Milläs köyhä vuokran maksaa, jos asuntotuki pienenee?
Aivan käsittämätöntä leikata köyhän asuntotukea. Minkäs minä vuokran maksan ilman sitä? Pakkohan se on valtion maksaa joka tapauksessa.
Kommentit (864)
Vierailija kirjoitti:
Lopeta loisiminen. Jos ei työtä löydy, kouluttaudu.
Olen kouluttanut ja olen töissä. Mitä nyt tehdään kun silti tarvitsen asumistukea?
Vierailija kirjoitti:
Suomeen halutaan USA:n tavoin teltassa asujia ja soppajonoja.
Tämä on Kokoomuksen unelmavisio! Köyhien kurjuuden täytyy olla näkyvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin miksi ihmeessä toisten pitäisi maksaa sun asuminen? Koska demarit lupasi niin?
Miksi ihmeessä meidän pitäisi maksaa rikkaiden veroalennukset? Koska kokkelit lupasi niin?
Maksaa? Ei rikkaille makseta mitään. Niiltä viedään vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Kimppakämppään vaan kuten muuallakin asutaan. Ei Keski-Euroopassa kaikilla ole enää varaa asua yksin ja maksaa kalliita vuokria. Porukat asuvat kommuunitaloissa. Varmaan tuo systeemi tulee Suomeenkin sitten.
Kuin opiskelijat Suomessa alkoivat vuokrata asunnoksi isoja kerrostaloasuntoja, vuokranantajat kuulemma vaativat näiltä sellaisia vuokrasopimuksia, että kaikki asukkaat ovat vastuussa koko vuokrasta. Siinä oli riski, että asuntoon muuttaa kuusi henkeä, mutta joku tai jotkut laistavat maksamisesta. Tai joku turmelee asunnon pintoja. Silloin ne muut olisivat joutuneet maksamaan. Kuka uskaltaa mennä kimppakämppään niillä ehdoilla? Tiedän, että jossain Englannissa monet asuvat noin, mutta remontoiminen on varmaan halvempaa siellä.
Vierailija kirjoitti:
Kalmansiivous on nouseva ala. Nyt kannattaa mennä oppisopimuksella niihin hommiin.
Entä kun ei voi enää tehdä siivoustyötä sairauden takia? Tein sitä 30v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin miksi ihmeessä toisten pitäisi maksaa sun asuminen? Koska demarit lupasi niin?
Miksi ihmeessä meidän pitäisi maksaa rikkaiden veroalennukset? Koska kokkelit lupasi niin?
ettehän te maksakaan.
Taas jollakin menee tulot ja menot sekaisin.
Se että VALTION tulot PIENENEE ei tarkoita MENOJEN kasvua.
Mitä oikein selität? Et ymmärrä yhtään mitään
No kerropa se mekanismi MITEN sinä MAKSAT minun veronalennukseni?
Siis sen että SAAN ITSE pitää isomman osan TIENAAMASTANI palkastani. MITEN sinä olet tätä maksamassa?
Vierailija kirjoitti:
Köyhät muuttaa niistä suurten kaupunkien kalliista keskustoista halvemmille alueille.
Ja niistäkö löytyy kaikille tarvitsijoille asuntoja ja julkisilla pääsee töihin? Älä nyt naurata.
Vierailija kirjoitti:
Muuttaa sellaiseen paikkaan ja asuntoon, missä vuokra on varaa maksaa ja menee sen lisäksi töihin. Niin me muutkin rahoitamme asumisemme. Myös omistusasumisen. Voi asua vain sellaisessa asunnossa, mihin on varaa. Jos ei ole varaa asua Helsingissä, muuttaa vaikka Riihimäelle.
Minun palkka ei riitä Riihimäeltä Helsinkiin töihin vuokran jälkeen. Ei siellä paljoa halvempaa ole kuin tässä missä nyt asun. Onko antaa lisää toimimattomia neuvoja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin.
Voin aloittaa huomenna, laitatko osoitteen mihin voin tulla?
Pitääkö työttömät hakea kotoa ja kysyä haluaako töihin? Missä oma-aloitteisuus? Hae itse työpaikkasi, aikaa sinulla on. (eri)
Vierailija kirjoitti:
Entä kun on opiskeltu toinen ammatti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku maksaa aina, tässä on tulonsiirto köyhiltä ja keskituloisilta rikkaille. Rikkaat maksavat vähemmän veroja, niin muut maksavat enemmän. Etkö ymmärrä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kouluttanut ja olen töissä. Mitä nyt tehdään kun silti tarvitsen asumistukea?
Jos on ihan pakko asua siinä kämpässä niin sitten sä varmaan priorisoit sitä kulua jonkin toisen kustannuksella. Käyt vähän vähemmän bilettämässä, harrastukset halvemmaksi, vaatteet kirpparilta jne.
Kyllä sitä ennenkin äiti+2 lasta eli kaksiossa. Ei kaikille annettu omaa huonetta. Lapset yhdessä huoneessa ja äiti nukkui olkkarissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomeen halutaan USA:n tavoin teltassa asujia ja soppajonoja.
Tämä on Kokoomuksen unelmavisio! Köyhien kurjuuden täytyy olla näkyvää.
Mutta mistä tiedetään kenen pitää näyttää köyhältä ja kurjalta ja kenen ei, kun tuolla kadulla randomina nähdään?
Niskaan joku tulotekisteritarra? Tatska huono, kun tulot muuttuu joillain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ettehän te maksakaan.
Taas jollakin menee tulot ja menot sekaisin.
Se että VALTION tulot PIENENEE ei tarkoita MENOJEN kasvua.
Mitä oikein selität? Et ymmärrä yhtään mitään
No kerropa se mekanismi MITEN sinä MAKSAT minun veronalennukseni?
Siis sen että SAAN ITSE pitää isomman osan TIENAAMASTANI palkastani. MITEN sinä olet tätä maksamassa?
Tyhmälle ei kannata kertoa yhtään mitään mitä se ei ymmärrä. Ole vain idiootti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kimppakämppään vaan kuten muuallakin asutaan. Ei Keski-Euroopassa kaikilla ole enää varaa asua yksin ja maksaa kalliita vuokria. Porukat asuvat kommuunitaloissa. Varmaan tuo systeemi tulee Suomeenkin sitten.
Kuin opiskelijat Suomessa alkoivat vuokrata asunnoksi isoja kerrostaloasuntoja, vuokranantajat kuulemma vaativat näiltä sellaisia vuokrasopimuksia, että kaikki asukkaat ovat vastuussa koko vuokrasta. Siinä oli riski, että asuntoon muuttaa kuusi henkeä, mutta joku tai jotkut laistavat maksamisesta. Tai joku turmelee asunnon pintoja. Silloin ne muut olisivat joutuneet maksamaan. Kuka uskaltaa mennä kimppakämppään niillä ehdoilla? Tiedän, että jossain Englannissa monet asuvat noin, mutta remontoiminen on varmaan halvempaa siellä.
Tuttu asuu Luxemburgissa tuollaisessa kommuunissa, mutta kaikilla on oma vuokrasopimus eikä tarvitse huolehtia toisten vuokranmaksuista. Kaikki maksaa vaan oman osuutensa.
Vierailija kirjoitti:
Tee ylitöitä
Kaikilla aloilla niitä ei ole tarjolla kuten hyvin tiedät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on ihan pakko asua siinä kämpässä niin sitten sä varmaan priorisoit sitä kulua jonkin toisen kustannuksella. Käyt vähän vähemmän bilettämässä, harrastukset halvemmaksi, vaatteet kirpparilta jne.
Kyllä sitä ennenkin äiti+2 lasta eli kaksiossa. Ei kaikille annettu omaa huonetta. Lapset yhdessä huoneessa ja äiti nukkui olkkarissa.
Jatkan siis "loisimista". Mikä oli ensimmäisen kommenttin tarkoitus? Millaisesta perseestä tuollaista ihmisiä oikein syntyy joiden tarkoitus on vain haukkua muita? Osoitan kysymyksen äidillesi koska hän selvästi epäonnistui ihmisenä kun tuollaisen sai aikaan.
Mulla olisi tänään vapaa, mutta meen töihin iltavuoroon että saan maksettua autohuollon. Torstaina jatkoin aamusta iltaan samasta syystä. En oleta että yhteiskunta maksaa kun mun rahat ei riitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku maksaa aina, tässä on tulonsiirto köyhiltä ja keskituloisilta rikkaille. Rikkaat maksavat vähemmän veroja, niin muut maksavat enemmän. Etkö ymmärrä?
Eivät maksa, vaan valtion/kunnan tulot pienenevät. JOs et huomannut niin pienempituloisten verotusta EI KIRISTETTY ergo eivät maksa muiden veronkevennyksiä.
Muuttaa sellaiseen paikkaan ja asuntoon, missä vuokra on varaa maksaa ja menee sen lisäksi töihin. Niin me muutkin rahoitamme asumisemme. Myös omistusasumisen. Voi asua vain sellaisessa asunnossa, mihin on varaa. Jos ei ole varaa asua Helsingissä, muuttaa vaikka Riihimäelle.