Ystävän hääkutsussa luki että lapsettomat häät
Laitoin heti kutsun saatuani viestin jossa kiitin kutsusta ja että emme valitettavasti pääse osallistumaan. Johon ystävä kysyi syytä, enkö saa järjestettyä kun häihin on paljon aikaa (useampi kuukausi) johon vastasin että päätimme että emme osallistu, kun lapsetkaan eivät voi osallistua.
Kautta rantain (tuttavilta) sitten kuulin, että olen morsiammen mielestä itsekäs ja töykeä. Siis, kai sitä nyt jokainen saa itse päättää mihin osallistuu ja millä ehdoin, ihan samoin kuin hääpari saa päättää ketä kutsuu ja ketä ei? Minä henk.koht. en halua jättää pieniä lapsiani hoitoon, päästäkseni toisten häihin. Valitsen siis lapseni. Ja jos käyttäisinkin lastenhoitokortin (harvinaista että saadaan joku luotettava hoitamaan), niin mennään kyllä mieluummin miehen kanssa kaksin vaikka kylpylään kuin hääjuhliin.
Kommentit (84)
Voi voi, lapsettomat häät. On se kamalaa. Ei voi mennä mihinkään ilman lapsia.
Parilla voi olla lapsettomuusongelmia ja lasten tuominen heidän suureen päiväänsä vaan hieroo ongelmaa heidän naamaansa
Vierailija kirjoitti:
Sun osallistuminen on täysin yhdentekevää. Sen kun jäät pois, ei sua kukaan jää kaipaamaan. Sitä en ymmärrä, milsi sun tänne pitää siitä märistä, varsinkin kun aihetta on käsitelty täällä jo satoja kertoja. Mun mielestä on ihanaa, että järjestetään lapsettomia juhlia, missä aikuiset saa viettää aikaa yhdessä ilman sitä helvetillistä kakarakarusellia.
Ja sä ymmärrät et kaikki ei lue vanhoja aiheita ja ole seurannut palstaa aina kuten sä.
Jokainen saa vastaavan kutsun kanssa tehdä oman ratkaisunsa ja oli se sitten mikä tahansa, pitää olla valmis myös hyväksymään kaikki siitä mahdollisesti aiheutuvat seuraukset.
Vierailija kirjoitti:
Parilla voi olla lapsettomuusongelmia ja lasten tuominen heidän suureen päiväänsä vaan hieroo ongelmaa heidän naamaansa
No se on heidän ongelma se, ei vieraiden
Olisit ystävällisesti sanonut, että tulen sitten seuraaviin häihisi ensivuonna.
Tietenkin saa valita lapsettomat häät kuiten myös sen, että ei mene sellaisiin. Lapsettomat ystäväni eivät aikanaan tajunneet, että hoitajan löytäminen saattoi olla kiven takana. Lisäksi siihen hoitajaan olisi pitänyt totuttaa lapset hyvissä ajoin. Hoidin koko paletin hyvin (taputtaa itseään selkään), mutta kaikki ylimääräiset siirrot juhlien tms. takia eivät kuuluneet siihen. Raakkasin ne heti pois. Ei ollut voimia.
Häissä oltiin kuitenkin aikanaan ennen lapsia useita tunteja ja nautittiin menosta. Lastenhoitajahäät olis tarkoittaneet kolmea tuntia paikalla ja kiireesti kotiin juuri kun juhlat alkaa olla parhaimmillaan.
No varsinaisia ystäviä olettekin, kun yhtään ette ole puhuneet, et ovat ylipäätään menossa naimisiin, missä ne pitäisi, hääpuku juttuja, tai siis ystävykset ette ollenkaan ole puhuneet tulevista häistä millaiset ne olisi jne jne. Et nyt vaan täysin sullekkin kutsun myötä yllätyksenä, että lapsivapaat häät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi Mies menisi naimisiin Mahon naisen kanssa?! Mitä järkeä siinä olisi????
Vierailija kirjoitti:
Lehdetön puu nai tuhkamunan.
Win-win tilanne. Voivat sitten syytellä toisiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun osallistuminen on täysin yhdentekevää. Sen kun jäät pois, ei sua kukaan jää kaipaamaan. Sitä en ymmärrä, milsi sun tänne pitää siitä märistä, varsinkin kun aihetta on käsitelty täällä jo satoja kertoja. Mun mielestä on ihanaa, että järjestetään lapsettomia juhlia, missä aikuiset saa viettää aikaa yhdessä ilman sitä helvetillistä kakarakarusellia.
Ja sä ymmärrät et kaikki ei lue vanhoja aiheita ja ole seurannut palstaa aina kuten sä.
Joopa joo, kiireen vilkkaa kuitenkin muistit tänne tulla tärkeän asiasi kanssa mäkättämään.
Hoitajan etsiminen ja hankkiminen oli ponnistus. Kyse ei ollut vain siitä maksetusta palkkiosta, kuten jotkut saattaisivat luulla. Monilla on uskomus, että isovanhemmat laukkaavat näissä tilanteissa paikalle. No, kaikkien isovanhemmat eivät.
Ennemmin jäät kotiin lapsen kanssa kun menet petturikaverin häihin.
Olen ollut "lapsellisissa" häissä ja kyllä kyrsii kun matkustaa toiselta paikkakunnalta ja hommaa vaatteet ja lahjat ja yöpymisen ja sit ei kuule sanaakaan siitä mitä pappi puhuu kun kakarat itkee/kiljuu. Ehkä hääpari halusi kunnioittaa vieraitansa eikä sun pentuja.
Ymmärrän hyvin ettei ystäväsi halua lapsia pilaamaan tärkeää juhlaansa.
Ei lapsia Häihin! EI lapsia Minnekään!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi Mies menisi naimisiin Mahon naisen kanssa?! Mitä järkeä siinä olisi????
Miksi oletat, että syy lapsettomuutewn olisi naisessa?
On se nyt hitto soikoon ihmeellistä, ettei näiden kakaroita siinneiden mielestä saa edes pitää sellaisia häitä kuin haluaa. En todellakaan halua yhtään ainoaa rääkyvää Tauno-Tellervoa pilaamaan häitämme. Se on varma se!
Meillälapset eivät ole olleet kiltimmästä päästä. Mä oon mennyt yksin mun ystävän ja mun puolen sukulaisten juhliin ja toisinpäin.
Ei hääparin vika ole se, ettei me löydetä lastenhoitajaa. Tietenkin osallistutaan häihin, sopivalla kokoonpanolla.
Onhan se ikävää, jos et voi yhtä iltaa olla ilman lapsia
No se on vaan lapsellista.