Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uusi lapsi ja vuoroviikoista luopuminen

Vierailija
30.09.2023 |

Miehelläni on noin kymmenenvuotias lapsi, joka on hänelle vuoroviikoin. Meille on tulossa myös yhteinen lapsi. Olen varma siitä, että mun voimavarat eivät riitä miehen lapseen täällä vuoroviikoin, jos on vauva hoidettavana. Asunto on kaksio, joten mitään omaa rauhaa ei ole. Miehen lapsi vain pelaa, eikä ole omatoiminen.

Onko teistä normaalia, että hän ei itsenäisesti tee esimerkiksi läksyjä, peseydy, vaihda vaatteita jne. Häntä pitää aina olla muistuttamassa moneen kertaan. En halua, että keskittyminen vauvaan herpaantuu.

Kysyn teiltä siis, olenko vaativa, jos ehdotan miehelle vuoroviikoista luopumista vauvan synnyttyä?

Kiitos

Kommentit (185)

Vierailija
161/185 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolison lapsesta ei ei ole sen enempää vastuussa kuin muistakaan lapsista, mutta ketään lasta ei saa kiusata, vahingoittaa tai jättää porukan ulkopuolelle. Useimmat ihmiset oppivat jo tämän päiväkodissa. Jotkut, AP ja useampikin tässä ketjussa, ei valitettavasti opi normaalia sivistynyttä käytöstä edes aikuisena.

Jos kotonasi asuu puolison lapsi, niin tottakai olet hänestä vastuussa - normaali sivistynyt käytös jo sanoo sen! Ketään lasta ei - etenkään kotonaan - saa kiusata, hylkiä, tai jättää ulkopuolelle.

Ap:n kaltainen hirvitys ei saisi olla missään tekemisissä lasten kanssa.

Vierailija
162/185 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä että tuo vanhempi lapsi pitäisi viedä sijoitukseen. Sillä ei ole vanhempia ketkä välittää. Varmasti joku voisi ystävällisesti sen ottaa kattonsa alle, sijaisperheet saavat onneksi palkkaa.

Onneksi hänellä taitaa sentään olla hyvä bioäiti, mutta isän luona on kurjempi kohtelu. Uuden vauvan myötä lapsi ajetaan pois isän luota.

Sinänsä kuulostaa siltä, että uusi vauva lähtee pian sijoitukseen. Ap vaikuttaa kykenemättömältä hoitamaan lapsia.

En nyt usko että vauvan sijoitukselle on mitään syytä. Vanhemman lapsen kylläkin. Olisi ehkä hyvä katsastaa millaiset resurssit bioäidillä on ottaa lapsi itselleen kokoaikaisesti.

Mieluummin kannattaisi katsastaa, millaiset resurssit isällä on asua yksin ja huolehtia itse molemmista lapsistaan. Vauvan voisi olla parempi jos isä olisi yksinhuoltaja.

Kyllä äidin täytyy ottaa nyt vastuu.

Myös silloin, kun ap:n mies on perustamassa kolmosperhettä eikä uusi nainen halua entisiä lapsia kotiinsa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/185 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kaksi lasta, kolmen vuoden ikäerolla. Ihan hyvin ehdin tutustua vauvaan vaikka minulla oli myös kolmevuotias hoidettavana. Kolmevuotias on hieman työläämpi kuin kouluikäinen ja hän oli läsnä joka päivä. AP yrittää väittää että tarvitsee aikaa tutustua vauvaan kun ei kehtaa suoraan sanoa että on niin itsekäs ettei halua miehensä lasta enää heille. Toivottavasti mies ottaa eron ja hänen uusi vaimo haluaa raskaaksi tultuaan estää AP:n lasta tapaamista isäänsä. Sitten AP on täällä palstalla parkumassa miten törkeä hänen lapsensa isän uusi kumppani on.

Tämä!! Karma is a bitch 😂

Eri

Vierailija
164/185 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typical stepmom- attitude. Are u f serious?

Vierailija
165/185 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap nyt ei voi mistään huoltajien sopimuksista " luopua" , asia ei kuulu hänelle. Ja jos isä on valmis heittämään lapsen pellolle niin siinäpä saa ap tiedon kuinka omalle lapselleen vielä käy.

Vierailija
166/185 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset kyllä huolehtii omistaan paremmin kuin muiden

Vierailija
167/185 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä että tuo vanhempi lapsi pitäisi viedä sijoitukseen. Sillä ei ole vanhempia ketkä välittää. Varmasti joku voisi ystävällisesti sen ottaa kattonsa alle, sijaisperheet saavat onneksi palkkaa.

Onneksi hänellä taitaa sentään olla hyvä bioäiti, mutta isän luona on kurjempi kohtelu. Uuden vauvan myötä lapsi ajetaan pois isän luota.

Sinänsä kuulostaa siltä, että uusi vauva lähtee pian sijoitukseen. Ap vaikuttaa kykenemättömältä hoitamaan lapsia.

En nyt usko että vauvan sijoitukselle on mitään syytä. Vanhemman lapsen kylläkin. Olisi ehkä hyvä katsastaa millaiset resurssit bioäidillä on ottaa lapsi itselleen kokoaikaisesti.

Mieluummin kannattaisi katsastaa, millaiset resurssit isällä on asua yksin ja huolehtia itse molemmista lapsistaan. Vauvan voisi olla parempi jos isä olisi yksinhuoltaja.

Myös silloin, kun ap:n mies on perustamassa kolmosperhettä eikä uusi nainen halua entisiä lapsia kotiinsa?

Ehkä on järkevämpää ettei mieti nyt mitä tulevaisuudessa mahtaa tapahtua vaan keskittyy nykyhetkeen. Äidin täytyy ottaa vastuu ja ottaa lapsi itselleen asumaan kokoaikaisesti sillä isä ei huolehdi vanhemmasta lapsestaan.

Vierailija
168/185 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitäpaitsi onko se sivuun heittämistä, jos luopuu vuoroviikoista?

Enkö minä olen ansainnut rauhaa vauvaan tutustumiseen?

Ap

Onhan sinulla joka toinen viikko rauhaa vauvaan tutustumisessa!

Oletko kysynyt mieheltä, mitä mieltä on ajatuksesta? Jos on kunnon isä, vastustaa asiaa. Jos ei ole kunnon isä, suostuu sinun vaatimukseen. Tässä tapauksessa ei sinunkaan lapsellasi olisi kunnon isää.

Ja kerroit, että lapsi pelaa koko ajan, tässähän sinulla on rauhaa tutustua vauvaasi..

Miten muuten kuvittelet, että jos joskus saat toisen lapsen, voit tutustua häneen, kun esikoinen on siinä? Vai heivaatko sitten esikoisen tiehensä?

Vierailija
169/185 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä on järkevämpää ettei mieti nyt mitä tulevaisuudessa mahtaa tapahtua vaan keskittyy nykyhetkeen. Äidin täytyy ottaa vastuu ja ottaa lapsi itselleen asumaan kokoaikaisesti sillä isä ei huolehdi vanhemmasta lapsestaan.

Ongelma ei ole lapsen bioäidillä, vaan tällä hirviöäitipuolella, joka ei anna miehensä lapsen enää asua kotonaan vuoroviikolla.

Miehen pitää alkaa puolustamaan omaa lastaan, tai sitten heittää äiti vauvoineen ulos. Nähköön vauvaa sitten vuoroviikoilla. Lasta ei saa hylätä uuden vauvan takia.

Vierailija
170/185 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset kyllä huolehtii omistaan paremmin kuin muiden

Jos kerran on pakko perustaa uusperhe, niin silloin on velvollisuus huolehtia myös lapsista, oli ne omia tai ei. Miten näin perusasia voi olla vaikea ymmärtää?

Vierailija
171/185 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miten ajattelitte selittää asian tuolle lapselle? Että isi keskittyy nyt tähän vauvaan. Itse olet so last season. Et taida itse tajuta kuinka julma olet. Harmi että olet paksuna. Olisi niin paljon lempeämpiäkin naisia, jotka eivät sitä lasta saa.

Kuule maailma on täynnä eronneita yh-miehiä teille "lempeille naisille", jotka palavat halusta ottaa miehen ja hänen lapsensa kotiinsa täyshoitolaan. Siitä vaan. Meitä muita naisia ei haittaa yhtään, päinvastoin hieno homma.

Joo, kyllä sun lapsirakkaus ja empaattisuus on tullutkin ilmi. Toivottavasti sulla ei oo lapsia, sen verran kauhealta kuulostat.

Jos kerran muutat yhteen miehen kanssa, jolla on lapsia, heistä pitää myös huolehtia. Ehkä sulla on tapana hylätä perhe uuden ukon tultua kuvioihin, mutta ei se oikein ole.

Vierailija
172/185 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se niin on että kun mennään kimppaan oli niitä lapsia kummalla tahansa tai molemmilla on siihen omaan napaan tuijottaminen lopetettava jos siihen ei pysty älkää menkö noihin uusperhe kuvioihin. Muutenkin on kaikenlaisia tunnevammaisia mielenterveydeltään jo pienen sekaisin olevia lapsia maa väärällään.

Vähän tyhmää tuossa vaiheessa kun on lapsi tulossa alkaa miettimään uusia kuvioita jos olemassa oleville perheen jäsenille.

Vierailija
173/185 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo? Minulla on ihan älykäs (ainakin koulumenestyksen perusteella) 13-vuotias poika ja joudun sanomaan pahimmillaan 5 kertaa, että pesee hampaat nyt ja sitten nukkumaan. Ja kyllä, kysyn läksyistä. Kyllä, kyselen kokeisiin. Kyllä, joudun huolehtimaan todella monista asioista. Mutta tämä on murto-osa siitä työstä, mitä joutuu vauvan kanssa tekemään tai edes taaperon. Miehesi lapsi on täysin normaali ipana. Semmoisia ne lapset on.

Vierailija
174/185 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Siis tämän on pakko olla vitsi? Jos teille tulisi miehen kanssa vielä toinen yhteinen lapsi niin minne sysäät esikoisesi?

Vierailija
175/185 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mies asuu pian kahden lapsen isänä kaksiossa?

Joku vastuu sitä on molemmilla vanhemmilla huolehtia, että asunto vastaa perhekokoa.

Harva ydinperhekään asuu kaksiossa kahden lapsen kanssa, jos esikoinen 10-vuotias. Isompi kämppä ja äkkiä. Älkääkä sanoko, ettei ole varaa. Miten mies on ryhtynyt toisen lapsen hankintaan ilman rahaa?

Vierailija
176/185 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hassua, että tämä provo lähti näin lentoon. 

Tai sitten hyvin ongelmaisen ihmisen tarina.

Vaikea uskoa että kukaan kolmekymppinen olisi näin naivi? Miksi hän kuvittelee olevansa miehelle tärkeämpi kuin oma lapsi? Minullakin on edellisestä suhteesta murrosikäinen lapsi ja nykyisen vaimon kanssa lapsi, mutta jos joutuisin valintatilanteeseen, niin lapset ensin. Minun tapauksessani tälläistä tilannetta tuskin tulee.

Eiköhän lapsesi ole yhtä typeriä kuin isänsä, toivottavasti nainen pääsee teistä eroon lopullisesti

t: Debiili ap.

Vierailija
177/185 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailmassa on paljon pahoja ihmisiä. Kuka suojelisi näiden uhreja sillon kuin uhri itse on puolustuskyvytön.

Pahaa tekee tämänkin lapsen puolesta. Viaton lapsi, joka ei voi valita vanhempiaan ja kotiolojaan.

No niinpä. Tässä taas aloittaja joka ei ymmärrä edes elämäntilannettaan, on siis sitoutunut mieheen jolla lapsi, ei kai hän oikeasti kuvittele pääsevänsä miehensä lapsesta eroon? Ei lapsi ole mikään esine joka laitetaan syrjään, kun on vähän epämukava olo. Näitä ylimääräiksiksi jääneitä lapsia on sitten lastensuojelun asiakkaina, kun he eivät mahdu kummankaan vanhemman luokse ja sitten ihmetellään katujengi-ilmiöitä ja kyllä, siellä on paljon ihan supisuomalaisia lapsia.

Vierailija
178/185 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi toista lasta on alettu ylipäätään vääntää kaksioon?

Vierailija
179/185 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puolison lapsesta ei ei ole sen enempää vastuussa kuin muistakaan lapsista, mutta ketään lasta ei saa kiusata, vahingoittaa tai jättää porukan ulkopuolelle. Useimmat ihmiset oppivat jo tämän päiväkodissa. Jotkut, AP ja useampikin tässä ketjussa, ei valitettavasti opi normaalia sivistynyttä käytöstä edes aikuisena.

Jos kotonasi asuu puolison lapsi, niin tottakai olet hänestä vastuussa - normaali sivistynyt käytös jo sanoo sen! Ketään lasta ei - etenkään kotonaan - saa kiusata, hylkiä, tai jättää ulkopuolelle.

Ap:n kaltainen hirvitys ei saisi olla missään tekemisissä lasten kanssa.

Tietenkään ketään lasta ei saa kiusata tai hylkiä. Mutta vastuun ottamisessa kyse ei ole tästä.

Vastuukuuluu vanhemmalle. Vanhemman tehtävä on muistuttaa hampaidenpesuista tai läksyistä tai siivoamisesta. Vanhemman tehtävä herätä yöllä mittaamaan lapsen kuume tai herätä aamulla lapsen seuraksi.

Vierailija
180/185 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän tunteesi AP. Itse olen olen luopunut lapsihaaveista, koska miehelläni on jo lapsia. Mitään vuoroviikkosysteemiä ei luojan kiitos ole vaan satunnaisesti mies näkee jälkikasvuaan. En kuitenkaan vaan mitenkään kestäisi, että lasteni isä on ns jaettu, joten tekemättä jää. En tässä iässä enää uuttakaan miestä ala metsästää ja eipä niitä sopivia ja lapsettomia taida enää edes olla vapaalla, tai jos on niin on muita paljon minua nuorempia ja hehkeämpiä ottajia. Sellaista se on.

Mutta siis jos se vuoroviikkosysteemi on teillä järjestely ollut ja asiasta ei ole kummemmin puhuttu niin se, että vauva on tulossa on tuskin tulee sitä purkamaan. Vähän nihkeä tilanne siis. Tuo asuntoasia ja vuoroviikon häiritsevyys vauvan tulon kannalta olisi kyllä kannattanut etukäteen miettiä