Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sanotaan, että 40-vuotiaalla on enää 5 prosentin mahdollisuus tulla raskaaksi. Onko 40-vuotiaana raskautuneita täällä?

Vierailija
01.10.2023 |

Sanotaan, että 40-vuotiaalla on enää 5 prosentin mahdollisuus raskautua. Kokemuksia kaipaan tuossa iässä raskautumisesta? Kävikö nopeasti? Millainen väli raskauksilla?

Kommentit (282)

Vierailija
21/282 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

42-vuotiaana sain kuopuksen ja kyllä käytin ehkäisyä sen jälkeen vielä 10 vuotta, kunnes kohtu ja munasarjat poistettiin. Tuttava sai kuopuksen 48-vuotiaana.

Vierailija
22/282 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

4kymppiset naiset parhaita yhdenyönjuttuja kun ei tarvitse enää kortsujen kanssa tuhertaa 👍

M36

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/282 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos aloit menstuoida 11v, on mahdollisuutesi huonot. Jos kuukautisesi alkoivat vasta 16v, on sinulla vielä parempi sauma saada lapsi yli 40 vuotiaana.

Jos kuukautiset alkavat varhain, vaihdevuodet tulevat yleensä vanhemmalla iällä. Myöhään alkaneet kuukautiset ennakoivat yleensä varhaisia vaihdevuosia. Tämä johtuu ilmeisesti siitä, että naisilla, joilla kuukautiset alkavat myöhään, voi olla keskimääräistä matalammat hormonitasot.

minä olen kuullut päinvastaista: jos kuukautiset alkavat varhain, niin vaihdevuodetkin alkavat keskimääräistä aiemmin. https://www.newscientist.com/article/2119117-starting-periods-at-a-youn…

itse olen nyt viisikymppinen eikä mitään merkkiä vaihdevuosista, tai esivaihdevuosista. kävin gynellä varmana, että ainakin esivaihtarit on, kun kohdunkaulassa alkoi tuntua kipua ja sain välivuotja, mutta ei. Siellä li polyyppi, joka kivun aiheutti.  ovulaatiotkin tulee vielä säännöllisesti. fsh-arvokin vielä kertoo, että ovuloin.

Vierailija
24/282 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskauduin 41v:nä luomusti.

Km 38v ja 39v

4 lasta/8 raskautta

Vierailija
25/282 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

4kymppiset naiset parhaita yhdenyönjuttuja kun ei tarvitse enää kortsujen kanssa tuhertaa 👍

M36

Onnea isälle.

Vierailija
26/282 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulin raskaaksi 48-vuotiaana. Vahingossa.

Tyttö on nyt jo 16.

Täytyy sanoa ,että vähän pelotti raskausaikana. Onneksi pelot osoittautuivat turhiksi. Raskausaika meni hyvin ja tyttö on terve.

Edellisestä lapsesta oli kuusi vuotta aikaa.

Kyllä vtuttaisi kuulla 16-vuotiaana olevansa vahinko.

Lapsi ei synny vahingossa. Se on harkittu päätös aina.

Raskaaksi voi tulla vahingossa.

Kuulehan neropatti, on tapauksia milloin mennään sairaalaan suurten kipujen vuoksi ja selviää että synnytys on käynnissä. Joskus ei tiedä olevansa raskaana ja kyllä todellakin silloin lapsi syntyy vahingossa

Vierailija
27/282 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M36

Mitä sinä tiedät yhdenyönjutuista kun asustelet mammasen ja pappasen peräkammarissa?.

Vierailija
28/282 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tulin raskaaksi vielä 46-vuotiaana, ihan luomusti. Terve lapsi ollut. Hyvin yksilöllistä on tuo hedelmällisen iän loppuminen, ja onhan kyse osin tuuristakin. Ukollakin on merkitystä.

Vierailija
29/282 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin raskaaksi 43 vuotiaana, mutta raskaus meni kesken. Isommat lapset 17 v, 14 v ja 6 v.

Vierailija
30/282 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M36

Et ole kuullut sukupuolitaudeista, monet meistä käyttää kondomeja sentakia. Olipas harvinaisen typerä kommentti.

Sukupuolitauteja saa merimiehiltä ja neeggereiltä.

Vierailija
31/282 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, yllätysraskaus 41-vuotiaana. Tuossa se nyt syö näkkäriä.

Vierailija
32/282 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan poika/mies ei ole päässyt tekemään minuun tarpeitaan kuuteen vuoteen. Ilmeisesti joihinkin kuitenkin pääsevät, kun ovat oppineet niin sinnikkäiksi.

T31

Vierailija
33/282 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä on olemassa biomassaa jota ei ole muutettu ihmisiksi. Toisia ihmisiä tarvitsee alkaa syömään vasta joskus 50v päästä.

Vierailija
34/282 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, tulin raskaaksi vielä 46-vuotiaana, ihan luomusti. Terve lapsi ollut. Hyvin yksilöllistä on tuo hedelmällisen iän loppuminen, ja onhan kyse osin tuuristakin. Ukollakin on merkitystä.

Niinpä. Olen 45 ja mulla ei ole kierto vielä edes yhtään lyhentynyt.

Vierailija
35/282 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä on olemassa biomassaa jota ei ole muutettu ihmisiksi. Toisia ihmisiä tarvitsee alkaa syömään vasta joskus 50v päästä.

Harmi, kun nyt olis tämä vanhusongelma.

Vierailija
36/282 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä tuo prosentti 100%, ei ole olemassa naisia jotka eivät raskautuisi vaikka 50v jos kysyt vauvafoorumilta. Vaikka mikään tilasto ei tue tuota, niin täältä voit lukea kuinka joka ainut nainen väittää, että kaikki voivat tulla raskaaksi vaikka haudassa.

Jos otsikossa etsitään naisia jotka ovat tulleet raskaaksi 40-vuotiaana, olisko niin että 40-vuotiaana raskaaksi tulleet vastaavat ketjuun 🤔

Vierailija
37/282 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se mahdotonta ole

Vierailija
38/282 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä juuri lopetin ehkäisyn käytön, kun täytin 40. Ei enää pelkoa raskaudesta <3

Vierailija
39/282 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö taas

Vierailija
40/282 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kävi niin, ja päädyin keskeytykseen alkuviikoilla. Kyseessä oli siis ensimmäinen raskauteni.

Kärsin nuorena kuukautishäiriöistä. Nelikymppisenä taisin olla hedelmällisempi kuin parikymppisenä.

Kannattaa käydä tarkistuttamassa oma hedelmällisyys gynekologin vastaanotolla ja hommata itselle sopiva ehkäisy, jottei käy kuten minulle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi neljä