Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen pohtinut että mikä siinä MoccaMasterissa maksaa?

Vierailija
29.09.2023 |

Ihan yli hinnoteltu ja ihan yhtä hyvää kahvia saa huokeimmillakin keittimillä.

Kommentit (77)

Vierailija
41/77 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin käytettynä 30 eurolla, ja ei ole kafuttanut.Ei tietoa kauan on ollut edellisellä omistajalla, mutta kiva kun design ei vanhene🙂Mulla keittiöt on olleet aina halpoja ennen tätä, mutta ongelmana on mun mämmikouraisuus, eli lasikannut tuppaa rikkoontumaan, joka halpojen kohdalla yleensä on tarkoittanut koko keittiön uusimista, jos ei tuurilla kirpputorilta ole tarpeeksi samankaltaista kannua saanut metsästettyä

Oikeasti en uskonut laadun olevan parempi, mutta tämä käytetty keitin on palvellut meillä jo vuosia, keittää kuuman kahvin, ja tekee sen nopeasti.

Vierailija
42/77 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brändi maksaa. Kuten Applen tuotteissa maksaa se haukatun omenan kuva.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/77 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moccamaster kestää ja siihen saa varaosia. Kokeilimme välillä Wilfaa mökille, kesti kaksi vuotta.

Vierailija
44/77 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyvin tehty, kaikkia osia saa, kannuja ja muita jopa tavaratalosta. Korjasin yhden vanhan netistä ostamillani osilla.

Kahvi on parempaa kuin aikaisemmassa keittimessä, se perustuu vain oikeisiin lämpötiloihin ja oikeaan uuttonopeuteen, me eivät sinänsä maksa mitää joten ne voisivat olla oikein halpiskeittimessäkin. Mutta eivät aina ole.

Ostan mielummin kestävän satasella kuin halvan paskeen kahdellakympillä.

Vierailija
45/77 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvetin epäkäytännöllinen keitin. Suodatinsuppilo leviää käsiin, tai ei saa kasaan. Vesisäiliö ei lähde irti, höyryvarsi on tiellä vettä kaataessa, vettä ei mahdu kaatamaan kun keitin keittiökaapin alapuolella, vesisäiliön kansi on joku päiväkotilasten palikkatesti. Tippalukko on naurettava kötöstys, jos mallissa edes sellaista sattuu olemaan.

Vierailija
46/77 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama moccamaster ollut käytössä 90 luvun lopusta lähtien. Ei ongelmia. Keittää nopeasti ja kuumaa kahvia.

Vierailija
47/77 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliarvostettu

Vierailija
48/77 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan. Joillakin on siihen varaa, joillakin ei. Meilläkin on Mocca Master ja meillä ovat kaikki tietokoneet ja puhelimet Applen.

Vierailija
49/77 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha, laadukas merkki. Jos olis ollut huono, niin kohta olis keksitty parempi. Itse ostin kirpparilta toimivan, uudenveroisen MoccaMasterin ja hyvin pelittää. Vaikka en tiedä, tuleeko sillä parempaa kahvia kuin jollain toisella keittimellä? Koneen osat voi olla kestävämpiä kuin jonkun halppismerkin.

Vierailija
50/77 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa esittää menestyvää keskiluokkaista,  niin merkeistä on maksettava, valmistajat tietää tämän.

Vierailija
51/77 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helvetin epäkäytännöllinen keitin. Suodatinsuppilo leviää käsiin, tai ei saa kasaan. Vesisäiliö ei lähde irti, höyryvarsi on tiellä vettä kaataessa, vettä ei mahdu kaatamaan kun keitin keittiökaapin alapuolella, vesisäiliön kansi on joku päiväkotilasten palikkatesti. Tippalukko on naurettava kötöstys, jos mallissa edes sellaista sattuu olemaan.

Kalleimmassa mallissa on tippalukko. Mihin se suodatinsuppilo leviää, eikä sitä kasata tartte. Vesisäiliön voi puhdistaa ajamalla kahvinkeittimen puhdistusaineen läpi. Kylläpä on matala välitila keittiössä kun ei mahdu vettä kaatamaan. Ei sitä sinne pöydän perälle tartte survoa. Meillä Mocca Master on aamiaiskaapissa. Vesisäiliön kansi on parempi noin, toisin kuin halpiksissa joku läppäsysteemi. 

Vierailija
52/77 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiima tyhymillä.

Vierailija
53/77 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun yli 20 v. master keittää edelleen priimaa kahvia. Vedenjohtimen olen vaihtanut.

En ole katunut että ostin ja maksoin vähän enemmän.

Vierailija
54/77 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan. Joillakin on siihen varaa, joillakin ei. Meilläkin on Mocca Master ja meillä ovat kaikki tietokoneet ja puhelimet Applen.

Homoilla on.

Vierailija
55/77 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta meillä on keitin ollut vuodesta 2005 ja edelleen toimii ja on uuden näköinen. Maksoin siitä tuolloin 179e. Ennen ostin halpoja keittimiä aika usein, joten halvemmaksi tämä keitin on tullut.

Vierailija
56/77 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa pohdin minä. Yli hinnoiteltu kahvinkeitin jossa ei ole edes automaattista tippalukkoa, eikä keitä kuumaa kahvia. Minulla Electroluksin halpa keitin, keittää kuumat kahvit ja muutenkin tosi hyvä keitin.

Meilläkin on Electroluksin keitin ja on tosi hyvä. 

Vierailija
57/77 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kalleimmassa mallissa on tippalukko. Mihin se suodatinsuppilo leviää, eikä sitä kasata tartte. Vesisäiliön voi puhdistaa ajamalla kahvinkeittimen puhdistusaineen läpi. Kylläpä on matala välitila keittiössä kun ei mahdu vettä kaatamaan. Ei sitä sinne pöydän perälle tartte survoa. Meillä Mocca Master on aamiaiskaapissa. Vesisäiliön kansi on parempi noin, toisin kuin halpiksissa joku läppäsysteemi. 

Kaikki pointtisi ovat paskaa. Mokkamaster on 70-luvun jäänne, ja olisi saanut jäädä sinne. 2020-luvulla on 50 vuotta modernimmat keittimet.

Vierailija
58/77 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, mutta meillä on keitin ollut vuodesta 2005 ja edelleen toimii ja on uuden näköinen. Maksoin siitä tuolloin 179e. Ennen ostin halpoja keittimiä aika usein, joten halvemmaksi tämä keitin on tullut.

Mä maksoin samana vuonna 17,90, ja keittää edelleen. 

Vierailija
59/77 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suunnittelu: 0€, tehty 15 sitten eli kuoletettu moneen kertaan

Lämpövastus: 3€

Vedennpusuputket ja sirottimet: 5€

Ohjauselektroniikka ja kytkin: 2€

Muovikotelo 4€

Lasikannu 5€

Muut osat: 8€

Pakkaus ja kuljetus: 25€

Brandi ja markkinointi 150€

Suunnilleen noin se menee.

Käsityön osuuden sitten unohdit kokonaan:) Voi kiesus tuota sun talousosaamista, pärjännetkö edes työelämässä millään lailla?

Vierailija
60/77 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa pohdin minä. Yli hinnoiteltu kahvinkeitin jossa ei ole edes automaattista tippalukkoa, eikä keitä kuumaa kahvia. Minulla Electroluksin halpa keitin, keittää kuumat kahvit ja muutenkin tosi hyvä keitin.

Mitä höpäjät, sulla ei selkeästi ole koskaan ollut Moccamasteria. Keittää todella kuumat kahvit ja tippalukollisiakin malleja löytyy, vaikka en ymmärrä, mihin sitä edes normaalikäytössä tarvitsee.

Omani maksoi 6 vuotta sitten satasen verran ja kerran olen joutunut lasikannun uusimaan, kun kolautin tiskatessani hanaan, niin, että reunasta lohkesi pala. Että ei tuo nyt mahdottoman ylihintainen ole. 

On ihan ok olla haluamatta jotain brändiä, mutta ei sitä tarvitse perustella valheilla, vaan myöntää vaan ihan reilusti, että en halua tai ei ole varaa 😁

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kolme