Ero tulossa, miten ikinä jaksan...
On siis 8 vuoden avioliitossa tilanne eskaloitunut sellaiseksi, että ero taitaa olla ainoa ratkaisu. Mies juo, käyttäytyy aggressiivisesti ja uhkaa tuhota mulle tärkeitä asioita, ja keksii vaikka millaisia temppuja jos näkee että mulla olo hiukan paranee. Olen nyt päättänyt että tähän tulee stoppi.
Mutta miten mä jaksan tän kaiken.. Oon 32v yksinhuoltaja sitten, olen työkyvytön ja ajokortiton (en ikinä ajanut sitä kun asuin nuorena kaupungissa ja rahat tiukilla). Meillä on avioehto, ja kaikki on miehen nimissä. Jopa mun rahoilla ostettu auto (halpa kylläkin). Koti johon olen panostanut rahaakin, eläimet (pl yksi koira on minun), kaikki muu. Kaikki pitäisi ostaa, pesukoneet, ajokortti, eikä mulla ole edes takuuvuokraan rahaa..
Vertaistukee..? Miten ootte selvinny vastaavassa tilanteessa? Mä oon ihan hajalla, en tiedä miten jaksan enää edes hengittää.
Kommentit (81)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä pärjääkääm. Eronnut yli 20 vuoden liitosta. Nyt elämä ohi.
Ainut asia jota elämässä halusin oli lapset ja yhteinen perhe. Ei tämä yksinhuoltajuus ole elämää.
Elämä on ohi.
Mulla myös päättyi yli 20 vuoden liitto. Miehellä liikajuomista ja uhkailuja. Mutta eron seurauksena lapseni elämä meni pilalle. Parhaani tein, ettei ero olisi häneen vaikuttanut, mutta epäonnistuin. Jos voisin valita uudelleen, jäisin liittoon.
Teidän avioliitto pilasi lapsenne elämän.
Ehkäpä niin. Mitään ongelmia ei kuitenkaan ollut näkyvissä ennen eroa.
Vierailija kirjoitti:
Suunnittelet eron
Säästät
Viet omat kamat talteen jonnekin
JneHaet elarit
Raportoit kaikille juomisen
Soitat poliisit teille niin jää kirjoihinJne
Ei se jaksa :(
AP ei jaksa, AP on TYÖKYVYTTÖMYYSELÄKKEELLÄ kun hän ei jaksa, mutta väittää jaksavansa YH:na? En usko.
En ymmärrä yhtään, miten tuossa tilanteessa voisi joku asia mennä huonommaksi. Sinä jatkat elämääsi ja haet töitä ja teet itsestäsi oman elämäsi hallitsijan.
Kaiken maailman tukien hamuamisella olet vain muiden riippakivi. Näytä sille.
Vierailija kirjoitti:
Ap, millä rahoilla sinä sen autokoulun käyt?
Se on nimittäin kallis juttu.
Kun juuri kerroit, ettei sulla ole rahaa.
Aloitus haisee pahasti kusiselle trollille
Enpä tiedä vielä. Mut pakkohan se on, jo tänne jään. Tai voikai sitä ilman korttiakin ajaa. Tai ehkä muutanki kaupunkiin takaisin. Tai myyn p*rsettä nii että saan säästettyä korttiin..
Mitä sä oikein kuvittelet? Mitä trollattavaa tällaisessa aiheessa on?? Onko tällainen tilanne muka niin epätavallinen?? Taidat haluta aiheuttaa vaan lisää mielipahaa...
Ap
Mene turvakotiin jos pelko, väkivallan uhka päällä , kyllä siellä jeesaa eteenpäin.
Moni ei lähtenyt hyvissä ajoin, pelasta itsesi ja
Muksut. -Onnea matkaan-
Vierailija kirjoitti:
AP ei jaksa, AP on TYÖKYVYTTÖMYYSELÄKKEELLÄ kun hän ei jaksa, mutta väittää jaksavansa YH:na? En usko.
No eihän elämässä kaikki jaksaminen ole samalla viivalla. Esimerkiksi työhön ei välttämättä ole jaksamista mutta lapsen kanssa olemiseen on, nehän on täysin eri asioita. Toinen kuluttaa voimavaroja, toinen antaa. Jollekin toiselle se voi olla juuri toisinpäin, että lasta ei jaksa mutta töitä jaksaa. Eroaminen on aina uuvuttavaa, todella, mutta ei tarkoita automaattisesti sitä ettei jaksa lapsen kanssa elää tai muuten huolehtia asioista. Saati kun mies käyttäytyy aggressiivisesti ja manipuloivasti, se lisäö eron uuvuttavuutta todella paljon. Kun ero on edennyt ja oma asunto ja turva hankittuna, jaksaminen yleensä lisääntyy huomattavasti. Ap:n mainitsemat diagnoosit on todella monisyisiä ja ammattilaisena voin sanoa että koskaan et voi tietää päällepäin mitä kukakin kokenut, kenellä on mielenterveydellistä haastetta/taakkaa ja kenellä ei. Tai että miten kenenkin tila oireilee. Suurin osa mielenterveyskuntoutujista on täysin kykeneviä huolehtimaan lapsista ja lemmikeistä, ne on ne ääripäät jotka kaikilla mielessä koska vain ne tulee yhteiskunnassamme näkyville.
Ei ole kiva, kun joutuu tälläisten sairaiden koko elämän kustantamaan. Lapsien tekeminen pitäisi mielisairailta ainakin kieltää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sä tule mitenkään pärjäämään.
Taitaa olla tosi asia... Elämä näyttää niin toivottomalta, että onko tässä mitää järkeä edes yrittää jatkaa..
Ap
Ainä näitä erojuttuja. Nämä on niin keksittyjä tarinoita ettei tosikaan. Sun ja mun ja lapset ja köyhä ja ja ihan kauheeta.
Keksi joku parempi aloitus. Nämä on niin nähty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eron jälkeen saa puhtia hoitaa asioita, kun ei tarvitse moista miestä enää katsella. Kelaan vaan yhteyttä sitten. Oletko työkyvyttömyyseläkkeellä? Hyvin sitä pärjää yksin lapsen kanssa. Mulla on kaksi lasta ja olen yksinhuoltaja, hyvin ollaan pärjätty. Toki työttömänä oli aika tiukkaa, nyt olen töissä.
Olen joo, mä onneksi sain eläkkeen kesällä ja sitten sainkin työeläkekertymän kerralla koska oli niin vähäinen määrä (yhteensä isompi summa, yli 5t) ja mies käytti nekin rahat kuin omansa. Niistä jäljellä enää 700e jotka nyt takavarikoinut, ja auton aion siirtää omille nimilleni koska minä sen maksoinkin, mutta se on aika romu ja tarvii korjausta vielä.
Pelottaa ottaa yhteyttä sossuun... Jos mun työkyvyttömyys katsotaan etten voi hoitaa lasta ja mies vie lapsen, on jo uhannut vääntää asiat sellaiseksi etten saisi lasta.
Ap
Vai, että uhoo, ettet saa lasta.
Katsoisino oikeus hyvällä antaa lapsi väkivaltaisen isälle vai työttömälle äidille.
No sitä minäkin.
Ihan turha uhota ei se sitä lasta saa, tuskin se edes jaksaa hoitaa lasta.
Älä nyt tällä hetkellä ajattele tulevaisuutta liian pitkälle. Lähde sinne turvakotiin asap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä pärjääkääm. Eronnut yli 20 vuoden liitosta. Nyt elämä ohi.
Ainut asia jota elämässä halusin oli lapset ja yhteinen perhe. Ei tämä yksinhuoltajuus ole elämää.
Elämä on ohi.
Mulla myös päättyi yli 20 vuoden liitto. Miehellä liikajuomista ja uhkailuja. Mutta eron seurauksena lapseni elämä meni pilalle. Parhaani tein, ettei ero olisi häneen vaikuttanut, mutta epäonnistuin. Jos voisin valita uudelleen, jäisin liittoon.
Ero esitetään täällä melkein poikeuksetta hyvänä asiana, mutta asiaa on syytä punnita tarkkaan ja sittenkin moni jälkeenpäin valitsisi toisin. Minä myös sanoisin, että mieti ap vielä.
Siis Ap:lla on henkisesti että fyysisesti väkivaltainen mies, ja sinun neuvosi on, että mieti vielä, josko voisit sittenkin kituuttaa itseäsi miehen kanssa pidempään.
Tajuatko, että Ap menettää siinä loputkin elämän ilon rippeet. Mies on syövyttävä, hänestä on päästävä eroon.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä yhtään, miten tuossa tilanteessa voisi joku asia mennä huonommaksi. Sinä jatkat elämääsi ja haet töitä ja teet itsestäsi oman elämäsi hallitsijan.
Et selvästi ymmärrä mistään mitään, työkyvytön ei voi työskennellä vaikka haluaisi. Koska on kyvytön työhön. Pakko kituuttaa loppuelämä surkealla eläkkeellä, jos ei kuntoudu. Ps. Eläke ei ole tuki.
Mikset valinnut kunnollista miestä heti alussa. Otit komean miehen koska uskoit että se on hyvä mies mutta olikin juoppo. No naiset aina erehtyy joten nyt sun pitää vaan jaksaa tai kärsiä.
Kiltti mies kirjoitti:
Mikset valinnut kunnollista miestä heti alussa. Otit komean miehen koska uskoit että se on hyvä mies mutta olikin juoppo. No naiset aina erehtyy joten nyt sun pitää vaan jaksaa tai kärsiä.
Ei mun mies ollut mikää juoppo, eikä kauhean komea. Lyhyt ja tavallinen. Kävi töissä ja ihan tavallinen kunnollisen oloinen mies.
Ap
Ap trollas. Ne häipyy heti kun saa muut kinaamaan keskenään
Samaa provopaskaa päivästä toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et selvästi ymmärrä mistään mitään, työkyvytön ei voi työskennellä vaikka haluaisi. Koska on kyvytön työhön. Pakko kituuttaa loppuelämä surkealla eläkkeellä, jos ei kuntoudu. Ps. Eläke ei ole tuki.
Ap saattaisi vaikka kuntoutua tuosta miehestä irti päästyään sen verran, että voisi tehdäkin osa-aikatyötä. Eläkkeelläkin voi töitä tehdä.
Tuollainen suhde vie loputtomasti voimavaroja.
Ap, millä rahoilla sinä sen autokoulun käyt?
Se on nimittäin kallis juttu.
Kun juuri kerroit, ettei sulla ole rahaa.
Aloitus haisee pahasti kusiselle trollille