Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sanotaan, että 40-vuotiaalla on enää 5 prosentin mahdollisuus tulla raskaaksi. Onko 40-vuotiaana raskautuneita täällä?

Vierailija
01.10.2023 |

Sanotaan, että 40-vuotiaalla on enää 5 prosentin mahdollisuus raskautua. Kokemuksia kaipaan tuossa iässä raskautumisesta? Kävikö nopeasti? Millainen väli raskauksilla?

Kommentit (282)

41/282 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isän vaimo tuli raskaaksi luomuna 40-vuotiaana muutaman kuukauden yrityksen jälkeen ja mun serkku tuli 7. Kerran raskaaksi 39-vuotiaana luomuna.

Vierailija
42/282 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on nelikymppisiä sukulaisnaisia, jotka ovat jo muutaman vuoden yrittäneet saada lasta. Rahaa on mennyt kalliisiin hedelmöityshoitoihin ja on kokeiltu lahjoitettuja sukusolujakin, mutta ei ole onnistunut. Vielä on jaksavat yrittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/282 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatko ap kenties 5%:n mahdollisuutta kiertoa kohden?

Vierailija
44/282 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulla raskaaksi.

EI "raskautua"!!!

Vierailija
45/282 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskauduin luomusti 44 vuotiaana. Nyt olen 50 vuotias ja nuorin lapsi 6 vuotias. En ollut ensisynnyttäjä.

Vierailija
46/282 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain ainokaiseni 42 -vuotiaana. Ihan luomuna tuli terve lapsi. Toista ei tullut.

Vierailija
47/282 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle kävi niin, ja päädyin keskeytykseen alkuviikoilla. Kyseessä oli siis ensimmäinen raskauteni.

Kärsin nuorena kuukautishäiriöistä. Nelikymppisenä taisin olla hedelmällisempi kuin parikymppisenä.

Kannattaa käydä tarkistuttamassa oma hedelmällisyys gynekologin vastaanotolla ja hommata itselle sopiva ehkäisy, jottei käy kuten minulle.

Murhasit sitten alkion/sikiön.

Ihmiselämä alkaa hedelmöityksestä ja abortti on murha!

Vierailija
48/282 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain molemmat lapseni yli 40-vuotiaana, tulin molemmilla kerroilla helposti raskaaksi ja kaikki meni hyvin. Rohkeasti vain yrittämään. Voi hyvin onnistua, mutta ei kannata enää kovin pitkään odotella. Kaikilla ei toki onnistu, mutta ei onnistu aina nuorillakaan. Onnea matkaan!

Vierailija
49/282 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ystävä sai esikoisen 42-vuotiaana.

Vierailija
50/282 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin helposti raskaaksi ja esikoinen syntyi, kun olin 41. Toiveissa olisi vielä toinen. Sillä isälläkin on väliä, kun ei pari eksän kanssa millään tärpännyt.

Vierailija
51/282 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä tuo prosentti 100%, ei ole olemassa naisia jotka eivät raskautuisi vaikka 50v jos kysyt vauvafoorumilta. Vaikka mikään tilasto ei tue tuota, niin täältä voit lukea kuinka joka ainut nainen väittää, että kaikki voivat tulla raskaaksi vaikka haudassa.

Jep, jännä miten se pieni prosentti löytää itsensä näihin ketjuihin aina kertomaan hedelmällisyydestään.

Eipä silti mainita niitä lapsen kromosomihäiriöitä tai superallergioita, eikä mainita sanallakaan vanhempien äitien lasten oppimisvaikeuksista yms.

Biologinen fakta on, että nelikymppisellä naisella munasoluissa on jo niin paljon kromosomipoikkeamia, että täysin terveen lapsen saaminen on oikeasti ihme.

Ja vaikka lapsi syntyisi päällisin puolin terveenä, siellä on tosi paljon lieviä kehityshäiriöitä taustalla.

Itse en lähtisi enää nelikymppisen munasoluillani riskeeraamaan, 38-vuotiaana saatiin hoidoilla

esikoinen, ja aika hyvin tuli lääkäreiltä kuultua todennäköisyyksiä ylipäätään onnistua.

Munasoluja oli paljon, amh-arvot vastasivat alle kolmekymppisen naisen arvoja.

20 munasolusta vain viisi oli kehityskelpoisia, ja vain kaksi kromosomeiltaan täysin normaaleja.

Se että nuo kaksi olisi luomuna löytäneet tiensä hedelmöitettyinä kohtuun, on tilastollisesti lähes mahdotonta.

Tietysti jos ei ole väliä, onko lapsi täysin terve, niin ei kun vaan lottoa vetämään!

Eiköhän sinun munasoluissasi ole jotain vikaa, kerta olet hoitoja tarvinut. Ne naiset, jotka tulevat luomusti raskaaksi, niillä oletettavasti on munasolut kunnossa. Yleensä ne "huonot" munasolut ei hedelmöity tai menee kesken.

Hoidoissa myös tähdätään mahdollisimman hyvään lopputulokseen. Luomusti raskaaksi tulo on aivan eri asia. Luulisi myös erilaisten hoitojenkin rasittavan munasoluja, ei sellaiset hormonimäärät ole hyväksi kenellekään. Saati jos munasoluja kerätään ym. Kyllä kai sellainenkin alentaa niiden laatua

Vierailija
52/282 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yli 40-vuotias ja nyt raskaana hedelmöityshoidolla. 

Vierailija
53/282 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinäkin on suuri ero, tuleeko raskaaksi luomuna vai hoitojen avulla. Se todennäköisyys taitaa olla hoidoilla laskettu 5% .

Luulen, että nämä vanhemmat julkkissynnyttäjät ovat käyttäneet hoitoja apunaan. Minua ainakin kiinnostaa juuri se, kuinka moni tulee luomusti raskaaksi, omilla sukusoluilla.

Vierailija
54/282 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman hoitoja ensimmäistä ja viimeistä kertaa äidiksi vähän yli 44 v. Kiitos. 

Vierailija
55/282 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan kuullutkaan otsikon väittämää, että 5% vain. Älä valehtele.

Vierailija
56/282 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä tuo prosentti 100%, ei ole olemassa naisia jotka eivät raskautuisi vaikka 50v jos kysyt vauvafoorumilta. Vaikka mikään tilasto ei tue tuota, niin täältä voit lukea kuinka joka ainut nainen väittää, että kaikki voivat tulla raskaaksi vaikka haudassa.

Jep, jännä miten se pieni prosentti löytää itsensä näihin ketjuihin aina kertomaan hedelmällisyydestään.

Eipä silti mainita niitä lapsen kromosomihäiriöitä tai superallergioita, eikä mainita sanallakaan vanhempien äitien lasten oppimisvaikeuksista yms.

Biologinen fakta on, että nelikymppisellä naisella munasoluissa on jo niin paljon kromosomipoikkeamia, että täysin terveen lapsen saaminen on oikeasti ihme.

Ja vaikka lapsi syntyisi päällisin puolin terveenä, siellä on tosi paljon lieviä kehityshäiriöitä taustalla.

Itse en lähtisi enää nelikymppisen munasoluillani riskeeraamaan, 38-vuotiaana saatiin hoidoilla

esikoinen, ja aika hyvin tuli lääkäreiltä kuultua todennäköisyyksiä ylipäätään onnistua.

Munasoluja oli paljon, amh-arvot vastasivat alle kolmekymppisen naisen arvoja.

20 munasolusta vain viisi oli kehityskelpoisia, ja vain kaksi kromosomeiltaan täysin normaaleja.

Se että nuo kaksi olisi luomuna löytäneet tiensä hedelmöitettyinä kohtuun, on tilastollisesti lähes mahdotonta.

Tietysti jos ei ole väliä, onko lapsi täysin terve, niin ei kun vaan lottoa vetämään!

Alkion siirto parantaa mahdollisuuksia, koska alkion kehittyminen vaikuttaa siihen, mikä alkio siirretään kohtuun. Toimii yhtä lailla vanhemmilla kuin nuoremmilla. Toki vanhemmilla kehityskelpoisia ei välttämättä kerry kerralla yhtä monta ja voidaan tarvita useampi hoitokerta.

Sen jälkeen raskaudessa kannattaa huomioida, että kuuluu riskiryhmään. Lääkärit ja neuvola antavat lisätietoa.

Vierailija
57/282 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On täällä hedelmällistä porukkaa. Tuskin onnistuu tuollainen raskautuminen muilla kuin palstamammoilla.

Vierailija
58/282 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hedelmällisyyskeskustelussa on oikeastaan kiinnostavinta, miten vähän vanhana äidiksi tulevia naisia kokonaisuutena on. Jos osa saa omilla soluilla ja osa luovutetuilla soluilla, miten kokonaismäärä ei ole suurempi? Onko jokin sosiaalinen normi niin vallitseva?

Oli äidiksi haluava sitten itsellinen tai parisuhteessa oleva, kai oman perhetoiveen toteuttaminen on tavoittelun arvoista? Vai rajaavatko yksityisten klinikoiden maksut joukkoa niin vahvasti? 

En väheksy adoptiota tai puolison lapsen bonusvanhemmaksi ryhtymistä, mutta ei sellaisiakaan lapsia niin vaan saa. Kumppanuusvanhemmuuteen taas yleensä vaaditaan raskaaksi tulo.

Harva nainen kai on jo ennen miehen tapaamista yhtä avoin kuin esim. Hanna Wass, joka on julkisuudessa korostanut, että miehellä pitäisi olla lapset tehtynä.

Moni nainen voisi itse tehdä lapsen miehelleen, jos miehellä on toimivat sukusolut. Tai hankkia oman lapsen muuten, jolloin parisuhteeseen ei kohdistuisi rajaavaa ehtoa.

Vierailija
59/282 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulla raskaaksi.

EI "raskautua"!!!

Älä tuu pätee, jos et osaa

https://www.kielitoimistonsanakirja.fi/#/Raskautua

Vierailija
60/282 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos aloit menstuoida 11v, on mahdollisuutesi huonot. Jos kuukautisesi alkoivat vasta 16v, on sinulla vielä parempi sauma saada lapsi yli 40 vuotiaana.

Entä jos on käyttänyt hormoniehkäisyä 20 vuotta... ei munasoluja kulu silloin.

Vaikka munasoluja ei kuluisi niin ne kuiteinkin vanhenevat, ja ihan siinä munasarjoissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kaksi