Sanotaan, että 40-vuotiaalla on enää 5 prosentin mahdollisuus tulla raskaaksi. Onko 40-vuotiaana raskautuneita täällä?
Sanotaan, että 40-vuotiaalla on enää 5 prosentin mahdollisuus raskautua. Kokemuksia kaipaan tuossa iässä raskautumisesta? Kävikö nopeasti? Millainen väli raskauksilla?
Kommentit (282)
Ekalla yrityksellä 3. lapsi. Tein lapset 35-41v
Älkää pelotelko. Mun mies on steriloitu ja rakastaja panee paljaalla. Olen 44.
Entinen luokkakaverini oli juuri jakanut somessa raskauskuvan. Täyttää 44 vuotta tänä vuonna. Hänellä on kaksi lasta, aiemmin, joista vanhempi taitaa olla viiden ja nuorempi kolmen.
Itse sain kuopuksen 39 v ja samassa huoneessa synnärillä oli 43 v ensisynnyttäjä. Kiuru ja Malmivaara pyöräytti muksut 49 vuotiaana.
Tämähän riippuu ihan omasta hedelmällisyydestäsi. Toki kaikenlaiset riskit ovat suuremma mitä vanhemmat vanhemmat ovat.
Vaimo synnytti kaksi lasta yli nelikymppisenä. Kumpaakaan ei edes ehditty montaa kuukautta yrittää. Toki kaksi lasta jo ennestään.
Olen nyt 43. Pienempi lapsista 1v. Ilman pillereitä olin 3kk, kunnes tulin raskaaksi.
Jos aloit menstuoida 11v, on mahdollisuutesi huonot. Jos kuukautisesi alkoivat vasta 16v, on sinulla vielä parempi sauma saada lapsi yli 40 vuotiaana.
Tulin raskaaksi 48-vuotiaana. Vahingossa.
Tyttö on nyt jo 16.
Täytyy sanoa ,että vähän pelotti raskausaikana. Onneksi pelot osoittautuivat turhiksi. Raskausaika meni hyvin ja tyttö on terve.
Edellisestä lapsesta oli kuusi vuotta aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Tyttö on nyt jo 16.
Täytyy sanoa ,että vähän pelotti raskausaikana. Onneksi pelot osoittautuivat turhiksi. Raskausaika meni hyvin ja tyttö on terve.
Kyllä vtuttaisi kuulla 16-vuotiaana olevansa vahinko.
Kun täytin 40, jätin ehkäisyn koska, no, olin 40 ja mulla oli lapsettomuustausta (kaksi lasta hoidoilla). Kolme kuukautta ja olin raskaana.
Se on viiden prosentin mahdollisuus per kierto tulla luomusti raskaaksi jos on 40-vuotias. Itsellä suunniteltu esikoinen sai alkunsa toisesta yrityskierrosta juuri kun olin täyttänyt 40 eli hyvin tärppäsi.
45v eka, 47v toka ja 49v kolmas.
Hyvin helposti onnistui.
Kaikki ei vanhene samalla tavalla, kannattaa muistaa se.
Tässä oli yksi nainen (kuollut jo) joka sai 54v lapsen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyttö on nyt jo 16.
Edellisestä lapsesta oli kuusi vuotta aikaa.Kyllä vtuttaisi kuulla 16-vuotiaana olevansa vahinko.
Lapsi ei synny vahingossa. Se on harkittu päätös aina.
Raskaaksi voi tulla vahingossa.
42 vuotiaana poistettu leikkauksessa polyyppeja ja höylätty myoomaa ja siitä kahden kuukauden päästä ylläriraskaus. yksi yö ilman kondomia ja siitähän se tärppäsi heti
Vierailija kirjoitti:
Jos aloit menstuoida 11v, on mahdollisuutesi huonot. Jos kuukautisesi alkoivat vasta 16v, on sinulla vielä parempi sauma saada lapsi yli 40 vuotiaana.
Entä jos on käyttänyt hormoniehkäisyä 20 vuotta... ei munasoluja kulu silloin.
Vierailija kirjoitti:
Tyttö on nyt jo 16.
Miten voi vielä yli nelikymppinen akka tulla raskaaksi vahingossa? Luulis tuossa iässä jo tietävän.
Isoissa perheissä lapsia tulee joka vuosi vaikka äidit yli 40v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyttö on nyt jo 16.
Edellisestä lapsesta oli kuusi vuotta aikaa.Miten voi vielä yli nelikymppinen akka tulla raskaaksi vahingossa? Luulis tuossa iässä jo tietävän.
Ehkäisy voi pettää. Sen luulisi jokaisen iästä huolimatta tietävän
Raskauduin 39v. Neljännestä kierrosta. Edellinen lapsi 5v aiemmin.