Onko turn off jos mies harrastaa ns. naisellisia asioita?
Onko turn off jos mies harrastaa ns. naisellisia asioita?
Esim. sisustaminen, design esineet, vaatteet, puutarha hommat yms.
Kommentit (64)
Mikä on naisellinen juttu harrastuksena? Minusta on vain asioita, joista yksilö voi olla kiinnostunut tai sitten ei. En miellä esimerkiksi ruuanlaittoa harrastukseksi, koska eiköhän sukupuolesta riippumatta kaikkien ole jotai.ön evästä tarpeen ahtaa kitaansa ajoittain, tai käy huonosti. Aika harvassa on ne, jotka aätilaa aamukahvista lähtien kaikki woltilla.
Minä harrastan naisena mm. ammuntaa ja pelaan pc:lla, enkä osaa ajatella noita naisten tai miesten juttuina. Harrastan sellaisia asioita, joista olen itse kiinnostunut ja mun puolestani jokainen tehköön osaltaan samoin, oli se kiinnostuksen kohde sitten käsityöt, futis tai vaikka ruusujen kasvatus.
No jos mies on esim opettaja niin kyllä.
Ei ole. Miesten mielestä toki mutta se ei ole meidän asia jos miehet haluavat olla nii toksisia. Se on miesten oma ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Miesten mielestä toki mutta se ei ole meidän asia jos miehet haluavat olla nii toksisia. Se on miesten oma ongelma.
Millä tavalla toksisia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla toksisia?
Toksista on ajatella, että ihminen, mies tai nainen, ei saisi harrastaa sitä mistä tykkää. Ja jostain syystä juuri miehen rooli on tässä vieläkin käsittämättömän ahdas. Ei joku puutarhanhoito ole millään lailla sukupuoleen sidottua. Tai ruuanlaitto. Ja vaatteistaan saisi olla kiinnostuneempi useampikin mies!
En ymmärrä, mistä tuo johtuu. Onko maskuliinisuus oikeasti niin heikoissa kantimissa. Muistan muinaisella 1980-luvulla, kun isäparkaani pilkattiin siitä, että ajoi lonkkavaivojen takia "naisten" pyörällä, kun jalkaa ei voinut enää korkealle nostaa. Toivottavasti ihmiskunta on siitä kehittynyt edes vähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla toksisia?
Toksista on ajatella, että ihminen, mies tai nainen, ei saisi harrastaa sitä mistä tykkää. Ja jostain syystä juuri miehen rooli on tässä vieläkin käsittämättömän ahdas. Ei joku puutarhanhoito ole millään lailla sukupuoleen sidottua. Tai ruuanlaitto. Ja vaatteistaan saisi olla kiinnostuneempi useampikin mies!
En ymmärrä, mistä tuo johtuu. Onko maskuliinisuus oikeasti niin heikoissa kantimissa. Muistan muinaisella 1980-luvulla, kun isäparkaani pilkattiin siitä, että ajoi lonkkavaivojen takia "naisten" pyörällä, kun jalkaa ei voinut enää korkealle nostaa. Toivottavasti ihmiskunta on siitä kehittynyt edes vähän.
Toksinen maskuliinisuus on kontrolloivaa käytöstä naisia kohtaan, koska naiset ovat yleisesti alisteisessa asemassa miehiä kohtaan, mutta kyllä miehen nyt pitää kestää toisen miehen sanat. Toki, jos menee per se pystyssä tuolla kukkapenkkejä kylväessä, niin sellainen mies ei oikean miehen sanoja kestä, mutta jos on kaksi tasavertaista miestä, niin ei siinä ole mitään toksista. Toki sitten pakottavista asioista johtuvat asiat, esim. naisten pyörällä ajaminen em. syystä, on eri asia
"Miehen nyt pitää kestää toisen miehen sanat."
En voisi olla enempää eri mieltä ja minusta on todella surullista, että miehet itse kaventavat omaa elämänpiiriään tuolla tavalla. Siis kettuilemalla sille, joka ei toteuta sitä perinteistä "Biltema ja keskiolut ja jääkiekko" - miehisyyttä. Kaventavat omaa ja toisten elämää ja jäävät monesta hyvästä asiasta paitsi.
Senkun. Yksi asia vie minulta halut: jos mies käyttää kynsilakkaa. En tiedä, että miksi.
Vierailija kirjoitti:
Eipä noi mitenkään naisellisia harrastuksia ole mitä AP luetteli.
Runkkaaminen on naisellisin harrastus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään. Yleensä naiset ei voi sietää, jos miehellä on ns. miesten harrastuksia (gaming, anime, metsästys, laskettelu, golf, autonlaitto jne.).
Animekin taitaa nykyään olla enemmän jo tyttöjen juttu, ainakin conien cosplay-porukasta päätellen.
Ei ole. Valtaosa animea ja mangaa harrastavista on edelleen miehiä. Coneissa käy vain huomiota haluavat naiset. Ei ne edes tiedä kuka on Uzaki ja miksi lännen naiset vihaa sitä hahmoa.
Vähän outoa pitää puutarhan hoitoa naisellisena kun esim. keskiajan munkit olivat tärkeässä osassa lääkkeiden valmistuksessa kun tiesivät eniten yrteistä sun muista.
Gregor Mendel, munkki, loi perustan genetiikalle ähräämällä puutarhassa herneiden kanssa. Olivatko he ei-miehekkäitä?
Eikä tarvitse edes noita ääriesimerkkejä mainita kun miettii että ison osan historiasta on valtava osa miehistä ympäri maailmaa äheltänyt pelloilla ja kaiken maailman hedelmätarhoissa sun muissa elantoa tienaamassa.
Ei se nyt yksi yhteen mene vaikka kukkatarhan ylläpidon kanssa, mutta kasvien kanssa toimimista silti.
Kuhan mietiskelin.
Kyllä valehtelu, pettäminen ja selkään puukottaminen on yleensä turn off...
Todellakin on! Meidän äijäin kudontaseurassa pitää kutoa miehekkäästi tai lentää pellolle!
Pertti53
Vierailija kirjoitti:
Itse ompelen sitä sun tätä - välillä rässiliiviä, välillä punk-pöksyjäni, välillä jotain pieniä juttuja esim. pehmonoppa tai pallon muotoisia pikkulintu-pehmoja.
M
Siis ompelet karvanoppia? Miten teet ne luvut ja käytätkö mitä materiaaleja karvaan? Kuulostaa mielenkiintoiselta!
Mun entinen tapailumies harrasti kilpatanssia ja muutenkin lavatansseissa kävi kesäisin. Minun mielestäni ne on hyviä harrastuksia.
Vierailija kirjoitti:
"Miehen nyt pitää kestää toisen miehen sanat."
En voisi olla enempää eri mieltä ja minusta on todella surullista, että miehet itse kaventavat omaa elämänpiiriään tuolla tavalla. Siis kettuilemalla sille, joka ei toteuta sitä perinteistä "Biltema ja keskiolut ja jääkiekko" - miehisyyttä. Kaventavat omaa ja toisten elämää ja jäävät monesta hyvästä asiasta paitsi.
Joo joo ymmärrän, jos sinulla on semmonen vähän vässykämpi miehenä, mutta et sinäkään todellisuudessa hänen oloaan ajattele, jos et siitä itse hyödy jotenkin. Me miehet kettuillaan toisillemme, saamme itse samalla mitalla takaisin, mutta naiseeni en kohdista mitään maskuliinista vihaa. Ei sinun tarvitse olla siitä huolissaan, siinä ei ole mitään "toksista".
Kotitöissä ei ole kuin miesten töitä ja sitten on yhteisiä töitä.
Niin ettäs tiedätte.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ompelen sitä sun tätä - välillä rässiliiviä, välillä punk-pöksyjäni, välillä jotain pieniä juttuja esim. pehmonoppa tai pallon muotoisia pikkulintu-pehmoja.
MSiis ompelet karvanoppia? Miten teet ne luvut ja käytätkö mitä materiaaleja karvaan? Kuulostaa mielenkiintoiselta!
Ei nyt niinkään karvanoppia, kunhan oli esimerkkinä jostain pienestä ja suht' helposta.
Vaikka farkkukangasta materiaalina, täytteenä vanua ja vaikka vanhasta lakanasta nopan numerotäpät, kangasliimalla kiinni.
En niinkään tee mitään käyttötavaroita vaan tuommoisia pikkujuttuja/koristeita. Samalla noita väsää kun katselee vaikka jotain sarjaa.
Animekin taitaa nykyään olla enemmän jo tyttöjen juttu, ainakin conien cosplay-porukasta päätellen.