Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poissaoloista tulee aika nopeasti ongelmia perheille!

Vierailija
27.09.2023 |

Koulusta oltiin yhteydessä kun lapsella tuli 30 tuntia täyteen. On yläasteella, niin riitti yksi kuumeinen flunssa ja eri päivänä tullut migreeni. Ja tuo 30 tuntia paukkui yli. Nyt vaaditaan tarkempia todisteita ja selvittelyjä näille poissaoloille, ei riitä enää vanhempien hyväksyntä/merkkaus Wilmassa. Sitten kun tulee 50 tuntia täyteen niin aloitetaan keskustelut jonkun työryhmän kanssa johonka kuuluu sossustakin joku ja lasu voidaan tehdä! Joudutaan suunnittelemaan jatko ja tukitoimet perheelle ja lapselle kun on liikaa ollut pois koulusta. Kun 70 tuntia tulee täyteen niin ollaan sitten totaalisesti "kusessa".

Ymmärrän että jotkut lintsaavat tms. Mutta jos lapsi on ihan oikeasti ollut kipeenä niin mitä hiton järkeä tässä nyt on?! Istutaan palavereissa isolla porukalla pohtimassa että mitenköhän se teidän lapsi nyt onkaan saanut tartunnan koulusta, ei saisi tulla kipeäksi jne. Että ottaa nyt kupoliin!

Kommentit (758)

Vierailija
621/758 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hki: opettaja sanoi että kannattaa miettiä onko lapsi koulusta pois esim kurkkukivun takia vai voisiko antaa lääkkeen aamulla ja laittaa kouluun.

Ja siinä samalla tartuttaa kaikki =D Flunssat ym.  alkaa yleensä kurkkukivulla. Millanen opetaja antaa noin tyhmän ohjeen?

Siis maalaisjärki puuttuu nykyään ihan kokonaan tästä maasta. kaikki on tullu hul- luik- si

Vierailija
622/758 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakimuutos on tullut voimaan tänä syksynä eli poissaoloja syynätään nyt tarkemmin kuin ennen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
623/758 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu kyllä noista puheluista välillä tulee syyllinen olo.

Kaikki poissaolot aina selvitetty opettajalle niin silti soitellaan perään että Lapsi on paljon kipeänä ja ymmärränkö minä että näin suuri poissaolomäärä on lapsen oppimiselle haitaksi.

Ööh, mitä tuohon sitten voi enää vastata?

Vierailija
624/758 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lakimuutos on tullut voimaan tänä syksynä eli poissaoloja syynätään nyt tarkemmin kuin ennen.

Kiuru ja Marin, meillä on rahaa kaikkeen ryhmään. Pissikset🤡

Vierailija
625/758 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärsinkö oikein että 30 tunnin jälkeen tulee opettajalta puhelu ja se on siinä.

50 tunnin jälkeen tapahtuu mitä? Entä 70? Entä jos sen jälkeenkin joku ripuli iskee, niin mikä työryhmä tulee tarjoamaan Imodiumit?

Tulee lasu ainakin täällä Helsingissä

Ei ole meille tullut, Helsingissä. Viime lukuvuonna sairauspoissaoloja oli 55h ja sen lisäksi 3 krt hammaslääkäri (rautojen vuoksi).

Poissaoloilmoituksen olen laittanut wilman kautta siitä kuvakkeesta ja ilman tarkempaa selvitystä, koska siinähän pyydetään ettei terveystietoja. Hammaslääkärijutuista olen laittanut viestin. Ei yhden ainoaa yhteydenottoa ole tullut koulusta.

Vierailija
626/758 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija<br />

kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärsinkö oikein että 30 tunnin jälkeen tulee opettajalta puhelu ja se on siinä.

50 tunnin jälkeen tapahtuu mitä? Entä 70? Entä jos sen jälkeenkin joku ripuli iskee, niin mikä työryhmä tulee tarjoamaan Imodiumit?

Ei ole meille tullut, Helsingissä. Viime lukuvuonna sairauspoissaoloja oli 55h ja sen lisäksi 3 krt hammaslääkäri (rautojen vuoksi).

Poissaoloilmoituksen olen laittanut wilman kautta siitä kuvakkeesta ja ilman tarkempaa selvitystä, koska siinähän pyydetään ettei terveystietoja. Hammaslääkärijutuista olen laittanut viestin. Ei yhden ainoaa yhteydenottoa ole tullut koulusta.

Niin. Se tuli nyt eikä se silloin koske viime lukuvuotta.

Vierailija
627/758 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiuru ja Marin, meillä on rahaa kaikkeen ryhmään. Pissikset🤡

Marin itse lintsaa aina

Vierailija
628/758 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä opettaja, rehtori, terkkari, kuraattori, erityisopettaja, lasu-työntekijä ym oppilashuoltoryhmä tekee, jos koulun sisäilmasta johtuu lapsen sairastelut? Sairastelua ja sairaspoissaoloja on esim siksi.

Varmaan auttaa tosi paljon, että vanhempi saa hepulin jos koulu yrittää ottaa vanhempiin yhteyttä.

En minä ainakaan saa hepulia mutta tuntuu se nyt vähän kummalliselta että esim. Korona-aikaan pidin opettajan kanssa palavereita kahden melkein kerran kuukaudessa kun lapsella oli paljon poissaoloja.

Ja sitten kun ne keskustelut menivät tyyliin näin:

Ope: lapsi on ollut paljon pois koulusta ja meillä

opettajilla on sellainen vaatimus että asiasta pitää keskustella

Minä: Lapsi on ollut kipeä, olen joka kerta laittanut sinulle viestiä asiasta ja merkannut sen myös wilmaan.

Ope: Mitä asialle pitäisi tehdä?

Minä:???!! Ehkä kiellän lasta sairastumasta?!?

Ope: no en mä nyt sitä mutta syökö hän terveellisesti?

Minä: no kotona ainakin, en tiedä kouluruuasta? Onko se terveellistä?

Ope: no yritetään nyt jatkossa ettei näitä tulisi.

Minä: ?!?! No yritetään

Kenelle tämäkin keskustelu oli hyödyksi? Itseä ainakin vain vi*utti.

Oletko työelämässä? Miten siellä suhtaudutaan poissaoloihisi? Vi*uttaako sinua sielläkin? Vastaatko pomollesi samaan tyyliin kuin lapsesi opettajalle?

Niin. Tuo koulun juoksuttaminenhan nimenomaan myöas vaikeuttaa suhdetta työnantajaan, varsinkin kun se lapsi on jo niitä poissaoloja aiheuttanut sairastamisellaan.

eri

Ero koulun ja työelämän välillä kuitenkin on siinä, että jos pomolleen kuittailisi omien sairastelujensa selvittelystä yllä kuvattuun malliin, saattaa olla että saisi vähintäänkin pitkiä katseita.

Koulun ja työelämän ero on siinä että työelämässä ei ikinä joutuisi noin absurdiin tilanteeseen. 30 tuntia poissaoloja on todella vähän.

Ja se opettajahan ei ole vanhemman esimies.

Minut työelämässä ohjattiin työterveyteen flunssapoissaolojen vuoksi. En muista paljonko niitä oli, ehkä tyyliin kolme poskiontelotulehdusta vuoden aikana. Mutta ehdottoman hyvä, että ohjattiin, koska sisäilmaongelma paljastui. Eli itselläni on puuttumisesta vain hyvää sanottavaa.

Opettaja ei ehkä ole vanhemman esimies, mutta lapsen esimieheksi minä kyllå hänet katson, ja itse huoltajana katson itseni vastuulliseksi lapsen koulutyöstä.

30 poissaolotuntia tulee koulussa täyteen jo sillä että sairastaa lyhyesti perusflunssan, käy hammasoionnassa kesken päivän ja saa auringonpistoksen liikkatunnilla kuten minun lapseni ja joutuu poistumaan kesken päivän.

Ei ole verrattavissa kolmeen poskiontelotulehdukseen.

Ja koulussahan ei sisäilmaongelmille tehdä yhtäön mitään kuitenkaan koskaan.

Ei ole opettaja lapsenkaan esimies eikä työelämässä ikinä joutuisi esimiehen puhutteluim ylläkuvatulla sairastamisella.

Voi höppänää. Minun lapseni ovat sairastaneet 3-4 perusflunssaa lukukaudessa ja käyneet joka kuukausi oikomahoidossa, eikä tosiaan kummempia seurauksia ole koskaan tullut kuin se yksi puhelu.

Itselläni ei niistä poskiontelotulehduksista tullut juurikaan sairauslomaa, mutta todella hyvä asia että puututtiin. Muuten saattaisin olla nykyään perussairas. Mikä mättää ettet ymmärrä, että ihmisen itsensä terveyden vuoksi tässä toimitaan, ei kiusanteon?

Ja kyllähän kouluja koko ajan suljetaan sisäilmaongelmien vuoksi. Etkö seuraa uutisia? Niissäkin on varmasti jokunen rohkea vanhempi ottanut asian puheeksi.

Jos haluat totalitarismia niin muuta totalitaristiseen maahan. Ei kaikki halua elää avovankilassa. Ihmisen terveys ei kuulu pätkän vertaa muille.

Huh huh. Ei Vilja-Eerikankaan terveys kuulunut pätkän vertaa kenellekään muulle kuin isälle ja tämän naisystävälle.

Vierailija
629/758 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija<br />

kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menenpä huomenna koululle kysymään tästä. Kodin ja koulun päivä, rehtorin aamukahvit. Mitään infoa ei tästä poissaolojutusta ole annettu. Vanhempainillassa ei sanallakaan mainittu eikä myöskään Wilmassa.

Vierailija
630/758 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija<br />

kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten täällä sitten helsinkiläisetkin jo kertoo kuinka on kokoustettu sossujen kanssa moneen kertaan? Miten ovat ehtineet, eihän ole syyskuukaan ohi vielä.

Vierailija
631/758 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka va- jak -ki on saanut tämmösen systeemin aikaseks?

Joku kiusaaja?

Tsekatkaapa jenkkilän systeemiä. Tää on kopioitu sieltä. Siellä lapsoset istuvat oksennustaudissa tunneilla. Vieressä opettajan ojentama sanko, minne y---jöt lentää. Jos on muutamaa kymmentä tuntia enemmän poissaoloja, aloitetaan toimenpiteet koulun taholta.

Vierailija
632/758 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä opettaja, rehtori, terkkari, kuraattori, erityisopettaja, lasu-työntekijä ym oppilashuoltoryhmä tekee, jos koulun sisäilmasta johtuu lapsen sairastelut? Sairastelua ja sairaspoissaoloja on esim siksi.

Varmaan auttaa tosi paljon, että vanhempi saa hepulin jos koulu yrittää ottaa vanhempiin yhteyttä.

En minä ainakaan saa hepulia mutta tuntuu se nyt vähän kummalliselta että esim. Korona-aikaan pidin opettajan kanssa palavereita kahden melkein kerran kuukaudessa kun lapsella oli paljon poissaoloja.

Ja sitten kun ne keskustelut menivät tyyliin näin:

Ope: lapsi on ollut paljon pois koulusta ja meillä

opettajilla on sellainen vaatimus että asiasta pitää keskustella

Minä: Lapsi on ollut kipeä, olen joka kerta laittanut sinulle viestiä asiasta ja merkannut sen myös wilmaan.

Ope: Mitä asialle pitäisi tehdä?

Minä:???!! Ehkä kiellän lasta sairastumasta?!?

Ope: no en mä nyt sitä mutta syökö hän terveellisesti?

Minä: no kotona ainakin, en tiedä kouluruuasta? Onko se terveellistä?

Ope: no yritetään nyt jatkossa ettei näitä tulisi.

Minä: ?!?! No yritetään

Kenelle tämäkin keskustelu oli hyödyksi? Itseä ainakin vain vi*utti.

Oletko työelämässä? Miten siellä suhtaudutaan poissaoloihisi? Vi*uttaako sinua sielläkin? Vastaatko pomollesi samaan tyyliin kuin lapsesi opettajalle?

Niin. Tuo koulun juoksuttaminenhan nimenomaan myöas vaikeuttaa suhdetta työnantajaan, varsinkin kun se lapsi on jo niitä poissaoloja aiheuttanut sairastamisellaan.

eri

Ero koulun ja työelämän välillä kuitenkin on siinä, että jos pomolleen kuittailisi omien sairastelujensa selvittelystä yllä kuvattuun malliin, saattaa olla että saisi vähintäänkin pitkiä katseita.

Koulun ja työelämän ero on siinä että työelämässä ei ikinä joutuisi noin absurdiin tilanteeseen. 30 tuntia poissaoloja on todella vähän.

Ja se opettajahan ei ole vanhemman esimies.

Minut työelämässä ohjattiin työterveyteen flunssapoissaolojen vuoksi. En muista paljonko niitä oli, ehkä tyyliin kolme poskiontelotulehdusta vuoden aikana. Mutta ehdottoman hyvä, että ohjattiin, koska sisäilmaongelma paljastui. Eli itselläni on puuttumisesta vain hyvää sanottavaa.

Opettaja ei ehkä ole vanhemman esimies, mutta lapsen esimieheksi minä kyllå hänet katson, ja itse huoltajana katson itseni vastuulliseksi lapsen koulutyöstä.

30 poissaolotuntia tulee koulussa täyteen jo sillä että sairastaa lyhyesti perusflunssan, käy hammasoionnassa kesken päivän ja saa auringonpistoksen liikkatunnilla kuten minun lapseni ja joutuu poistumaan kesken päivän.

Ei ole verrattavissa kolmeen poskiontelotulehdukseen.

Ja koulussahan ei sisäilmaongelmille tehdä yhtäön mitään kuitenkaan koskaan.

Ei ole opettaja lapsenkaan esimies eikä työelämässä ikinä joutuisi esimiehen puhutteluim ylläkuvatulla sairastamisella.

Voi höppänää. Minun lapseni ovat sairastaneet 3-4 perusflunssaa lukukaudessa ja käyneet joka kuukausi oikomahoidossa, eikä tosiaan kummempia seurauksia ole koskaan tullut kuin se yksi puhelu.

Itselläni ei niistä poskiontelotulehduksista tullut juurikaan sairauslomaa, mutta todella hyvä asia että puututtiin. Muuten saattaisin olla nykyään perussairas. Mikä mättää ettet ymmärrä, että ihmisen itsensä terveyden vuoksi tässä toimitaan, ei kiusanteon?

Ja kyllähän kouluja koko ajan suljetaan sisäilmaongelmien vuoksi. Etkö seuraa uutisia? Niissäkin on varmasti jokunen rohkea vanhempi ottanut asian puheeksi.

Jos haluat totalitarismia niin muuta totalitaristiseen maahan. Ei kaikki halua elää avovankilassa. Ihmisen terveys ei kuulu pätkän vertaa muille.

Huh huh. Ei Vilja-Eerikankaan terveys kuulunut pätkän vertaa kenellekään muulle kuin isälle ja tämän naisystävälle.

Sairastelua ja väkivaltaa nyt ei oikein voi verrata.

Vanhemman ilmoitus että on kipeä pitäisi riittää, jos huoli tulee muista syistä niin sitten ilmoitusta eteenpäin.

Ja mielestäni opettajia ei pitäisi tällä asialla kuormittaa, puhutaan siis 30 poissaolon määristä.

Vierailija
633/758 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säästökohde hallitukselle, tässäpä, lukekaa ketju läpi, päättäjät.

Siis vaaditko, että opettajien ja terveydenhoitajien työaikaa täytyy pienentää, vai miten ajattelit asiasta säästöjä kertyvän?

Vierailija
634/758 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on nyt tätä merkillistä jättihaavilla pyytämistä. Oikein toivotaan että saadaan mahdollisimman moni perhe ylikuormitettua. Tuntuu etät mitä pienemmäksi lasten ikäluokat käy, sitä hysteerisemmin lapsia syynätään, että oma työpaikka on turvattu jatkossakin.

Samanaikaisesti kun asiallisia lapsia kyylätään poissaoloista, koulussa on oppilaita joilla on alkoholi- tai huumeongelma, pinnausta, näpistyksiä, ajokortitta ajoa, pahoinpitelyjä. Näille eivät näy voivan mitään. Mikä järki?

Just tämä. Ja istutaan monen työntekijän ja henkilön voimin palavereissa tunteja, kun on normaaliflunssan, vatsataudin vuoksi poissaolot.

Vierailija
635/758 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis vaaditko, että opettajien ja terveydenhoitajien työaikaa täytyy pienentää, vai miten ajattelit asiasta säästöjä kertyvän?

Pannaan ne tekemään töitä eikä tällaista.

Vierailija
636/758 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hki: opettaja sanoi että kannattaa miettiä onko lapsi koulusta pois esim kurkkukivun takia vai voisiko antaa lääkkeen aamulla ja laittaa kouluun.

Ja siinä samalla tartuttaa kaikki =D Flunssat ym.  alkaa yleensä kurkkukivulla. Millanen opetaja antaa noin tyhmän ohjeen?

Siis maalaisjärki puuttuu nykyään ihan kokonaan tästä maasta. kaikki on tullu hul- luik- si

Flunssapotilas tartuttaa usein jo ennen ensimmäisiä oireita, ja jos tauti on koulusta kerran saatu, kuten tässä ketjussa kuulemma kaikki taudit ovat, niin eiköhän se siellä jo kierrä.

Pointti on siinä, että koronan jäljiltä lapset otetaan kotiin jo pienimmästäkin niiskauksesta, ja poissaoloista on kauaskantoisia seurauksia oppimisen kannalta. Nyt olisi aika palata vanhaan normaaliin.

Vierailija
637/758 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja miten se tuo säästöjä?

Vierailija
638/758 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Flunssapotilas tartuttaa usein jo ennen ensimmäisiä oireita, ja jos tauti on koulusta kerran saatu, kuten tässä ketjussa kuulemma kaikki taudit ovat, niin eiköhän se siellä jo kierrä.

Pointti on siinä, että koronan jäljiltä lapset otetaan kotiin jo pienimmästäkin niiskauksesta, ja poissaoloista on kauaskantoisia seurauksia oppimisen kannalta. Nyt olisi aika palata vanhaan normaaliin.

Vanha normaali oli kyllä se että 30 tuntia poissaoloja ei ollut paljon.

Eikä se mistään niiskauksesra johdu vaan siitä että korona heikensi monen vastustuskykyä.

Vierailija
639/758 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähempi henkilökunta riittää.

Vierailija
640/758 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähempi henkilökunta riittää.

Eli opettajia ja terkkoja voidaan kouluista vähentää, kun tästä varhaisen puuttumisen mallista luovutaan? Aivan nerokasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kahdeksan