olisi korkeintaan muutamia satoja. ( ja työttömiä tietysti vastaavasti vähemmän)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan. Ei saa enää tehdä osa-aikatyötä ja, se tarkoittaa, että hoidat vammaisen lapsesi itse kotona vaikka se tarkoittaakin sulla omistusasunnosta muuttoa vuokralle ja, toimeentulotukea. Yhteiskunnalta ei tule enää avustajaa.
Jos haluat itse käydä töissä niin se tarkoittaa laitoshoitoa lapsellesi. Kotiin ei tule enää avustajaa.
Vierailija kirjoitti:
On aivan kiistaton fakta että meillä on aivan liikaa työttömiä tässä maassa. Siitä kertoo se että meillä on täällä paljon avoimia työpaikkoja. Meillä pitäisi olla tilanne että avoimia työpaikkoja olisi korkeintaan muutamia satoja. ( ja työttömiä tietysti vastaavasti vähemmän)
Mitä jos kävisit avoimet työpaikat läpi. Palomieheksi jne ei voi hakea ja noita osa-aika avustajan töitä ei hae enää kukaan, kun soviteltua päivärahaa leikataan ja asumistukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos kävisit avoimet työpaikat läpi. Palomieheksi jne ei voi hakea ja noita osa-aika avustajan töitä ei hae enää kukaan, kun soviteltua päivärahaa leikataan ja asumistukea.
Eläkeläisiltä ja vammaisilta lähtee ensi vuonna avustajat. Tuli tämäkin nähtyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläinen tarvitsee apua. Onko rahaa maksaa 40 h joka viikko, jos ei niin se on voi voi.
Tottahan se on että jos työttömyysprosentti olisi alle 3% niin Suomen talous olisi kunnossa.
20 h ei riitä kun asumistuki ja soviteltu päiväraha leikataan.
Eikä voi avustaa montaa kun hoitoajat saattaa olla toisella aamulla ja toisella illalla. Pitää saada 8 h putkeen.