Milläs köyhä vuokran maksaa, jos asuntotuki pienenee?
Aivan käsittämätöntä leikata köyhän asuntotukea. Minkäs minä vuokran maksan ilman sitä? Pakkohan se on valtion maksaa joka tapauksessa.
Kommentit (864)
Vierailija kirjoitti:
Köyhät muuttaa niistä suurten kaupunkien kalliista keskustoista halvemmille alueille.
Missä olisi vielä halvempi alue niin etttä työmatkalukut ei kasva liikaa?
Vierailija kirjoitti:
Suomeen halutaan USA:n tavoin teltassa asujia ja soppajonoja.
Ei. Suomessa halutaan motivoida ihmiset etsimään itselleen työpaikan ja lopettamaan jatkuvan valituksen, etteivät tuet riitä mihinkään. Laiskuus on kovin kallis harrastus kun aloitekykyä ei riitä enää mihinkään paitsi sohvilla makoilemiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopeta loisiminen. Jos ei työtä löydy, kouluttaudu.
Olen kouluttanut ja olen töissä. Mitä nyt tehdään kun silti tarvitsen asumistukea?
Turha alanuolia antaa. Jos neuvoo mennään töihin niin pitää osata sanoa mihin töihin ettei tukea enää tarvitse. Tai sitten myöntää ettei itse osannutkaan ketään asiassa neuvoa.
Eikös se ollut Ben Z joka tokaisi että sitten pitää muuttaa halvempaan eli lähiö/ghettoalueelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin miksi ihmeessä toisten pitäisi maksaa sun asuminen? Koska demarit lupasi niin?
Miksi ihmeessä meidän pitäisi maksaa rikkaiden veroalennukset? Koska kokkelit lupasi niin?
Maksaa? Ei rikkaille makseta mitään. Niiltä viedään vähemmän.
Joku maksaa aina, tässä on tulonsiirto köyhiltä ja keskituloisilta rikkaille. Rikkaat maksavat vähemmän veroja, niin muut maksavat enemmän. Etkö ymmärrä?
Rikkaat eivät saa sitä rahaa itselleen.
Tiesitkö muuten että rikkain 2.8% suomalaisista maksaa veropotista 25% ?
Sitten sä pikkupaska nillität ettei ne osallistu
Idiootti idiootti idiootti idiootti idiootti idiootti idiootti idiootti idiootti idiootti idiootti idiootti idiootti idiootti idiootti idiootti idiootti idiootti idiootti idiootti idiootti idiootti idiootti idiootti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin miksi ihmeessä toisten pitäisi maksaa sun asuminen? Koska demarit lupasi niin?
Miksi ihmeessä meidän pitäisi maksaa rikkaiden veroalennukset? Koska kokkelit lupasi niin?
ettehän te maksakaan.
Taas jollakin menee tulot ja menot sekaisin.
Se että VALTION tulot PIENENEE ei tarkoita MENOJEN kasvua.
Mitä oikein selität? Et ymmärrä yhtään mitään
No kerropa se mekanismi MITEN sinä MAKSAT minun veronalennukseni?
Siis sen että SAAN ITSE pitää isomman osan TIENAAMASTANI palkastani. MITEN sinä olet tätä maksamassa?
Tyhmälle ei kannata kertoa yhtään mitään mitä se ei ymmärrä. Ole vain idiootti
Näinpä, pelkkä vassari siellä provoomassa ja haukkumassa muita tyhmäksi.
Eipä yllätä, kissanpolttajien joukot ovat vähän tuollaisia kuin sinä.
Tiedän missä asut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sinä niitä maksa, ne ovat varakkaiden itse tienaamaa rahaa.
Totta. Mutta rikkaammalle joku 2 prosenrtin veronkorotus olisi ollut pikku juttu. Se ei estäisi häntä ostamasta ruokaa ruokakaupasta ja maksamasta asumiskuluja. Todennäköisesti tuo raha ei mitenkään tuntuisi hyväosaisen jokapäiväisessä elämässä. Köyhillä voi 10-50 € pienennys kuukauden tuloissa tuntua konkreettisesti.
Ei se ole enää pikkujuttu.
50 000 tai enemmän tienaavat maksaa jo nyt 60% tuloveroista vaikka niiden osuus on 17%
He äänestivät että raja tuli vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Suomessa halutaan motivoida ihmiset etsimään itselleen työpaikan ja lopettamaan jatkuvan valituksen, etteivät tuet riitä mihinkään. Laiskuus on kovin kallis harrastus kun aloitekykyä ei riitä enää mihinkään paitsi sohvilla makoilemiseen.
Olen yli vuoden etsinyt työtä jossa palkka riittäisi niin että en tukea tarvitsisi. Se että minulta viedään tärkeää tuloa ei motivoi minua. En enää jaksa. Mitä vielä voisin tehdä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sinä niitä maksa, ne ovat varakkaiden itse tienaamaa rahaa.
Totta. Mutta rikkaammalle joku 2 prosenrtin veronkorotus olisi ollut pikku juttu. Se ei estäisi häntä ostamasta ruokaa ruokakaupasta ja maksamasta asumiskuluja. Todennäköisesti tuo raha ei mitenkään tuntuisi hyväosaisen jokapäiväisessä elämässä. Köyhillä voi 10-50 € pienennys kuukauden tuloissa tuntua konkreettisesti.
Ei todellakaan ole pikku juttu. Esim minä olen tänä vuonna maksanut jo veroja yli 46 000 €. KENELLÄ tämä olisi "pikku juttu"? Ja vielä enemmän pitäisi muka maksaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ettehän te maksakaan.
Taas jollakin menee tulot ja menot sekaisin.
Se että VALTION tulot PIENENEE ei tarkoita MENOJEN kasvua.
Mitä oikein selität? Et ymmärrä yhtään mitään
No kerropa se mekanismi MITEN sinä MAKSAT minun veronalennukseni?
Siis sen että SAAN ITSE pitää isomman osan TIENAAMASTANI palkastani. MITEN sinä olet tätä maksamassa?
Tyhmälle ei kannata kertoa yhtään mitään mitä se ei ymmärrä. Ole vain idiootti
Näinpä, pelkkä vassari siellä provoomassa ja haukkumassa muita tyhmäksi.
Eipä yllätä, kissanpolttajien joukot ovat vähän tuollaisia kuin sinä.
Tiedän missä asut
tui tui veeti
Hankalaa tulee varmasti olemaan joillakin ihmisillä. Mutta mä jaksan aina peräänkuuluttaa taloudenhallintaa. Esimerkiksi itse olen matalatuloisena tehnyt niin, että olen useamman vuoden laittanut rahaa sivuun. Olen sanonut, että jos pystyy laittamaan edes sen 20€ kuussa sivuun, on se parempi kuin ei mitään. Moni sanoo, että itsellä ei ole siihen varaa, mutta kuitenkin rahaa on tupakkaan ja/tai alkoholiin. Ostellaan herkkuja ja kalliita valmisruokia, roskaruokapaikkaankin saattaa mennä kymppikin viikossa. Ja sitten joillakin on nämä laitetut ripset ja/tai kynnet, joihin uppoaa rahaa, eikä ne edes näytä hyvältä.
Ei ole tarkoitus moralisoida, mutta kriittinen tarkastelu omasta rahankäytöstä voisi olla joidenkin kohdalla paikallaan.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on jo huomattu ja se on hyvin surullista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen yli vuoden etsinyt työtä jossa palkka riittäisi niin että en tukea tarvitsisi. Se että minulta viedään tärkeää tuloa ei motivoi minua. En enää jaksa. Mitä vielä voisin tehdä?
Jään sohvalle makaamaan jos kerta kaikki on sitä mieltä että sitä tässä koko ajan olen tehnyt. Olkaa te muut motivointuneita minunkin puolesta jos se teillä toimii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin.
Voin aloittaa huomenna, laitatko osoitteen mihin voin tulla?
Olin kerran Sollin listoilla. Täytin hakemuksen, olin haastattelussa, töitä löytyi yksi tunti viikossa. Onneksi asumistuki tuli kaksi viikkoa hakemisesta tilille, kun ei tuo tunnin palkka oikein riittänyt.
Nykyään ihmisillä on paljon mielenterveys- huume- alkoholi- väkiv-ym. ongelmia. Sitten on myös ihan tavallisia ihmisiä, jotka ovat vain köyhiä. Heissä on sairaita, vanhuksia, nuoria, lapsiperheitä, yksinaduvia jne.
He ovat "vain" köyhiä, ei siis muita elämiseen liittyviä ongelmia.
Mietin vain miten kamalaa ja turvatonta, olisi minunkin, köyhän eläkeläisnaisen, muuttaa johonkin kommuunin tai yhteisasuntoon.
Laitokseen, palveluasuntoon tai vanhainkotiin ei nykyään pääse kuin todella huonokuntoiset. Koska suositaan kotona asuista niin pitkään kuin mahdollista.
Ainainen meteli, ihmiset menisivät ja tulisivat, alkoholia, huumeita yms. Harva siivoaisi jälkiään, vessat kamalassa kunnossa, huumeuloja ja likaa.
Nukkumaan ei pystyisi ja tarvisi pelätä koko ajan, että joku saa jonkun raivokohtauksen. Omaisuutta, sitä vähääkin, varastetaan.
Näitähän on jo jatkuvasti julkisuudessa kun joku on puu kottanut tms. yllättäen. Tai ryöstetty.
Tällaistako toivottu ihmisille Suomessa. Kyllä oma koti, vaikka sitten vuokrakin ja rauhallinen paikka jossa uskaltaa rauhassa nukkua on inhimillistä ja ihmisoikeus.
Ja maksaahan nämä kommuunitkin, kuka niitä rakentaa ja pitää yllä? Koko ajan jotain paikkoja rikotaan ja poliisit saisivat käydä jatkuvasti.
Kommuunit ja soluasunmot käyvät ehkä ihan joillekin. Mutta ei niin, että niitä kaikille köyhille esitetään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
töissä kannattaa käydä: siitä saa enemmän, mitä tuet on.
Jep, sain syksyllä töitä. Bruttopalkka on 1500.
Näin se menee. Brutto 4760, käteen jää 3010. Mukavaa maksaa kuukaudessa tuon verran veroja. Netostakin maksetaan alv kaikisra ostoksista.
Vierailija kirjoitti:
Asumistuki on laskennallisesti osa toimeentuloturvaa eli joudut turvautumaan viimesijaiseen eli toimeentulotukeen. On aivan yhdentekevää millä nimikkeellä perustoimeentuloturva taataan mutta se on perustuslaillinen oikeus ja kansainvälisesti sen taso on varsin tarkasti määritelty. Eli hallitus ottaa toisesta mutta joutuu lisäämään toista.
Ei varsinaisesti.
Kaikilla on oikeus valita asuinpaikkansa, mutta ei se tarkoita että siihen Eiran kämppään taataan ylläpito valtion piikkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopeta loisiminen. Jos ei työtä löydy, kouluttaudu.
Olen kouluttanut ja olen töissä. Mitä nyt tehdään kun silti tarvitsen asumistukea?
Muutat halvempaan asuntoon, sellaiseen jonka kulut pystyt maksamaan.
Minun siis pitää luopua kodistani. Se ainoa asia mistä edes välin ja jossa olin onnellinen. Miksi sen jälkeen enää jatkaisin tätä kaikkea?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin.
Voin aloittaa huomenna, laitatko osoitteen mihin voin tulla?
Pitää olla kokoaikatyö sellaisella palkalla, jolla ei tarvitse hakea tukia.
Valitettavasti kommarit ovat himoverotuksellaan aiheuttaneet sen ettei pienellä palkalla tule toimeen.
Esimerkki, palkka 1500e. Työnantaja maksaa 17% työnantajamaksua: 0.17*1500 = 255e. Työntekijä maksaa 7% eläkemaksua ja muut verot päälle, sanotaan vaikka 15%(arvio); 1500*0.15 = 225e. Työntekijä ostaa palkallaan jotain, menee alvi tai tuotevero. Laitetaan vaikka 20%(keskiarvo); (1500-225)*0.20 = 255e.
Eli siis 1500e/kk tienaava maksaa veroja 255+225+255 = 735e/kk. Eli siis pienimmistäkin palkoista maksetaan 50% veroa ja sitten ihmetellään miksi palkalla ei tule toimeen.
Tämä on syy miksi Suomi on kusessa. Meidät verotetaan hengiltä.