Vuosipalkka yli 70000€, mitä teet työksesi?
Ei sijoituksia eikä pääomatuottoja mukaan, vain työnimike kiinnostaa. Ja vain siksi, että tavoittelen itse tuollaista.
Kommentit (194)
Minulla on harvinainen ammatti. Olen tavallaan vakitöissä, mutta kuitenkin toiminimiyrittäjä, joka saa keikkapalkkion. Meitä on koko Suomessa vain kolme, yksi Helsingissä, yksi (minä) Jyväskylässä ja yksi Oulussa. Kysyntä on tasaista ja kukin hoitaa pääosin oman alueensa ihan käytännön syistä, vaikka ei meillä mitään sovittuja reviirejä ole.
Olen käytettyjen ruumisarkkujen korjaaja. Homma toimii niin, että kun vankilassa tai muussa suljetussa laitoksessa joku kuolee, niin hänet tavallisimmin kuljetetaan lähimmälle patologian laitokselle ruumiinavaukseen. Eikä sitä kuljetusta missään muovisäkissä tehdä, vaan ihan kunnon ruumisarkussa.
Arkut ovat kalliita, joten ei niitä pois heitetä, vaan arkku kärrätään takaisin laitokseen odottamaan seuraavaa vainajaa. Ja jos se matkalla kolhiintuu, särkyy tai menee muuten nuhjuiseksi, niin minä tai jompikumpi kollegani sen korjaa.
Tuloja tästä hommasta tulee keskimäärin noin 6500,- euroa kuukaudessa, eli ylitän niukasti tuon 70 000,- euron vuosirajan. Sinänsä työ on aika helppoa, eivätkä työpäivät ole pitkiä, mutta tässä on päivystysvelvollisuus, joka käy välillä rasittamaan. Käytännössä pitää olla koko ajan lähtövalmiina.
Olen digitaalinen yrittäjä. Koska toimintani on pääosin verkossa, minun ei tarvitse maksaa vuokraa liiketiloista, mikä säästää merkittävästi kustannuksissa. Lisäksi kykenen luomaan passiivista tuloa myymällä samaa digitaalista tuotetta uudelleen ja uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on harvinainen ammatti. Olen tavallaan vakitöissä, mutta kuitenkin toiminimiyrittäjä, joka saa keikkapalkkion. Meitä on koko Suomessa vain kolme, yksi Helsingissä, yksi (minä) Jyväskylässä ja yksi Oulussa. Kysyntä on tasaista ja kukin hoitaa pääosin oman alueensa ihan käytännön syistä, vaikka ei meillä mitään sovittuja reviirejä ole.
Olen käytettyjen ruumisarkkujen korjaaja. Homma toimii niin, että kun vankilassa tai muussa suljetussa laitoksessa joku kuolee, niin hänet tavallisimmin kuljetetaan lähimmälle patologian laitokselle ruumiinavaukseen. Eikä sitä kuljetusta missään muovisäkissä tehdä, vaan ihan kunnon ruumisarkussa.
Arkut ovat kalliita, joten ei niitä pois heitetä, vaan arkku kärrätään takaisin laitokseen odottamaan seuraavaa vainajaa. Ja jos se matkalla kolhiintuu, särkyy tai menee muuten nuhjuiseksi, niin minä tai jompikumpi kollegani sen korjaa.
Tuloja tästä hommasta tulee keskimäärin noi
Tuo kuulostaa jännittävältä. Montako keikkaa sinulla on vuodessa ja paljonko niistä maksetaan.
Pienen toimipisteemme päällikkö suuremmasta organisaatiosta ja alaisia 7kpl.
Tämän vuoden sopimushinta on 297,- euroa/korjaus. Lisäksi maksetaan matkakorvaus, joka on pienempi kuin kilometriraha, mutta kattaa kuitenkin bensakulut ja hiukan auton muitakin kuluja. Keikkoja tulee noin 240/vuosi.
Laatupäällikkö, uran ehtoo puolella
Yksikön päällikkö it-alalla, koulutus yo
Vierailija kirjoitti:
Tuloja tästä hommasta tulee keskimäärin noi
Täh, kyllä täällä Uudellamaalla kuljetukset tehdään paareilla ja muovikääreissä laitosten välillä. Missä ihmeessä näihin arkkuja käytetään?
Laatupäällikkö yksityiswllä sektorilla. Asiantuntijatyötä, ei alaisia. Bonareiden kanssa keskimäärin 70 000€/vuosi.
Pelkkää yövuoroa tekevä lähihoitaja
Insinöörinä raksalla, alan työkokemusta 18 vuotta.
Alaisia 5-10kpl, johtamieni keikkojen arvo yhteensä noin 2-6 miljoonaa euroa/ vuosi.
Toistaiseksi olen vielä palkkakuopassa, seuraava steppi vuoteen 2026 mennessa on sitten palkkaluokassa 80-100ke/v
Ottakaa huomioon, että jos yrittäjänä laskutat 70 tonnia, se on aivan eri asia kuin jos työntekijänä tienaat bruttona 70 tonnia.
Sanni16kerava
Koodaan ja toimin sovellusarkkitehtinä
En ihan pääse tuohon 7 kymppiin, mutta 65 t irtoaa ihan järjestelmäkehityshommissa. Työskentelyorganisaatio on kansainvälinen joten englanti on työkieli.
Ihan duunari, teen vuorotyötä ja oman alani on sellainen, mitä ei opita koulunpenkillä. En tee ylitöitä. Noin 40% vuosiansiosta on lisiä joita tulee kun tekee vuoroa.
Vierailija kirjoitti:
Sähkäri
Ehkä joku alansa huippuyrittäjä
Omly Fans sisältöjä.