Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

LOKAVAUVAT kohti Uutta Vuotta!

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
30.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän esikoisella on tosi kuiva ja atooppinen iho ja juuri tuollaista punaista kuivaa läiskää kuten Lassillakin ja meille on ihotautilääkäri antanut ohjeeksi rasvata KUNNOLLA päivittäin rasvaisella perusvoiteella (meillä käytössä Lipolan). Kunnolla tarkoittaa sitä, että rasvaa ei todellakaan säästellä! Tuo rasvailuun tottuminen on varmasti ihan totta, mutta jos iho on oikeasti kuiva ja kutiseva niin rasvailu on ehdottomasti paikallaan. Lokavauvaamme ei olle rasvattu (vaikka neuvolalääkäri niin suosittelikin:O), eikä edes öljykylvetetty, kun tuntuu olevan ihan eri tyyppinen iho kuin isolla siskollaan. Että älä nyt itseäsi turhaan syyllistä -äläkä ihan vielä sitä neuvolan tätiäkään kurista;)

Nyt nukkumaan.

-L-

Vierailija
42/51 |
31.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anja on nyt parina yönä heräillyt toden teolla, viime yönäkin varmaan 6 krt. Ihmettelen, miksen ole enempää väsynyt. Osa heräilyistä on nälkää, mutta myös heräilee usein siihen kun joudun korjaamaan hänen asentoaan, tyttö kun jollain hiivatin keinolla pyörähtää poikittain meidän sänkyyn ja mä sitten meinaan pudota sängystä (mies nukkuu seinän puolella joten sitä vaaraa ei ole).

Ja vielä sitten on tullut uusi ihana herätyksen aihe, eli Anja vie myös öisin nyrkin suuhun ja sitten lussuttaa sitä ja herää siihen, kun ei siitä tulekaan maitoa ja maitoahan pitää saaman...!

Onneksi mies on pari päivää kotona :)

Btw, meidänkin Anja nyt " osaa kääntyä" :D Illalla menin katsomaan että mikä itkettää sängyssä niin oli kierähtänyt mahalleen tavoitellessaan sitä samaista nyrkkiä, ja ynisi maidon perään. Että kyllä se maidonhimo saa lapsen tekemään kaikenlaisia satunnaisia temppuja :) Painovoimahan tuossa on tehnyt tytölle tepposet.

Nyt minä rupean juhlistamaan vuodenvaihdetta työnteolla, kun mies tosiaan on kotona. HYVÄÄ UUTTA VUOTTA KAIKILLE!

Coe + tytöt

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
31.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa sen kunniaksi pari riviä rustaisin minäkin.

Meillä elo on aikalailla entisellään. Öissä sen verran muutosta, että Elli on alkanut syödä melkein joka yö kaksi kertaa. Tosin nukkumaanmeno on aikaistunut entisestä 23:sta 21-22:een ja iltasyömiset ovat jääneet vähän vähemmälle kun kiihkein " tankkausaika" ollaan nykyään jo yöunilla. Mutta tuo kaksi kertaa on ihan ok, kun tyttö kuitenkin nukahtaa aina saman tien syötyään. Edelleen siis nollalinjaa vedetään, koko elinaikanaan Elli ei ole kertaakaam valvonut/valvottanut yöllä:o:o:o Pidän tätä suurena ihmeenä, niin tuoreessa muistissa on esikoinen ainaisine yökukkumisineen...Mutta hyvä näin, en valita:)

Kauheesti oli galluppeja, yritän ainakin osaan vastailla.

TAIDOISTA: Elli ei tee vielä elettäkään kääntyäkseen, köllöttelee vaan tyytyväisenä selällään. Mahallaan ei juurikaan viihdy, kun ei jaksa kannatella päätään. Nyrkin -ja yhä useammin peukalon- osaa kyllä jo viedä suuhun hyvinkin määrätietoisesti. Hymyä tulee melkein aina kun joku vain viitsii sinne päin katsoa ja juttuakin riittää ajoittain tosi paljon.

NUKUTTAMINEN, UNIRYTMI: Elliä ei tartte paljoakaan nukuttaa, päivisin nukahtaa usein syliin (harvemmin rinnalle) ja jatkaa unia sängyssä tai vaunujen kopassa. Tai sylissä:) Joskus uloslähtiessä riittää kun laittaa hatun päähän ja tyttö on jo unten mailla=) Illalla nukutan syliin, ehkä kerran viikossa vaatii hetken hyssyttelyn, jos on päässyt yliväsyneeksi. Selkeää päivärytmiä ei oikeastaan vielä ole, unien määrä ja pituus riippuu tosi paljon päivän menoista. Jos ollaan liikenteessä ja Elli vaunuissa, niin nukkuu aina pidempiä unia kun taas kotipäivinä ottaa lyhyempiä (max.tunnin) unia pitkin päivää. Mutta kuten jo aikaisemmin todettu, pääasia että yöt nukkuu hyvin. Silloin nukahtaa aina ns. ruoka suussa;)

G1: Uusi vuosi otetaan vastaan kaveri(lapsi)perheessä. Syödään hyvin ja vähän juodaankin, mutta vain sen verran kun pienten lasten kanssa on sopivaa.

G2: Kyllä se aika taitaa muistoja kullata, sillä mäkin muistelen raskausaikaa ihan hyvällä, vaikka viimeistä kuukautta lukuunottamatta se olikin aika kamalaa:/ Olin koko ajan niin suunnattoman väsynyt ja vaivainen että olin vain iloinen kun tiesin sen olevan toinen ja samalla viimeinen raskauteni. Esikoisen odotusaikana voin todella hyvin loppuun saakka ja toisen raskauden raskaus tulikin epämiellyttävänä yllätyksenä. Onneksi lopputulos on kuitenkin kaikkea muuta kuin epämiellyttävä!!!

G3: Elikä joo, tässä taitaa olla meidän perheen lapset. Enemmän miehen toivomuksesta jätämme tähän kahteen, vaikka kyllä musta itsestänikin kaksi on ihan passeli lukumäärä meille. Vaikka kyllä mulla välillä on hieman haikea mieli kun ajattelen, että meillä ei ehkä ikinä enää ole pienen pientä vauvaa hoidettavana...Mutta eihän niitäkään voi ikuisesti tehdä, loputtava se on kuitenkin ennen pitkää. Ja joskus esim enemmän tai vähemmän katastrofaalisen uloslähdön yhteydessä ajattelen että onneksi olen tässä viimeistä kertaa, lähdössä ulos kahden näin pienen lapsen kanssa...

G4: En vielä ole varma kuinka kauan olen kotona, mutta toivon mukaan niin pitkään kuin hyvältä tuntuu. Esikoinen meni perhepäivähoitoon 1v2kk iässä ja mä puoleksi vuodeksi töihin ja se oli kyllä rankkaa aikaa, etenkin äidille:( Haaveilen, että ainakin siihen saakka kun Elli on 2v voisin olla kotona, mutta eihän sitä ikinä tiedä. Puhtaasti taloudellisista syistä meillä ei edes harkita isän jäämistä kotiin lasten kanssa, sitä paitsi mua ei nappaa yhtään mennä töihin vielä pitkään aikaan eli olen vain iloinen että mulla on huonompi palkka:)

No niin, eiköhän siinä jo tullut aika paljon paljastettua;) Nyt pitää vähän pyykätä ym ennen kylään lähtöä, joten ei muuta kuin OIKEIN HYVÄÄ UUTTA VUOTTA KAIKILLE LOKAKUUN ÄIDEILLE PERHEINEEN.

T. Lillis ja ElliS 2,5kk

Vierailija
44/51 |
31.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen pidettiin ristiäiset,

nimeksi tyttö sai Jenna Julia (lausutaan kahdella uulla)

Samalla juhlittiin tytön kahden kuukauden ikää (ja serkkutytön 11-vuotis päiviä).

Juhlat sujui hyvin ja kaikilla oli mukavaa.

Pitkältä tulleet sukulaisetkin näkivät vihdoin " vauvan" .

Zimppu ja Jenna

Vierailija
45/51 |
31.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

LILLIS; pakko oli vastata kun teidät yöt/päivät tuntuu olevan niin meidänkaltaisia tai siis että ajattelet just kuin mä. Yösyöntejä tuli lisää kun nukkumaanmeno aikaistui ja päivisin tyttö nukkuu menoista riippuen. Lilia saattaa nukkua 4 tuntia päivällä tai yleensä klo 10.00 - > tai sitten nukkuu tunnin pätkiä, valvoo 1,5h ja taas tunnin. Aluksi tyttö nukkui joka päivä 4-5 tuntia mutta 2kk rajapyykin jälkeen unet lyhenivät. Mutta tosiaan pääasia että yöllä ollaan koko ajan nukuttu eikä valvottu kertaakaan! Pääsääntöisesti Lilia nukkuu aamupäivällä pisimmät " päiväunet" eli pari tuntia ja joskus sen 4. Iltapäivällä ja alkuillasta vain torkkuu.

Mun sisko ja sen mies tulee syömään klo 18, sitten valetaan tinaa, lapset nukkumaan ja ah, rauhallinen uusi vuosi miehen kanssa kahden;-)

KIITOS KULUNEESTA VUODESTA JA OIKEIN HYVÄÄ VUOTTA 2007 KAIKILLE LOKAMASSUILLE;-) Vuosi sitten tammikuussa taisi olla tällä meidän poppoolla hieman vipinaa tuolla lakanoiden välissä;-)

Nazu ja tytöt sekä ihanaakin ihanampi aviomies

Vierailija
46/51 |
31.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikakuulumiset!

Eli tyttö täytti 22.12. 3kk, ja neuvolassa mitat oli seuraavat: 4,8 kg ja 57 cm. Eli hoikka tyttö.

Yrittää kääntyä mahalleen ja sylissä yrittää pungeta istualleen, hirveä tuska olisi nähdä ympärille.

Osaa ottaa esineen käteensä ja tiedostaa selvästi nyrkkinsä, syö niitä jatkuvasti.

Mahallaan nostaa päätänsä tosi reippaasti ja jaksaa pitää pystyssä aika kauan.

Nukkuu omassa sängyssään veljen kanssa samassa huoneessa, heräävät pari kertaa yössä kumpainenkin. (Eri aikoihin)

Meillä annetaan tytölle yöllä pienet määrät korvikkeella lantrattua velliä, johtuen siitä että tyttö on edelleen aika pieni eikä syö paljoa kerralla. Tarvitsee vähän lisäevästä, reppana.

Hymyilevä ihana tyttö, seurustelee jo reippaasti. Kuiva iho myös hänellä, rasvaa kuluu!

Vierailija
47/51 |
31.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulinpa minäkin pikaisesti käväsemään. Poika nukkuu sisällä(vaude!!!) mutta siis vaunuissa ulkovaatteet päällä... ;) Nukkui ulkona toista tuntia mutta sitten alkoi kunnon pauke ja päätettiin että nukkuu sit sisällä sen minkä nukkuu mieluummin kun että herää " sotatantereella" paniikissa eikä enää ikinä nuku vaunuissa. (Mun kuvitelma tilanteesta..)

Bernuskiko se oli kun ei uskalla nukkua päivällä kun pelkää että hälyttimestä loppuu patteri? Tiedän tunteen, mutta nou hätä. Jos teil on philipsin hälytin, niin se " sisäpää" rupee kyl piipittään kun " vauvapään" patterit loppuu! :)

Meillä tosiaan heräillään nykyään yöllä useammin ja päivällä joutuu toden teolla NUKUTTAMAAN. Siis vaihtelevasti, joskus nukahtaa tosi hyvin, eikä tarvi yhtään hyssytellä. Toisilla (useimmilla nykyään) kerroilla sit ulkona saa hypätä jatkuvasti, rasittavaa... Pojal on vissiin silmätulehduskin kun rähmii toinen silmä ja eilen sai ihme huutokohtauksia. Mutta tänään ollu kaikki hyvin, sitä silmää lukuun ottamatta siis. Täytyy nyt seurailla ja jos pahenee niin päivystykseen, jee..

Menkat ei vielä ainakaan ole alkuneet (ihmettelisinki jos alkais ku kuitenki imetys ihan täyspäivästä ja -hetkistä yms.) Silti vähän jänskättää kun eipä olla sit mitään ehkäisyä käytetty niinä (suht harvoina kuitenki) kertoina kun on " hommailtu" .. ;) Ei kuitenkaa ihan vielä tarvi sen pikku kakkosen tulla..

Mut nyt meen tonne miehen luo " viettämään uutta vuotta" (tuntuu kyllä niiiiin tavalliselta illalta, pauketta lukuun ottamatta, mut eipä tuo mitään) kun poju viel koisii..

Hyvää uutta vuotta, ens vuonna palataan!! ;D

Pupu ja poju 4pv vaille 3kk JO!! :)

Vierailija
48/51 |
31.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin toivottelemaan teille kaikille

IHANAA,ONNELLISTA, MUKAVAA JA ENNEN KAIKKEA VAUVANTUOKSUISTA UUTTA VUOTTA 2007!!!

Palataan asiaan taas ensi vuonna ;)

Terkuin

Camelot, Ronja 2kk ja 1viikko ja isoveli 2v 10kk

Vierailija
49/51 |
31.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon tainnut kirjottaa vaan kaks kertaa meidän tytön syntymän jälkeen, mutta lähes päivittäin käyn kuitenkin lukemassa teidän kuulumisia. Meillä menee täällä kaikin puolin hyvin lukuun ottamatta kovaa flunssaa, joka meidän pienokaisella on. Koko juolun ajan on tyttö ollut hirveessä yskässä ja nuhassa, kuumetta ei onneks oo ollut ollenkaan. Kamalaa on tuo yskä, kun välillä tuntuu, et tyttö yskii niin kovasti, et ei saa henkeä enää. Nyt mietinkin jos ja koska sitä pitäis käyttää lääkärillä uudelleen, kun tota on kestänyt jo yli viikon...? Taidan tiistaina sitten soitella neuvolaan, niin saavat sieltä kautta sitten varata lääkärille aikaa tarvittaessa.

Kehityksestä: Meillä myös tyttö on löytänyt nyrkkinsä, niikun moni muukin vauva täällä ja ne on aina suussa. Kääntymistä meillä ei vielä harjotella, mutta muutaman kerran on meinattu vahingossa kallistua mahalta kyljelleen. :) Pappa on se, joka saa varmasti hymyn tytön huulille. Ja kovasti täällä jutellaan ja seuraillaan, mitä ympärillä tapahtuu. Täällä myös yritys on kovasti ylös päin, kun ollaan sylissä, istumaan pitäisi päästä. Vaan vielä on odoteltava muutama kuukausi sitä istumista. :)

Mitäs muuta galluppia oli.....

Raskausajasta muistot ovat ihan positiiviset, vaikka raskasta olikin ja hiki virtasi, tosin en toki haluaisi ihan heti sitä uudelleen kokea. :)

Ja lapsiluvusta; Kaksi lastahan meillä on nyt ja sen tiedän, että lisää lapsia kyllä ehdottomasti haluaisin, mutta milloin ja montako on vielä epäselvää ja siittä on erimielisyyksiä miehen kanssa. Minä haluaisin vielä kaksi lasta ja mies vielä yhden. Minä haluaisin kolmannen ehkä noin kahden vuoden ikäerolla, eli yritys voitaisiin alkaa noin vuoden kuluttua, mutta mies taas haluasisi pitemmän ikäeron, on puhunut jopa neljän vuoden ikäerosta... Aika siis näyttää millon seuraavaa ruvetaan yrittämään, ehkä tuo mieskin pikkuhiljaa pehmenee ajatukselle, kun asia on ajankohtaisempi. Yli kolmen vuoden ikäeroa en kuitenkaan halua. :)

Kotona mä haluaisin olla mahdollisimman kauan, ainakin sen kaksi vuotta. Ja jos toinen sitten syntyis sen kahden vuoden jälkeen siittä venyis helposti ainakin neljä vuotta. :) Esikoisen kanssa olin kotona vaan 1v3kk ja nyt haluan ainakin olla kauemmin kun se.

Olikohan vielä muuta... En ainakaan muista. Nyt mäkin taidan painua uuden vuoden viettoon, kun mun miehetkin tuli sisälle (kävivät naaruseiden raketteja katselemassa).

HYVÄÄ UUTTA VUOTTA KOKO PORUKALLE JA KIITOS IHANASTA KULUNEESTA VUODESTA, TEISTÄ ON OLLUT SUURI TUKI KOKO RASKAUDEN JA IHANAA, ETTÄ NIIN MONI TEISTÄ JAKSAA JA KERKEE TÄNNE KIRJOTELLA NIIN SÄÄNNÖLLISESTI EDELLEEN. JATKETAAN ENS VUONNA SAMAAN MALLIIN, TÄÄLLÄ ON IHAN KÄYDÄ LUKEMASSA TEIDÄN KUULUMISIA JA SAAMASSA " VERTAISTUKEA" SAMASSA ELÄMÄN TILANTEESSA OLEVIEN KANSSA! AJATELKAAHAN KUINKA PALJON HYVÄÄ MEILLE ON VIIME VUONNA TAPAHTUNUT, KUN OLLAAN ENSIN TULTU RASKAAKS, SITTEN SAATU RASKAUS KUNNIALLA LOPPUUN JA NYT MEILLÄ ON IHANAT TERVEET PIENET VAUVAT KAINALOSSA. TÄSTÄHÄN MÄ VIIMEVUONNA TÄHÄN AIKAAN VAAN HAAVEILIN JA NYT SE ON TOTTA... :)

IHANAA JA ONNELLISTA UUTTA VUOTTA SIIS KAIKILLE LOKAVAUVOILLE ÄITEINEEN! :)

Vierailija
50/51 |
31.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan täällä kuulkaas kotona verkkareissa ja pestään pyykkiä uudenvuodeniltana klo 22... tarkoitus oli vähän juoda kuoharia ja syödä hyviä juustoja ja sen sellasta, mutta voi v-i-t-t-* kun lasten nukuttamiseen meni KOLME TUNTIA! Ulkoa kuuluu ihan taukoamaton pauke ja vaikka kumpikaan ei sitä säpsähdellyt niin vissiin se oli sen verran rauhatonta, että klo 19-22 olin makkarissa, esikoinen jutusteli hiljalleen ja oli ihan väsynyt, Anja taas nukahti ja heräsi ja nukahti ja heräsi ja kiljahteli onnellisena vissiin ihan elämäniloa vaan.

ARGH ARGH ARGH! Pyykkikonekin pantiin siis päälle siksi kun se on makkarin seinää vasten ja ajateltiin että jos se rauhottaisi vähän tasaisella möykkeellä tuota pauketta.

No mutta nyt nukkuvat sit ainakin hetken molemmat, katotaan heräävätkö puoliltaöin huutelemaan. Yritetään katsoa vähän leffaa ja syödä niitä pirun herkkuja tässä välissä. Leffana olisi Päämääränä Cold Mountain, luen just Amerikan sisällissodasta niin kiinnostaa kyllä, toivottavasti pysyn hereillä...

Hyvää vuotta 2007 kuitenkin kaikille, nähdään sit siellä uuden vuoden puolella.

Coe + typyt

Vierailija
51/51 |
31.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille tästä vuodesta,

on ollut ihanaa ja helpottavaa jakaa huolia, murheita ja myös paljon iloja teidän kanssanne.

Hyvää Uutta Vuotta,

palaillaan ensi vuonna... Uusi vuosi ja uudet kujeet...

Zimppu ja Jenna 2kk,1pv