Kaduttaa että kävin päihdehoitajalla sillä tieto näkyy omakannassa
Ja teksti siitä. Leimaako tuo minut? Se ei kyllä näy mahdollisen tulevan työpaikkani työterveydessä, sillä yleensähän työterveys on yksityisellä lääkäriasemalla (ainakin tähän astisissa työpaikoissa on ollut näin).
Kommentit (110)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi vaikutta esim liikennevakuutukseen ja mahdollisen työttömyyden kohdatessa työvoimatoimiston suhtautumiseen, työkkäri saa terveystiedot.
No en kyllä ole kuullut että työkkäri saisi terveystietoja! Ne näkyy vain terveydenhuoltohenkilökunnalle.
No et kyllä paljoa sitten tiedä. Terveisin 20 vuotta työtön.
Jos sinut lähetetään esim Typpiin ja kuntouttavaan, niin ensimmäiseksi vaaditaan allekirjoittamaan paperi jolla työkkäri saa sinusta kaikki tiedot kaikkialta. Se on se prosessin alku.
Jäin työttömäksi mutta olen kyllä täysin työkykyinen ja hyvässä kunnossa, eli en ole mihinkään kuntoutuk
No sitten et varmasti tartte sitä rahaakaan, kun et suostu siihen, mitä rahan eteen on tehtävä.
Itsekin olen oppinut välttämään totuutta asioidessani työterveyshuollossa. Vuotavat tiedot työnantajan edustajille. Iso lääkäritalo kyseessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkossa et saa sitten vahvoja kipulääkkeitä tai rauhoittavia, jos joskus niitä tarvitsisit.
Tuo on ehkä se pahin. Jos joudut liikenneonnettomuuteen esimerkiksi ja tulee vammoja, niin sairaalassa luetaan että jahas, eipäs lääkitä tätä ihmistä. Samoin jos tulee joskus ongelmia maksan tai haiman tai aivojen kanssa, niin ne tullaan laittamaan tämän piikkiin.
Ja sitten kuolet päivystykseen kun et saa ajoissa kunnon hoitoa koska olet "väärinkäyttäjä". Mitä jos saa esim syövän ja joutuun kitumaan kamalissa kivuissa koska "ei voida antaa vahvoja kipulääkkeitä kun on riippuvuusriski"
Pelottaa tulevaisuus näin mt-potilaana jolla on myös fyysisiä sairauksia
Syöpäkivut ovat selkeä indikaatio tarvitta
Ei ole hoitovirhe. Jos potilaalla on ongelmia lääkkeiden kanssa jo valmiiksi, ei se syöpä sitä korjaa. Lääkäri tietää tämän kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei lääkärikään saa katsoa kannasta sun tietoja ilman sun suostumusta. Eli mitä väliä? Hyvä jos hankit apua riippuvuuteesi.
Miksi alapeukutatte? Työterveyslääkäri viimeksi kysyi multa lupaa katsoa julkisella puolella tehtyjä tutkimuksia. Lupa tietojen katsomiseen pitääkin pyytää potilaalta.
Koska puhut palturia.
Se että sua on kohdeltu hyvin kerran ei missään nimessä tarkoita sitä, että toisia kuunneltaisi ja kohdeltaisi yhtä hyvin joka ainoa kerta.
Yksi kerta yhdellä ihmisellä vs. kaikki muut käynnit. Ei taida näin uutena vuotena ajatus enää pelata tähän aikaan päivästä.
Vierailija kirjoitti:
Ei alkoholiongelmat estä kipulääkkeiden saantia tarpeeseen. Alkoholiongelmat on niin arkisia. Ei niistä leimaudu eikä lääkäreillä ole aikaa ja haluja kyttäillä kenenkään päihde historiaa. Päihdelääkärit erikseen.
Kyllä estää ja näin tapahtuu tänäkin päivänä. Tulee tapahtumaan myös huomenna ja sitä seuraavana vuonna.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli kova vatsakipukohtaus. Niin kova, että menin acutaan.
Lääkäri kirjasi, että teeskentelee ja haluaa vain huumelääkkeitä. Tuo, vaikka sanoi, että valkosolut on niin korkeat siksi, että mulla on voimakas kipu. Ristiriitaista.
En ole ikinä käyttänyt huumeita ja mulla on ihan luvallisesti kotona panacodia, jonka terveyskeskus uusii säännöllisesti.
Inhottava kirjaus.
Normaalia lääkärin käytöstä. Nämä seuraavat sitten hautaan asti, koska copypaste on ainoa, mitä lääkäri nykypäivänä osaa kirjaamisesta.
Mullakin on oletus päihteiden vaikutuksen alaisena olemisesta. Vaihtoehtona rauhoittavat. Vaikka juuri edellisenä päivänä oli käyty läpi etten käytä rauhoittavia enkä mitään päihteitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi vaikutta esim liikennevakuutukseen ja mahdollisen työttömyyden kohdatessa työvoimatoimiston suhtautumiseen, työkkäri saa terveystiedot.
No en kyllä ole kuullut että työkkäri saisi terveystietoja! Ne näkyy vain terveydenhuoltohenkilökunnalle.
Jos työkkäri tarvitsee lausunnon, siinä on terveystiedot virkailijalle.
Olen huomannut käytöksestä, miten virkailija olettaa minun olevan syypää johonkin sen perusteella, mitä lääkäri on satuillut lausuntoonsa. Puhui samaan tapaan vihjaikevasti, että eikö se olisi hyvä tietää onko jotain erityislaatuisuutta (mieti, miltä kuulostaa puheessa sana erityislaatuisuus ja miltä sinusta tuntuisi kuulla tällainen työvoimatoimeston virkailijan suusta). Saisi tarvittavat tukitoimet jne. Keskeytin tahallani ja sanoin, että tutkimus on tehty eikä minulla ole sitä, mitä hän erityislaatuisuudella tarkoitti. Että eikös tässä ole tuhlattu yli vuosikymmen sen jauhamiseen aina ajoittain, että pitäisi tutkia tällainen erityislaatuisuus.
Hiljeni.
Rauhoittavia saa katukaupasta ja alkoholismiin apua AA:sta. Ei tule merkintöjä mihinkään.
Joo toi omakanta on kyllä ongelmallinen. Itse oon käynyt psykologilla ja psyksairaanhoitajalla ja esim oma diabeteslääkäri näitä lueskelee vaikka en ymmärrä miten ne vaikuttaa diabetekseen?! Lisäksi mut leimattiin joksikin hulluksi enkä näiden käyntien jälkeen saanut enää hoitoa julkisella juuri mihinkään fyysiseen vaivaan.
Kohtelu on huonompaa ja herjaa tulee aina kun halutaan.
Mulle on ehdotettu, että mun sisällä olisi tamponi, kun pyysin aikaa lääkärille. Hoitsukat kyllä osaavat kettuilla, kun näkevät että ollaan psykiatrian potilaita. Suostui kuitenkin antamaan ajan, mutta tiesi varmasti oikein hyvin, mitä kiukuttelua käytöksensä on.
Lääkäri siinä katseli että useamman senttimetrin muutos siellä alapäässä on ja laittoi kiireellisen lähetteen gynelle. Joka samalla viikolla poisti sen ja laittoi patologille menemään.
Käytös on siis se ongelma yhdessä hoitopäätösten kanssa, ei ne itse diagnoosit. Henkilökunta olettaa aina, että ensin on psyykessä vikaa ja sitten vasta siellä somatiikassa, jota tämän somatiikan asiantuntijan on hirvittävän vastenmielistä tutkia.