HS: Haagan seurakunta kehotti hallitusta häpeämään - Syttyi some-sota
"HELSINGIN Haagan seurakunta on pienoisen somekohun keskellä.
Seurakunta otti torstaina 28. syyskuuta kantaa viestipalvelu X:n tilillään Petteri Orpon (kok) hallituksen politiikkaan.
Seurakunta siteerasi Raamattua kirjoittamalla, että "Jokaiselle, jolla on, annetaan, mutta jolla ei ole, siltä otetaan pois sekin mitä hänellä on". Perään se merkitsi lähteen: Mt. 25:29.
Seurakunta lisäsi tämän perään: "Tämä sana näyttää käyvän synkällä tavalla toteen hallituspolitiikassa. On jumalatonta leikata jo valmiiksi pienituloisilta ja heikossa asemassa olevilta."
Viimeinkin asiaa seurakunnalta, tätä on odotettu. On siis vielä olemassa seurakuntia, jotka ymmärtävät Jeesuksen opin. Fariseus Teemu Laajasalo oli toki heti kieltämässä hallituksen arvostelun, mutta kaikki tietää mikä tyyppi se on. Myös Tere Sammallahti oli kilahtanut täysin ja alkanut ivaamaan seurakuntaa.
Haagan seurakunta: jatkakaa samaan malliin. Tuotte kirkolle enemmän uskottavuutta kuin Laajasalo koskaan. Älkää luovuttako, sillä olette vastuussa Herralle ettekä hallitukselle ja olette oikeassa.
Kommentit (183)
Kirkkoherra ei paljon lasten tulevaisuutta ajattele
Niille ne velat jää
Ongelma on sd että mitä enemmän verotta sitä useampi hyvätuloinen ottaa hatkat maasta
Lopettakaa köyhät ininä ja menkää töihin. Lopettakaa saa$tainen hintahtava elämäntaoanne ja eheytykää.
Hän on niitä sina joku muu maksaa tyyppejä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo kuuden tonnin palkalla maksaa jonkun 1200 kirkollisveroja per vuosi
Säästän tuon ja sijoitan lapsilleni
Tienaan vielä huomattavasti enemmän eikä kirkolle mene enää yhtään. Avaan aina shamppanjan kun kirkko palaa jossakin päin Suomea.
Kirkot rakennuksina taas ovat minulle, vaikka vääryyden ja sorron monumenttejä ovatkin, ainoa sietämäni asia kirkon touhuissa.
Vanhat kirkot ovat useimmiten esteettisesti kauniita ja ne henkivät parhaimillaan tietynlaista rauhaa.
Tämä rauha tosin katoaa samalla hetkellä kun kirkkoon astuu pappi. Pappeja en voi sietää lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Matt. 25:31-46
Viimeinen tuomio
»Kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan kaikkien enkeliensä kanssa, hän istuutuu kirkkautensa valtaistuimelle. Kaikki kansat kootaan hänen eteensä, ja hän erottaa ihmiset toisistaan, niin kuin paimen erottaa lampaat vuohista. Hän asettaa lampaat oikealle ja vuohet vasemmalle puolelleen. Sitten kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: ’Tulkaa tänne, te Isäni siunaamat. Te saatte nyt periä valtakunnan, joka on ollut valmiina teitä varten maailman luomisesta asti. Minun oli nälkä, ja te annoitte minulle ruokaa. Minun oli jano, ja te annoitte minulle juotavaa. Minä olin koditon, ja te otitte minut luoksenne. Minä olin alasti, ja te vaatetitte minut. Minä olin sairas, ja te kävitte minua katsomassa. Minä olin vankilassa, ja te tulitte minun luokseni.’ »Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle: ’Herra, milloin me näimme sinut nälissäsi ja annoimme sinulle ruokaa, tai janoissasi ja annoimme sinulle juotavaa? Milloin me näimme sinut kodittomana ja otimme sinut luoksemme, tai alasti ja vaatetimme sinut? Milloin me näimme sinut sairaana tai vankilassa ja kävimme sinun luonasi?’ Kuningas vastaa heille: ’Totisesti: kaiken, minkä te olette tehneet yhdelle näistä vähäisimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle.’
»Sitten hän sanoo vasemmalla puolellaan oleville: ’Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen. Minun oli nälkä, mutta te ette antaneet minulle ruokaa. Minun oli jano, mutta te ette antaneet minulle juotavaa. Minä olin koditon, mutta te ette ottaneet minua luoksenne. Minä olin alasti, mutta te ette vaatettaneet minua. Minä olin sairas ja vankilassa, mutta te ette käyneet minua katsomassa.’ »Silloin nämäkin kysyvät: ’Herra, milloin me näimme sinut nälissäsi tai janoissasi, kodittomana tai alasti, tai sairaana tai vankilassa, emmekä auttaneet sinua?’ Silloin hän vastaa heille: ’Totisesti: kaiken, minkä te olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähäisimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle.’
»Ja niin he lähtevät, toiset iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään.»
Tuon ajan köyhät kääntyis haudassaan kun näkis miten köyhä määritellään nyky-Suomessa
Kuka se ahne on, vassari joka varastaa valtion nimiin 60% toisten ansioista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asuin joskus Etelä-Haagassa ja sitä kautta aina mielenkiinnolla seurannut sen seurakunnan yllättävän isoa roolia kirkollisessa toiminnassa. Ainakin otsikkotasolla lukumäärissä erottunut muista kaupunginosista.
Jotenkin itselle jäänyt kuva, että siellä on ollut poikkeuksellisen vasemmistolaismyönteinen meininki, kun ottaa huomioon alueen asukkaiden äänestyskäyttäytymisen.
Raamatussa on aika "vasemmistolainen meininki". Johtuisiko siitä?
Se, että oikeistolaiset ja hallitsijat on omineet raamatun omien valtapyrkimystensä kilveksi, ei muuta sitä tosiasiaa, että Jeesus oli ensimmäinen kommunisti, joka sanoi että ota rikkaalta ja anna köyhälle.
Jeesus ei ole koskaan missään kohtaa Raamatussa käskenyt ottaa rikkaalta ja antaa köyhälle.
Eikä Jeesus liioin ollut kommunisti.
Ota Raamattu käteen ja lue.Ei sanonut, ei.
Nyt meni punavihreillä Jeesus ja Robin Hood sekaisin.
Saivartelua. Mitä muuta tämä on kuin sitä että rikkaiden tulee antaa köyhille:
Luuk. 3:11 Hän vastasi ja sanoi heille: "Jolla on kaksi ihokasta, antakoon toisen sille, joka on ilman; ja jolla on ruokaa, tehköön samoin".
Nyt meillä on hallitus, joka rohmuaa sen kolmannen ihokkaan itselleen eikä anna mitään alastomalle.
Näetkö mitään eroa lauseiden välillä?
1. Jeesus oli ensimmäinen kommunisti, joka sanoi että ota rikkaalta ja anna köyhälle.
2. Hän vastasi ja sanoi heille: "Jolla on kaksi ihokasta, antakoon toisen sille, joka on ilman; ja jolla on ruokaa, tehköön samoin".
Punavihreiden on ilmeisesti mahdotonta erottaa sanojen ottaa ja antaa eroavaisuutta.
Huonosti kävi kun alettiin irtaantumaan Raamatusta. Nyt kaikki on käännetty päälaelleen. Tätä se teettää kun woke ja feminismi tuli kirkkoon
Suomen talous on jäänyt paikoilleen jo 15 vuodeksi
Naapurimaat kiilanneet ohi vauhdilla
Kun emme tuota lisää ei jaettavaa ole lisää
Fiksuimmat jättää tämän maan kun ahnemarit haluaa viedään työnteon tulokset
Jos tekee töitä sen pitää kannattaa
Jo 40000 tuloilla veroihin viedään puolet jos tekee enemmän töitä
Ja haagasta ei pikkutuloilla asuntoa hanki
Olisiko aivan mahdoton ajatuksena, että kirkkoherra itse osallistuisi avustustyöhön henkilökohtaisella panoksellaan?
Tai kirkko organisaationa?
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa erota kirkosta ellet ole tehnyt sitä jo aiemmin. Kirkko erilleen valtiosta siten että, verotus oikeus pois. Samalle viivalle ns. vapaiden kristillisten seurakuntien kanssa.
Monelle kuitenkin vielä kelpaa arkipyhät palkallisina vapaapäivinä, sunnuntailisät ja kirkon avustukset ja diakoniatyö. Nämä lähtee kun valtionkirkosta luovutaan.
Vierailija kirjoitti:
Suomen talous on jäänyt paikoilleen jo 15 vuodeksi
Naapurimaat kiilanneet ohi vauhdilla
Kun emme tuota lisää ei jaettavaa ole lisää
Fiksuimmat jättää tämän maan kun ahnemarit haluaa viedään työnteon tuloksetJos tekee töitä sen pitää kannattaa
Jo 40000 tuloilla veroihin viedään puolet jos tekee enemmän töitä
Ja haagasta ei pikkutuloilla asuntoa hanki
Suomessa ei pärjää alle 5 000 € tuloilla eikä ylitöitä kannata tehdä. Kaikki kovan verotuksen takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa erota kirkosta ellet ole tehnyt sitä jo aiemmin. Kirkko erilleen valtiosta siten että, verotus oikeus pois. Samalle viivalle ns. vapaiden kristillisten seurakuntien kanssa.
Monelle kuitenkin vielä kelpaa arkipyhät palkallisina vapaapäivinä, sunnuntailisät ja kirkon avustukset ja diakoniatyö. Nämä lähtee kun valtionkirkosta luovutaan.
Kirkolla ei ole mitään tekemistä näiden kanssa.
Nämä ovat ammattiyhdistysten aikaansaamia työehtosopimuksiin kirjattuja seikkoja.
Mikäli kirkko saisi päättää palaisimme takaisin säätyläis-yhteiskuntaan missä työväestöllä, torppareilla ja köyhillä ei ole muuta kuin orjan osa pappis-säädyn alaisuudessa.
Arvasin Sammallahden kommentoineen. Siinä on oikein mallikas kokoomusbroileri - joku tusinainsinööri joka luulee tietävänsä kaikesta kaiken koska postaa p as k aa kaiket päivät x:ssä ja tampiot taputtavat kuin hylkeet. Ei alkeellisimpiakaan väittelytaitoja. Ystävällisin terveisin PS-äänestäjä
Nyt kun äärioikeisto halajaa valtaa, niin ehkä kansa voisi jakaa kahtia, kun se kuitenkin on väistämätön, jos äärioikeisto vallassa, joko olet meidän puolella tai olet vassari. Ja unohtavat täysin, että 32% nukkuvista puolueesta, ei ollut kummankaan puolella.
Ja kansa voisi itse päättää, kuuluko valtioon vai kirkkoon ja käyttää niiden palveluita ja maksaa veronsa sinne. Ei siitä ole kuin vajaa 50v kun eri uskonnot järjestivät vielä julkista terv.hoitoa esim. Helsingin Diakonissalaitos ja luostarit ovat järjestäneet lapsille ja nuorille koulutuksen ja edelleen seurakunnat hoitavat lasten päiväkerhot, vanhuspalveluita, ruoka-apua jne.
Ja jos tarkastelee Suomen sata suurinta veronmaksajaa, niin näyttäisi heistä suurin osa kuuluvan kirkkoon ja mieluusti maksavan jo nyt vapaaehtoisesti kirkollisveroa.
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun äärioikeisto halajaa valtaa, niin ehkä kansa voisi jakaa kahtia, kun se kuitenkin on väistämätön, jos äärioikeisto vallassa, joko olet meidän puolella tai olet vassari. Ja unohtavat täysin, että 32% nukkuvista puolueesta, ei ollut kummankaan puolella.
Ja kansa voisi itse päättää, kuuluko valtioon vai kirkkoon ja käyttää niiden palveluita ja maksaa veronsa sinne. Ei siitä ole kuin vajaa 50v kun eri uskonnot järjestivät vielä julkista terv.hoitoa esim. Helsingin Diakonissalaitos ja luostarit ovat järjestäneet lapsille ja nuorille koulutuksen ja edelleen seurakunnat hoitavat lasten päiväkerhot, vanhuspalveluita, ruoka-apua jne.
Ja jos tarkastelee Suomen sata suurinta veronmaksajaa, niin näyttäisi heistä suurin osa kuuluvan kirkkoon ja mieluusti maksavan jo nyt vapaaehtoisesti kirkollisveroa.
Mitä yrität tällä varsin poukkoilevalla kirjoituksellasi viestittää? Mikä on sanomasi ydin?
Vierailija kirjoitti:
En oikein ymmärrä miksi seurakuntalaiset eivät auta lähimmäisiään vaan vaativat hallitusta apuun.
Mistä sl kuvittelet kirkon diakoniaan käyttämien rahojen tulevan?!! Seurakuntalaisten pussista!!!
Auttaa voit itsekin, jos haluat, mutta etpä taida...
Vierailija kirjoitti:
Hesarin kommenteissa 0Haagan seurakuntaa puolustavat kommentit ovat keränneet satoja tykkäyksiä, kun taas kritisoivat muutamia kymmeniä. Tämä saattaa hieman korreloida sen kanssa mitä kaduilla asiasta ajatellaan ja kirkkokin voisi vähitellen miettiä, olisiko jonkinlainen paikallinen uskonpuhdistus paikallaan.
Kannattaa muistaa myös puoluekannatusgallupit, hallituspolitiikan hyvin matala suosio sekä yhteiskunnan luottamusgallup, jossa luottamus hallitukseen ja yhteiskunnan oikeudenmukaisuuteen on hyvin alhaalla.
Kirkko tai köyhä eivät kuulu Lafferin köyrään, jota rahaministeri Purra ihannoi ja toteuttaan, jossa raha ja varallusuus pieni- ja keskituloisilta vaihtaa omistajaa. Ja myös köyhiltä, jos heillä sitå on.
Eli sinunkin vaihtoehdoksi jää kirkosta eroaminen.
Kommentti: Suurituloisten veroale nojaa kyseenalaiseen uskomukseen ja lautasliinaan tuherrettuun käppyrään
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009880524.html?cs