Milläs köyhä vuokran maksaa, jos asuntotuki pienenee?
Aivan käsittämätöntä leikata köyhän asuntotukea. Minkäs minä vuokran maksan ilman sitä? Pakkohan se on valtion maksaa joka tapauksessa.
Kommentit (864)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
töissä kannattaa käydä: siitä saa enemmän, mitä tuet on.
Jep, sain syksyllä töitä. Bruttopalkka on 1500.
Näin se menee. Brutto 4760, käteen jää 3010. Mukavaa maksaa kuukaudessa tuon verran veroja. Netostakin maksetaan alv kaikisra ostoksista.
Edelleen jää käteen paljon rahaa. Turhaa valitat, vedä vaikka käteen, niin tulee jotain lisää käteen
Muuttakaa halvempaan asuntoon???
Missähän niitä halpoja asuntoja riittäisi, että kaikki köyhät niitä saisivat.
Ei voi muuttaa kaikki johonkin korpeen kun ei ole palveluja, julkista liikennettä eikä töitä siellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin miksi ihmeessä toisten pitäisi maksaa sun asuminen? Koska demarit lupasi niin?
Miksi ihmeessä meidän pitäisi maksaa rikkaiden veroalennukset? Koska kokkelit lupasi niin?
Niin millä maksatte? Niillä meidän rikkaiden verovaroilla vai? 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhät muuttaa niistä suurten kaupunkien kalliista keskustoista halvemmille alueille.
Missä olisi vielä halvempi alue niin etttä työmatkalukut ei kasva liikaa?
Vuosikausia on valitettu, kun maaseudulta ja syrjäseuduilta lakkautettiin toimivat bussivuorot, koska ne eivät enää kannattaneet. Jossain voi olla aamulla ja iltapäivällä kulkevat bussivuoro koululaisten takia. Se ei auta heitä, joiden täytyy olla työpaikalla muuhun aikaan. Työstä pitää vielä päästä kotiinkin jollain konstilla. Lapset joutuvat olemaan yksin monta tuntia koulun jälkeen, jos vanhempi saapuu kotiin vasta kahdeksalta illalla huonojen yhteyksien takia, kun työpaikka on kaukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopeta loisiminen. Jos ei työtä löydy, kouluttaudu.
Olen kouluttanut ja olen töissä. Mitä nyt tehdään kun silti tarvitsen asumistukea?
Muutat halvempaan asuntoon, sellaiseen jonka kulut pystyt maksamaan.
Minun siis pitää luopua kodistani. Se ainoa asia mistä edes välin ja jossa olin onnellinen. Miksi sen jälkeen enää jatkaisin tätä kaikkea?
Niin no, miksi muiden pitäisi se kustantaa? Perustele se.
Kyllä minäkin asuisin mielelläni meren ääressä helsingin ytimesessä mutta mulla on pieni ongelma... ei rahat riitä.
Asian tapaavat heilahdella äärimmäisyyksiin.
Jossain vaiheessa tuli itsestäänselvyydeksi, että 18v voi muuttaa kotoa riippumatta siitä, onko hänellä tuloja vai ei.
Yhteiskunta maksaa.
Tämä ei voi olla oikein.
Avokätinen asumistuki myös on suoraan valunut asumisen hintaan, ilman tukea pienituloisella ei enää ole varaa maksaa asumistaan ja elämistään, halpoja asuntoja ei ole, on vain kalliita ja erittäin kalliita.
Kierteen katkaisu on vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin miksi ihmeessä toisten pitäisi maksaa sun asuminen? Koska demarit lupasi niin?
Miksi ihmeessä meidän pitäisi maksaa rikkaiden veroalennukset? Koska kokkelit lupasi niin?
Sinäkö rikas 😄😄😄😄😄😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekemällä orjatöitä niille rikkaammille. Harva itse sitä omaisuuttaan kasvattaa ilman että käyttää hyväksi muita. Sen huomaa jo siitä ettei kukaan osaa sanoa missä olisi ne työt mistä saa tarpeeksi palkkaa elämiseen. Niitä ei ole eikä niitä kaikille haluta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekemällä orjatöitä niille rikkaammille. Harva itse sitä omaisuuttaan kasvattaa ilman että käyttää hyväksi muita. Sen huomaa jo siitä ettei kukaan osaa sanoa missä olisi ne työt mistä saa tarpeeksi palkkaa elämiseen. Niitä ei ole eikä niitä kaikille haluta.
Ei tarvitse! Perustat firman ja maksat itsellesi palkkaa niin ei tarvitse ulísta orjatöistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kouluttanut ja olen töissä. Mitä nyt tehdään kun silti tarvitsen asumistukea?
Muutat halvempaan asuntoon, sellaiseen jonka kulut pystyt maksamaan.
Minun siis pitää luopua kodistani. Se ainoa asia mistä edes välin ja jossa olin onnellinen. Miksi sen jälkeen enää jatkaisin tätä kaikkea?
Niin no, miksi muiden pitäisi se kustantaa? Perustele se.
Kyllä minäkin asuisin mielelläni meren ääressä helsingin ytimesessä mutta mulla on pieni ongelma... ei rahat riitä.
Koska minulla itselläni ei siihen ole mahdollisuutta. Onko se minun syyni että palkat on huonot ja niitä poljetaan alaspäin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin.
Voin aloittaa huomenna, laitatko osoitteen mihin voin tulla?
Pitää olla kokoaikatyö sellaisella palkalla, jolla ei tarvitse hakea tukia.
Valitettavasti kommarit ovat himoverotuksellaan aiheuttaneet sen ettei pienellä palkalla tule toimeen.
Esimerkki, palkka 1500e. Työnantaja maksaa 17% työnantajamaksua: 0.17*1500 = 255e. Työntekijä maksaa 7% eläkemaksua ja muut verot päälle, sanotaan vaikka 15%(arvio); 1500*0.15 = 225e. Työntekijä ostaa palkallaan jotain, menee alvi tai tuotevero. Laitetaan vaikka 20%(keskiarvo); (1500-225)*0.20 = 255e.
Eli siis 1500e/kk tienaava maksaa veroja 255+225+255 = 735e/kk. Eli siis pienimmistäkin palkoista maksetaan 50% veroa ja sitten ihmetellään miksi palkalla ei tule toimeen.
Tämä on syy miksi Suomi on kusessa. Meidät verotetaan hengiltä.
Joku tutkija kirjoitti kerran samasta aiheesta. Arvonlisäveron johdosta köyhempi väestönosa maksaa paljon veroja suhteessa tuloihinsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksaa? Ei rikkaille makseta mitään. Niiltä viedään vähemmän.
Joku maksaa aina, tässä on tulonsiirto köyhiltä ja keskituloisilta rikkaille. Rikkaat maksavat vähemmän veroja, niin muut maksavat enemmän. Etkö ymmärrä?
Rikkaat eivät saa sitä rahaa itselleen.
Tiesitkö muuten että rikkain 2.8% suomalaisista maksaa veropotista 25% ?
Sitten sä pikkupaska nillität ettei ne osallistu
Taitaa maksaa yli 80% veroista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse! Perustat firman ja maksat itsellesi palkkaa niin ei tarvitse ulísta orjatöistä.
En ulise vaan orjatyöt on fakta joka ei katoa sillä että minä niiden tekemisen lopetan. Sinä tulet aina elättämään muita ja syyllisiä siihen on työnantajat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomeen halutaan USA:n tavoin teltassa asujia ja soppajonoja.
Ei. Suomessa halutaan motivoida ihmiset etsimään itselleen työpaikan ja lopettamaan jatkuvan valituksen, etteivät tuet riitä mihinkään. Laiskuus on kovin kallis harrastus kun aloitekykyä ei riitä enää mihinkään paitsi sohvilla makoilemiseen.
Olen yli vuoden etsinyt työtä jossa palkka riittäisi niin että en tukea tarvitsisi. Se että minulta viedään tärkeää tuloa ei motivoi minua. En enää jaksa. Mitä vielä voisin tehdä?
Jään sohvalle makaamaan jos kerta kaikki on sitä mieltä että sitä tässä koko ajan olen tehnyt. Olkaa te muut motivointuneita minunkin puolesta jos se teillä toimii.
Itsellesi sinä vain pököpäisyydelläsi teet hallaa. Jos samanlaista ajattelutapaa löytyy monilta muiltakin, niin en yhtään ihmettele tilanteen kehitystä Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin.
Voin aloittaa huomenna, laitatko osoitteen mihin voin tulla?
Pitää olla kokoaikatyö sellaisella palkalla, jolla ei tarvitse hakea tukia.
Valitettavasti kommarit ovat himoverotuksellaan aiheuttaneet sen ettei pienellä palkalla tule toimeen.
Esimerkki, palkka 1500e. Työnantaja maksaa 17% työnantajamaksua: 0.17*1500 = 255e. Työntekijä maksaa 7% eläkemaksua ja muut verot päälle, sanotaan vaikka 15%(arvio); 1500*0.15 = 225e. Työntekijä ostaa palkallaan jotain, menee alvi tai tuotevero. Laitetaan vaikka 20%(keskiarvo); (1500-225)*0.20 = 255e.
Eli siis 1500e/kk tienaava maksaa veroja 255+225+255 = 735e/kk. Eli siis pienimmistäkin palkoista maksetaan 50% veroa ja sitten ihmetellään miksi palkalla ei tule toimeen.
Tämä on syy miksi Suomi on kusessa. Meidät verotetaan hengiltä.
Joku tutkija kirjoitti kerran samasta aiheesta. Arvonlisäveron johdosta köyhempi väestönosa maksaa paljon veroja suhteessa tuloihinsa.
Jos joku saa liksaa 2000€ nettona, se maksaa työnantajalle n. 3400€ ja lopputuloksena se työntekijä saa 1600€
3400€ muuttuu 1600€
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä harva mutta ainakin minä olen kasvattanut ihan omasta PALKASTA säästämällä ja sijoittamalla enkä suinkaan muita hyväksi käyttämällä. Jokaisella on mahdollisuus a) hakea töitä b) tehdä töitä. c) säästää palkakstaan, D) SIJOITTAA säästönsä ja näin vaurastua. Minullakin nettovarallisuus on tuplaantunut 5 vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ulise vaan orjatyöt on fakta joka ei katoa sillä että minä niiden tekemisen lopetan. Sinä tulet aina elättämään muita ja syyllisiä siihen on työnantajat.
Ei ole olemassa mitään "orjatöitä"
Mistä olet saanut päähäsi että kaikilla pitäisi olla oikeus siihen Westendin kämppään, Teslaan ja kolmeen kaukomatkaan vuodessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turha alanuolia antaa. Jos neuvoo mennään töihin niin pitää osata sanoa mihin töihin ettei tukea enää tarvitse. Tai sitten myöntää ettei itse osannutkaan ketään asiassa neuvoa.
Miksi aikuista ihmistä pitää neuvoa kaikessa, etkö itse osaa etsiä töitä?
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinäkö rikas 😄😄😄😄😄😄
Sinuun verrattuna taitaa 20€ räkähúorákin olla rikas
😄😄😄😄 Miten voit tietää yhtään mitään😄😄😄😄 Sen ainakin itsestäsi paljastit, että olet tyhmä 😄😄🌻🌻
Tietysti tapan itseni. Ei tässä ole muuta vaihtoehtoa. Se. Sinäkin sentään ymmärsit.