Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uusi lapsi ja vuoroviikoista luopuminen

Vierailija
30.09.2023 |

Miehelläni on noin kymmenenvuotias lapsi, joka on hänelle vuoroviikoin. Meille on tulossa myös yhteinen lapsi. Olen varma siitä, että mun voimavarat eivät riitä miehen lapseen täällä vuoroviikoin, jos on vauva hoidettavana. Asunto on kaksio, joten mitään omaa rauhaa ei ole. Miehen lapsi vain pelaa, eikä ole omatoiminen.

Onko teistä normaalia, että hän ei itsenäisesti tee esimerkiksi läksyjä, peseydy, vaihda vaatteita jne. Häntä pitää aina olla muistuttamassa moneen kertaan. En halua, että keskittyminen vauvaan herpaantuu.

Kysyn teiltä siis, olenko vaativa, jos ehdotan miehelle vuoroviikoista luopumista vauvan synnyttyä?

Kiitos

Kommentit (185)

Vierailija
121/185 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Voi laittaa isäkin olla sitä mieltä, ettei esikoinen voi enää olla vuoroviikoin kotona kun vauva on syntynyt. Esimerkiksi minä olin 8-vuotias kun minun isälle syntyi vauva vaimonsa kanssa ja silloin faijani oli sitä mieltä, että minä en enää voi tulla heidän kotiinsa. Faijan vaimolle olisi kyllä käynyt se, että olisin edelleen käynyt 4 yötä kuukaudessa siellä, mutta faijani oli eri mieltä.

Tuollaisten ihmisten ei pitäisi saada lapsia. Olen todella pahoillani puolestasi.

Vierailija
122/185 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hassua, että tämä provo lähti näin lentoon. 

Tai sitten hyvin ongelmaisen ihmisen tarina.

Paras provo onkin sellainen, joka voisi olla hyvinkin totta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/185 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen edelleen samaa mieltä. Lapsi ei kärsi siitä, että on hetken aikaa enemmän äitinsä kanssa.

Ap

Toivottavasti sun lapsi saisi paremman äidin kuin sinä. Kun suhtautuu oman miehen lapseen noin kylmän laskelmoivasti ja inhottavasti, sun oma äitiys ja empatian puute epäilyttää.

Etkö muka ehdi kiehnätä tarpeeksi vauvan kanssa joka toinen viikko? Miksi pitää miehen lapsi sun takia ajaa ulos kotonaan?

Onko kaikki nykymammat tällaisia vai vain tuo inhottava yksilö?

Toivottavasti sun lapset jää orvoiksi

Vierailija
124/185 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on eri asia onko siinä oma lapsi vai vieras lapsi kun vauvaan tutustuu. Tuo ylimääräinen lapsi olisi hyvä saada pois tieltä! Sijoitukseen mieluiten.

Ja ei kukaan muu nainen tuota lasta tule enemmän suvaitsemaan, tiedoksi kaikille eron huutelijoille!

Toivottavasti kaikki nykyäidit eivät ole yhtä kamalia kuin sinä. Olet hirviö, kuten myös ap.

Vierailija
125/185 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on eri asia onko siinä oma lapsi vai vieras lapsi kun vauvaan tutustuu. Tuo ylimääräinen lapsi olisi hyvä saada pois tieltä! Sijoitukseen mieluiten.

Ja ei kukaan muu nainen tuota lasta tule enemmän suvaitsemaan, tiedoksi kaikille eron huutelijoille!

Toivottavasti kaikki nykyäidit eivät ole yhtä kamalia kuin sinä. Olet hirviö, kuten myös ap.

Sä oot hirviö, itse paholainen. Toivottavasti jäät lapsettomaksi tai sinun lapsesi.

Vierailija
126/185 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hassua, kun te ehdotatte täällä jotain ratkaisuja. No, voihan sitä ehdottaa. Mieheni tai minä emme koskaan suostuisi mihinkään teidän kuvailemiinne ehdotuksiin. Vauva on huomion keskipiste.

Ap

Ja näin pitää ollakin, onnittelut teille. Jaksamista myös vaikeassa tilanteessa, olet hyvin avarakatseinen ihminen.

No, ei kauaa mene, kun ap ja "mies" ovat hylänneet tämänkin vauvan. Lapsista kun ei selvästikään välitetä tai huolehdita.

Vierailija
127/185 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä oot hirviö, itse paholainen. Toivottavasti jäät lapsettomaksi tai sinun lapsesi.

Mä sentään välitän ja huolehdin lapsista, toisin kuin nämä hirviöt. Ilmankos koko ajan lasut lisääntyy, kun tällaiset hirviöt porsii.

Nim. Vela

Vierailija
128/185 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen edelleen samaa mieltä. Lapsi ei kärsi siitä, että on hetken aikaa enemmän äitinsä kanssa.

Ap

Toivottavasti sun lapsi saisi paremman äidin kuin sinä. Kun suhtautuu oman miehen lapseen noin kylmän laskelmoivasti ja inhottavasti, sun oma äitiys ja empatian puute epäilyttää.

Etkö muka ehdi kiehnätä tarpeeksi vauvan kanssa joka toinen viikko? Miksi pitää miehen lapsi sun takia ajaa ulos kotonaan?

.

Samat sanat.

Onneksi olen itse vela. Sun lapset kyllä selviäisi paremmin ilman tuollaista kauhuäitiä.

Vierailija
129/185 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

.

Samat sanat.

Onneksi olen itse vela. Sun lapset kyllä selviäisi paremmin ilman tuollaista kauhuäitiä.

Hyvä että olet vela, tuollaiset geenit ei saa jatkua.

Vierailija
130/185 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahdeksan vuoden päästä hän ei enää ole vuoroviikkolapsi. Todennäköisesti jo vähän sitä aiemminkin tulee aika, jolloin isomman lapsen kannalta on järkevää painottua asumaan jommassa kummassa kodissa luontevasti. Aika kuluu nopeasti. Juuri nyt ei kuitenkaan ole hyvä hetki, kymmenvuotias on vielä lapsi, ja uuden sisaruksen syntyminen olisi ikävä hetki tulla laitetuksi sivuun.

Ihan oikeastiko olet sitä mieltä, että isän lapsi heitetään ulos uuden "perheidyllin" myötä? Toivottavasti sellaiset kuin sinä ja ap ette ikinä lisääntyisi tai sitten lapsi sijoitettaisiin mahdollisimman nopeasti. Mitä kauhumammoja täällä oikein on? 🤮

Vierailija
131/185 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

.

Samat sanat.

Hyvä että olet vela, tuollaiset geenit ei saa jatkua.

Se, miten itse puhut lapsista, on niin kamalaa, että toivottavasti ne otetaan mahdollisimman pian sinulta pois. Olet oksettava 🤮

Vierailija
132/185 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennemmin lapseton syrjäytynyt mies kun mies jolla lapsia jonkun kanssa. Kuka täysjärkinen katselee omassa kämpässään toisen kakaroita elleivät ole tilapäisesti hoidossa maksua vastaan tms oman sukulaisen lapsia. Mutta että tuntemattomia lapsia omassa kodissaan, en kerta kaikkiaan käsitä.

Jos vihaa lapsia, niin silloin ei mennä yhteen miehen kanssa, jolla on lapsia. Sen verran järkeä pitäisi psykopaatillakin olla!

Vierailija
133/185 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennemmin lapseton syrjäytynyt mies kun mies jolla lapsia jonkun kanssa. Kuka täysjärkinen katselee omassa kämpässään toisen kakaroita elleivät ole tilapäisesti hoidossa maksua vastaan tms oman sukulaisen lapsia. Mutta että tuntemattomia lapsia omassa kodissaan, en kerta kaikkiaan käsitä.

Jos se vieras lapsi on omassa huoneessa, niin ketä se haittaa?

Lapsi kyllä huomaa miten häneen suhtaudutaan. Haluaisitko itse mennä kotiin, jossa sinua syrjitään ja kiusataan? Et varmasti - miksi siis alistaa lapsi tällaisille nykyhirviömammoille?

Vierailija
134/185 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu ei toista lasta voi laittaa sivuun kun uusi tulee. Joten jos omat voimavarat ei riitä niin älä tee lasta vielä..

...tai mieluiten älä ollenkaan.

Vierailija
135/185 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka lapsella on oma äiti (toivottavasti parempi kuin sinä kauhistus), lapsella on myös oikeus isään ja kunnolliseen kohteluun sinunkin perheessä. Sä et ole diktaattori, vaan sulla on myös velvollisuus huolehtia miehen lapsesta.

Miten niin? Miksi AP:n pitäisi huolehtia toisten ihmisten lapsista?

Jos on mennyt yhteen miehen kanssa, jolla on lapsia, niin silloin kuuluu huolehtia myös näistä lapsista. Vai millaisia hirviöitä täällä on?

Jos näet pihalla jonkun lapsen kaatuvan, käännytkö pois koska hän ei ole sinun? Jos vihaa lapsia, niin silloin on turha hankkia niitä. Jos ei ole mitään vastuuta toisesta, samassa kodissa asuvasta, lapsesta, on parempi lähteä lätkimään, ja tehdä jatkossa aina abortti.

Vierailija
136/185 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tyypillistä, eli lapsi on jätetty kasvattamatta. Hoidettu vaan jotenkin sinne päin. Yritä saada mies ottamaan kasvatusvastuuta ettei lapsi elä kuin ihan pellossa.

Vierailija
137/185 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa tyhmiä kommentteja ap:lle.

Miehen lapsi ei ole ap:n. Itse olisin paljon mieluummin yh kuin uusperheessä, jossa on vieraita lapsia. Kokemusta on. Lopulta oli pakko todeta, että en kerta kaikkiaan siedä miehen lapsia kodissani enää ja että he ovat miehen ja hönen exänsä vastuulla, eivät minun. Mies hankki oman asunnon, jossa asuu vuoroviikkoisin lastensa kanssa ja kaikki ovat järjestelyyn todella tyytyväisiä. Minä sain kotini takaisin ja mies on yh lapsiviikollaan ja hänen ja lasten välit ovat tiiviit. Tuskin myöskään hänen exänsä kaipaa lastensa elämään mitään äitipuolia.

Ap suosittelen tätä mallia todella, se on aivan liian väheksytty ja liian moni yrittää leikkiä ydinperhettä uusperheessä, eikä se toimi.

Ilmeisesti näitä kauhumammoja piisaa. Mutta tosiaan ap, hanki oma asunto, jonne muutat sen vauvasi kanssa.

MIKÄÄN ei oikeuta sinua pilaamaan miehen lapsen elämää itsekkyytesi takia! Toivottavasti oma lapsesi saisi aikanaan paremmin äidin kuin sinä

Vierailija
138/185 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka lapsella on oma äiti (toivottavasti parempi kuin sinä kauhistus), lapsella on myös oikeus isään ja kunnolliseen kohteluun sinunkin perheessä. Sä et ole diktaattori, vaan sulla on myös velvollisuus huolehtia miehen lapsesta.

Jos on mennyt yhteen miehen kanssa, jolla on lapsia, niin silloin kuuluu huolehtia myös näistä lapsista. Vai millaisia hirviöitä täällä on?

Jos näet pihalla jonkun lapsen kaatuvan, käännytkö pois koska hän ei ole sinun? Jos vihaa lapsia, niin silloin on turha hankkia niitä. Jos ei ole mitään vastuuta toisesta, samassa kodissa asuvasta, lapsesta, on parempi lähteä lätkimään, ja tehdä jatkossa aina abortti.

Kamala kommentti. On isän ja äidin tehtävä kasvattaa lapsestaan siedettävä yksilö, jonka kanssa voi elää.

Vierailija
139/185 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on parempi idea. Kun se sinun synnyttämä mukula ei tunne vielä ketään teistä niin jätät sen sairaalaan ja annat adoptioon. Niin sille löytyy joku joka keskittyy siihen ja sä saat jaksaa olemista itsekkäänä prinsessana. Eikö kuulostakin hyvälle ratkaisulle?

No periaatteessa ihan hyvä idea. Miehen lapsi voi mennä myös esim sijotukseen niin ei myöskään pyöri nurkissa turhaan tiellä. Aiheuttanut luultavasti jo tarpeeksi ongelmia elinaikanaan.

Mitä hirviöitä täällä pyörii? Miehen lapsella on täysi oikeus isäänsä. Toivottavasti mies älyäisi pian jättää ap:n oman onnensa nojaan, ja eiköhän se vauva pian sieltä sitten viedäkin sijoitukseen. Mitä nuorempana sen parempi, ettei äiti ehdi aiheuttaa suurempia traumoja.

Vierailija
140/185 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kamala kommentti. On isän ja äidin tehtävä kasvattaa lapsestaan siedettävä yksilö, jonka kanssa voi elää.

Tarkoittaako se kasvatus sitä, että lapsi heitetään kodistaan ulos uuden vauvan myötä?