Mitkä asiat tuntuvat toisille ihmisille täysin normaaleilta asioilta mutta sinulle saavuttamattomilta?
Minulle on käsittämätöntä se että jollakin on varaa omaan autoon ja omistusasuntoon. Auton varsinaisen hankintahinnan lisäksihän tulee pakolliset vakuutukset, bensat, renkaat eri vuodenajoille, huollot ja tietenkin ensin pitää olla ajokortti.
Kommentit (264)
Parisuhteen saaminen. Tuntuu ihan epäuskottavalta, kun kaveri löytää aina hetkessä uuden naisen.
Omakotitalon omistaminen. Vaatii niin paljon rahaa ja sitä en koskaan tule tienaamaan sen vertaa, vaikka töissä käynkin.
Aseksuaalina pitää sanoa, että seksuaalisen vetovoiman tunteminen toista ihmistä kohtaan on toisille täysin normaalia. Minä en tunne mitään. En masturboi enkä edes ajattele seksiä.
Muuttaminen ulkomaille. Itse en oppinut edes englannin kieltä koskaan.
Samalla älyllisellä tasolla olevien ihmisten tunteminen, hyvin vaikeaa nykypäivän Suomessa.
Parisuhde, ystävät, hyvä itsetunto, normaaliuus... Listaa voisi jatkaa vaikka kuinka
Yhdistyksissä mukana oleminen ja ryhmäjumppaan ym sellaiseen meneminen. Olisi niin painajaismaista yhteistä toimintaa jonne muka vapaaehtoisesti menisin.
Mulle oli tosi pitkään aivan tavoittamaton ajatus saada töitä, ainakaan mitään ns. normaaleja töitä normaalilla palkalla. Tunsin aivan valtavaa häpeää ja huonommuutta siitä, etten työllistynyt ja terveys reistaili. Sit sain töitä, oon ollut nyt pari vuotta ihan normaalisti työelämässä. Edelleen tunnen valtavaa häpeää kaikesta, että siihen se ei sitten auttanut, mutta taloudellisesti on helpompaa ja onhan tää nyt työttömänä olemiseen verrattuna tosi paljon kevyempää!
Kestävä parisuhde johon yrittää saada lasta.
En onnistunut millään. Kaikessa muussa olen onnistunut, vaikka elämäni onkin ollut täynnä minusta riippumattomia tragedioita.
Lapsen saaminen.. Lapsettomuushoidoissa jo useampia vuosia :( Tuntuu käsittämättömältä, että monet voi vaan päättää että nyt on hyvä hetki vaikka uran kannalta hankkia lapset. Ja sit ne vaan pyöräytetään maailmaan tosta noin vain ehkäisy pois jättämällä.
Uskoontulo! En vain kykene ilman mitään näyttöä! Tunnen itseni debiiliksi kirkossa.
Omistusasunto. Lainaa ei heru kun ei ole vakiduunissa ja säästöjä ei kerry kovin nopeasti kun vuokrat on pilvissä. Pankkien vaatimukset on ihan mielipuolisia kun maksukykyä kyllä on
Vierailija kirjoitti:
Aseksuaalina pitää sanoa, että seksuaalisen vetovoiman tunteminen toista ihmistä kohtaan on toisille täysin normaalia. Minä en tunne mitään. En masturboi enkä edes ajattele seksiä.
Sivusta: Voi hyvinkin olla että olet aseksuaali, mutta kyse voi olla joissain tapauksissa traumasta, tai hormonihäiriöstä.
Toisaalta edellä mainituilla seikoilla ei ole väliä, jos et itse kärsi tilanteesta.
Parisuhde