Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen tulossa Italiasta käymään Suomeen, mitä tuliaisia?

Vierailija
26.09.2023 |

Tulen siis tapaamaan tuttavia ensi kertaa yli kymmeneen vuoteen. Mitä kannattaisi tuliaisia kannattaisi tuoda? Kahdeksalle tyypille/perheelle jotakin. Suomihan on niin vauras ja ihmisillä paljon tavaraa, niin mitä sitä oikein keksisi? Mutta toisaalta eikösiellä ole kauhean kallista, kun kaikki on niin rikkaita? Pitäisi myös mahtua yhteen matkalaukkuun, mulla on kolme laukkua menossa ruumaan, yhden voin varata tuliaisille, kun yhdessä on vaatteet ja kolmannessa kengät?

Kommentit (88)

Vierailija
81/88 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tulisi mieleen pakata matkalukkuun viini- ja oliivipulloja monelle ihmiselle vietäväksi. Asun myös Italiassa enkä kyllä tuollaisia vie kenellekään. Ostakoot netistä tai tulkoot itse autoilla ostelemaan. Suomesta saa kaikkea muutenkin. Hinnan vuoksi olen veljeni perheelle joskus vienyt isomman köntin parmesaani juustoa koska se on Suomessa huomattavasti tyyrimpää. 

Paljonko siellä nykyään? 

Parmesanin hinta on noussut huomattavasti vuodessa. Vuosi sitten sai tarjouksesta vielä 13,90e/kilo, nyt 19,90ee/kilo. En tiedä onko saatavuudessa ongelmia vai miksi enää harvoin tarjouksessa. 

Pecorino ja grana padano halvempia

Vierailija
82/88 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Strozzapreti-pastaa. Ei saa Suomesta mistään.

Samoin trofie ja cavatappipastaa. Jm toin tyttärelle tammikuussa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/88 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tuo ruokatavaraa, täällä tykätään vain jauhelihasta ja kalapuikoista.

Vierailija
84/88 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä ihania kovia hedelmä karkkeja joissa on töhnää sisällä. muistan joku luokkalainen niitä joskus italiasta toi. varmaan niitä kyl saa aivan kaikkialla, mutta karkki on aina aika perus ja hyvä valinta.

Vierailija
85/88 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, onko noin tylsää, tuskin olet kontulaa kauempana käynytkään, italia on vain kuvitelmissasi.

Vierailija
86/88 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, onko noin tylsää, tuskin olet kontulaa kauempana käynytkään, italia on vain kuvitelmissasi.

Sivusta kysyn, että mikä saa jonkun kirjoittamaan noin typerän kommentin? 

Vierailija
87/88 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä ihania kovia hedelmä karkkeja joissa on töhnää sisällä. muistan joku luokkalainen niitä joskus italiasta toi. varmaan niitä kyl saa aivan kaikkialla, mutta karkki on aina aika perus ja hyvä valinta.

Ja marmeladia jossa on oikeaa hedelmää eikä esansseja kuten suomalaisissa. Ne on niin hyviä!

Vierailija
88/88 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi, empatiakykyinen hallitus

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yksi