Tehokkaimmat avut kurkkukipuun?
Tai ei edes satu pahasti, kun nielee, mutta koko nielu on hemmetin höttölimaine möykky ja toki hieman kipeäkin, inhottavaa😐. Sattuu myös korvaan, tai siis painetta siellä eikä asiaa auta lääkärin mukaan tavattoman ahtaat putket korvan sisällä, nuha vielä lievää.
Kommentit (40)
Hyvälaatuinen vihreä tee + tuore sitruuna + paljon hunajaa = auttaa aina.
Olin kerran Ranskassa kun iski kurkkukipu ja siellä sai ilman reseptiä apteekista jotain kurkkukipuun tarkoitettua suihketta joka turrutti. Tuo on paras apu mitä olen kokeillut. En tiedä saako Suomesta nykyään, ei ainakaan ennen löytynyt Suomesta.
Strepsilsiä vedän aina kun tulee kurkkukipu, ainakin jonkun verran auttaa
Salvia teenä, sekaan sitruunaa ja hunajaa.
Kokeile Bafusin-imeskelytabletteja, saa ilman reseptiä.
Nuha valuu kurkkuun bakteereineen tai viruksineen, jolloin nuha pitäisi saada pysymään poissa tai pois. Onko suihketta joka ei kuivattaisi nenää. Sisälläolo. Kaulahuivi. Burana, Paramax tms. Joskus oli yskänlääkkeessä alkoholi, se oli tehokas bakteerintappaja. Joku pastilli voi puuduttaa ehkä vähän, yskänlääke tai mieto suuvesi joka ei tapa kaikkea suusta niitä hyviä bakteereja.
Vierailija kirjoitti:
Strepsilsiä vedän aina kun tulee kurkkukipu, ainakin jonkun verran auttaa
Strepsils minullakin paras apu. Bafusin ei toiminut eikä myöskään luontaistuotteet kuten teet ja hunajat. Ei strepsils kokonaan auta mutta paras kokeilemani. Joskus vedän päälle vielä Finrexiniä jonka aspiriini ehkä vähän vielä auttaa.
Nenäsumuke nasolin stopped, itse oon saanut alkavan flunssan viimeksi pysäytettyä.
1. Tulehduskipulääke ja parasetamoli yhdessä, kumpikin ohjeen mukaan annosteltuna
2. Jompikumpi yksinään, ohjeen mukaan
3. Strepsils, Bafucin tai vastaava spesifi tuote
4. Tutti Frutti Passion -karkit; eivät varsinaisesti poista kipua, mutta muodostavat suojaavan kalvon, joka vähentää ärsytystä
Siis nenäsumuke on nasolin flu stopped
Mustaherukkamehu. <3 Minulla on nyt flunssa, alkupuolella kurkkukipua. Tuo mustaherukkamehu auttaa. Edullistakin jos ostaa mehutiivisteenä (Pirkka on hyvä, siinä myös lisätty c-vitamiinia ja sinkkiä), olen juonut jo 3 pulloa. Vedenkeittimillä nopeasti vaan veden kiehauttaa.
Eri lääkäri tai erikoislääkärikin voi auttaa, jos ei saa kuin pseudoapua yhdeltä lekurilta. Jos oikein koskee. Ei ole pakko odotella. Apteekista joku sukulainen saa myös tiedot eri valmisteista ja vaihtoehdoista.
Särkylääke ja runsas vedenjuonti.
Vierailija kirjoitti:
Mustaherukkamehu. <3 Minulla on nyt flunssa, alkupuolella kurkkukipua. Tuo mustaherukkamehu auttaa. Edullistakin jos ostaa mehutiivisteenä (Pirkka on hyvä, siinä myös lisätty c-vitamiinia ja sinkkiä), olen juonut jo 3 pulloa. Vedenkeittimillä nopeasti vaan veden kiehauttaa.
Lisätty C ja sinkki? Ei ainakaan tuotetiedoissan näy sellaista. Ei noita yleensä mehutiivisteisiin ole lisätty.
https://www.k-ruoka.fi/kauppa/tuote/pirkka-mustaherukkamehu-05l-6410405…
Rasvainen ja lämmin auttaa. Esimerkiksi kuuma kaakao, jossa on loraus kermaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisätty C ja sinkki? Ei ainakaan tuotetiedoissan näy sellaista. Ei noita yleensä mehutiivisteisiin ole lisätty.
https://www.k-ruoka.fi/kauppa/tuote/pirkka-mustaherukkamehu-05l-6410405…
Ei vaan tätä tuotetta tarkoitin:
https://www.k-ruoka.fi/kauppa/tuote/pirkka-mustahmehutiiv-znc-05l-sokt-…
Vierailija kirjoitti:
Mikä tahansa millä saa sokerikalvon hetkellisesti nieluun helpottaa. Siksi ei missään nimessä kannata ostaa kurkkupastilleja jotka makeutettu makeutusaineella (esim.mynthonista taitaa olla vain yksi versio sokerillisena.)
Mausteiset pussikeitot, vaikka tandoorikana