Miksi se Behm on suosittu kun siitä kaikki puhuu? Itse olen black metallin ystävä, enkä ymmärrä
tuollaista valtavirta-artistin suitsutusta? Siis aivan käsittämätöntä kuulla kuinka ihmiset kyynelehtii kun kuuntelee sen biisejä tai maksaa maltaita että kunhan vaan pääsis sen keikalle. Niin että mikä tämä kultti nimeltään Behm on?
Kommentit (117)
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia näistä Behmeistä ja muista poppareista jää tosi falski vibe?
Se on se tekotaiteellinen huokailu. Kyllä ennen vanhaan oli asiat paremmin, kun Marko Hietala lauloi niin että siitä tiesi, että se oli tosissaan. Muttei sekään ole yhtä tosikko kuin nämä nykyiset pophuokailijat.
Olen kans kuunnellut, en oo yhtään hyvää häneltä löytänyt, äänikään ei vakuuta, ei erotu massasta ja monenlaista musiikkia kuuntelen
Vierailija kirjoitti:
Olen kans kuunnellut, en oo yhtään hyvää häneltä löytänyt, äänikään ei vakuuta, ei erotu massasta ja monenlaista musiikkia kuuntelen
Itsekin luulin jo tulleeni vanhaksi, kun ei yhtään iske Behm. Sitten tajusin, että tykkään kuitenkin esim. Lyytistä, joka on samassa kategoriassa kuin Behm, mutta persoonallinen ja sanoitukset ajateltuja. Eli ei se vaan iästä johdu, ettei Behm iske.
Pääasia, että on löytänyt ilmeisen tyytyväisen yleisön.
Vierailija kirjoitti:
Pikkutytöt ostaa kaikkea heille markkinoitua roskaa - Behmin onneksi ei tarvitse edes osata laulaa.
Jotenkin semmoinen käsitys että ipanat kuuntelee näitä ibe, cube, Costi jne räppäreitä, ite en ymmärrä niistä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääsi julkkisten joukkoon Mikin siivellä. Sai tunnettuutta.
Nyt ehkä faktat kuntoon.
Miki oli pienen piirin kirjailija ennen kuin tapasi Behmin, joka oli jo suursuosiossa. Mikistä ei oltu kirjoitettu juuri mitään ennen kuin alkoi joka haastattelussa mainostamaan kuuluisaa tyttöystävää.
Ilman suhdetta Behmiin, ei Mikin kuolemasta olisi näin suuresti kirjoitettu ja tämä on vain fakta.
Eli toisinpäin meni.
Faktat kuntoon. Liukkonen oli arvostettu kirjailija ensi teoksestaan lähtien ja hänestä kyllä kirjoitettiin. Hänestä alettiin kirjoittamaan helpompaa kulttuuria kuluttavien julkaisuissa Behmin myötä.
Aloitushan on tarkoitushakuinen, koska näin pitkän linjan bläkkiksen kuuntelijana voin sanoa, että meidän jos keiden on helppo ymmärtää ettei kaikki musiikki ole kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt ehkä faktat kuntoon.
Miki oli pienen piirin kirjailija ennen kuin tapasi Behmin, joka oli jo suursuosiossa. Mikistä ei oltu kirjoitettu juuri mitään ennen kuin alkoi joka haastattelussa mainostamaan kuuluisaa tyttöystävää.
Ilman suhdetta Behmiin, ei Mikin kuolemasta olisi näin suuresti kirjoitettu ja tämä on vain fakta.
Eli toisinpäin meni.Faktat kuntoon. Liukkonen oli arvostettu kirjailija ensi teoksestaan lähtien ja hänestä kyllä kirjoitettiin. Hänestä alettiin kirjoittamaan helpompaa kulttuuria kuluttavien julkaisuissa Behmin myötä.
Niin oli mutta suuri yleisö tuntee hänet silti vain Behmin poikaystävänsä, sitä kautta itsekkin hänet tiesin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt ehkä faktat kuntoon.
Eli toisinpäin meni.Faktat kuntoon. Liukkonen oli arvostettu kirjailija ensi teoksestaan lähtien ja hänestä kyllä kirjoitettiin. Hänestä alettiin kirjoittamaan helpompaa kulttuuria kuluttavien julkaisuissa Behmin myötä.
Niin oli mutta suuri yleisö tuntee hänet silti vain Behmin poikaystävänsä, sitä kautta itsekkin hänet tiesin.
Ehkä sinunkin pitäisi hieman sivistää itseäsi ja hyväksyä ettet nyt vain tiedä tai ymmärrä kaikkea. Suodaan se sinulle typeryys.
Lahjakas lauluntekijä ja laulaja. Itse kyllä kuuntelen enimmäkseen heavy ja rock, mutta en kiistä sitä että on todella musiikillisesti lahjakas tapaus. Voin kuunnellakin jos radiosta tulee, ihan kauniilta kuulostaa.
Olen BM-kuuntelija myös. Behmin esikoinen on aika hyvä levy, mutta tämä uusin on hyvin geneerinen, tyhjänpäiväinen ja vailla persoonaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen BM-kuuntelija myös. Behmin esikoinen on aika hyvä levy, mutta tämä uusin on hyvin geneerinen, tyhjänpäiväinen ja vailla persoonaa.
Olen taas sitä mieltä että ensimmäinen albumi oli taiteellisempi mutta tässä toisessa nimenomaan näkyy persoomalisuus vahvasti. Toinen on hyvin erilainen, hän on vapautuneempi ja se kuuluu musiikissa. Pidin kappaleiden erilaisuudesta ja niissä on elämää kuplivammalla tavalla. Nythän jokaisella olisi oiva tilaisuus tutustua Behmiin syvemmällä tasolla jos kuuntelette ajatuksenne kanssa kappaleita. Jokainen joka ymmärtää elämästä, ymmärtää kappaleita eri tavalla. Niissä oli ihan hauskojakin oivalluksia sekä rohkeuttakin.
Vierailija kirjoitti:
Lahjakas lauluntekijä ja laulaja. Itse kyllä kuuntelen enimmäkseen heavy ja rock, mutta en kiistä sitä että on todella musiikillisesti lahjakas tapaus. Voin kuunnellakin jos radiosta tulee, ihan kauniilta kuulostaa.
Minusta hän on kaunis ja siksi en vaihda kanavaa hänen musiikkinsa alkaessa soida, vaikken musiikistaan niin välitä.
Pidän Behmin sanoituksista, äänestä ja siitä biisien vähän hämyisestä tunnelmasta. Pidän toisaalta metallistakin. Maailman ei tarvitse olla hirveän mustavalkoinen.
Vierailija kirjoitti:
Pidän Behmin sanoituksista, äänestä ja siitä biisien vähän hämyisestä tunnelmasta. Pidän toisaalta metallistakin. Maailman ei tarvitse olla hirveän mustavalkoinen.
Siis hämyisestä tunnelmasta? Et taida olla moinenkaan metallimies tai nainen. 🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta hän on kaunis ja siksi en vaihda kanavaa hänen musiikkinsa alkaessa soida, vaikken musiikistaan niin välitä.
Valitsen älykkäästi musiikin sen perusteella mitä haluan kuunnella, ei kiinnosta muuten paskaakaan miltä laulaja näyttää. Ovatko miehet saapuneet taas suitsuttelemaan kuningatartansa? Kyllä on v i t u n köyhää touhua. Mitä spartalaisia...
Minä taas kuuntelen mm. black metallia (90-luvun alusta asti), mutta myös paljon muuta. Behmistä tykkään myös. Eri musiikkimakuja ei voi arvottaa paremmuusjärjestykseen.
Vierailija kirjoitti:
Minä taas kuuntelen mm. black metallia (90-luvun alusta asti), mutta myös paljon muuta. Behmistä tykkään myös. Eri musiikkimakuja ei voi arvottaa paremmuusjärjestykseen.
Silti sitä tehdään täälläkin kertakaikkisesti koko ajan. Ja joka seitsemänteen väliin saapuu jonkun sortin pyhimys ujeltamaan että ei saa arvostella ja jokaisella saa olla mielipide jota ei saa arvottaa muiden kanssa. Sen jälkeen poistuu kaikki joka ei miellytä. Se mikä poistuu on taas poistajan mielipiteeseen perustuva. Aivan surkeata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pikkutytöt ostaa kaikkea heille markkinoitua roskaa - Behmin onneksi ei tarvitse edes osata laulaa.
Uudessa Soundissa oli juttua ja siinä pohdittiin suosiota, häntä kuuntelee todella laaja joukko teineistä keski-ikäisiin ukkoihin ja jatkuen hevareihin. Jos sen salaisuuden keksii tekee varmaan perässä. Myös kriitikot näkyy hänestä pitävän yllättäen.
Osaksi varmaan että tekee käytännössä kaiken alusta loppuun, ja ihan hyvin laulelee.
Loppujen lopuksi musiikki on makuasioista.
Juu, minunkin tuttavapiirissä Behmistä tykkää oikeastaan kaikki. Ysärifanit, hevarit, nuoret, vanhat, nekin jotka ei yleensä tykkää mistään "nykymusiikista".
Behmin ääni on loistava, kappaleiden sanoituksissa on nerokkaita osioita ja ylipäätään niiden tarinat ovat erinomaisia.
Itselle taas metallimusiikki ei iske erityisemmin, mutta ei ole tarvetta sitä haukkua.
Mielestäni hänen suurin vahvuutensa on kirjoittaminen. Hän kirjoittaa omaperäisellä tavalla asioista, joihin monet pystyvät samaistumaan. Ei ole sellaista kliseiden toistamista. Laulut eivät myöskään kuulosta läpilauletuilta, vaan niissä on selvästi tunnetta mukana. Tämä on yllättävänkin harvinaista.