Olen pohtinut että mikä siinä MoccaMasterissa maksaa?
Ihan yli hinnoteltu ja ihan yhtä hyvää kahvia saa huokeimmillakin keittimillä.
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Laatu. Kohta puolet elämästä ollut mukana tuo MoccaMaster ja sitä ennen vaihtui keittimet parin vuoden välein
M47
Just näin, mulla kävi tasan samalla tavalla ja kyllästyin ostamaan koko ajan uutta kahvinkeitintä ja hankin MM. Olen ollut tyytyväinen kukkuu ja käy jo yli 20 vuotta, eikä ole edes ruma :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Brändihän siinä maksaa. Miksi tosiaan Mersu maksaa enemmän kuin Dacia? Miksi Rolex maksaa enemmän kuin Citizen? Kumpikin täyttää tarkoituksensa eli kuljettaa sinut perille tai näyttää ajan. Miksi Vuittonin käsilaukku maksaa kuin enemmän muovipussi. Tavarat kulkee samalla tavalla. Moni oikeasti varakas on tajunnut tämän ja ajaa muutaman tonnin ritsalla ja ostaa uuden kun entistä ei enää kannata korjata.
Jotenkin vähän naiivia ja vuotta 1998 ajatella, että eurooppalaisten tuotteiden valitsemisessa ei ole kysymys mistään muusta kuin brändistä, eikä esimerkiksi Kiina-riippuvuudesta irti pääsemisestä.
Jotenkin paljon naiivia ajatella, että Kiina-riippuvuudesta pääsee eroon kahvinkeittimen ostamalla. Sillä saattaisi olla teoreettista merkitystä, jos ihan jokainen ajattelisi samalla tavalla. Ei sinne raksojen työmaakoppeihin Moccamasteria hankita, vaan se on 19euroa maksava keitin Biltemasta. Ja kun se kahvin laatu ei merkittävästi eroa. Nyt siis puhutaan tavallisista ihmisistä eikä niistä joiden kahvinpavut pitää olla itse jauhettuja ja sivettikissan paskomia.
Ilmeisesti sä et ymmärrä teoreettisen ja käytännöllisen käsitteiden eroa.
Tyylikäs, kestävä, hyvä käyttää. Siinä syyt, miksi on hintansa arvoinen minusta.
Suunnittelu: 0€, tehty 15 sitten eli kuoletettu moneen kertaan
Lämpövastus: 3€
Vedennpusuputket ja sirottimet: 5€
Ohjauselektroniikka ja kytkin: 2€
Muovikotelo 4€
Lasikannu 5€
Muut osat: 8€
Pakkaus ja kuljetus: 25€
Brandi ja markkinointi 150€
Suunnilleen noin se menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laatu. Kohta puolet elämästä ollut mukana tuo MoccaMaster ja sitä ennen vaihtui keittimet parin vuoden välein
M47
Just näin, mulla kävi tasan samalla tavalla ja kyllästyin ostamaan koko ajan uutta kahvinkeitintä ja hankin MM. Olen ollut tyytyväinen kukkuu ja käy jo yli 20 vuotta, eikä ole edes ruma :D
Eikä edes näy kun aamiaiskaapin ovet ovat kiinni.
Kahvi on kuumempaa kuin halvemmissa.
Ammattiliittoon kuuluvat aikuiset tehneet Euroopassa.
Vierailija kirjoitti:
Muovikotelo 4€
Lasikannu 5€
Brandi ja markkinointi 150€Suunnilleen noin se menee.
Mä sain omani alennuksesta satkulla 20 vuotta sitten. Tekeehän se hinnaksi peräti vitosen per vuosi.
Se kirkas vesisäiliö pysyy kirkkaana, kun sinne kaataa vain puhtaalla astialla vettä. Se puhdas astia ei sitten ole huuhdeltu kahvipannu. Niitä vesisäiliöitäkin saa ostettua.
Moccamaster on nopea, tekee kuumaa kahvia, kestävä ja varaosien saatavuus aivan toista luokkaa kuin "muovikeittimissä". Mun perus-MM maksoi 15 v. sitten n. 80 € (oli joku tarjous) ja on kyllä ollut enemmän kuin hintansa väärtti.
Mä tykkään kun sain valita monista kivoista väreistä. Nyt on tukevasti pönöttävä kivanvärinen kahvinkeitin keittiössä. Ja vieläpä sammuu itsestään tietyn ajan kuluttua, mikä siunaus.
Muotoilu ei ainakaan. Ruma ja ankea käyttää. Onneksi on muitakin kestäviä keittimiä, joissa on muistettu käyttää rahaa myös käytettävyyden miettimiseen.
Kestävä keitin, jossa vaihdettavat osat.
Eihän se ole edes kallis. Turha verrata ihan Moccamasteria muutaman kympin muoviseen kahvinkeittimeen. Materiaalivalinnat jo ihan eri. Toinen metallia ja toinen muovia. 20 vuotta ollut meillä laite, monella paljon pidempään. Yritäpä ostaa johonkin 10-15 vuotta sitten ostettuun halpiskeittimeen varaosia. Moccamaster osaa aika optimaalisen vedenlämpötilan ja hyvä kahvi tulee helposti ja nopeasti silloin kun tehdään isompaa määrää suodatinkahvia!
Sitten on taas ihan eri laji espressot, cappuccino. Tai käsin hifistellyt kahvit.
Vierailija kirjoitti:
Muovikotelo 4€
Lasikannu 5€
Nytkin saa Moccamasterin haettua Gigantista 169 eurolla. Ja se on alvillinen hinta. Ja Gigantillakin on siinä katteet. Mikä muovikotelo? Siinä on alumiinirunko! Laite on käsityönä kasattu Hollannissa. Työlläkö ei ole mitään hintaa?
Meidän Moccamaster on kestänyt jo 15 vuotta. Muutama varaosa on ostettu. Ennen oli kaikenlaisia keittimiä, jotka hajosivat parissa vuodessa. Varmasti on maksanut itsensä takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muovikotelo 4€
Lasikannu 5€
Mä sain omani alennuksesta satkulla 20 vuotta sitten. Tekeehän se hinnaksi peräti vitosen per vuosi.
Joo, porukka ei ymmärrä elinkaaren yli laskettuna paljon joku kustantaa. Maksavat mukisematta 5-6 euroa kahvipaketista. Ja ostavat niitä pari kuukaudessa. Mutta rahaa ei ole laittaa sitten yhden kahvipaketin vertaa vuodessa siihen kunnolliseen kahvinkeittimeen!
Meidän porukat kyllästyi joskus 90-luvulla siihen, kun keittimet hajoili, uutta pannua ei saanut särkyneen tilalle jne. Ostivat Moccamasterin. Ei ole sen jälkeen tarvinnut keitintä ostaa. Osia joskus. Että ei kyllä tule kalliiksi. Se on sitten eri, että onko ulkonäkö ym. mieleisiä.
Halpiskeittimen kahvi maistuu huonolle, varaosia on hankala saada ja keitin kestää muutaman vuoden. Nykyinen Moccamaster on ollut käytössä 15 vuotta. Keittää edelleen parhaat kahvit.
Meillä on 16 vuotta vanha moccamaster, siihen ostettu yksi varaosa vuosien saatossa, ylävesiputki.
Keitin maksoi 100 euroa kun ostettiin. Aika halvaksi on tullut vuosien saatossa ja kahvinmaku hyvä.
Onko muuten Moccamasterin kahvin kuumuudella eroa eri vuosimalleissa? Oma vm 2010 keittää kuumaa kahvia, ystävän vm 2018 haaleampaa.
Jotenkin paljon naiivia ajatella, että Kiina-riippuvuudesta pääsee eroon kahvinkeittimen ostamalla. Sillä saattaisi olla teoreettista merkitystä, jos ihan jokainen ajattelisi samalla tavalla. Ei sinne raksojen työmaakoppeihin Moccamasteria hankita, vaan se on 19euroa maksava keitin Biltemasta. Ja kun se kahvin laatu ei merkittävästi eroa. Nyt siis puhutaan tavallisista ihmisistä eikä niistä joiden kahvinpavut pitää olla itse jauhettuja ja sivettikissan paskomia.