Uusi lapsi ja vuoroviikoista luopuminen
Miehelläni on noin kymmenenvuotias lapsi, joka on hänelle vuoroviikoin. Meille on tulossa myös yhteinen lapsi. Olen varma siitä, että mun voimavarat eivät riitä miehen lapseen täällä vuoroviikoin, jos on vauva hoidettavana. Asunto on kaksio, joten mitään omaa rauhaa ei ole. Miehen lapsi vain pelaa, eikä ole omatoiminen.
Onko teistä normaalia, että hän ei itsenäisesti tee esimerkiksi läksyjä, peseydy, vaihda vaatteita jne. Häntä pitää aina olla muistuttamassa moneen kertaan. En halua, että keskittyminen vauvaan herpaantuu.
Kysyn teiltä siis, olenko vaativa, jos ehdotan miehelle vuoroviikoista luopumista vauvan synnyttyä?
Kiitos
Kommentit (185)
Vierailija kirjoitti:
Ihme vastauksia. Ei ap:n tarvitse hankkiutua mihinkään. Se, mitä ap:n pitää tehdä, on kertoa miehelle, että haluaa keskittyä vauvaan. Tämän jälkeen mies päättää, mitä haluaa tehdä.
Voi ap jäädä pian ihan omaan rauhaansa vauvan kanssa jos alkaa häätää lasta isänsä kodista. Läheltä seurasin tilannetta jossa tuli uusi lapsi ja toinen heitettiin tylysti ulos vanhempansa kodista. Todella raakaa .
Se on eri asia onko siinä oma lapsi vai vieras lapsi kun vauvaan tutustuu. Tuo ylimääräinen lapsi olisi hyvä saada pois tieltä! Sijoitukseen mieluiten.
Ja ei kukaan muu nainen tuota lasta tule enemmän suvaitsemaan, tiedoksi kaikille eron huutelijoille!
Vierailija kirjoitti:
Se on eri asia onko siinä oma lapsi vai vieras lapsi kun vauvaan tutustuu. Tuo ylimääräinen lapsi olisi hyvä saada pois tieltä! Sijoitukseen mieluiten.
Ja ei kukaan muu nainen tuota lasta tule enemmän suvaitsemaan, tiedoksi kaikille eron huutelijoille!
Ylimääräinen lapsi on tietenkin se vauva. Äkkiä omaan kotiin äitinsä kanssa kahdestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ei kukaan muu nainen tuota lasta tule enemmän suvaitsemaan, tiedoksi kaikille eron huutelijoille!Ylimääräinen lapsi on tietenkin se vauva. Äkkiä omaan kotiin äitinsä kanssa kahdestaan.
Ylimääräinen olet sinä tässä keskustelussa ja sinun lapsesi! Pidä itse huolta lapsestasi äläkä työnnä sitä toiselle vanhemmalle ja hänen kumppaninsa luokse vaivaksi. Ymmärrä jo ettei kukaan muu välitä rumasta lapsestasi. Häpeä!
Olisko pitäny tätäki miettiä ennen ku alkaa lisääntymään lapsellisen miehen kanssa. Turha vinkua nyt, voit vaan miehelle kertoa että haluatvvauvan kanssa omaa rauhaa, että hoitaa lapsensa ja sen sotkut ja asiat itse. Ehkä mies lähtee lapsensa kanssa ja saat hoitaa vauvan yksin.
Maailmassa on paljon pahoja ihmisiä. Kuka suojelisi näiden uhreja sillon kuin uhri itse on puolustuskyvytön.
Pahaa tekee tämänkin lapsen puolesta. Viaton lapsi, joka ei voi valita vanhempiaan ja kotiolojaan.
Vierailija kirjoitti:
Maailmassa on paljon pahoja ihmisiä. Kuka suojelisi näiden uhreja sillon kuin uhri itse on puolustuskyvytön.
Pahaa tekee tämänkin lapsen puolesta. Viaton lapsi, joka ei voi valita vanhempiaan ja kotiolojaan.
Siinäpä sinulle tehtävää. On sinulla asiat hyvin kun tällaista ehdit surkutella.
Mies voi asua omassa asunnossaan ja tavata omaa lastaan, sitten sinä ap voit asua omassa asunnossasi ja tutustua omaan lapseesi. Sitten mies voi lapsivapaalla viikolla käydä katsomassa teitä.
Hassua, kun te ehdotatte täällä jotain ratkaisuja. No, voihan sitä ehdottaa. Mieheni tai minä emme koskaan suostuisi mihinkään teidän kuvailemiinne ehdotuksiin. Vauva on huomion keskipiste.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Hassua, kun te ehdotatte täällä jotain ratkaisuja. No, voihan sitä ehdottaa. Mieheni tai minä emme koskaan suostuisi mihinkään teidän kuvailemiinne ehdotuksiin. Vauva on huomion keskipiste.
Ap
Ja näin pitää ollakin, onnittelut teille. Jaksamista myös vaikeassa tilanteessa, olet hyvin avarakatseinen ihminen.
Voi laittaa isäkin olla sitä mieltä, ettei esikoinen voi enää olla vuoroviikoin kotona kun vauva on syntynyt. Esimerkiksi minä olin 8-vuotias kun minun isälle syntyi vauva vaimonsa kanssa ja silloin faijani oli sitä mieltä, että minä en enää voi tulla heidän kotiinsa. Faijan vaimolle olisi kyllä käynyt se, että olisin edelleen käynyt 4 yötä kuukaudessa siellä, mutta faijani oli eri mieltä.
Eikö se ole ensisijaisesti miehesi tehtävä hoitaa lastaansa? Ei sinun tarvitse ohjata ja komentaa, vaan mies hoitaa tämän. Jos lapsen hoito on sysätty uudelle tyttikselle, niin kannattaa kyllä miettiä kannattaako tuollaisen miehen kanssa tehdä lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Miehesi on jo suostunut. Et ole vain sitä itse ymmärtänyt. Kohtele muiden lapsia kuten haluat muiden kohtelevan omaasi.
Todella ontuva runoratsu ap kommentit, niiiin huono provo -mieheni ja minä emme koskaan suostuisi mihinkään- noin ei ilmaise itseään kuin täysi tampio.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Joopa joo. Niin se miehesi poikakin vauvana varmaan oli. On tainnut mieli muuttua tai kuvittelet että miehesi ajattelee samalla tavalla kuin sinä. Itse en ainakaan haluaisi lisääntyä miehen kanssa joka on valmis hylkäämään oman lapsensa heti kun uusi puoliso vaatii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Joopa joo. Niin se miehesi poikakin vauvana varmaan oli. On tainnut mieli muuttua tai kuvittelet että miehesi ajattelee samalla tavalla kuin sinä. Itse en ainakaan haluaisi lisääntyä miehen kanssa joka on valmis hylkäämään oman lapsensa heti kun uusi puoliso vaatii.
Älä lisäänny ja ota toki itsellesi mies kenellä on aiempia lapsia ja hoida heitä.
Ap tarvitsee keskenmenon tähän väliin ja menee sitten ulisemaan asioista vaikka jonnekin kukkulalle susien kanssa. 😄
Vierailija kirjoitti:
Olen edelleen samaa mieltä. Lapsi ei kärsi siitä, että on hetken aikaa enemmän äitinsä kanssa.
Ap
Toivottavasti sun lapsi saisi paremman äidin kuin sinä. Kun suhtautuu oman miehen lapseen noin kylmän laskelmoivasti ja inhottavasti, sun oma äitiys ja empatian puute epäilyttää.
Etkö muka ehdi kiehnätä tarpeeksi vauvan kanssa joka toinen viikko? Miksi pitää miehen lapsi sun takia ajaa ulos kotonaan?
Onko kaikki nykymammat tällaisia vai vain tuo inhottava yksilö?
Vierailija kirjoitti:
Ap tarvitsee keskenmenon tähän väliin ja menee sitten ulisemaan asioista vaikka jonnekin kukkulalle susien kanssa. 😄
Ja sinä ja lapsesi tarvitsette auto-onnettomuuden. Hautaan koko paskaväki.
Olen edelleen samaa mieltä. Lapsi ei kärsi siitä, että on hetken aikaa enemmän äitinsä kanssa.
Ap