Tehokkaimmat avut kurkkukipuun?
Tai ei edes satu pahasti, kun nielee, mutta koko nielu on hemmetin höttölimaine möykky ja toki hieman kipeäkin, inhottavaa😐. Sattuu myös korvaan, tai siis painetta siellä eikä asiaa auta lääkärin mukaan tavattoman ahtaat putket korvan sisällä, nuha vielä lievää.
Kommentit (40)
Kannattaa ainakin ekaksi pestä hampaat, niin lähtee suun bakteereita pois. Munkintippoja raakana kurkkuun, hirveetä, mutta auttaa
Olen joskus löytänyt Askel terveyteen (googlettanut) palstalta ohjeen jota voisit kokeilla kun on yö tulossa ja tarvitset helpotusta vaivaan. Yksi oli, että kurlaa oliiviöljyllä kurkkua, se helpottaa ja myös samalla voitelee kurkkua jolloin nieleminen helpottuu. Toinen pakteereita vähentävä aine olisi lämmin vahva suolavevesi. Mieluimmin puhdistamaton merisuola. En ole niellyt kurlauksessa olevaa nestettä, mutta öljyn sylkäisen roskakoriin, kun öljypitoista ei saa viemäriin laittaa.
Myös miehen virtsa hyvää.
Terv. NAINEN
Kurlattuna suolavesi. Ja kuulemma suklaa, joten ilouutisia siinä mielessä. Se rasva jotenkin helpottaisi?
Vierailija kirjoitti:
Tupakka ja lasi viskiä
Nämä tappaa kaikki kurkun bakteerit.
Karkean merisuolakiteen imeskely turruttaa yllättävän hyvin kurkkukivun.
Kokeiltu on 👍🏻. Jokin ominaisuus siinä kylmäpuristetussa oliiviöljyssä on. Tepsii myös mikäli kärsii kuivasta nielusta, mikä saattaa myös aiheuttaa ärsytyksen aiheuttamaa yskää. Illalla kurlaa niin välttyy ärsyttävältä nieleskelyltä mikäli suu ja nielu kuivuu nukkuessa.
Uusin löytöni, mikä miellyttää. Suklaan imeskely. Teobromiini hillitsee yskää.
Vierailija kirjoitti:
Karkean merisuolakiteen imeskely turruttaa yllättävän hyvin kurkkukivun.
^^
Siinä ilmeisesti piilee se bakteereita tuhoava ominaisuus. Eikö suolaliuos ole lähes ensimmäinen hoitotoimenpide sairaalaan tuoduille (tietyille) potilaille joiden tilanteesta ei vielä mitään varmaa ole saatu tutkittua. Niin vaarallista mitä liika suolan syöminen voi elimistöllemme aiheuttaa, niin hoitotoimenpiteinä se voi myös pelastaa.
Pitää odottaa, että tauti menee ohi. Auttaa aina.
Kaverini vannoo tämän nimeen, on sitten räkätauti tai kurkku kipeä. Mä olen ostanut mutta enpä huomannut mitään eroa, eli voi olla ettei kaikille auta tämäkään. Hunajavedellä olen kurlaillut ja hunajateetä juonut...
https://www.yliopistonverkkoapteekki.fi/NENAeHUUHTELUKANNU-SARVIKUONO
Ajan voima kirjoitti:
Pitää odottaa, että tauti menee ohi. Auttaa aina.
Hoidettuna kestää kaksi viikkoa, ja hoitamattomana neljätoista päivää :D
Fazerin sinistä, ibumaxia ja paramaxia.
Lidl inkiväärishotit! Toiminut lapsilleni aina!
Toivottavasti tauti on edes hieman hellittänyt otettaan ja potilas elossa, vaikkei ole vielä kyennyt kommentoimaan tai edes edes kiittämässä ketjussa ahertaneita "auttajia" 🤧.......
Kurlaa suolavedellä